Confronterend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:35

Manjafiek schreef:
Nanne, ik wilde je even laten weten dat ik het echt heel knap vind hoe je hier mee omgaat. Je openheid en eerlijkheid. Dat is ook een complimentje waard. Ik kan je natuurlijk niet zien dus geen compliment voor je uiterlijk geven maar ik wilde even zeggen dat je een heel groot compliment voor je innerlijk krijgt van mij! Je bent super positief meid! Keep on going!

Hartstikke lief van je! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:35

Nans ik mis ook je drinken in je lijstje??
Drink je wel genoeg?? Of schrijf je dit gewoon niet op??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:36

Nou ik zou bij de koffie nog een stuk fruit nemen of iets van komkommer/reepjes paprika of desnoods ontbijtkoek-achtig iets en bij de muesli reep misschien nog een klein stuk fruit, mandarijntjes of iets. En ik mis de zuivel in je eetpatroon.. Een bakje yoghurt/vla/kwark?

Weet ik, maar je lichaam en geest staan wel met elkaar in verbinding en als jij honger hebt en je lichaam de hele dag snakt naar eten en je jezelf alles ontzegt, dan krijg je echt wel eerder een neiging voor een eetbui.. Of je daar aan toegeeft is dan wel emotioneel, en als je honger hebt/jezelf niks gunt dan ben je geestelijk ook minder sterk. Honger/gevoel van niks 'mogen' te snoepen doet echt niet veel goeds met je.. Het is niet om je af te kraken dit berichtje hoor, vind het heel goed van je dat je het in ziet en hoop ook echt dat het snel beter gaat met je!

Edit; foutje

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:41

Yonker schreef:
Nans ik mis ook je drinken in je lijstje??
Drink je wel genoeg?? Of schrijf je dit gewoon niet op??

Heb ik net opgeschreven in een post hierboven. Dat schrijf ik eigenlijk niet op.

Rebeccaa schreef:
Nou ik zou bij de koffie nog een stuk fruit nemen of iets van komkommer/reepjes paprika of desnoods ontbijtkoek-achtig iets en bij de muesli reep misschien nog een klein stuk fruit, mandarijntjes of iets. En ik mis de zuivel in je eetpatroon.. Een bakje yoghurt/vla/kwark?

Weet ik, maar je lichaam en geest staan wel met elkaar in verbinding en als jij honger hebt en je lichaam de hele dag snakt naar eten en je jezelf alles ontzegt, dan krijg je echt wel eerder een neiging voor een eetbui.. Of je daar aan toegeeft is dan wel emotioneel, en als je honger hebt/jezelf niks gunt dan ben je geestelijk ook minder sterk. Honger/gevoel van niks 'mogen' te snoepen doet echt niet veel goeds met je.. Het is niet om je af te kraken dit berichtje hoor, vind het heel goed van je dat je het in ziet en hoop ook echt dat het snel beter gaat met je!

Edit; foutje

Ja, ik ga morgen inderdaad wat meer fruit in huis halen zodat ik daar wat meer in kan wisselen. Komkommer heb ik sowieso altijd al in huis, kan ik ook wel als tussendoor gaan gebruiken. Paprika vind ik ook lekker, maar ik heb begrepen dat je eigenlijk alleen de groene paprika mag eten omdat die andere vol met suiker zitten?

Ik zal een bakje vla gaan introduceren bij mijn avondeten. Als toetje. :j

Zie het ook niet als aanvallend of vervelend hoor! ;)

Yonker

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:42

Ow overheen gelezen sorry :)

Je bent in ieder geval op de goede weg meis!!
Komt helemaal goed met jou, je bent zo'n topwijffie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:49

Ik ben ook altijd mollig geweest , ben nu 19 en weeg rond de 120 kilo. Wil wel afvallen want ik groei steeds verder dicht .
Knap wat je doet!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:50

Dankjewel Takkie_muis!

