de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:28

SSDesign schreef:
Als er een topic geopend wordt, wil ik wel meedoen. Het valt me alleen op dat jullie echt veel tussendoortjes eten... Ik probeer tussen ontbijt en lunch zeker niks te eten en na het avondeten ook niks. Alleen rond ene uur of 3/4 eet ik fruit en verder vaak als toetje 's avonds ook fruit en na lunch ook. Fruit is gezond, maar er zitten natuurlijk wel heel veel suikers in.

je mag best tussendoortjes eten, zolang dit weinig kcal bevat en gezond is. Fruit gezond, niet alle soorten zoals jij zelf al aangeeft veel suikers maar je kan beter een mandarijn eten dan een appel

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:29

MightyJoe schreef:
Ik eet zeker wel tussendoortjes. Houd je 'verbranding' lekker op gang en ik wil niet te weinig gaan eten en dat als ik een keer iets lekkers neem dat er veel bij is. Want als ik mijn tussendoortjes niet neem kom ik op veel te weinig kcal. Ik neem 3 tussendoortjes. 2 stuks fruit en 1 tussendoortje is ontbijtkoek of snack a jacks etc.

op hoeveel kcal zit jij?
wat is leeftijd, gewicht, lengte en bmi?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:32

SSDesign schreef:
Het gaat hierbij toch om afvallen?

Weet je wat trouwens ook veel scheelt... Geen frisdrank en dergelijke meer ;) Weet niet of het al gezegd was hier, maar ik drink nauwelijks frisdrank meer en dat scheelt echt heel veel. Drink enkel spa rood :P

light frisdrank is niet erg... cola light bv zit weinig kcal in... wordt ook aangeraden als je toch frisdrank wilt drinken...
Drink anders Slimpie limonade, die mag je onbeperkt drinken.... frisse fruitdranken ed zijn grote valkuilen... je moet de achterkant goed lezen, elk merk elk product is toch weer anders...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:33

MontyRulezz schreef:
Ik eet 3 tussendoortjes in de vorm van een stukje fruit of een gekookt eitje of bakje kwark. Dat houdt de verbranding op gang, heeft geen koolhydraten en nagenoeg geen suikers (alleen fruitsuikers).

Ik drink wel cola light trouwens. Normaal drink ik zeker 6 bekertjes cappucino op het werk, dat heb ik teruggebracht naar maximaal 2. En ik drink zeker 1 liter water per dag. Oja, en nog een paar bekertjes groene thee.

Ik wil ook niet te streng dieten, dat hou ik echt niet meer vol.En ik wil ook geen crashdieet meer volgen. Dit hou ik heel goed vol en ik val ook goed af.

goede instelling +:)+

MightyJoe

Re: de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:42

sefanja, waarom beter een mandarijn dan een appel? Beide is toch wel gewoon goed? Lijkt me ook niet goed als je alleen mandarijnen gaat eten.

Ik ben 16 jaar weeg nu 68 kg. ben 1.72. BMI van 22/23. Hoezo :) ?
Ik probeer altijd rond de 1500 kcal te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:18

suus_toes schreef:
Ik ben ook aan het dieeten! ik zal mijn lijstje even plaatsen!

-Bij ons komt er drinken in huis wat ongeveer t/m 20kcal (of minder) natuurlijk bevat. (natuurlijk zit er wel een keer iets anders tussen ,.maar daar kan je zelf ook op letten)
-Kwa eten, de helft minder als normaal! (als dat niet en één keer lukt, dan haal je er eerst een kwart van af)
-Als tussen doortje een stukje fruit/cracker ofzo. iig geen snoepjes/koekjes
-Oja, thee dronk ik eerst altijd met suiker (2 klontjes) nu helemaal niks meer!
-Elke dag fanantiek paardrijden!
-Op de fiets naar stal.
-Na het avond eten een 'stevige' wandeling van 3 kwartier
-Overdag als het weer mee zit, skeeleren.

en van af 6 sept. ga ik nog fitnessen en spinning er bij doen.

