groeiachterstand door slechtere doorstroming navelstreng.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:37

Fijn dat het beter gaat met jullie. Geeft jezelf denk ik ook iets meer rust en vertrouwen. Elke dag/week dat de kleine er nog zit is er 1 meegenomen. Ik hoop dat de stijgende lijn zich doorzet en dat je kleine straks gezond te wereld mag komen.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:40

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan! Mijn zoon is in 2004 geboren met 36 weken en woog 2010 gr en was dus prematuur en dysmatuur.
Hij heeft "maar" 2 dagen in de couveuse gelegen en was binnen 3 weken thuis. Hij is altijd lichter en wat kleiner geweest maar doet het nu op 7 jaar prima :D Succes!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:33

ook vandaag weer goed gekeurt, zowel ctg als dopler :D
bn nu 34 + 2 *\o/*

wat ik me afvraag, wil toch graag een pakje naar het ziekenhuis hebben waar hij in kan als die geboren word. zou hij gewoon maat 50 aan kunnen of voor zekerheid 2 pakjes doen 1 maat 44 en 1 maat 50? wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: groeiachterstand door slechtere doorstroming navelstreng.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:38

Ik zou er een pakje maatje 44 in stoppen. Als het kindje besluit om snel te komen is 50 wel erg aan de grote kant denk ik.

Ik heb vorige week mijn zh koffer alvat in de auto gezet en daar zitten ook 2 pakjes maatje 44 in voor mijn tweeling. Puur uit voorzorg al zullen ze daar al wel uitgegroeid zijn inmiddels hihi. Heb er ook 4 pakjes 50 in gedaan

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:53

fjordowner18 schreef:
ook vandaag weer goed gekeurt, zowel ctg als dopler :D
bn nu 34 + 2 *\o/*

wat ik me afvraag, wil toch graag een pakje naar het ziekenhuis hebben waar hij in kan als die geboren word. zou hij gewoon maat 50 aan kunnen of voor zekerheid 2 pakjes doen 1 maat 44 en 1 maat 50? wat zouden jullie doen?

Super dat de controles tot nu toe goed zijn!!!! *\o/*

Ik zou zeker een 44 er bij doen hoor! Bij de prenatal hebben ze voor een paar centen leuke maat 44 pakjes! Vergeet alleen niet dat ze in een couveuse alleen een luiertje aan hebben en geen kleding. Al hoeft je kleintje er hopelijk niet in! Pas de laatste dag mocht mijn dochter een rompertje aan en toen is ze de dag nadien verhuist naar een verwarmt bedje en daar mocht ze dan wel haar kleding aan. Ze woog toen geloof ik 2400/2500 gram en maat 44 was echt heel ruim, maar het ging.

Is er nog een kans dat je even naar huis mag en via de thuismonitoring gecontroleerd kan worden? Als alles er bij de 37 weken nog zo uit ziet, gaan ze je kleintje dan toch halen of mag je nog even langer zwangeren?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:59

Bij mijn tante is mijn neefje ook bij 33 weken en 6 dagen gehaald.. Ze had zwangerschapsvergiftiging en het kindje had een groeiachterstand. Wij waren erg bang omdat ook de harstlag vaker snel daalde en dan weer op klom. Uiteindelijk is hij toen gehaald via een spoedkeizersnede. Een kei gezond manneke. Uiteindelijk nog 4 weken na zijn geboorte maar in het ziekenhuis gelegen!! ( Normaal tot de 40 weken zwangerschap tellen ze door ). Hij doet het erg goed en geen complicaties..

Maar goed het kan bij iedereen anders zijn.. hij woog trouwens 1600 gram en ze hebben hem niet kunnen meten. Een erg klein mannetje en nu is het een echte bink!

Veel succes!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:07

ow dus als hij nu geboren word krijgt hij helemaal geen kleertjes aan?

maar wat ik dus begrijp heeft hij zeker wel maat 44 nodig en een langere tijd waarschijjnlijk, heb niks maat 44, snel maar gaan internet shoppen dan.

shelbi, mag niet meer het ziekenhuis uit tot hij geboren word, denk dat als hij het rred tot 37 weken ze hem dan gaan halen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:15

Fijn dat het zo goed met jullie gaat.

Wat betreft kleding, zou je het ook even daar kunnen vragen. Zij zullen er vast wel ervaring mee hebben.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:17

Fijn dat het beter lijkt te gaan, ik wil je in ieder geval succes wensen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:26

egnie schreef:
Fijn dat het zo goed met jullie gaat.

Wat betreft kleding, zou je het ook even daar kunnen vragen. Zij zullen er vast wel ervaring mee hebben.

ja dat is zo, maar voel me een beetje rot om dat te moeten vragen doe ik liever hier :o

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:26

williejanne schreef:
Fijn dat het beter lijkt te gaan, ik wil je in ieder geval succes wensen.

dankjewel :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:35

Ik denk dat nu de kans toch wel met de dag kleiner wordt dat je kindje in de couveuse moet!
Ik ben zelf met 34 weken geboren en heb volgens mij vrij kort in de couveuse gelegen.
Maat 44 zou ik zelf ook halen. Onze dochter was 3290 gram maar pastte prima in maat 44. Ik had allerlei maten, de kleinste was dacht ik maat 32 ofzo.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:29

Mijn beide meiden hebben ook beide maatje 44 aangehad :j
En anders shop je even 2 pakjes in die maat, mocht hij ze dan echt in die maat nodig zijn dan heb je er zo wat bijbesteld, of anders vragen aan de kraamvisite..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:36

Hoi,

in de couveuse hebben ze zover ik weet geen kleertjes aan, enkel een luiertje. Hier zie je een foto van mijn dochtertje in haar couveuse, net voor ze over mocht naar een verwarmd bedje: http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... lapen.jpg/
In een warmtebedje of gewoon bedje hadden ze dan wel normale kleertjes aan (rompertje en een pakje en sokjes).
Maar als jouw kindje een mooi gewichtje heeft en zichzelf goed warm kan houden is een couveuse misschien helemaal niet nodig.

