"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:15

laten we vooral de keuzes van TS respecteren he?
Die keuzes zijn niet voor niets zo gemaakt denk ik dan weer.
Het zou fijn zijn als TS uit dit topic kan halen wat ze nodig heeft.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:16

quartel schreef:
laten we vooral de keuzes van TS respecteren he?
Die keuzes zijn niet voor niets zo gemaakt denk ik dan weer.
Het zou fijn zijn als TS uit dit topic kan halen wat ze nodig heeft.

ben ik het helemaal mee eens!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:17

Gatverdakkie zeg, er komen een hele boel slechte gedachten in mijn driftige kop op. Wat een ouwe viezerik. Iedereen weet dat dit soort dingen helaas gebeuren maar toch ben ik steeds weer geschokt. Ik ben als 6-jarig meisje 1 keer aangerand en heb daar al best een knauw ven gekregen. Laat staanw at voor impact dit op jou heeft. Ik vind idd ook dat je het toch aan je ouders moet vertellen, de opmerking is al eerder gemaakt: jij hoeft hun niet te beschermen, het is hun taak jou te verzorgen en te beschermen.
Ik hoop idd dat er iemand is die evt jouw paard daar weg kan halen en dat er iets te regelen valt daarmee.
Ik wens je ontzettend veel sterkte toe....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:19

Omdat TS kan zien waar de verschillende bokkers wonen is het misschien toch een goed idee dat ze de hulp van mensen aanvaard. Ik zou daarbij minimaal 2 mensen uitkiezen en als die daartoe bereid zijn, met die 2 mensen haar paard bezoeken.
Dat neemt al veel druk van de schouders en wellicht kan die hulp ook assisteren bij de aangifte en verkoop, zodat TS zo snel mogelijk kan proberen haar leven weer een beetje op de rails te zetten

De link van de website is ook zeker een aanraden

Belangrijkst is dat het misbruik NU moet stoppen

Mercedesss

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:20

Wat een verhaal, ik ben er helemaal naar van! Ik stuur je een pb!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:23

Dat is inderdaad het beste plan sarabande.

TS ik begrijp dat je nu je hoofd helemaal vol hebt zitten, maar probeer even helder na te denken en zet VANDAAG alsjeblieft nog de eerste stap naar het stopzetten van dit gedoe. Jij bent de enige die er iets aan kan doen, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:24

Ts, JIJ voelt je schuldig omdat HIJ aan je zit.... het is JOUW lichaam. Zeg tegen hem dat je niet meer wil dat hij aan je zit! en zoek hulp, in welke vorm dan ook...
Ik geloof ook niet dat jij zijn enige slachtoffer bent geweest om eerlijk te zijn..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:26

Wat ik niet snap; TS heeft haar leven al weinig tot geen steun van haar ouders gehad en wordt in zekere zin ook gekleineerd. Denk dat haar ouders helemaal niet de aangewezen persoon zijn om haar hierbij te helpen in dit stadium. Ondanks dat ik het eens ben dat ouders hun kinderen moeten helpen; denk ik niet dat deze instabiliteit haar goed doet. Daarom hoop ik ook dat ze de personen die nu in vertrouwen genomen zijn en eventueel wat bokkers in vertrouwen blijft nemen en dat pas later; wanneer dingen zijn opgelost/afgehandeld haar ouders ingeschakeld worden voor de verdere verwerking.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:27

Jeetje Heftig zeg |( :(:) Als ik het geld had kwam ik vandaag je paard nog kopen en zou je die daarna op je gemakje terug kunnen kopen (als je een veilige plek hebt om hem te stallen), maar helaas...
Hoop dat er iemand op bokt is die dat wel kan!! en anders dat je paard snel een fijn nieuwe baasje vindt zodat je het los kan laten :)

Ik heb vaker gehoord dat je op 1 of andere een soort van band/ sympathie krijgt voor zo iemand.. en hoop voor je dat je dat HEEL Snel kan loslaten en voor jezelf op kunt komen en dat dit gewoon STOPT...

Poeh ook al meerdere "ervaringsdeskundigen" hier helaas ;( maar die kunnen je denk ik wel het beste helpen! Fijn dat V & B er zijn én Probeer die slachtofferhulp!

