Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:53

Ik weet nog wel dat het meeste eten zonder "vet" niet te eten was.
Vooral als mijn oudere zus moest koken. (die kon niet koken :7 )

Maar ik heb toch totaal 6 weken bed gehouden en toen ging ik er weer tegenaan.
School, krantenwijk, muziekbandje en dikke verkering.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:04

Mensen hoe is het met jullie nu?

Ik heb vorige week mijn bloed weer laten testen en het was allemaal prima nu gelukkig. Nu alleen nog fitter worden, maar dat gaat heeeel langzaam de betere kant op.

Ik heb wel nog steeds buikpijn, heel irritant.
Ik kan gewoon echt geen vlees hebben en ik reageer ook op koffie. Nou kan ik best zonder vlees, maar die koffie he :')

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:34

Ik moet me eigenlijk laten testen op Pfeiffer, maar het ´´mag´´ niet van mijn moeder, ze vind het onzin. Terwijl ik het toch wel handig vind om te weten zegmaar...!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:26

MarlouHarlem schreef:
Ik moet me eigenlijk laten testen op Pfeiffer, maar het ´´mag´´ niet van mijn moeder, ze vind het onzin. Terwijl ik het toch wel handig vind om te weten zegmaar...!

Lieve moeder heb jij.

Maar misschien ben je al te vaak bij de dokter geweest ??

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:33

Nee ik kom echt nooit bij de dokter :P. Maar ze zegt; wat willen ze eraan doen en het is maar een kleine kans dat je het hebt..?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:39

Het enige wat de dokter dan laat doen is een bloed testje.
En na de positieve of negatieve bloedtest uitslag krijg je een medisch advies.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:53

Ik heb niet alle pagina's gelezen.

Sinds vorig jaar januari heb ik ook pfeiffer. Begon met een onwijs heftige keelontsteking, wat zo'n pijn deed dat ik er niet van kon slapen. Het enige wat ik kon drinke en wat een beetje hielp tegen de pijn was bronwater met prik. De antibiotica die ik kreeg sloeg niet aan, waarna er bloed afgenomen werd.. En jawel hoor; pfeiffer. Ik heb een tijdje doorgewerkt maar eind februari ging het echt niet meer (ookal werkte ik maar 4 uur per dag)..

Veel van jullie punten herken ik. Ik ben erg vatbaar voor virussen e.d., heb het af en toe echt heel erg koud, vergeet vanalles en ook de luchtbel komt me bekend voor. Buikpijn na het eten heb ik ook regelmatig, niet dagelijks.

Ik heb na een jaar nog steeds erge last ervan, al is het met vlagen. Ik slaap zonder moeite de klok rond en ga dan vaak in de middag ook nog even slapen. Ben het meer dan zat. Gelukkig heb ik ook goeie dagen...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:59

Ik herken dat, de keelpijn, met als resultaat de dikke klieren onder de kaak.

Beetje vla kon ik toen nog slikken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:43

MarlouHarlem schreef:
Nee ik kom echt nooit bij de dokter :P. Maar ze zegt; wat willen ze eraan doen en het is maar een kleine kans dat je het hebt..?

Hoezo is de kans maar klein?
Ik zou het toch wel willen weten, dan kan je er tenminste rekening mee houden.

Liesje, die buikpijn heb jij dus ook. Weet je ook waarna jij het hebt? Eet jij gewoon vlees?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:41

Hier gaat t zijn gangetje, de vermoeidheid sleep ik nog steeds met me mee. Ben wel weer begonnen met hardlopen 2x per week eens kijken hoe dat gaat. Als ik niks blijf doen qua sport wordt mijn conditie natuurlijk ook niet beter.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:54

Ja ik wil het ook graag weten.. Maar 2 van mn vriendinnen hebben het, en we dronken/drinken uit elkaars glazen bijvoorbeeld..

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:04

Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst pfeiffer gehad, dit jaar erna nog een vorm gehad van pfeiffer
En merk het nog steeds. De eerste keer zon gruwelijke keelontsteking gehad niet normaal.
Ab voor gehad, toen was het nog niet zeker dat ik pfeiffer had.
Toen de ab aansloeg kreeg ik zon erge allergische reactie van de Ab.
Ik was helemaal opgezwollen en vol met bulten.
Achteraf was dit dus in combinatie met pfeiffer geen goede Ab.. :7

nog steeds erg vatbaar voor van alles, heb altijd van alles.
En kan ook nog steeds gruwelijk veel slapen. Vooral erg veel moeite met compenseren van energie
ene moment zwaar hyper en dan kak ik helemaal in.
Echt heel naar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:17

MarlouHarlem schreef:
Ja ik wil het ook graag weten.. Maar 2 van mn vriendinnen hebben het, en we dronken/drinken uit elkaars glazen bijvoorbeeld..

Maar heb je nu klachten dan?

Mars, goed zo. Ik ben afgelopen week ook weer begonnen met hardlopen. Ben soms echt nog een vaatdoek haha, maar het is wel weer lekker om bezig te zijn en zo wat conditie op te bouwen.

Ik ga morgen ook na maanden niet gewerkt te hebben mijn eerste les weer geven op school. Ben benieuwd hoe moe ik daarna ben.

SuzanLarissa; bij jou duurt het ook al lang zeg!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:24

Goof schreef:
MarlouHarlem schreef:

Maar heb je nu klachten dan?

Mars, goed zo. Ik ben afgelopen week ook weer begonnen met hardlopen. Ben soms echt nog een vaatdoek haha, maar het is wel weer lekker om bezig te zijn en zo wat conditie op te bouwen.

