Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:57

DarkDreamer schreef:
P

Ik heb al van alles gehad, waaronder een echo apparaat in mijn baarmoeder waarbij ik bijna knock out ben gegaan van de pijn, huilen huilen huilen en zelfs gegild. (Nee dan krijg je namelijk geen roesje of iets wat kalmerend werkt..) -

krijg spontaan buikpijn als ik dit lees.

Jezus wat ben je toen door een hel gegaan

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:00

Deugenietje schreef:
DarkDreamer schreef:
P

Ik heb al van alles gehad, waaronder een echo apparaat in mijn baarmoeder waarbij ik bijna knock out ben gegaan van de pijn, huilen huilen huilen en zelfs gegild. (Nee dan krijg je namelijk geen roesje of iets wat kalmerend werkt..) -

krijg spontaan buikpijn als ik dit lees.

Jezus wat ben je toen door een hel gegaan

Nouja ik scheen heftig te reageren, maar dat komt waarschijnlijk door de Endometriose. Daardoor doet het meer pijn dan de bedoeling was :+. Ik heb toen ook gegild en gesmeekt of ze wilde stoppen, wat ze wel gedaan hebben, maarja, zo'n onderzoek moet toch gedaan worden dus vlak daarna zijn ze gewoon overnieuw begonnen. %)

Het is een beetje het idee van een bevalling die verkeerd om gaat :+.

Maargoed, juist daardoor zie ik enorm op tegen dit onderzoek, want dit schijnt dus nog pijnlijker te kunnen zijn :=.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:06

auw, heb even opgezocht wist niet precies wat Endometriose was.

KylaLover

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:26

oh oh... net in een paniekbui het ziekenhuis gebeld dat ik wil dat er geen mannen bij aanwezig zijn, of mijn vriend erbij kan blijven, dat ik mijn eigen nachthemd aan wil houden en of het niet eerder kan... nu kan ik ineens woensdag al... Eigen nachthemd en vriend erbij is afhankelijk van de personen die de scan maken en de voorbereidingen doen, geen mannen erbij is in de computer gezet en nu kan ik dus woensdag al voor mn ct colografie... Kon spontaan naar de wc toen ik opgehangen had, schijt letterlijk in mn broek van angst... maar goed, ben er nu wel eerder van af...

Nu wil ik alleen nog weten wat ze precies gaan doen... iemand die dat weet? in de brief die ik gekregen heb staat een halve pagina uitleg over de ct-scan en 3 zinnen over wat ze doen (lucht inblazen en een serie foto's in buikligging en rugligging)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:32

KylaLover schreef:
oh oh... net in een paniekbui het ziekenhuis gebeld dat ik wil dat er geen mannen bij aanwezig zijn, of mijn vriend erbij kan blijven, dat ik mijn eigen nachthemd aan wil houden en of het niet eerder kan... nu kan ik ineens woensdag al... Eigen nachthemd en vriend erbij is afhankelijk van de personen die de scan maken en de voorbereidingen doen, geen mannen erbij is in de computer gezet en nu kan ik dus woensdag al voor mn ct colografie... Kon spontaan naar de wc toen ik opgehangen had, schijt letterlijk in mn broek van angst... maar goed, ben er nu wel eerder van af...

Nu wil ik alleen nog weten wat ze precies gaan doen... iemand die dat weet? in de brief die ik gekregen heb staat een halve pagina uitleg over de ct-scan en 3 zinnen over wat ze doen (lucht inblazen en een serie foto's in buikligging en rugligging)

heb opgezocht op internet
Lijkt me g een pretje

veel s6

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:55

@ deugnietje: welke site heb jij gevonden? Kan niet 1.2.3. iets vinden dat echt uitleg geeft wat er gebeurt. (zal wel door mn paniekerigheid komen)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:59

KylaLover schreef:
@ deugnietje: welke site heb jij gevonden? Kan niet 1.2.3. iets vinden dat echt uitleg geeft wat er gebeurt. (zal wel door mn paniekerigheid komen)

gewoon google, wacht zal je helpem

http://www.ziekenhuisamstelland.nl/pati ... onderzoek/

ik had deze link gevonden

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:16

he das hadnig, dank je wel. Heb t onderzoek in dat ziekenhuis, maar in de link staat het vele malen duidelijker dan in de rbief die ik meegekregen heb.

Nu nog zorgen dat ik een half uur lang ontspannen met de billen bloot kan liggen.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:41

Dit is waar de arts het bij mij ook over had om mijn dikke darm te bekijken.. Ik hoor woensdag wat het uiteindelijk word.. Maar waarschijnlijk dus ook dit onderzoek met die vloeistof.. Enige wat de arts er wel bij vertelde is dat hij niet wist hoe mijn darm zou reageren op de lucht aangezien dat het gene was wat zon pijn deed dinsdag....

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:00

doet dat pijn die lucht in je darmen?
...

ben bang, vooral voor die slang in mn achterste in combi met pijn...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 16:02

Normaal niet ;-) Maar bij mij was dat dus het pijnlijkste.. Maar dat heeft dus meer te maken met mijn kwaal dan met het onderzoek.......

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:09

KylaLover schreef:
...

dit is vaak het probleem.

Mensen zeggen dat het zeer doet, terwijl die iets heeft waardoor het gevoeliger is.

mensen worden bang door andersmans verhalen

Ik heb dit zelf ook

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 16:20

Deugenietje schreef:
KylaLover schreef:
...

dit is vaak het probleem.