Koffiekan schreef:
Nee, hij heeft vanmiddag nog...

en dan lees ik dit... echt onbegrijpelijk... walgelijk... |( *krijg woedende schop, sla en knietjes geven neigingen -:(- *
goed dat je al wat meer kunt "weren" helaas nog niet genoeg...
Hopelijk komt er snel een dag dat het wel lukt! en idd dan rechtstreeks naar het bureau of huisarts/ziekenhuis zodat het ook meteen onderzocht kan worden...
Ik ben t niet met jarrah eens men weet wel degelijk dat men kan verstijven van angst op zo'n moment en idd het is wel degelijk begonnen als minderjarig en het leeftijdsverschil is énorm.

en ik weet niet of ik de enige ben maar ik vrees stiekem ook voor zijn gehandicapte zoon :o ;(
Laatst bijgewerkt door grid op 03-08-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:33

Ik word echt kots en kotsmisselijk van dit verhaal. Hoe kan het dat een bejaarde man zich zo aan een meisje vergrijpt. Heeft ie niet alleen het paard met jou als excuus zodat jullie elkaar zien en samen zijn? Ik vind het zo erg voor je maar ik snap je twijfel om hem niet tegen je ouders te zeggen...Ik wil je iig heel veel sterkte en wijsheid toewensen. Ik hoop dat je iets kan regelen met je paardje

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:33

Caesar schreef:
Wat ik niet snap; TS heeft haar leven al weinig tot geen steun van haar ouders gehad en wordt in zekere zin ook gekleineerd. Denk dat haar ouders helemaal niet de aangewezen persoon zijn om haar hierbij te helpen in dit stadium. Ondanks dat ik het eens ben dat ouders hun kinderen moeten helpen; denk ik niet dat deze instabiliteit haar goed doet. Daarom hoop ik ook dat ze de personen die nu in vertrouwen genomen zijn en eventueel wat bokkers in vertrouwen blijft nemen en dat pas later; wanneer dingen zijn opgelost/afgehandeld haar ouders ingeschakeld worden voor de verdere verwerking.

idd dat denk ik ook, denk dat V & B en evt slachtofferhulp en bokkers op dit moment meer kunnen betekenen :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:39

Iets wat ik niet begrijp: je zegt dat het paard gezamelijk eigendom is ... hoe kan je het paard dan verkopen? Is de mede-eigenaar daarvan op de hoogte?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:44

Jannepauli, als je het topic door had gelezen had je deze vraag niet hoeven stellen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:44

Jannepauli schreef:
Iets wat ik niet begrijp: je zegt dat het paard gezamelijk eigendom is ... hoe kan je het paard dan verkopen? Is de mede-eigenaar daarvan op de hoogte?

Ja want ze heeft een smoesje gebruikt waarom ze het paard wil verkopen, dat staat in de beginpost en elders ook vermeld.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:46

grid schreef:
Caesar schreef:

idd dat denk ik ook, denk dat V & B en evt slachtofferhulp en bokkers op dit moment meer kunnen betekenen :j

Ondanks dat moeten de ouders op de hoogte zijn zodat ze thuis een veilig thuis heeft en daar geen toneelspel hoeft te spelen en zich groot hoeft te houden wat ze nu wel doet en moet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:51

fargo schreef:
Ondanks dat moeten de ouders op de hoogte zijn zodat ze thuis een veilig thuis heeft en daar geen toneelspel hoeft te spelen en zich groot hoeft te houden wat ze nu wel doet en moet!

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt
Thuis is niet echt een geborgen plaats voor haar, ze heeft op dit moment acuut hulp nodig van buitenaf, daarna kan eventueel de situatie thuis aan de orde komen

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:55

TS zijn er vaste momenten dat die man er niet is (bijv. bij zijn zoon/boodschappen doen) zodat je snel je paardje kan opzadelen en een buitenrit maken oid, als noodoplossing.
Laatst bijgewerkt door xSaarSaar op 03-08-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:55

Een keer zullen ze idd ingelicht moeten worden, maar ik denk dan ook aan t laatste zinnetje :)
Citaat:
en dat pas later; wanneer dingen zijn opgelost/afgehandeld haar ouders ingeschakeld worden voor de verdere verwerking.