Ik ga morgen ook na maanden niet gewerkt te hebben mijn eerste les weer geven op school. Ben benieuwd hoe moe ik daarna ben.

SuzanLarissa; bij jou duurt het ook al lang zeg!

Ja denk mede doordat ik nog een vorm heb gehad, dus eigenlijk 2 keer pfeiffer.
Kan alles verder wel gewoon, gewoon een hele dag werken. Of druk bezig zijn
Alleen te veel breekt me heel gauw op, zeg maar paar dagen achterelkaar werken trek ik echt niet
Vaak krijg ik dan keelpijn en worden mijn klieren weer dik.
Kan ook elk moment van de dag gewoon in slaap vallen, zo ook op school.
Probeer dan maar is je ogen open te houden echt geen houden aan }:0 }:0

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:30

SuzanLarissa schreef:
Ja denk mede doordat ik nog een vorm heb gehad, dus eigenlijk 2 keer pfeiffer.
Kan alles verder wel gewoon, gewoon een hele dag werken. Of druk bezig zijn
Alleen te veel breekt me heel gauw op, zeg maar paar dagen achterelkaar werken trek ik echt niet
Vaak krijg ik dan keelpijn en worden mijn klieren weer dik.
Kan ook elk moment van de dag gewoon in slaap vallen, zo ook op school.
Probeer dan maar is je ogen open te houden echt geen houden aan }:0 }:0

Dat heb ik dus ook dat in slaap vallen. Daarom denken ze nu dat ik narcolepsie heb. Het is dan rond dezelfde tijd als de pfeiffer begonnen, maar alle symptomen zijn op pfeiffer geschoven.

Ik lig nu ook weer in bed terwijl ik eigenlijk moet leren voor mijn toetsweek ....

Maar ik mag gelukkig voor halve dagen stage gaan lopen (er is een bedrijf gevonden ) en 31 januari krij ik een slaap EEG .

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:37

Goof schreef:
MarlouHarlem schreef:

Hoezo is de kans maar klein?
Ik zou het toch wel willen weten, dan kan je er tenminste rekening mee houden.

Liesje, die buikpijn heb jij dus ook. Weet je ook waarna jij het hebt? Eet jij gewoon vlees?

Dat verschilt heel erg. Laatst aten we spaghetti, en een paar dagen later macaroni met exact dezelfde saus en exact dezelfde groente. Bij de spaghetti had ik buikpijn, maar bij de macaroni niet..
Geen touw aan vast te knopen..

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:02

Nee heb (nog) geen klachten, maar eerst komt toch het virus en dán daarna krijg je toch pas de klachten? Dus dan zou ik misschien nu eht virus kunnen hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:27

Als je geen klachten hebt, hoef je je niet te laten testen.

Je kunt er toch niets tegen doen, dus is het ook echt niet nodig om uit voorzorg te testen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 10:41

Inderdaad. Ik snap in alle eerlijkheid wel waarom je moeder je niet wil laten testen.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:52

@MarlouHarlem; Als je geen klachten hebt lijkt het me niet nodig om te laten testen. Zoals arabella al zegt, je doet er toch niks tegen.
Bovendien kun je ook het virus hebben zonder er klachten van te hebben, dus ik zou me pas laten testen als de symptomen beginnen op te treden.

Hier zit er nog steeds een langzame, maar stijgende lijn in :)
Rond de kerst weer heel erg beroerd geweest, maar de laatste weken knap ik weer op. Ben ook weer wat aan het paardrijden en ga 2 of 3 dagen per week een paar uurtjes naar school. Daarna ben ik wel heel moe maar ik kan het tenminste weer!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:23

:wave:

Hier nog zo eentje. Heb volgens de dokter al heel lang rondgelopen met Pfeiffer, ik ben nu al zo'n anderhalf jaar heel erg moe. Ik dacht echter dat er niet zo veel aan de hand was/dipje oid, ik heb namelijk nooit andere verschijnselen van Pfeiffer gehad (opgezette klieren etc. heb ik allemaal niet gehad). Pfeiffer is nu zo goed als weg, maar ik ben nu vermoeider dan toen ik het had :\ Ben twee weken voor de kerst ook uitgevallen, kon echt niets meer opbrengen en heb alleen maar op de bank/in bed gelegen.

Komen wel hele heftige verhalen hier langs zeg, pff vond het al verschrikkelijk dat ik een maand lang vrijwel niks kon. :(:)
Goof, wat jij zegt over die buikpijn na het eten komt me wel heel bekend voor!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:35

Ja Niki, heb jij dat ook? Weet je ook op welk eten of drinken je reageert dan?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:07

Hallo allemaal,

hoe is het ermee?

Met mij gaat het de laatste tijd eigenlijk wel goed. Ben afgelopen dinsdag zelfs weer wezen stappen. En ik was de volgende ochtend fris en op tijd in de les haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:09

Wow goed zeg! Dat lukt mij niet hoor :D

Ben vanmiddag bij een vriendin en haar kids geweest, nu weer thuis met koorts hoor. Vaste prik hier :D

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:11

Hallo

Met mij gaat het moment ook wel redelijk "goed". Ik heb nog steeds veel slaap nodig, en voel me ook vaak wel moe. Maar dat extreme is nu al een paar weken weg gelukkig. En er heerst hier veel griep en verkoudheid en tot nu toe heb ik daar nog geen last van. Dus dat vind ik best knap haha!

Wat ik wel heb , mijn klieren zijn blijven dik gebleven in mijn hals . Toch wel knikkers zegmaar hebben jullie dat ook? Ze zijn nog wat gevoelig als ik er aan voel.