Jij kan het ook hoor! Het is moeilijk, maar ik denk dat iedereen het kan. :j
Hopelijk haal je wat tips en inspiratie uit mijn topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:54

Dat van paprika's of dat waar is weet ik niet? Ik dacht namelijk altijd dat ze allemaal gezond waren.. Ik vind de rode namelijk het lekkerste haha, maar ik vond dit op internet:

Paprika bestaat er in verschillende kleuren en wordt zowel rauw als gebakken gegeten, maar is de paprika eigenlijk ook wel gezond?
Paprika bevat veel vitamine C. De rode paprika nog meer dan de groene paprika. Bovendien bevat de paprika veel vezels, die een positieve werking hebben op uw darmen. Bij gevoelige darmen is het wel verstandig om het vel er af te halen, zodat u minder last krijgt van uw darmen. De paprika bevat ook betacaroteen. Wanneer dit uw lichaam binnenkomt, wordt dit omgezet in vitamine A. Vitamine A is goed voor uw afweermechanisme en dus ook erg gezond. Verder is de paprika vetarm en het bevat ook geen cholesterol.

Paprika bevat dus vele goede voedingsstoffen. Hierbij komt dat de paprika weinig calorieën bevat en dus een gezond, calorie-arm, tussendoortje is. U kunt dus gerust een stuk paprika eten op uw werk, of tussendoor of net wanneer u er zin in heeft. Het vult de honger even en u eet een gezond product, het is zeker geen dikmaker.

Dus ik denk dat dat niet veel uit zal maken?

Bakje vla of yoghurt is prima als toetje! Beetje afwisseling daarin is misschien ook wel goed, want vla is wel 'meer' dan yoghurt. :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:56

Ik vind die rode ook het lekkerst ja. :')

Ja, ik heb nu Optimel vla staan. Maar yoghurt kan ik sinds een paar weken niet meer verdragen. Krijg ik het heel erg zuur van. :x

Heb hier al de tip gehad om eens kwark te proberen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:00

En ik zou een half uur bewegen erin doen per dag. Misschien eerst een half uur wandelen en als je wat kilo's kwijt bent, dan pas gaan joggen. Bedenk dat bij het joggen je knieen en enkels 3x je gewicht te verduren krijgen wanneer je landt.

Als toetje een bakje vla is op zich niet verkeerd, maar ook daarin zitten veel suikers. Waarom niet een stukje fruit als toetje?

Ooit toen ik mij strikt aan het WeightWatchers dieet hield, at ik me helemaal vol met groente en fruit. Op een paar soorten na, hoefde je daar geen punten voor de tellen ;) Met dat ik het achterhoofd, eet ik dus een appeltje of komkommertje ipv koek of snoep. In de zomermaanden zijn de aardbeien favoriet samen met meloen. Ananas vind ik ook heerlijk, dit gooi ik nog wel eens door magere kwark als ik heb gesport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:01

Optimel is best mager hoor! Daar zit volgens mij niet eens veel meer in dan yoghurt, ik heb het laatst zitten bestuderen ( :') ) en toen besloot ik toch maar voor optimel te gaan omdat het echt bijna niks scheelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:02

hetbommeke schreef:
En ik zou een half uur bewegen erin doen per dag. Misschien eerst een half uur wandelen en als je wat kilo's kwijt bent, dan pas gaan joggen. Bedenk dat bij het joggen je knieen en enkels 3x je gewicht te verduren krijgen wanneer je landt.

Als toetje een bakje vla is op zich niet verkeerd, maar ook daarin zitten veel suikers. Waarom niet een stukje fruit als toetje?

Ooit toen ik mij strikt aan het WeightWatchers dieet hield, at ik me helemaal vol met groente en fruit. Op een paar soorten na, hoefde je daar geen punten voor de tellen ;) Met dat ik het achterhoofd, eet ik dus een appeltje of komkommertje ipv koek of snoep. In de zomermaanden zijn de aardbeien favoriet samen met meloen. Ananas vind ik ook heerlijk, dit gooi ik nog wel eens door magere kwark als ik heb gesport.

