Hoe een leuk potje verstoppertje... *update+foto's pag 21*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:10

Jeutje wat een pech zeg.
Hopelijk slaagt de operatie!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:11

Succes!

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:20

Hoi, hier een berichtje van een ervaringsdeskundige, ik heb ruim 10 jaar geleden mijn voet verbrijzeld tijdens een val met paard (paard kwam op mijn voet terecht). Ik ben afgevoerd naar een streekziekenhuis, bij nader inzien had ik misschien beter bij een academisch ziekenhuis terecht kunnen komen. Daarover later meer. Er was geen botje in mijn voet meer heel, ben meteen geopereerd en de voet is in model en juiste richting geplaatst d.m.v. ijzeren satéprikkers die door mijn tenen naar buiten staken (kurkje erop tegen het prikken), ik had geloof ik 4 pinnen die het zaakje op de plaats moesten houden.

Na de operatie 5 dagen bedrust, daarna 3 maanden helemaal niet belasten (gelukkig was mijn andere been nog heel). Na de operatie had ik het gevoel dat mijn voet in brand stond, de verpleegster zei dat ik op de volgende pillen ronde moest wachten voor een pijnstiller (dat viel niet mee). Ik had halfopen gips met aan de bovenzijde alleen verband. Door de zwelling en het klem zitten was bovenop mijn voet een gigantische (over de gehele bovenkant van mijn voet) bloedblaar ontstaan (vandaar het branderige gevoel).

Na 5 dagen naar huis, en daarna gewoon gips (helemaal rondom voet en onderbeen) gekregen. Na 6 weken gips (dat overigens veel te strak heeft gezeten, mijn achillespees was helemaal geribbeld/gedeukt) zeker een jaar fysiotherapie gehad, heeft wel geholpen maar ik zit wel met een stijve voet. Heb lang aangepaste (orthopedische) schoenen moeten dragen omdat mijn grote teen onder zijn buurman zat. Ik had totaal geen balans meer, kon geen trekkende hond uitlaten, laat staan een paard vasthouden. Ook tussen drukke menigte erg bang om evenwicht te verliezen. Tijdens het lopen is het afwikkelen van de voet erg lastig, maar misschien heb jij daar geen last van omdat de botjes van je voorvoet nog intact zijn.

Omdat het eigenlijk niet goed ging ben ik naar de Sint Maartenskliniek in Nijmegen gegaan daar hebben ze bij een operatie een stuk bindweefsel verwijderd dat mijn teen scheef zette. Deze kliniek heeft mij enorm geholpen, kon na een tijdje weer normale schoenen aan (helaas geen hakken meer) en heb veel meer balans. Bij paardrijden had ik de eerste tijd moeite met mijn hak naar beneden krijgen maar volhouden heeft ervoor gezorgd dat ik mijn voet weer bijna normaal in de beugel kan houden. Als het koud weer is heb ik nog steeds pijn aan de voet.

Ik wens je heel veel sterkte en geduld bij je herstel. Wees niet te snel ontmoedigd wanneer je niet goed kunt lopen, het duurt heel lang voordat je je volledig hebt aangepast aan je stijve voet. Je zou na een jaar of anderhalf/twee altijd eens langs de Sint Maartenskliniek kunnen gaan, misschien kunnen ze iets voor je doen. Nogmaals veel beterschap!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:04

Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat je herstel voorspoedig zal verlopen. :j

En Cil_: jij hebt ook ellende moeten doorstaan zeg. :(:)

poes

Re: Hoe een leuk potje verstoppertje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:15

Ik duim voor je!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:16

WTF Patries wat heb je gedaan!!!! Ik lees dat ze je nu aan het opereren zijn, dus ik duim voor je hoor! Hoop dat het allemaal goedkomt! Zo zie je maar weer dat een ongeluk ECHT in een klein hoekje kan zitten :\ .
Waar kan ik mijn kaartje naartoe sturen :) ?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:16

Ik DUIM voor TS!!!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:21

Hier draaien de duimen overuren
Ik hoop zo dat de operatie goed gaat en dat je straks weer normaal kunt lopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:22

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:42

Ik denk aan je meissie!

Kan ik morgen nog iets voor je meenemen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:55

Nou al onder het mes, of misschien zelfs al wel klaar! Ik hoop dat het goed is gegaan en dat je je een beetje prettig voelt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:08

fijn dat de operatie in ieder geval vandaag is, ik duim dat alles goed gaat/is gegaan

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:06

Tries, ik duim voor je dat alles goed is gegaan.
Je hebt het mooi van je af geschreven.. kan goed opluchten he!

Sterkte wijffie!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:14

Inderdaad levensgevaarlijk spelletje zeg. Arme jij. Hoop voor je dat de operatie goed is gegaan. Heel veel sterkte met het herstel.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:36

wat heftig zeg!! ik ben benieuwd hoe de operatie gegaan is!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:38

Waarschijnlijk lig je nu nog ergens met een duf hoofd op en bedje en is alles weer achter de rug! Hopelijk is alles goed gegaan :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:45

jeetje, hoop dat alles goed verlopen is voor je. Heel veel sterkte zeg, dat is ook niet niks...

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:48

Jeetje Patricia, wat een heftig verhaal zeg. Ook ik duim voor je dat je operatie voorspoedig is verlopen.

