Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polivy schreef:@liedje:
http://www.innofood.org/nl/nieuws/3539/ ... vlees.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... vlees.html
En niet al het vlees komt uit Europa: http://wereldgeheimen.nl/wg/index.php?o ... &Itemid=71 (laatste kopje)
arans schreef:Als jullie thuis alleen maar vegatarisch eten dan kan het kind niet anders. En ik zou ook niet verbieden om vlees te eten. Als ze bijvoorbeeld ergens anders gaan eten. En als het kind aangeeft toch vlees te willen eten zul je daar ook rekening mee moeten houden.
en natuurlijk goed letten op de voedingsstoffen.
Magrathea schreef:Ik zal nog een keer de vraag stellen die ik al eerder heb gesteld maar waar een beetje overheen gewalst is.
Waarom is het erg als een kind geen vlees eet en misschien om de reden dat ie er buikpijn van krijgt het ook verder niet wíl eten? (Ervan uit gaande dat het verder alle voedingsstoffen netjes binnen krijgt via andere voeding)
Marietje_007 schreef:Ik vind dat je kinderen zelf de keuze moet laten maken. En dan niet gaan vertellen dat diertjes ohw zo zielig zijn. Maar gewoon vind je vlees lekker. Ja dan eet je vlees. (heeft ook alles met leeftijd te maken). Je kan ook kiezen dat ze bv om de dag vlees krijgen.
Maar waarvoor ik eigenlijk post = let wel op het vitamine en mineralen gehalte van je kinderen. Ik eet zelf weinig vlees (en ben dus niet vegetarisch) en heb daardoor een B12 gebrek gehad. Was steeds moe, weinig ernegie en zin in dingen etc. Dit kwam dus doordat ik weinig vlees at. Let daar dus wel goed op. Neem namelijk niet aan dat het de bedoeling is dat ze ergens te kort van krijgen. (als vervanging moet ik veel melk, eieren en yogurt eten).
papagroom schreef:Ja zeker....de regel is dat een biologische koe bewezen ,met biologisch voer gemest moet worden.....als je dus een kudde koeien zonder bij voeren op de kwelder zet,gaat er geen gecontroleerd voer in,en krijgt het vlees dus geen biologische keur.....goed voorbeeld zijn de koetjes op de foto eerder in dit topic,de beesten hebben een enorm areaal tot hun beschikking en leven in alle vrij heid....t is te gek voor woorden....vergelijk het met een scharrel ei.....die kippen hebben het weliswaar iets beter als een doorsnee leg kip....maar natuurlijk lang niet zo als een erf kip......die wordt niet gecontroleerd,en mag je dus niet als schaarrel kip verkopen.
moos24 schreef:arans schreef:Als jullie thuis alleen maar vegatarisch eten dan kan het kind niet anders. En ik zou ook niet verbieden om vlees te eten. Als ze bijvoorbeeld ergens anders gaan eten. En als het kind aangeeft toch vlees te willen eten zul je daar ook rekening mee moeten houden.
Punt alleen is, is dat vlees moeilijker verteerbaar is. Als je altijd vegetarisch gegeten hebt, en nog nooit vlees dan kan het erg slecht vallen voor je darmen.
Fiffill schreef:Trouwens iedereen gaat er altijd vanuit dat mensen vegetariër zijn omdat ze het zielig/slecht/etc vinden voor de dieren of het milieu. Maar niemand denkt eraan dat er mensen misschien ook wel vega zijn omdat ze vlees en vis gewoon niet lekker vinden?
Winddancer schreef:Fiffill schreef:Trouwens iedereen gaat er altijd vanuit dat mensen vegetariër zijn omdat ze het zielig/slecht/etc vinden voor de dieren of het milieu. Maar niemand denkt eraan dat er mensen misschien ook wel vega zijn omdat ze vlees en vis gewoon niet lekker vinden?
Precies! Dat is namelijk niet altijd de reden dat mensen het alleen maar zielig, slecht of wat dan ook vinden...... Sommige mensen hebben het gewoon niet graag. Ik eet heeeeeeel graag vlees, maar kom me niet met vis aan, dat lust ik echt niet
papagroom schreef:Dat kun je niet zomaar zeggen.....er zijn heel veelsoorten vis.....als je geen spruitjes lust,kun je ook niet zeggen...ik lust geen groente.
ik zou bijna zeggen....daag me niet uit...LOL...
papagroom schreef:Winddancer schreef:Precies! Dat is namelijk niet altijd de reden dat mensen het alleen maar zielig, slecht of wat dan ook vinden...... Sommige mensen hebben het gewoon niet graag. Ik eet heeeeeeel graag vlees, maar kom me niet met vis aan, dat lust ik echt niet
Dat kun je niet zomaar zeggen.....er zijn heel veelsoorten vis.....als je geen spruitjes lust,kun je ook niet zeggen...ik lust geen groente.
ik zou bijna zeggen....daag me niet uit...LOL...
moos24 schreef:arans schreef:Als jullie thuis alleen maar vegatarisch eten dan kan het kind niet anders. En ik zou ook niet verbieden om vlees te eten. Als ze bijvoorbeeld ergens anders gaan eten. En als het kind aangeeft toch vlees te willen eten zul je daar ook rekening mee moeten houden.
Punt alleen is, is dat vlees moeilijker verteerbaar is. Als je altijd vegetarisch gegeten hebt, en nog nooit vlees dan kan het erg slecht vallen voor je darmen.