Oja, en je kan beter 6x kleine beetjes eten dan 3 keer een grote maaltijd!
Ennee... met het eten van brood, veel vleeswaren en kaas(wel even opletten welke kaas, wij hebben nu iets van 30+ ofzo) op brood doen, geen pasta of andere zoete troep. Pindakaas mag daar in tegen wel weer, omdat daar goede voedingstoffen in zitten!

Op zich kan vruchtenhagel ook wel afentoe als broodbeleg. :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:31

barbara28 schreef:
succes!! de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarts, merk het bij mezelf ook hoor, ben nu 27 kilo kwijt, wil er nog 3 af en dat wil maar niet...

_/-\o_ Wow, 27 kilo, dat is knap!! Super prestatie hoor!! Ik vind 5 kilo al veel, laat staan 27!!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:35

MightyJoe schreef:
maar wat is er erg aan een stuk ontbijtkoek? Die past prima in een 'dieet' vind ik. Ik heb altijd wel de minder suiker variant. Met weinig vet. Dit vind ik dus gewoon een verantwoord tussendoortje en valt bij mij niet onder onverantwoord. Ook evergreens etc. mag je gewoon eten. het is maar wat je zelf wilt. maar dan kan je om het te compenseren beter wel mager beleg nemen op je brood en gewoon geen hagelslag etc. zo pak ik dat altijd aan.

Ik kán ook wel zonder tussendoortjes. Maar ik en mijn dieetiste zijn van mening dat dit niet goed is. Wil niet te weinig binnenkrijgen..

Ontbijtkoek wordt gemaakt van roggebloem en is rijk aan koolhydraten, daardoor past ontbijtkoek uitstekend in een gezond voedingspatroon.komt ook in veel dieeten voor omdat het zoveel biedt..en er is ook minder vette en suikerarme ontbijtkoek te koop.. moet je natuurlijk wel "zuivere"koek kopen.. geen kandykoek of "oude wijven"koek en dergelijke

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:42

Ik drink de dubbelfris/frisse fruitdrank aangelengd met water.
50/50 is goed te doen, 40/60 ook nog wel, maar minder dan 40% frisse fruitdrank is niet meer drinkbaar, vind ik. :o
Light drink ik niet of nauwelijks ivm de aspartaam en m'n eigen gevoeligheid voor kanker.

Hoe zit het btw met friesche kruidkoek?
Is die wel 'gezond'?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:47

Misschien even op de verpakking kijken :D ? En die evt. vergelijken

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:47

lovelygirly schreef:
ik kan eigenlijk niet zo vaak eten. Krijg dan echt het gevoel dat ik te veel eet. Heb nu ok maar een klein bakje almhof op. Biologische yoghurt perzik abrikoos. 150 gr. Eerste eten. Zit nog te denken om straks snack a jacks te halen.of niet doen? Ben bijna een kilo afgevallen sinds maandag! 900 gram! :D

snack en jacks zit niets in, blijf geen trek houden?

gezonde tussendoortjes:
Snack-a-jacks, rijstewafels, ontbijtkoek, waterijsjes, een rolletje ham met augurk, stukje gerookte kip met chilisaus, blokje 30+ kaas met druiven, een paar olijven of een toastje met garnalen, een handje zoute stokjes, japanse mix of popcorn, fruit, fruitsalade, een krentenbol of mueslibol, een glas magere drinkyoghurt (liefst zonder suiker) of magere chocolademelk, een vetarme koeksoort zoals een biscuitje, café noir, eierkoek, plakje ontbijtkoek, Evergreen, Vitalinea, Sultana of een puntje vruchtenvlaai of natuurlijk
Appelchips: Je eet een appel…maar dan anders. De inhoud per koker is 25 of 50 gram. Dit staat gelijk aan 375 of 750 gram verse Fuji-appels en je kan kiezen uit Original, Kaneel en Berries. Mueslireep, eierkoek, komkommer, kerstomaten, radijsen, mini wortels, boterham (bruin) met halvarine en mager beleg zoals 30+kaas, kipfilet, rookvlees, jam, stroop. volkoren biscuits, rijstewafels, glas melk/ karnemelk. plakje komkommer, plakje kaas, stengels (zoute), bouillon en soepstengels, crackers met fricandeau, casselrib.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:58

MightyJoe schreef:
sefanja, waarom beter een mandarijn dan een appel? Beide is toch wel gewoon goed? Lijkt me ook niet goed als je alleen mandarijnen gaat eten.

de appel bevat meer kcal... dan bv. een kiwi, rode bes, abrikoos en sinasappel .
Banaan bevat het meeste kcal, daarna bosbes, de appel en ananas.

