Clubje van chronisch zieke bokkers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporten

Re: Clubje van chronisch zieke bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:20

Er zijn altijd mensen die nog erger wat hebben dan jezelf

Toch ben jij diegene die met alles wat je heb moet mee leren leven

Leven en laten leven

Een lichaam kan veel hebben, vaak is de wil en karakter het sterkst

Zelf luister ik altijd naar me lichaam

Hierdoor kan ik heel veel en heb sterk karakter en wil die me bij moeilijke momenten er door heen slaat

Na regen komt altijd weer de zon, hellaas na de zon komt ook weer regen en ga zo maar door

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:27

ik meld me ook even:
heb epilepsie en kan voor maar 9uur werken. zit nu al 4 jaar zonder rijbewijs en werk 11 km van huis. dat 3x per week op de fiets.... ben gaar als ik terug kom. ben we; aan het kijken voor een baan dichter bij huis. maar waar vind je die zo snel. kan niet tegen spanning en stress want dan gaat het mis.
gelukkig is mn allerbeste vriendin ook een chronisch geval(verkeerde groei van de heup en lichte artrose) dus we hebben veel steun aan elkaar.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:29

Ik ben ook chronisch ziek. Chronisch vermoeid.
Ik heb hier in de gang van de jaren mee leren omgaan.
Ik vond het ontzettend moeilijk! Ik begon er ontzettend veel last van te krijgen toen ik ong. 14 was met extreme migraine buien, zo'n 3 á 4 keer per week!
Uiteindelijk dacht ik dat ik mijn toekomst wel gedag kon zeggen, geen diploma kon behalen op school en een goede baan alleen kon aankijken.
Samen met de leerplicht ambetenaar hebben we overeen gekomen dat ik alleen mijn examen vakken hoefde te volgen en voor de verder rest thuis mocht blijven voor mijn rust.
Nadat ik mijn diploma had behaald ben ik een scooter gaan halen, omdat ik voor mijn middelbare school ong. 20km per dag moest fietsen en ik het idee had dat dit toch wel eens teveel van het goede kon zijn voor mij. Alhoewel ik nooit 1week 5dagen naar school ging gewoon omdat ik daar te moe voor was.
Maar dan gaat het komen, je wordt 15 bijna 16 iedereen van je vriendinnen gaan uit, het liefst nog 2x per weekend. feestjes, en noem maar op! Ik mocht wel uitgaan van mijn moeder vooral omdat ze me dat niet wilde afnemen maar dan wel met beperkte maten. optijd thuis, en op zijn hoogst 1x geen 2!
Ik vond dit eerst ontzettend moeilijk maar na enkele jaren om 9u te zijn gaan slapen en rusten wanneer kon ziekenhuis in ziekenhuis uit, hapthonomie e.d. ben ik mijn deze ziekte om kunnen gaan.

Ik ben een opleiding in de zorg aan het volgen en de nachtdiensten en savonds tot 11 en smorgens om 7weer beginnen vind ik enorm zwaar!...
Mijn werkuren per week verschillen pas had ik een week van 48 uur! Pff ik was helemaal afgemat! afgelopen week had ik compleet vrij! en zo gaat dat maar door! inprincipe op contract heb ik 28u. maar zou na mijn opleiding gerust een 32 of 36u contract willen!
Ik probeer zoveel mogelijk als rust te nemen als wat ik kan. Mijn paard iedere dag te rijden, en mijn ding te doen.
Soms is het veel, maar alles wat ik doe doe ik met een reden!
Ik ben al super trots dat ondanks alles en iedereen die mij heeft gezegt dat ik nooit mijn diploma zou halen!!
Nu toch mooi een opleiding doe in de zorg.

En onder ons, (ik heb vrijwel nooit meer last van migraine sinds ik een scooter heb!)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:49

Ik heb respect voor de mensen hier die "gewoon" werken :j +:)+

En jezelf een schop onder je kont geven houdt ook een keer op. Ik werkte 70 uur per week en dwong mezelf het vol te houden totdat zo oververmoeid was dat ik 3 ongelukken in 1 week had veroorzaakt (ik zat op de vrachtwagen). Toen ben ik ingestort en kon ik helemaal niks meer... Bij de werkgever daarvoor idem dito, daar sloeg ik een manager een gebroken neus omdat de stoppen totaal doorsloegen. Dus schoppen onder je kont kunnen ook te ver gaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:43