Fruit zitten ook suikers in.. een bakje vla is niks mis mee.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:07

In fruit zitten geen geraffineerde suikers, in vla wel, die worden speciaal voor de smaak toegevoegd. Verder zitten er ook nog verzadigde vetten in vla, in fruit niet. Vandaar mijn keuze voor fruit ipv vla.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:08

hetbommeke schreef:

Bewegen moet er zeker in komen. Ik kan met gemak iig 8 km lopen, want dat doe ik wel vaker met een vriendin. Maar weet ook een stukje dat heen en terug 4 km is in totaal. Dus dat wil ik zeker gaan doen.
Hardlopen zou ik ook graag willen doen, alleen heb ik een kapotte meniscus. Dat is wel vervelend.

Ik eet dus normaal helemaal geen toetjes, maar omdat ik ergens nog wat aan zuivel mis dacht ik het op die manier op te vangen.

Ik ben ook echt een fruitfreak! Vind alleen dat er in deze maanden zo weinig keuze is.. :\

Ik zal ook even mijn boodschappenlijstje neerzetten voor morgen.

* Fruit
* Roggebrood
* Mager broodbeleg
* Volkoren brood
* Magere kwark
* Paprika
* Ontbijtkoek

Mis ik nog dingen?

En is er iemand die nog wat variatie weet in broodbeleg? Ik zit nu elke week steevast gebraden gehakt, kipfilet en kiprollade te eten omdat ik niet echt goed weet wat er nog meer mager is.
Rosbief is voor mij moeilijk om mee te nemen ivm de houdbaarheid omdat ik wekelijks boodschappen doe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:22

Magere kaas :j Bij mijn supercoop hadden ze zelfs 20+ kaas :) (en anders 20+ smeerkaas)
filedelfia (schrijfwijze niet helemaal correct haha)
Halvajam (natuurlijk nog steeds niet super gezond, maar wel al bijna de helft 'lichter' dan de gewone jam) voor de afwisseling.

Sterkte de komende tijd!!"
Zet 'em op! :D
(ik ben de komende 2 week op vakantie)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:25

Zit er aan magere kaas wel smaak? Ik heb nu altijd gewoon jonge kaas, maar ik zou eigenlijk niet weten hoeveel + die is.. Pak gewoon de goedkoopste. :')

Philadelphia is wel een goede ja!

Halvajam zou ik kunnen doen, ben zelf niet zo'n zoetekauw maar miss is het juist wel lekker voor de afwisseling omdat er afentoe door heen te gooien. Bedankt voor je tips!

En ik wens je een hele fijne vakantie toe! :D

Hopelijk alleen maar goede berichten in dit topic als je terug komt! :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:29

Slankie kaas, achterham, 20+ smeerkaas, sandwich spread.
En rauwkost ook op het lijstje: komkommer, radijsjes, tomaten, wortels.
Ik ben ook niet echt een "herfst-fruit-eter". Hou totaal niet van mandarijnen enzo :n

Jammer van je meniscus. En naar de sportschool? Of had je dat al genoemd? :o

Verder zit ook in ontbijtkoek heel veel suiker. Vorige week zat mijn hubbie een blaadje te voor te lezen, hoeveel suikerklontjes er in een aantal dingen zat. Daar stond ook ontbijtkoek bij, evenals een liter cola en nog wel meer dingen. Ik hoop dat ik het blaadje nog kan vinden en het niet inmiddels in de papierkliko ligt :D

En mocht je geld over hebben, dan is een acti fry een heel goed apparaat. Hierin kun je van alles en nog wat klaarmaken zoals patat, maar ook vlees en groente, zonder frituurvet te gebruiken. Huis stinkt er ook niet naar en het scheelt een boel met schoonmaken ;) Wij hebben dat ding nu een jaar en ik gebruik 'm heel vaak.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:35

Dankjewel Bommeke!

Ik ga zo even het lijstje voor mezelf compleet opschrijven en dan post ik hem nog een keer. :j

Sportschool heb ik gedaan, maar door dat mijn zelfvertrouwen nihil is sta ik daar dus echt geheel ongemakkelijk. Daarom wil ik eerst gewoon lekker gaan wandelen totdat ik mezelf psychisch ook beter voel en dan naar een sportschool of op een sport gaan.