Maar appel is wel het meest gezondst. De appel zit boordevol vitamines B en C en bevatten veel anti-oxidanten. Denk eraan dat in de schil van de appel veel meer vitamines zitten dan in het vruchtvlees van de appel zelf. Bovendien zitten in appels vezels die de darmtransit stimuleren

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:59

haha handig om jou erbij te hebben Sefanja :j
nou heb ik me laten wijsmaken dat Indische cake ook geen kwaad kan, laat ik die nou heerlijk vinden.
alleen kom ik hem nu op geen enkel lijstje meer tegen :(

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:03

MightyJoe schreef:

1500 kcal is al aan een lage kant...
bij hele lichte inspanning moet je gem. rekenen aan 2069 kcal...

je hebt een normaal gewicht voor je lengte... Hoeveel wil jij afvallen?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:07

lor1_1984 schreef:
50/50 is goed te doen, 40/60 ook nog wel, maar minder dan 40% frisse fruitdrank is niet meer drinkbaar, vind ik. :o
Light drink ik niet of nauwelijks ivm de aspartaam en m'n eigen gevoeligheid voor kanker.

Is die wel 'gezond'?

Volg je Sonja bakker? daar mag het als tussendoortje...
In kruidkoek zitten vaak specerijen als kaneel, foelie, nootmuskaat en kruidnagel. Dat is ook goed... Maar beperk het wel met 1 plak.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:13

Dana01 schreef:
haha handig om jou erbij te hebben Sefanja :j
nou heb ik me laten wijsmaken dat Indische cake ook geen kwaad kan, laat ik die nou heerlijk vinden.
alleen kom ik hem nu op geen enkel lijstje meer tegen :(

Sonja bakker adviseert het als gezonde tussendoortje
indische cake is ook goed als gezonde tussendoortje... het bevat 70% minder vet dan gewone cake. Het bevat wel 350 kcal. Koolhydraten 64.9 gr. Eiwit 5 gr. Vet 7.4 gr. Eenheid 100 gr... De verhoudingen maakt het een gezonde tussendoortje (lindemulder merk van indische cake)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:17

suus_toes schreef:
SSDesign schreef:
Het gaat hierbij toch om afvallen?

Weet je wat trouwens ook veel scheelt... Geen frisdrank en dergelijke meer ;) Weet niet of het al gezegd was hier, maar ik drink nauwelijks frisdrank meer en dat scheelt echt heel veel. Drink enkel spa rood :P

frisdranken kunnen wel, je moet alleen even op de verpakking kijken hoe veel kcal er in zitten, als je dan de keuze hebt tussen roosvice of icetea, dan kan je 10 x beter roosvice nemen ( of wat dan ook )
Gewoon een beetje opletten hoeveel er in zit.

maar iets van water is natuurlijk wel het aller beste! :j

Ligt er aan.. ik heb hier naast me een pakje roosvicee boomfruit, en daar zitten 54 kcal in op 200 ml. De ijsthee van Lipton bevat ook zoiets... dus dat maakt dan ook niet veel uit, voor 3 calorieën of zo hoef je het ook niet te laten dan.

Overigens eet ik 3x per dag een tussendoortje. Ik ontbijt om 7 uur (2 boterhammen), ga dan 20 minuten wandelen met de hond en dan merk ik dat ik rond 10 voor 11 echt sterf van de honger (bij wijze van dan he) en dan eet ik iets van droge crackertjes, evergreen, liga milkbreak, sultana, ontbijtkoek enz. Dan lunch ik met 2 boterhammen, uit schooltijd laat ik de hond uit, half uur/3 kwartier en daarna/tegelijkertijd eet ik nog een boterham met een stuk fruit. Na het avondeten laat ik ook vaak de hond uit, ook een half uur minstens maar als ik de tijd heb 3 kwartier/uurtje, en daarna eet ik of magere yoghurt of kwark van danone :~ met wat cruesli en wat vers fruit er door heen. Dit werkt voor mij perfect, ik moet echt niet minder eten. Ik hockey hierbij ook nog 3x per week namelijk en dan trainingen van anderhalf uur en een wedstrijd.. anders houdt mijn lichaam het echt niet vol hoor, op minder eten! Tussendoortjes zijn echt niet altijd slecht.

