Sjors493 schreef:heb net een blikje op, naar dit topic kreeg ik weer zin (in energydrank)
vind wel dat die fors duurder is geworden, eerst was die 25ct, toen 30ct, nu 37ct!!
Hier is energy(jumbo),golden power etc. 29 ct.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Optiwolk schreef:Noekje:
Klopt!
Pak hier even ter controle een blikje (Italiaanse) Coca-Cola
Bestaat voor 39% uit suiker: 35g op 33cl
Blikje Nalu dat er naast staat: 13%: 12g op 25cl
Nadeel van die Nalu is dan wel dat daar OOK zoetstoffen inzitten.
Is dit bij Red Bull ook zo, of is er daar effectief een variant met/ zonder suiker?
noekje schreef:Optiwolk schreef:Noekje:
Klopt!
Pak hier even ter controle een blikje (Italiaanse) Coca-Cola
Bestaat voor 39% uit suiker: 35g op 33cl
Blikje Nalu dat er naast staat: 13%: 12g op 25cl
Nadeel van die Nalu is dan wel dat daar OOK zoetstoffen inzitten.
Is dit bij Red Bull ook zo, of is er daar effectief een variant met/ zonder suiker?
Ine gewone versie van Red Bull zit sucrose. Dan hebben ze ook nog een sugarfree versie en daar zit sucrose, 'aspartame, acesulfame K, and sucralose in place of sucrose and glucose'.
Dus inderdaad ook in de gewone versie zitten zoetstoffen, maar in de sugarfree komen er nog wel een paar bij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull

Tieme schreef:Ik drink het ook niet. zodat ik het ruik dan hoef ik al niet meer.
wat ik vorige week zag: 3 jochies van 4-5 jaar in de speeltuin, allemaal met een blikje energie-drank![]()
en het maar gek vinden dat die kinderen de pan uit flippen. kinderen bij m'n zusje op school komen soms ook met die blikjes naar school. (kleuterklas).
Spiritdancer schreef:secricible schreef:Hoop dat je het met je laatste zin niet hebt over mij, heb 4 jaar gestudeerd over voeding, ben dietiste dus heb mijn huiswerk wel gedaan . Er is geen enkel bewijs dat het eten van suiker diabetes veroorzaakt. Heb me er in verdiept voor een bedrijf waar ik een opdracht voor deed, dus ik praat geen onzin.
Ik vind het nogal zorgelijk als je 4 jaar heb gestudeerd voor dietiste en je weet dit niet eens. Misschien moet je jezelf dan eens gaan verdiepen in de orthomoleculaire geneeskunde.....en je daarna eens gaan afvragen wat de belangen van de voedingsindustrie en de reguliere geneeskunde zijn. Een miljarden industrie die echt niet wakker ligt van uw welzijn. 35% van de bevolking lijdt aan het metabool syndroom, de meesten zonder dat ze het weten, en nog steeds wacht men tot er bij de mens een daaraan gerelateerde ziekte ontstaat om de persoon vervolgens maar vol te storten met pillen die uitsluitend symptomen bestrijden en vaak nog erger zijn dan de kwaal. Om vervolgens te roepen dat ze eigenlijk niet (willen) weten wat de oorzaak van de ziekte is.
Anyway: Als je dan 4 jaar gestudeerd hebt en het is allemaal onzin wat ik zeg dan zou ik het aardig vinden als je hier even het (wetenschappelijk)onderzoek publiceert waarin onomstotelijk wordt bewezen dat langdurig bovenmatig gebruik van suiker, suikerhoudendevoeding en voeding met een hoge glycemische lading niet kan leiden tot insulineresistentie. Ik ben erg benieuwd.......
Wist je bijvoorbeeld dat uit tweelingenonderzoek een score is gekomen van bijna 100%? NoGo schreef:NoGo schreef:Ja was echt verslaafd en helemaal toen ik de cocaine ondekte.
Nu lust ik het helemaal niet meer alleen nog gemixt met rode wodka.
Dankzij de pb van secricle, besef ik dat het er niet helemaal juist staat.
Je schrijft het al cocaine maar spreekt het uit als coceen energy drink (ik bedoelde dus niet de witte poeder)
http://www.spiritualia.be/nieuws/bericht.aspx?id=1525

MarieDroomy schreef:Nou ja ik ben zelf extreem hyper. Ik drink het wel eens en dan krijg ik écht een boost. En na 2 blikjes word ik zo hyper dat ik mezelf niet meer kan vatten, dan lijkt het alsof ik er niet echt bij ben en op de automatische piloot sta. Na dat hele gedoe van de automatische piloot word ik duizelig of raak ik heel erg in de war.. Beetje gek dus bij mij maar ik vind dat mensen het gewoon moeten drinken als ze dat willen, wat ik heb overkomt niet iedereen, maar ik denk mensen met ADHD ofzo zoals ik wel sneller helemaal overstuur kunnen raken van dat spul ;)

Al zullen er vast wat zijn die zich wel gedragen als een skippybal (veel klagen wel over slapeloosheid omdat ze zo alert blijven
)
Ritalin durfde ik niet te proberen: ik hou van mijn nachtrust haha
).
Dus dan is het ADHD in het kwadraat hahaha
secricible schreef:Misschien kun jij me dan dat onomstotelijke wetenschappelijk onderzoek geven waarin staat dat er WEL een verband is? Tenslotte moet dat een stuk gemakkelijker zijn?
Het is namelijk wel erg gemakkelijk te zeggen dat de wetenschap dat geheim wil houden. Daarmee dek je jezelf in, want dan is er immers ook geen bewijs beschikbaar. Dan kan ik ook zeggen dat er aliens bestaan, maar de wetenschap wil het geheim houden. DAAROM zijn er geen wetenschappelijke onderzoeken over gevonden. Dat snijdt net zo min hout.

dus ik denk dat mijn mate van gebruik geen effect heeft.
Gewoon voor de lekker. Meer niet.

Citaat:Mensen die gewoon leven en alles kunnen eten en geen medicatie gebruiken, maar weten dat ze hebben bewezen dat hun lichaam gevoelig is het ontwikkelen van diabetes en daar dus rekening mee houden door verstandig om te gaan met voeding en hun levenswijze en zich niet meer door de commercie laten voorschrijven wat ze wel of niet moeten eten.
LynnDenise schreef:Oké even mijn verhaal, waarom zou je het niet meer moeten drinken?
Ik raad dus ook echt iedereen af om energiedrankjes te drinken.
1 + 1 is nog altijd 2. Overmaat schaadt en dat is met bijna alles zo. Ik drink energy met mate, kan prima zonder, en met mijn tanden is niets mis.