Maar ik vind het helemaal niet raar hoor om te vragen hoe het zit. Je zou eens kunnen vragen wat ongeveer de criteria zijn om wel of niet in de couveuse te hoeven. En of ze in de couveuse kleertje aan krijgen of niet. Bij ons was dat niet zo, maar ik weet niet of er ziekenhuizen zijn waar ze dat wel doen.

Maat 44 zou ik wel doen, bij mijn dochter van rond de 2500 gram (toen ze uit de couveuse mocht) zat het zelfs erg ruim. Ze heeft het echt aangehad tot ze naar huis mocht. Pas thuis, na 4 weken ziekenhuis, paste ze in maat 50. Mijn jongste woog 4140 gram bij de geboorte en paste zelfs enkele maatjes 50 de eerste week, al was het aan de krappe kant.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:26

ok denk dat ik inderdaad 2 pakjes 44 bestel en eventueel meer als blijktdat hij die nodig heeft. wat een mooi kindje trouwens.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:33

Fijn dat het zo goed gaat, maar er is dus helemaal geen kans dat je nog naar huis mag voor je bevalt?
pff lange weken dan nog :(:)

Heb ze idd ook nog nooit met kleertjes aan gezien in couveuze, maar wie weet hoe ie daar niet (lang) in :)

Shop ze!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:36

grid schreef:
Fijn dat het zo goed gaat, maar er is dus helemaal geen kans dat je nog naar huis mag voor je bevalt?
pff lange weken dan nog :(:)

Heb ze idd ook nog nooit met kleertjes aan gezien in couveuze, maar wie weet hoe ie daar niet (lang) in :)

Shop ze!

ja wie weet is hij sterk genoeg, wanneer hij eenmaal er is :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:38

Delphi schreef:
Hoi,

in de couveuse hebben ze zover ik weet geen kleertjes aan, enkel een luiertje. Hier zie je een foto van mijn dochtertje in haar couveuse, net voor ze over mocht naar een verwarmd bedje: http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... lapen.jpg/

Ik heb zo even geen digitale foto bij de hand, maar mijn oudste lag echt met kleertjes aan en muts op in de couveuse! Het hangt er ook vanaf waarom. Zij moest er vooral in omdat ze haar lijfje niet op temp kon houden.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:17

Mijn zoontje (geboren met 36 weken en een paar dagen, 1990gram) en dochtertje (geboren met 31 weken en een paar dagen , 1180gram) lagen met kleertjes aan in de couv. Oke dochterlief de eerste tijd alleen in luier omdat ze aan allerlei draadjes lag maar na een tijdje mocht ze kleertjes aan, ik deed ze alleen een rompertje aan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:19

Je hebt dacht ik ook speciale couveuse-kleertjes toch? Heb het wel gezien op internet toen ik aan het zoeken was naar premature kleding. Waar speciaal ruimte is gelaten voor draadjes en slangetjes etc.

Maar ik hoop dat TS nog even volhoudt dan hoeft haar kindje misschien niet meer in de couveuse?!
Hoe is het nu TS? Trek je het allemaal nog een beetje? :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:41

ik weet dat ze in het ziekenhuis ook kleertjes hebben als je niet genoeg bij je heb..
ik had ook maar 2 rompertjes mee en de eerste dag had hij alle 2 ze rompers helemaal ondergespuugd.
dus kreeg hij ziekenhuis kleertjes aan en die heb ik ook meegekregen naar huis toe echt te lief.

ben ook wel benieuwd hoe t met de ts gaat
heb je zelf al een idee dat hij eruit wil komen? of mag je kindje gewoon lang blijven zitten want volgens mij hoe langer hoe beter toch?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:49

Nathalie> ja die hebben ze idd maar die heb ik toen niet gekocht, de eerste tijd wilden de artsen haar ook niet in kleertjes hebben.
De allereerste keer dat ik mijn dochtertje in kleertjes zag waren het ook kleertjes van het ziekenhuis, net kleine poppenkleertjes (alhoewel, de poppenkleertjes waren nog te groot bij mijn meisje)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 15:56

hb het gevraagd, maar in de coueuse krijgen ze geen kleertjes aan.
heb een pakje besteld maat 44 en als hij geboren is, en di is zijn maat, dan bestel ik er later gewoon meer :)
maat 50 heb ik genoeg, alleen een eerste pakje nog nodig ;)

p.s. de baby maakt het nog steeds goed, ik daarin tegen begin er genoeg van te krijgen, maarja kan geen kant op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:17

Je moet maar zo denken, nergens veiliger dan waar je nu bent en tis voor een goed doel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:08

Gelukkig dat je baby het goed maakt! Ik kan me voorstellen dat je het beu bent, weet er helaas zelf alles van. Ik heb 9 weken plat gelegen met een peuter van 2,5 jaar die mama miste.... verschrikkelijk, maar wel voor een verschrikkelijk goed doel. En daar moet je maar aan denken joh!

Hoe gaat het met je zoontje? Komt hij elke dag mee op bezoek? Heeft je man/vriend vrij kunnen krijgen om voor jullie zoontje te zorgen? Of heb je andere opvang kunnen regelen?