Ik krijg ook vaak de kriebels van de woorden "een schop onder je kont".
Ik ben een volwassen vrouw van 47 jaar en had mijn leven heeeeel anders voorgesteld.
Met 2 kindjes en een leuke part time baan maar niets van dat alles is uit gekomen door mijn ziek zijn.
Ik ben juist iemand die al veels te snel weer wil en juist daardoor weer een ontiegelijke opdonder krijg van dat kl*te lijf!
Sorry maar ben effe erg frustie, zeker nu ik weer met een heel simpel griepje alweer weken thuis zit en maar voor geen meter merk dat ik ook maat iets opknap!
Ik wil zooo waanzinnig graag naar mijn paardjes op het heerlijke rustige plekje in het bos maar heb al 2 weken niet meer kunnen gaan.
De bacterieen jagen door mijn lijf en kan soms amper naar de wc komen omdat mijn benen te slap zijn om me te dragen.
Donder dan ook iedere keer aan de grond of verzwik me steeds.
Ga maar eens kijken naar wat lyme allemaal teweeg brengt en dan valt er echt niet veel schoppen meer uit te delen.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:49

Ik heb CVS, dus supersnel (eigenlijk constant) moe, concentratieproblemen, geregeld hoofdpijn..
Niet altijd zo makkelijk in combinatie met school, maar ik ga er erg goed mee om in die zin dat ik er niet depressief van word oid. Verre van zelfs, ik ben één van de gelukkigste mensen van de wereld.
Nu ga ik eten en daarna waarschijnlijk al slapen, morgen lees ik jullie verhalen even.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:13

stef schreef:
Zo bedoel ik het niet zozeer flosje, maar hoeveel afgekeurde mensen zie je niet die in alles versloffen? Kleding wordt slonzig, huis wordt een pestbende, ze komen de deur niet meer uit, en zitten alleen op de bank "ik ben zielig".
Tja, daar kom je niet verder mee als je zo'n instelling hebt

Mij zal je dan wel niet snel zien met de instelling 'ik ben zielig', maar ik vind het toch met enige regelmatig behoorlijk moeilijk om de motivatie te vinden om mijn bed uit te komen en de dag weer te gaan beginnen. Je weer ellendig voelen, weer pijn hebben, weer niet de dingen kunnen doen die je zo graag zou willen doen. Ook al bereik je er niets mee met zulk soort gedrag, ik kan me dan toch wel voorstellen dat mensen op een gegeven moment vanalles laten versloffen.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:26

Ik meld me ook.
Ik heb inmiddels bijna 7 jaar diabetes, en sinds vorig jaar voor 45-55% afgekeurd op 18 jarige leeftijd.
Het is voor mij moeilijk te accepteren dat ik niet alles kan doen wat ik graag wil.
Ik mag niet meer dan 6 uur per dag werken, en langer houdt ik helaas ook niet vol al zou ik dat graag willen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:05

Meld me ook maar eens heb Reuma en Borderline. Werk niet. Wil wel werken maar aan de andere kant is het erg lastig vol te houden zowel geestelijk als lichamelijk.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:20

ik mezelf vandaag dus wel de letterlijke schop onder me kont heb moeten geven .
Vanaf gister erg veel last van m,n gewrichten / spieren .

Maar de beestjes hebben weer netjes te eten en denk dat ik vandaag de rest van de dag maar beetje rustig doe .

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:03

Net terug van de huisarts, ziekenhuis en de apotheek, ik was al de hele week benauwd en koortsig maar vanacht ging mn oor ineens meedoen en ging mn wang opzetten, na foto's blijk ik een bronchitus, een oorontsteking en een ontstoken lymfeklier te hebben, waar ik wel erg schrok van het laatste aangezien mn vader lymfeklierkanker heeft gehad, 2 flinke kuren meegekregen en pijnstilling want au au au. Ik heb wel vaker bronchitus dus ga niet zo heel snel naar de HA, wacht meestal eerst af, anders doen ze toch niets, maar heb kennelijk nu te lang gewacht, kennis zag me met de honden lopen en heeft me naar de huisarts en ziekenhuis gebracht, heel lief, straks komt een andere kennis uit de buurt me helpen om de honden uit te laten, want ik sta niet zo heel safe op mn benen nu, zegt die arts kan je niet even naar familie, welke familie? maar goed nu moet het snel beter worden, eerst de spiegel opbouwen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 13:29

Miepie, das zeker auw....toevallig heb ik gister avond ook na hele lange tijd weer een puf moeten nemen omdat ik benauwd werd( astmatische bronchitis waar ik grotendeels over heen gegroeid ben).
Het stak ineens de kop weer op maar nu heerst er ook een flink verkoudheids virus.
Ik ben vanmorgen wel naar mijn bioresonantie peut geweest maar die zei al dat hij me in al die 10 jaar nog nooit zo ziek gezien heeft.
Ik moest van hem mijn bed in maar gezien de nieuwe buren nog steeds aan het verbouwen en lawaai maken zijn lukt dat toch niet.
Ben zo beroerd dat mijn benen me amper willen dragen maar ik troost me maar met de gedachten dat daar nu veel mensne mee zitten gezien het flink heerst, alleen de borrelia bacterie zorgt er dan helaas weer voor dat ik maar niet opknap, als die nu weer eens in de rust stand ging zou ik weer wat kunnen aansterken.