Overigens heb ik wel de vervelende gewoonte dat ik de hele dag in m'n hoofd herhaal wat ik allemaal al gegeten heb.. heel erg vervelend.

Mijn grootste boosdoener is toch wel drinken, ik ben gek op dingen als ijsthee, dubbel friss enz. Nu neem ik naar school 1 pakje mee, vaak dubbel friss light en verder een flesje water. Drink ik thuis nog één glas frisdrank en verder veel thee en water. Dat probeer ik, soms gaat het nog wel eens mis.. :') Snoepen en zo doet me niks en sinds kort eten we bij het avondeten standaard salade dus ik eet nu ook minder aardappels/pasta.
Ohja, en drank met uitgaan en de uitgaans snacks.. dat mis ik echt hoor! Drank doe ik nog wel gewoon, maar ook beter van niet natuurlijk..

Winters zijn ook niet mijn ding qua dieet verantwoording.. :D gelukkig ga ik deze winter wel de zaal in met sporten, dus blijf ik wel aan m'n beweging komen! :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:33

Sefanja, die 1500 kcal is ook zonder beweging. Als ik veel beweeg doe ik er genoeg bij op :j ik wil ongever 3/4 kg afvallen.. Niet zo veel dus.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:40

-Water is de beste optie. Maar mis je de smaak, voeg dan wat vers geperste citroensap of limoen toe.
-Kies voor thee. Vooral groene thee is rijk aan antioxidanten en verminderen daardoor de kans op kanker.
-Versgeperste sappen, bijvoorbeeld sinaasappelsap.
-Halfvolle melk
-Spa rood
-Wortselsap
-Aloë Vera dranken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:47

suus_toes schreef:
SSDesign schreef:
Als je dit volhoudt Suus, dan ziet het er erg goed uit :) Ik heb helaas niet zo veel tijd voor sport :(

Leuk om te horen, ik ben nu een week bezig... en ik dacht eerst ; dit hou ik nooit vol.
Kwa eten ben ik eerst een kwart tot een helft gaan minderen.
Maar nou ik meer beweeg vergeet ik gewoon om iets tussen door te pakken (of naja geen tijd)

Dus ik vind het eigenlijk nu nog wel heel makkelijk!!

Alleen op school zal het even door bijten worden, lange pauzes.. tussen uren, anderen kopen wat lekkers... maar ik zal proberen omzoveel mogelijk fruit (mandarijtjes/banaan enzo) mee te gaan nemen.. maar het zou wel even door bijten worden.

Ja killing! Iedereen in pauze's aan saucijzenbroodjes, appelflappen, zakjes chips, kinder bueno's, broodjes gezond, kaasbroodjes, kroketten.. Ahhhhh moeilijk moeilijk!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:06

sefanja schreef:
lor1_1984 schreef:

Is die wel 'gezond'?

Volg je Sonja bakker? daar mag het als tussendoortje...
In kruidkoek zitten vaak specerijen als kaneel, foelie, nootmuskaat en kruidnagel. Dat is ook goed... Maar beperk het wel met 1 plak.

Ik volg m'n eigen dieet. :)
Heb m'n eetschema ergens een paar blz terug gepost.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:14

je hebt geluk, je jammie is goed.... ;-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:30

Das fijn, kan ik die evt pakken als vervanger van crackers of als tussendoortje. :)

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:40

Ik heb de laatste zware loodjes erop of eraf zitten ('t is maar net hoe je het bekijkt :+ ).

Sinds 1 januari ben ik 23 kilo kwijt, maar helaas ben ik er nog niet, want de kilo's eraf houden vergt mij net zoveel moeite en doorzettingsvermogen als het afvallen. Ik moet nog steeds oppassen met snoep, koek en chips, want maat houden is nog niet mijn sterkste kant.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:55

wel done Eagerly... blijf volhouden