En kruidkoek zit zeker ook vol suiker? :x

Op dit moment heb ik geen geld over, maar er zit een verjaardag aan te komen dus ik kan altijd gaan sparen voor zo'n acti fry. Heb er wel meer over gehoord.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:42

Enige jammere van de acti fry is dat je er geen bitterballen of kroketten in kan maken :9 Wel kip nuggets of zalmfilet :j

Kruidkoek weet ik niet. Stomme suiker ook |o

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:45

Wat gebeurt er dan als je er een kroket in doet? :+

Ja, er zit in zo ongelooflijk veel dingen suiker! Toen ik het bloedgroepdieet, 3 jaar geleden, volgde mocht ik helemaal geen suikers meer. Je lichaam gaat gewoon in afkickmodus!! :oo
Niet normaal!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:55

Kroket gaat kapot en dan zit de binnenkant van de kroket door de hele pan. Lees: boenen!

Het nadeel van dieten is dat het vaak een crach-dieet is. Stop je ermee dan kom je ook weer direct aan, vaak nog meer.... kortom het "jojo-effect"

Terwijl een normaal eetpatroon dat niet heeft, dan kun je best een keer wat extra eten omdat er een verjaardag is oid. Maar daarna gewoon weer normaal eten.

Heb ooit het boek van Allen Carr gelezen: Stoppen met afvallen. Daarin vergelijk hij een lichaam met een auto. De tank van een auto doe je ook niet voller dan het aantal liters dat erin past. En vul je weer als de brandstof op is. Waarom je lichaam wel blijven volgooien, terwijl de brandstof nog lang niet op is. Die is pas op als het lampje in de auto gaat branden, of je lichaam een hongergevoel geeft, het knorren van de maag. En in een benzine auto gooi je ook geen diesel. Waarom dan in een lichaam wel het verkeerde gooien?

Dat soort dingen hou ik mezelf nog wel eens voor als ik voor het schap met M&M's sta :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:06

Dan maar geen kroket nee. :')

Dit was ook een crashdieet. Zat geloof ik op hetzelfde aantal calorien dat iemand met anorexia neemt.. :x
En het is de bedoeling dat ik inderdaad naar een normaal, gezond eetpatroon ga. :j

Die quote is wel waar ja. Hoe meer je gaat eten bijv. hoe groter je maag gaat worden.
Het heeft eigenlijk allemaal te maken met het luisteren en leren kennen van je lijf.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:47

Lieve Nans,

ik ben enorm trots op je!
Ik heb het gehele topic gelezen daarnet en bemerk al een enorme verandering in jouw manier van praten.
Over je problemen, over je oplossingen en over je kijk op alles. En ja, die verandering is positief!

Mocht je af en toe een 'aah'momentje hebben, kan je mij altijd bellen, smsen, pb-en!

En ik wilde dat ik iets van jouw doorzettingsvermogen en wilskracht in mij had.
Ik ben echt trots op je!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 20:54

Ik zal nog even mijn boodschappenlijstje plaatsen voor ik naar huis ga.

* Fruit
* Roggebrood
* Volkoren brood
* Magere kwark
* Paprika
* Kruidkoek
* Magere kaas
* Philadelphia
* Halvajam
* Achterham
* Gebr. gehakt
* Tomaten
* Waspenen
* IJsbergsla
* Kipfilet, om te bakken
* Snack a jacks

Het lijkt weinig groente maar heb nog ;

* Spitskool
* Komkommer
* Snijbonen
* Rode bieten
* Andijvie

in huis. :)

Nou hopelijk kan ik hier morgen neerzetten dat ik geen chips heb gekocht! :j

Jeetje San!

Wat onwijs lief van je! :+:
Ik merk zelf ook dat als ik mijn best doe om mij positief in te stellen, het leven wat leuker word.
Hopelijk kan ik dit doorzetten.

Enne, jij kan het ook he! Geen twijfel over!

Dikke kus! :*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:01

ik vind dat het echt goed gaat meiss!!
Gewoon níet langs de chipsafdeling lopen!