Maar het is net wat Lalidan Zegt. Er staat me iets bij dat dit niet je eerste vrij ernstige blessure is toch?
Of heb je gewoon echt heel erg veel pech? :(:)

Voor nu wens ik je enorm veel kracht voor je revalidatie toe en als je een kaartje wil ontvangen, dan zou ik graag je adres per pb ontvangen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:54

Pfoeh meid wat heftig! Hopelijk is de operatie goed gegaan en verloopt je herstel ook fijn.

Heel veel sterkte! Zet em op ;)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:13

Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is! Sterkte vannacht! Hoop dat je een beetje kan slapen.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:51

Jeetje waar een spelletje al niet op uit kan draaien he?! Pffff..... ;( Allereerst ongelofelijk veel sterkte! :(:)

Helaas heb ik ook ervaring met traumatologie.. Niet in mijn voet, maar in mijn linkerknie. Aanvankelijk met een zeer zware diagnose ook.

Uhm, inmiddels alweer 7 jaar geleden heb ik een behoorlijk zwaar auto ongeluk gehad, lopend (met mijn paard van de wei naar stal) ben ik frontaal geschept door een bestelbus (gelukkig met het paard in de berm! Hij had enkel wat oppervlakkige wonden aan borst/schouder), waarvan de bestuurder (zeer waarschijnlijk) aan de telefoon zat. In ieder geval, hij liet zijn bestelbus afdwalen op de weg en schepte mij frontaal. ;(

Verkorte versie; Bestelbus total loss, eerste ambulance zeer snel gearriveerd, heel erg snel een tweede ambulance erbij ivm benodigde artsen, zeer veel bloedverlies vanuit het hoofd, veel wonden, ga zo maar door. Direct door naar VU in verband met de ernst (ongeluk gebeurde in de Beemster, toch nog een aardig stukje rijden dan). Mijn moeder was ten tijde van het ongeluk gelukkig mee naar stal omdat ik alleen de paarden even binnen wilde halen, dus ze was er zeer snel (binnen 10 minuten) bij en is ook met de ambulance meegekomen. In het ziekenhuis kregen mijn ouders aanvankelijk de diagnose dat ik de nacht niet halen zou. #)
Ik had behoorlijke schedelbasisfracturen en ze dachten zwaar hersenletsel. Pas toen werd gezien dat het met mijn been ook geheel fout was, in de ambulance werd daar geeneens aandacht aan besteed in verband met mijn hoofd (daarnaast nog veel botbreuken op andere plaatsen, varierend van sleutelbeen tot 7 breuken in voet).

Gelukkig bleek dit stukje onkruid niet zomaar te vergaan, al heb ik een best zware revalidatietijd gehad. Het bot rondom mijn knie bleek op 7 plaatsen gebroken, de knieschijf gespleten, kniebanden én kruisbanden volledig afgescheurd, helemaal kaduc dus. Pas na 2 weken ben ik geopereerd (eerder mocht ik niet onder narcose ivm coma gevaar). Alles is vastgezet met een hoop platen en schroeven en de kniebanden zijn vastgezet, kruisbanden zouden in een latere operatie gedaan moeten worden, dat kon niet allemaal in 1 operatie. De prognose die ik kreeg was dat ik waarschijnlijk niet meer zou kunnen lopen.... -O-

Meis, hou iig moed!! Ik kan alles weer... Ik heb natuurlijk een geweldige chirurg gehad, ik heb een super goede fysio gehad en jeeeee wat heb ik hard gevochten en getraind. Maar ik kan echt bijna alles weer, ik rij weer, loop weer hard, ik ski weer, loop op 11cm hoge hakken (allemaal in theorie niet mogelijk, ik heb zelfs geen tweede operatie gehad en heb dus ook geen kruisbanden meer), ik doe van alles, noem het maar op. :D

Hele positieve ervaringen met traumatologie dus, ik hoop echt dat ik je een hart onder de riem kan steken!! Heb vertrouwen, hou moed, geef niet op en doe alles wat je kan, ook al zal je revalidatie soms best heel zwaar zijn! Mocht het ergens stagneren, mochten er meerdere operaties nodig zijn, mochten er uiteindelijk dingen zijn die je niet meer kan doen, daar kom je uiteindelijk vanzelf achter. Maar hou moed en een vechtersmentaliteit, dat brengt je het meest ver! Ik leef ontzettend met je mee en echt, ik duim voor je!

Mocht je meer willen weten of vragen hebben, als ik je ergens mee kan helpen, je mag me altijd BPen.

Heel erg veel sterkte!!!! :(:)

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:41

Het allerbeste Patries! Heel veel succes, hier ga je je doorheen vechten! Je kan het!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:44

Ik hoop dat je de nacht goed doorkomt en dat we snel horen hoe het met je is :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:51

Ben je vandaag geopereerd? Hopelijk is het volgens plan gegaan, man man wat een verhaal zeg!
Dat verwacht je toch zeker niet... wat een nare vooruitzichten als het niet goed gaat :(:)

Ik wens je heeeeel veel beterschap toe en een heel spoedig herstel :j

Als je kaartjes wil/kan ontvangen, pb je adres maar!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:57

Potverdrie wat zul je balen!!!
Wens je heel veel succes en beterschap, en ga duimen dat je over een paar maandjes weer 100% bent!