Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoraida_04

Re: Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:30

Hier ook.. Ben nu, inmiddels alweer 3 a 4 jaar geleden, van het paard afgevlogen en zo met mijn rug tegen de muur opgeklapt. Had een scheur in een wervel.
Loop sindsdien met een erge rugpijn, al is het de ene dag meer/minder als een andere dag.
De dokter zei maar dat ik mee moest leren leven, fysiotherapie heeft (helaas) weinig uitgehaald.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 04:16

Kan het kwaad om te blijven rijden

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:40

ik heb vorig jaar 2 ruggewervels gebroken .
en nog elke dag erge pijn .
na opnieuw fotos te hebben gemaakt is er gebleken dat .
mijn bovenste wervels veel wildgroei van botweefsel heeft gekregen .
wat dus telkens op me zunuwbaan druk wat voor pijn zorgt .
ik moet dus met de pijn leven volgens me arsten .
opereren en vast zetten brengt veel gevaren en risico s met zich mee .
ik heb nu een doorverwijzing aangevraagt voor een second opinion .

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:12

@Sandeman, rust roest! Dus nee het kan niet altijd kwaad om te gaan rijden. Al zijn er uitzonderingen (gebroken wervels etc.)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:14

Ik heb inderdaad het zelfde gehad, allemaal soorte fysio gehad, foto's gemaakt in het ziekenhuis
wisten maar neit wat het was.
seasar therapie gehad, konden er uiteindelijk ook niks mee.
Nu na jarenlang vanalles geprobeerd te hebben zijn ze er achter dat mijn lichaam van binnen scheef op elkaar staat.

Gelukkig zie ej aan de buitenkant niks, maar heb er wel altijd last van

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:56

Ik heb precies dezelfde klachten als jij. Alleen heb ik dat het in mijn rechter bil schiet. Je SI-Gewricht zit wat vast waarschijnlijk. Je kunt denkt ik ook niet als je plat op je rug ligt je been helemaal recht om hoog doen? Dan voelt het alsof je spieren te kort zijn?
Ik loop bij een manueeltherapeut en dat scheelt echt de helft. Ook train ik veel mijn buikspieren zodat deze sterk zijn en ik mijn rug minder hoef te belasten.

Pijnvrij ben ik nog niet, maar niet meer dat ik er snachts van wakker lig.

Ik zou als ik jou was en je nog steeds last hebt eens bij een chiropractor langs gaan.

Succes

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:44

Jeetje wat een verhalen allemaal. Bedankt voor het delen iedereen.
Ik ga eerst mijn ziekenhuis bezoek afwachten, en daarna pas verder kijken.
Ik heb me ook voor het eerst ziekgemeld op m'n werk, het ging echt niet meer. Dus eerst even een weekje rustig aan doen, dan weer rustig aan het werk. Je doet toch altijd weer teveel waardoor ik de volgende dag veel pijn heb.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:48

Sandeman schreef:
Kan het kwaad om te blijven rijden

Dat ligt er helemaal aan wat je hebt.. en dan nog verschilt het per persoon, elke rug is anders.
Als ik 2 dagen niet rijdt doet het daarna zeer. Rijdt ik elke dag wordt mijn rug alleen maar soepeler!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:53

Ik heb gister voor het eerst met steunzolen gelopen, spierpijn nu!
Blijkbaar was het hard nodig anders had ik nu geen spierpijn gehad.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:53

Dat verschilt inderdaad per persoon en per paard..
Mijn paard gooit dr knieën zo hoog dat ze in dr neus zitten. Als ik rij moet ik 2 dagen bijkomen.
op het moment zelf gaat het meestal wel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:54

Ohja, inderdaad ook per paard! Ik hoef niet op een ander paard te gaan rijden, dan kan je me opvegen :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:55

Ik heb wel baat bij rijden, sowiezo bij bewegen!

Voorheen altijd onzettend beroerd na het bewegen/sporten.
Sinds drie weken homeopathische druppels en sindsdien gaat het goed.
Nu kan ik als ik ergens last van heb gaan sporten en dan voel ik me daarna goed.

Maar zover bekend zit er bij mij dan ook niets totaal in de prak.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:55

Die van mij loopt er zo bij
Afbeelding

had wat dat betreft een vlakke fjord oid kunnen kopen :') :D

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:56

Als mijn paard het in heeft, dan gooit ze ook haar knieën tot over haar oren (tuiger). Dan moet ik echt bekomen van het rijden. Maar de laatste tijd gebruikt ze super haar rug, dus minder knieactie, en dan kan ik gerust elke dag rijden :) Hoewel, meestal rij ik toch, pijn of niet.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:57

Macs schreef:
Ohja, inderdaad ook per paard! Ik hoef niet op een ander paard te gaan rijden, dan kan je me opvegen :')

Inderdaad, mijn kont is helemaal gevormd naar Viola haar rug. Rij ik op een ander, dan moet ik zowizo een dag bekomen :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:57

