[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:22

Oh oke!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:30

Colway schreef:
Ik heb sinds de mirena nooit meer gemenstrueerd :+ Ook geen buikpijnen o.i.d.

Dat heb ik nu ook (heb de mirena nu een half jaar)..heerlijk!!
Voor de mirena had ik een koperspiraaltje, ik wilde af van al die hormonen (pil) en koos dus daarvoor.
Helaas werd ik alsmaar heviger ongesteld en het duurde wel 8!! dagen. Ook de eerste 3 dagen had ik meer pijn als bij de pil.
Na mijn zwangerschap heb ik gekozen voor de mirena omdat ik opzag tegen al dat bloed en tegen de pil..
Dit is mijn beste keus ooit!! o.k. inbrengen is even vervelend maar dan heb je ook wat..

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:38

natascha44 schreef:
Helaas werd ik alsmaar heviger ongesteld en het duurde wel 8!! dagen.

Voor jou blijkbaar uitzondering, voor mij de normaalste zaak van de wereld! Ik spring een gat in de lucht als ik met een week klaar ben!

Voor de dames met een nuvaring, hoe lang na het verwijderen worden jullie ongesteld, en hoe was dat "vroeger" bij pilgebruik? Het duurt bij mij nu namelijk langer dan met de pil, en zo had ik dat nou net niet ingepland :+

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:42

O jeetje Jolienn...dat is idd niet prettig.
Maar gebruik je alleen de nuvaring? heb je al eens een spiraaltje geprobeert?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met een nuvaring.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:42

Ik gebruik sinds 3 maanden de nuvaring, hiervoor nooit de pil oid gebruikt, maar dinsdagavond gaat hij eruit en zo rond zaterdag ochtend/middag word ik ongesteld. 3 a 4 dagen dus.

Om gelijk mijn ervaring maar te delen: Ik vind hem erg fijn in gebruik, merk er helemaal niets van en heb er in principe 3 weken geen omkijken naar. Mijn menstruatie is korter en minder heftig geworden, pijntjes zijn ook minder, alleen de eerste dag nog wat. :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:50

Natascha; nee spiraal nog niet geprobeerd, omdat ik dat wat te definitief vind (19) Als ik voor zo iets ga, wil ik m t liefst er ook die 5 jaar in laten zitten. En aangezien veel mensen niet meer ongesteld worden met spiraal, vind ik dat ook een beetje eng.
Heb het liefst elke maand gewoon de "controle" dat ik niet zwanger ben! Als dat over 3 jaar zou gebeuren niet zo erg, maar nu tijdens studie en 120 km bij vriend vandaan, en ik zonder werk.. Nee, geef mij maar elke maand een seintje.
En na mn studie zouden kinderen eventueel welkom zijn, dus om er dan een spiraal in te gooien ook weer niet.. Daarom ben ik nu over gestapt op de nuvaring (is mn eerste ring nu) dus vandaar dat ik me afvroeg of het gemiddeld langer duurt dan bij de pil, dan kort ik mn stopweek wat in voor de volgende keren namelijk ;)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:06

Jolienn, dat snap ik helemaal. Idd als je 19 bent kan ik me voorstellen dat helemaal niet meer ongesteld worden best eng is, vooral omdat je een kinderwens hebt. Dat gevoel zou ik ook hebben. Je weet maar nooit tenslotte.

Toen ik mijn koperspiraal liet zetten mocht die er 5 tot 10 jaar in blijven, bij mij was dit korter omdat wij een kindje wilden. Zodra de spiraal eruit ging was ik ook meteen vruchtbaar zei de HA. het duurde 4 maanden voordat ik zwanger was, relatief kort dus. In jou geval lijkt mij zo'n spiraal niet erg handig aangezien het bloeden dus heftiger kan worden (en je hebt het al zo erg).
Maar na een eventuele zwangerschap zou een mirena een goede oplossing zijn voor het hevige bloedverlies en de pijnen, ook al reageert elk lichaam er weer anders op natuurlijk :-).
Maarre een nuvaring he...kan je dan gewoon sex hebben zonder dat je hem voelt..paardrijden en bijv. hardlopen? (vraag van een leek hoor haha)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:11

Paardrijden heb ik er nog niet mee gedaan, en hardlopen doe ik niet :+ Haha Maar met seks voel ik echt niets, nou ja das niet waar! Niets negatiefs! Haha. Soms als ie niet helemaal lekker zit haal ik m er uit (vouwt ie teveel dubbel of zo, raar gevoel) Maar meestal houd ik m gewoon in, nergens problemen mee :) Haal m er wel elke dag onder de douche even uit om te spoelen.

Maar ik vind t echt heerlijk dat ik nergens aan hoef te denken! Stickertjes in je agenda, een mailtje en een smsje, dus vergeet het dan maar eens, haha. Ben ook heel benieuwd wat het gaat doen met doorringen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:49

zonder anticonceptie ben ik standaard 10+ dagen ongesteld, met de pil 7, met mirena rond de 8. De eerste 6 maanden mirena helemaal niet, jeetje wat was dat fijn :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:34

Yessy: Oh vreselijk zeg... Dat vind ik lang.
Bij mij zijn ze vandaag weer begonnen :r Meestal wel maar 5 dagen

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:44

ik was zonder anticonceptie gemiddels zo'n 7 dagen, met de pil 5, en met de mirena ook 7.
Verder was ik de eerste 5 maanden om de week ongesteld met de mirena (waarvan de eerste maand alleen maar)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:59

Oh vreselijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:25

Teelee, wat gebruik jij nu dan aan anticonceptie? Bij zulke heftige menstruaties moet ik altijd denken dat de prikpil dan misschien nog wel het beste is?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:45

Ik heb bijna een jaar de prikpil gebruikt, maar ga morgen naar de dokter omdat ik er mee wil stoppen.