Ik denk dat het nu nog te vroeg is :o maarja dat komt misschien omdat mijn thuissituatie ook niet zo was dat ik dingen kwijt kon en me dus wel kan inleven ;)

en idd dat acute hulp van buiten nu belangrijker is :j

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:01

He meid in ieder geval veel sterkte voor de toekomst.
Hier ook een zgn jarenlange "ervaringsdeskundige" en geloof me, neem niet alles alleen op jouw schouders en probeer niet iedereen om je heen te beschermen.
Praat erover met mensen die je willen helpen en schaamte is vooral niet nodig.
Hij heeft de keuze en moet de verantwoordelijkheid dragen voor zijn keuzes.
Kun je het stoppen, probeer het dan. Desnoods met iemand samen maar doe het weloverwogen.
Kun je aangifte doen, probeer dat dan ook.
Maar bij alle beslissingen die je doet, denk vooral het eerste aan jezelf. En niet wat het met jouw omgeving gaat doen of met de mensen om je heen. Jij bent het allerbelangrijkste in dit verhaal.
Heel veel mensen zeggen in mijn ogen heel makkelijk, dit moet stoppen. Maar dat gaat zeer zeker niet makkelijk. Het verlammende gevoel ken ik. En het duurt lang voordat je dit ook weer uit je systeem hebt.
Dus vooral aan jezelf denken, want geloof me dit gaat jouw leven beinvloeden en wat anderen daarmee doen is hun probleem maar cijfer jezelf vooral niet weg.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:17

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar wil je wel veel sterkte wensen. Wat moet het vaak een hel zijn in dit leven voor jou. Hopelijk vind je snel de moed om dit te stoppen. Zorg dat je alle hulp neemt die je kunt gebruiken en nodig hebt en onthoud dat jij niet degene bent die fout is. Er valt jouw helemaal niks te verwijten!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:21

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar is het geen idee om dit paard met een ander iemand te houden? Dat een ander iemand de helft van het paard koopt zeg maar. Heb je geen problemen met de kosten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:22

Koffiekan schreef:
Het moment dat ik het aan mijn ouders ga vertellen komt nog niet echt vlot dichter in de buurt, zowel gisteren als vanochtend heeft mijn moeder me weer de huid volgescholden 'omdat ik niet genoeg voor haar doe'..

Als dit weer eens gebeurt, knoop dan eens het gesprek aan : Waarom denk je dat ik niet genoeg voor je doe?? Ik zit niet lekker in mijn vel.. er zijn ernstige dingen aan de hand....

Maar dit is een hele moeilijke stap.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:23

Wat een afschuwelijke situatie dit! Wat een walgelijke kerel en wat vind ik jou sterk!

Ik snap dat je, op dit moment, je ouders nog niet in wil lichten! Als ik bij je in de buurt woon (Noord Holland Noord) wil ik graag met je mee, om je te beschermen!

Hou je haaks meid, ik wil je wel adviseren slachtofferhulp te informeren, zij kunnen je vrijblijvend helpen.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:34

Ohw my god... echt verschrikkelijk dit..

Meid, bedenk goed dat dit zoals iedereen zegt NIET JOU SCHULD IS.
ga hulp zoeken, raap je moed bj elkaar en doe het!
Echt.... je moet hier uitkomen... denk ten alle tijden EERST AAN JEZELF.....

Heel veel sterkte ermee.

Dikke knuffel..

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:40

Zoals iedereen al zegt, dit is iet jou schuld.

Ook ik zou je graag willen helpen, maar weet niet of je in de buurt woont.
Is het voor jou financieel echt niet mogelijk om je paardje te houden? Want dan heeft het ook niet zo veel zin dat iemand anders hem koopt en jij hem daarna overkoopt. Mocht dit eventueel wel mogelijk zijn, zou ik je eventueel kunnen helpen. Je kunt me altijd een PB sturen als dit voor jou een mogelijkheid is.

Sterkte :(:)