Vlakke fjord doet het bij mij super dus :D
Helaas geen fries voor mij later ;(

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:54

Nou, ik heb gister de uitslag van mijn MRI scan gehad en er was niets abnormaals op te zien. Hoe fijn het ook is dat er niets ergs aan de hand is, ik baal toch wel behoorlijk. Had ergens hoop dat er wat uit zou komen natuurlijk.
Ik ben nu doorgestuurd naar een revalidatiecentrum...
En heb zelf volgende week een afspraak bij een sportmasseur gemaakt, dat maar eens proberen. Ook heb ik gister een homeopatisch middel gekocht van VSM tegen rugpijn. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Het is van de VSM lijn van dr. Schussler.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:57

irritant he Nathalie.. Was bij mij ook zo..
Ik denk dat die kleine hoeveelheid druppeltjes niet op kunnen tegen de pijn, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:19

Het zijn tabletjes, in het begin moet je ieder uur 1 tablet nemen en zodra de pijn afneemt het bijhouden met 3 x daags 1 tabletje. Zal zo eens googlen naar ervaringen...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:23

Enjoy da club.. al 4 jaar veel last, elke seconde voel je het bij alles wat je doet (en vooral in periodes van RUST)

Rontgenfoto's laten maken, Fysiotherapie, Manueeltherapie (kraken), Mensendieck, Cesar, Osteopaat, Triggerpoint therapie (doe ik momenteel). Niets werkt, mijn schouders/schouderbladen zitten constant VAST en ik heb heel veel last.

Maar het leven gaat gewoon door. Dus ik doe gewoon alles. Fulltime kantoor baan, 3 paarden doen per dag 's avonds, zware cursus/studie..

Alle mensen/therapeuten/dokters die ik gehad hebben roepen Stress/Overbelasting, maar dat zie ik zelf niet zo.

Daarnaast linkerbeen iets korter en scoliose, maar ze denken dat het daar niet door komt, omdat ik de ene keer links erg last heb en de andere week weer rechts.

maar binnenkort toch maar naar de dokter om me door te laten sturen voor een scan of iets?!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:35

Mijn si gewricht zit op slot en me bekken staat scheef. Paardrijden voelt op zich wel fijn. zeker op me bijrijpaard. Van de week op een paard gereden waar ik zelden op zit en daar kwam ik gek vd pijn vanaf.
Van de manueel therapeut mag ik wel rijden, maar heb nu zoveel pijn dak het best eng vind. Heb vanavond les, dus ga nu ff paar uur liggen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:43

Nathalie schreef:
Nou, ik heb gister de uitslag van mijn MRI scan gehad en er was niets abnormaals op te zien. Hoe fijn het ook is dat er niets ergs aan de hand is, ik baal toch wel behoorlijk. Had ergens hoop dat er wat uit zou komen natuurlijk.
Ik ben nu doorgestuurd naar een revalidatiecentrum...
En heb zelf volgende week een afspraak bij een sportmasseur gemaakt, dat maar eens proberen. Ook heb ik gister een homeopatisch middel gekocht van VSM tegen rugpijn. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Het is van de VSM lijn van dr. Schussler.

Wat zit daar in?
Ik heb Puur Spier druppels voor mijn rug die goed helpen, ook homeophatisch.

Ik heb Rhus toxicodendron, Ribes Nigrum en Petasites nog iets erin zitten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:47

De lijn van Dr. Schussler werkt met celzouten. Dus is anders dan normale homeopatische middeltjes.
Voor rugpijn werkt (zeggen ze..) nummer 7. Dit zijn Magnesium phosphoricum D6 tabletten.

Ik heb net maar de 1e gepakt en ga er nu dus ieder uur eentje pakken. Proberen kan nooit kwaad met zoiets dus waarom niet. Kan via google niet heel veel ervaringen vinden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:58

Ik meld me ook :j
Ik had als kind een verschil in hoogte van mijn bekken van 8 mm geloof ik en een kleine scoliose.
Niets heel ernstig, maar met de jaren zijn de klachten alleen maar toegenomen.
Ik ga regelmatig naar de osteopaat om alles wat los te houden, maar de pijn komt steeds sneller terug.
Nu is het zo dat ik lumbaal erge pijn heb met momenten en ook in men nek heb ik dagelijks ontzettende pijnen. Ik geloof dat ik maar een naar de HA moet om eventueel CT ofzo te laten nemen, maar eigenlijk weet ik liever niet wat er aan de hand is :n

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:02

Ik ben, toen ik een jaar of 10 was, een keer heel hard afgeklapt, plat op mn rug van een enorm paard. Sinds die tijd hoef ik maar een verkeerde beweging te maken en het schiet er weer in. Als ik op een paard heb gereden die vervelend zit (hoog opgooid) of hele onverwachte bewegingen heeft gemaakt loop ik ook weer een week mank := Als ik er af gevallen ben is het al helemaal erg. Het zit vooral in mn onderrug aan de rechterkant, maar sinds een tijdje heb ik ook last van mn linkerondderug en in het midden van mn rug.
Het komt met vlagen, nu is er weer een periode dat ik er ontzettend veel last van heb, maar er zijn ook dagen/weken/maanden dat ik echt nergens last van heb. Heel apart.

Ik ben al een paar keer bij de fysio geweest en manueel therapeut en hebben geprobeerd wat ze konden, maar het helpt weinig. Als ik weer een keer een verkeerde beweging maak is al het werk voor niks geweest.