Mensen zeggen dat het zeer doet, terwijl die iets heeft waardoor het gevoeliger is.

mensen worden bang door andersmans verhalen

Ik heb dit zelf ook

Precies... Je hoort gewoon verhalen en dan denk je WTF?! Terwijl misschien van de 10 verhalen er 2 niet positief zijn en die idd een reden hadden waarom het zon pijn deed...
Ik weet nu uit ervaring dat ik bang zal zijn als er weer lucht oid bij mij naar binnen word gedaan terwijl andere daar juist helemaal geen last van hadden..
Zo weet ik bv dat ik geen urologisch onderzoek meer kan hebben zonder verdoving, terwijl andere mensen dit onderzoek zonder problemen doorstaan (mijn urinebuis is te nauw gebleven, niet goed gegroeid met mijn lichaam)
Als iemand dan vraagt hoe is zon onderzoek? Ja voor MIJ verschrikkelijk.... Maar voor jou?? K heb geen idee....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:54

klopt helemaal, net zoals die ene topic van doet bloed prikken pijn.
Diegene die tijdens bloedprikken pijn ervaren zullen hier eerder op reageren
dan mensen die er geen last van hebebn. Dus je zal altijd veel meer verhalen horen
dat het pijn doet, waardoor je je zelf je de angst aan laat opraten

Ik ben 2 dagen terug met nieuwe medicatie begonnen, heb mezelf ook onnodig angstig
laten maken. Door alleen negatieve verhalen te lezen van 10 tallen mensen terwijl 100tal mensen
geen last onder vinden

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:55

En dan is het bij mij juist anders uitgepakt aangezien er veel zeiden ik heb niets gemerkt of het laxeren was erger enz.. Laxeren vond ik niet zo erg, vond dat uiteindelijk zelfs wel een goed gevoel geven om een keer echt mn darmen gespoeld te hebben terwijl het onderzoek echt verschrikkelijk was....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:16

_Lola_ schreef:
En dan is het bij mij juist anders uitgepakt aangezien er veel zeiden ik heb niets gemerkt of het laxeren was erger enz.. Laxeren vond ik niet zo erg, vond dat uiteindelijk zelfs wel een goed gevoel geven om een keer echt mn darmen gespoeld te hebben terwijl het onderzoek echt verschrikkelijk was....

ja achteraf ging jij door een hel

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:25

ik heb een MRI gehad van mijn darmen, das ook geen pretje!

Je krijgt een sonde in je neus, die via je maag naar je darmen loopt, en daarin pompen ze contrastvloeistof, rechtstreekts je darmen in.
Hadden ze alleen niet van te voren verteld, dat je daarvan onwijze diaree kunt krijgen, dus 2 minuten na het onderzoek kon ik al rennen!!!
Heb vervolgens een half uur op de wc van het ziekenhuis gezeten :P

CT scan heb ik ook gehad, maar niet met slangen in mijn lijf, enigste was dat ik contrastvloeistof toegedient kreeg via infuus, en ik daarvan ontzettend moest overgeven!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:05

oh bah

die contrast vloeistof

de 1 reageerd er heel heftig op dan een ander

jij reageerd dus erg heftig daar op

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:24

Mijn vriend heeft vanavond zijn tabletten genomen . Resultaat is nu al aan de diarree , morgen moet hij beginnen met de vloeistof en donderdag het onderzoek , jakkie ...heb nu al medelijden met hem , vindt zo sneu maargoed ik kan hem niet helpen ja alleen maar knuffelen ...hihi ... zal jullie op de hoogte houden.. had 2 van jullie na die tabletten ook al last van lucht wat uit je darmen moet ??

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:42

Maar hopen voor je vriend dat het een beetje meevalt voor hem! Sterkte hoor voor je vriend. :(:)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:23

@Wietsje92 , ja dat hoop ik ook .. maar het scheeld hij zegt jaja hij zegt dat het hem niet uit maakt , maar je kan mij niet vertellen dat het je niet uitmaakt..
Morgen om half 2 moet hij in het ziekenhuis zijn en om half 3 gaan ze hem onderzoeken , afwachten..

voor iedereen die ook nog dit onderzoek krijgt ook veel sterkte

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 09:00

Sterkte voor je vriend! Moet hij pillen nemen om te laxeren?

Ik moet vandaag weer terug naar het ziekenhuis... Ben ben benieuwd wat ze me te vertellen heeft..

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:26

Ik mag 11 oktober ook voor een colonscopie krijg moviprep mee. Ook een roesje, ik blijf hier alles volgen. Ik zie er ook wel tegen op. Maar moet nu eenmaal gebeuren.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:30

sandorra schreef:
Ik mag 11 oktober ook voor een colonscopie krijg moviprep mee. Ook een roesje, ik blijf hier alles volgen. Ik zie er ook wel tegen op. Maar moet nu eenmaal gebeuren.

Mijn vriend heeft ook moviprep zijn 2 zakjes die moet je mixen met water en de dag erna voor het onderzoek ook 2 zakjes weer mixen alleen dit moet je minimaal 2 uur van te voren innemen voor het onderzoek dan.

Wat wij waren vergeten te lezen is dat mijn vriend al een week lang een bepaald eten niet mocht eten :o zoals zaadjes op brood , melkproducten muv kaas geloof ik en nog wat dingen..
Wij eten altijd zaadjes brood dus ik hoop dat het verder niks uit maakt ..

Dus zou als ik jou was wel optijd van te voren het briefje doorlezen wat er bij je afspraak in zit ;)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:31

_Lola_ schreef:
Sterkte voor je vriend! Moet hij pillen nemen om te laxeren?

Ik moet vandaag weer terug naar het ziekenhuis... Ben ben benieuwd wat ze me te vertellen heeft..

Hij heeft 2 pillen die hij gister in moest nemen , vanavond om half 7 moet hij beginnen met de vloeistof op te drinken..

Heel veel sterkte in het ziekenhuis !!!! :(:)