Het begon allemaal goed, dit leek mij de ideale manier van anticonceptie. Maar op een gegeven moment kreeg ik af en toe last van doorbraakbloedingen. Dat hield een tijdje aan, en ik heb er twee weken primolut (geloof ik) bijgeslikt, en toen was het 1,5 week weer goed, en begon het bloeden weer. Ben nu al iets meer dan twee maand non-stop aan het bloeden en heb een libido van een dooie egel door al die rommel. Morgen bij de dokter dus even overleggen wanneer ik weer aan de 'gewone' pil mag.

Meer mensen deze ervaringen?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:12

Weet iemand hier toevallig iets mee:

Ik heb gisteravond de pil ingenomen ( uurtje of 12) 's nachts. En heb vanmorgen (10 uur ongeveer) over moeten geven, nu staat er in de gebruiksaanwijzing:

Als u binnen 3-4 uur na het innemen van een tablet moet overgeen of last krijgt van ernstige diaree, is er kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen. De situatie is daardoor vergleijkbaar met die van het vergeten van een tablet ....

Bij mij is dit echter al 10 uur geleden, maar geldt dit dan ook als het vergeten zegmaar van een tablet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:19

Na 10 uur zit die pil echt al niet meer in je maag :n
Er staat ook 3-4 uur en bij jou is het echt een stuk later, dus naar mijn idee is dat geen vergeten tablet.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:22

Nee, dat dacht ik ook maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid! :)
Dankjewel voor je snelle reactie!

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:31

Artsen plaatsen ook liever geen spiraaltjes bij meiden die nog geen kinderen hebben gehad

natascha44 schreef:
Jolienn, dat snap ik helemaal. Idd als je 19 bent kan ik me voorstellen dat helemaal niet meer ongesteld worden best eng is, vooral omdat je een kinderwens hebt. Dat gevoel zou ik ook hebben. Je weet maar nooit tenslotte.

Toen ik mijn koperspiraal liet zetten mocht die er 5 tot 10 jaar in blijven, bij mij was dit korter omdat wij een kindje wilden. Zodra de spiraal eruit ging was ik ook meteen vruchtbaar zei de HA. het duurde 4 maanden voordat ik zwanger was, relatief kort dus. In jou geval lijkt mij zo'n spiraal niet erg handig aangezien het bloeden dus heftiger kan worden (en je hebt het al zo erg).
Maar na een eventuele zwangerschap zou een mirena een goede oplossing zijn voor het hevige bloedverlies en de pijnen, ook al reageert elk lichaam er weer anders op natuurlijk :-).
Maarre een nuvaring he...kan je dan gewoon sex hebben zonder dat je hem voelt..paardrijden en bijv. hardlopen? (vraag van een leek hoor haha)

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:32

_Kellyy schreef:
Nee, dat dacht ik ook maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid! :)
Dankjewel voor je snelle reactie!

Nee hoor je pil is na tien uur allang goed opgenomen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:36

Dankje wel voor je reactie! Geeft weer bevestiging. :)

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:40

_Kellyy schreef:
Dankje wel voor je reactie! Geeft weer bevestiging. :)

Graag gedaan :j het is dan ook mijn beroep :P

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:42

Haha, dan is het helemaal mooi om het van iemand te horen die er echt voor geleerd heeft zegmaar, dan ben je toch zekerder dan dat iemand het van bokt zegmaar zegt.

Overigens niet beledigend naar Mas bedoeld hoor! Vind het alleen fijn dat 2 mensen het zeggen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:33

Geldt inderdaad niet als vergeten pil, gewoon als een goed ingenomen. Ik heb er wel niet voor gestudeerd :D

MyLittleLove Ja, wat Mas zegt dus, sorry, wist niet dat het er onduidelijk stond. :P

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:29

marjanvr schreef:
Artsen plaatsen ook liever geen spiraaltjes bij meiden die nog geen kinderen hebben gehad

Dat zal waarschijnlijk per arts verschillend zijn ,die van mij had daar totaal geen problemen mee.
Is ook niet met andere opties aan komen leuren gelukkig..
Ik moest komen op mijn 4e dag van de ongesteld heid (omdat de baarmoedermond dan nog iets openstond).
Ik kreeg een hele heftige wee nét na het inbrengen en daarna niets meer..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:56

Hallo, ik zou heel graag geholpen willen worden door iemand!!

Ik ben na 4 maand geen anticonceptie weer begonnen met de pil, dit was vorige week. Ik zou vorige week vrijdag ongesteld moeten worden en heb de pil de woensdag ervoor ingenomen in de hoop niet ongesteld te worden.
Mijn dokter zei dat ik zowiezo de vrijdag weer ongesteld zou worden. Maar dit is niet gebeurd. In de tussentijd heb ik wel gemeenschap gehad dus ik ben stiekem wat nerveus.

Ik wil nu al weer heel graag stoppen met de pil want ik voel me er helemaal niet fijn door. Het werkt enorm in op mijn bloedsuikerspiegel en ben oververmoeid. Ik weet dat je lichaam even nodig heeft om de pil te verwerken maar zo voel ik me echt niet goed dus houd dit niet meer vol.

Wat raden jullie aan, eerst zwangerschapstest of kan ik direct stoppen??

Alvast super bedankt!!