Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnoukS_ schreef:hmm.. ik zit al tijden te twijfelen of ik bloeddonor zou worden. Ik weet alleen niet zeker of ik donor mag zijn. Ik las op de site dat je geen bloed mag geven als je een donororgaan hebt. Nu heb ik echter een donorpees(kruisband) in me knie zitten, en weet niet zeker of ik nu wel of niet bloed mag geven, kon het niet vinden op de site.. Hmm zal t toch nog eens uit gaan zoeken./
loveshadow schreef:hotchocolat schreef:In Duitsland ben ik weer bloed donor geworden. Hier is het 4/5 maal per jaar en altijd op zondag.
In Nederland mogen geloof ik alleen mannen zo'n 5 keer per jaar bloed geven; vrouwen hooguit 3x. Toch heb ik het idee dat ik best nog wel een keer extra zou kunnen
Petje af voor alle mensen die bang zijn voor naalden en toch gaan doneren. Don't worry, meestal voel ik de naald niet eens en anders doet het nog altijd veeeeel meer pijn om je teen te stoten dan je te laten prikken, hihi.

) wel broodjes en koekjes en en snoepjes en drinken koffie, thee, cola etc. en ook soep als je wil... als in oplos cupasoup.
Want daar heb ik er genoeg van....... Frensie schreef:Voor de mensen die erover vallen dat de top zoveel verdient; de directeur geeft leiding aan een bedrijf met minstens 3000 werknemers. Dus 3000 mensen zijn voor hun boterham afhankelijk van het leidingschap van het bestuur. Tja, dat mag op zich wel beloond worden... dat is niet zomaar een bijbaantje voor die beste man.
Nieuwe bestuursleden krijgen niet meer zoveel salaris, die voldoen aan de Balkenende norm.
.
Ik heb vanmiddag nog gezocht op bokt met de zoekfunctie en sanquin ingetypt. Toen kwam ik bij dit topic uit, en heb even wat gelezen en dacht toen: "Hmm, zal ik een nieuw topic openen hierover?" Uiteindelijk niet gedaan, en zie ik hem net tussen nieuwe berichten staan, was het een heel recent topic! Had ik even niet verwacht haha!
xCathy schreef:Oh, toevalligIk heb vanmiddag nog gezocht op bokt met de zoekfunctie en sanquin ingetypt. Toen kwam ik bij dit topic uit, en heb even wat gelezen en dacht toen: "Hmm, zal ik een nieuw topic openen hierover?" Uiteindelijk niet gedaan, en zie ik hem net tussen nieuwe berichten staan, was het een heel recent topic! Had ik even niet verwacht haha!
Maar ik ben me een beetje aan het inlezen, omdat ik 30 januari eindelijk 18 word en ik roep al minstens een jaar dat ik dan bloed ga doneren. Ik heb vanmiddag ook de eisen doorgelezen, en als het goed is mag ik gewoon doneren (als m'n bloed door de keuring komt). Het liefste wil ik gelijk maandag 30 januari 2012 mijn eerste bloed geven, en in Haarlem (vlakbij school) zit een ziekenhuis waar je geloof ik alle dagen terecht kunt. Maar ik neem aan dat je eerst die keuring gehad moet hebben, of kan ik dat al doen als ik nog 17 ben zodat ik op m'n eerste dag 18 gelijk kan doneren.
Ik vroeg me trouwens af, waar hebben ze meer aan: Plasmadonoren of bloeddonoren? Ik snap eerlijk gezegd het verschil nog niet helemaal, behalve dan dat ze bij plasmadonoren alleen het plasma eruit filteren, maar waar gebruiken ze dat dan voor?
Ik deins ook niet terug voor de hoge salarissen, het gaat er uiteindelijk om dat mensen gezonder worden van mijn bloed en dat één of andere hoge pief dan daar veel aan verdient; So be it.