Buckje, reume en bordeline, ook geen leuke combinatie, sterkte meid, en je mag hier zonder jezelf tekort te doen hier je verhaal kwijt hoor of als je dagen hebt dat je er effe doorheen zit, we begrijpen elkaar gelukkig hier allemaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:36

sporten schreef:
Er zijn altijd mensen die nog erger wat hebben dan jezelf

En dat helpt vaak wel relativeren.

Ik heb Extrinsieke Allergische Alveolitis, de boerenlongenvariant.
In oktober moet ik weer naar de arts en dan willen ze een test gaan doen om werking van hart en longen samen te bekijken, ze denken aan CVS. Kan er wel bij joh.

Daarnaast heb ik last van hartritmestoornissen en algehele malaise :+
Vanaf mijn 2e heb ik last van Syndroom van Tietze en heb zeer vaak kaakholteontstekingen en koorts door slechte weerstand en ontstekingen. Ik zou deze maand geopereerd worden, maar heb er geen zin meer in dat ze blijven sleutelen en doen, genoeg gehad dit jaar, volgend jaar 'nieuwe ronde, nieuwe kansen' :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:51

sterkte Onassa

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:58

een dikke :(:) voor iedereen die hem nodig heeft...

Ik heb gisteren mezelf een stukje overwonnen, ik heb op Fax gereden *\o/* Ik heb last van faalangst en had al bijna 4 maanden niet zelfstandig gereden, dus ik ben een beetje trots :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:24

Super hooor! Ging het ook goed? Hoop dat die positieve ervaring je weer een beetje vertrouwen geeft meid!! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:38

Zullen we trouwens met zn allen een keer gaan scrabbelen? Ik zie hier aandoeningen langs komen die echt geweldig zullen scoren bij 3dubbele woordwaarde! ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:42

bromfiets schreef:
Ik heb gisteren mezelf een stukje overwonnen, ik heb op Fax gereden *\o/* Ik heb last van faalangst en had al bijna 4 maanden niet zelfstandig gereden, dus ik ben een beetje trots :D

Dankjewel :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:03

Goed gedaan brom, ik heb zelf ook faal angst en het is ontzettend knap om je daar overheen te zetten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:26

bromfiets schreef:

Super dat je hebt gereden!

Bij mij stond op de planning om vorige zondag een stukje met Senna te gaan rijden. Ik heb sinds begin juni niet meer gereden ivm knieproblemen (daarvoor eigenlijk ook amper gereden) en ben eind augustus aan mijn knie geopereerd. Geen flauw idee of rijden wel ging met mijn knie, maar dacht een klein stukje stappen moet geen probleem zijn. Had zo'n zin om weer te rijden. Sen heeft alleen vrijdag haar neusbeen gebroken. Dus rijden is voorlopig geen optie.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:32

Wow, goed bezig bromfiets! Viel het mee? :)
@flosje: balen zeg, hoe is dat gebeurd?

Hier weinig te melden, vond het UWV wel erg aardig gister (ja jullie lezen het goed ;)) want ik kreeg een brief dat de jaarlijkse tegemoetkoming chronisch zieken dit jaar hoger is dan vorig jaar :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:04

Sen heeft een trap van een ander paard gehad. Was de breuk wat hoger of lager geweest, of de ruimte tussen de breuk groter, dan hadden we afscheid van haar moeten nemen. Ze had dan geopereerd moeten worden maar door haar leeftijd was dat geen optie. Gelukkig is het 'goed' afgelopen.

Wat houdt dat in die jaarlijkse tegemoetkoming?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:08

Ja het ging fijn, in het begin wat spanning door mijzelf maar die kon ik op een gegeven moment af laten vloeien :D

Flosje: Dat is schrikken zeg :oo Gelukkig idd dan "goed" afgelopen :(:)

Ik heb die tegemoetkoming idd ook gekregen, wist helemaal niet dat dat bestond maar het is wel welkom :D Ik kan me niet eens herinneren of ik het vorig jaar ook heb gehad :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:27

oh ja die krijgen we deze maand weer he, was iets van 300 euro toch, hoeveel is het nu dan, heb nog geen brief in de bus gehad van het UWV, morgen komen de centjes weer binnen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:28

Ik krijg 336 euro geloof ik, is dat voor iedereen gelijk?