Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:45

Als je nog nooit zwanger bent geweest, is het plaatsen in het algemeen toch wel vrij (of heel) pijnlijk. En je kan nog maanden bloedverlies hebben voor het stopt, en dat geldt dan ook alleen voor de mirena, en daar zitten nog steeds hormonen in, dus ALS ik een spiraaltje zou nemen zou ik de koperspiraal doen en dan heb je juist kans op een zwaardere menstruatie...

En ik hoor toch wel regelmatig verhalen van mensen die het ding terug hebben laten verwijderen, meer ongemak dan wat anders...dus ja, het kan heel goed gaan, maar ik hoor er toch veel negatieve ervaringen over

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:04

Ik kan je verzekeren.. ik heb nog nooit kinderen gehad. :') en het valt reuze mee.
Ja kan kan, bij de pil kunnen al je haren uitvallen als je pech hebt. :')

of was dat een andere bijsluiter?

het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou je niet laten afhouden door griezelverhalen op internet.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:18

dat jij zo weinig pijn hebt gehad is eerder uitzonderlijk :) het is gewoon een feit dat een spiraal plaatsen over het algemeen pijnlijk is.

En ik heb toch al geen haar, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:27

Nou goed, als je twijfelt raad ik je aan om eens een kijkje te nemen in het centrale topic voor anticonceptie en menstruatie.

Blijkt dat ik niet de enige vond dat het niet heel pijnlijk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:30

Ik vond het ook niet pijnlijk :)
Heb nu mijn 2e!

Ik heb 2 jaar geleden een blaasontsteking gehad en bijbehorende AB en ben daardoor in een cirkeltje gekomen van blaasontsteking-schimmelinfectie-blaasontsteking en ga zo nog maar even door...

Toen was het een half jaar weg.

Vorig jaar weer een half jaar en toen weer weg.

Nu weer sinds vorige week en ik heb besloten alle medicatie maar even te laten voor wat het is.

Toen ik vorig jaar gestopt ben met AB was het namelijk over.

Wat bij mij trouwens nog wel wou helpen is CandiFlow van bloem, verkrijgbaar bij de Tuinen. Zit er sterk aan te denken om deze weer te gaan gebruiken!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:33

dat heb ik al lang gedaan ;) evenwel goede als slechte ervaringen lees ik daar toch hoor.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:35

Robijntjah schreef:
Ik vond het ook niet pijnlijk :)
Heb nu mijn 2e!

Ik heb 2 jaar geleden een blaasontsteking gehad en bijbehorende AB en ben daardoor in een cirkeltje gekomen van blaasontsteking-schimmelinfectie-blaasontsteking en ga zo nog maar even door...

Toen was het een half jaar weg.

Vorig jaar weer een half jaar en toen weer weg.

Nu weer sinds vorige week en ik heb besloten alle medicatie maar even te laten voor wat het is.

Toen ik vorig jaar gestopt ben met AB was het namelijk over.

Wat bij mij trouwens nog wel wou helpen is CandiFlow van bloem, verkrijgbaar bij de Tuinen. Zit er sterk aan te denken om deze weer te gaan gebruiken!

is dat zo'n probiotica?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:40

Zinn schreef:
dat heb ik al lang gedaan ;) evenwel goede als slechte ervaringen lees ik daar toch hoor.

Je zal mij ook nergens horen zeggen dat iedereen fluitend naar de dokter ging en nergens last van heeft gehad. :Y)
Ik wil alleen zeggen, ja het is even pijnlijk (+/- 3 krampen.. namelijk meten, opmaken, zetten) en daarna valt het wel mee.
En ja sommige vallen flauw, of hebben pech en zijn heel krap ofzo? Of hebben een dokter of gyn die het niet goed doet. Weet ik niet.. :)

Maar misschien heb je wel geluk en valt het bij jou wel mee als je geen nuvaring of pil meer wil.
Ik wil je heus niets opleggen hoor. Het is maar net hoe graag jij zelf iets wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:43

Nope, is een vaginale spray, zowel schimmel- als bacterie dodend.

Werkte bij mij als een tierelier!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:53

Robijntjah schreef:
Nope, is een vaginale spray, zowel schimmel- als bacterie dodend.

Werkte bij mij als een tierelier!

hm, zoiets raadde mijn dokter ook af, net als die lactacyd spullen enzo...ach we zullen nu wel zien met die pillen die preventief heb gehad. Als het daarna toch weer terugkomt, ga ik wat anders zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:56

Mijn arts raadde lactacyd en andere dingen ook af, echter is CandiFlow gebaseerd op natuurlijke producten.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:59

hmm, ik onthoud het in ieder geval, met natuurlijke producten ben ik veel meer gebaat dan al die AB enzo heb ik al ondervonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:00

Dat heb ik dus ook ondervonden :+

Succes en ik blijf voor je meezoeken naar een oplossing!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:04

is dat dan inwendig die spray?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:05

Uitwendig maar er komt altijd wel wat 'in' :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:09

Uit mijn kweek bleek dat het geen schimmelinfectie was maar een bacteriele %) Blijkbaar zijn de symptomen dan precies hetzelfde? Heb nu AB gekregen, heb ook nog antischimmel tabletjes... want je zal net zien dat die bacterie weg is en de schimmel weer terug :') :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:09

hm maar dan zal dat misschien toch niks voor mijn probleem zijn, ik heb echt alleen vanbinnen last...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:10

Focussed schreef:
Uit mijn kweek bleek dat het geen schimmelinfectie was maar een bacteriele %) Blijkbaar zijn de symptomen dan precies hetzelfde? Heb nu AB gekregen, heb ook nog antischimmel tabletjes... want je zal net zien dat die bacterie weg is en de schimmel weer terug :') :')

ik snap het verschil nog steeds niet goed, vorige keer bleek ik een bacteriële infectie te hebben zei de dokter, maar gisteren zei ze dat het vorige keer dus candida was en nu ging ik dus mijn medicijnen ophalen bij de apotheek en ik vroeg is dat nu eigenlijk AB? en die zei het is een schimmelwerend middel... huhhhhhmmm
Laatst bijgewerkt door Zinn op 27-10-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:11

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:12

Hoe weten ze wat het bij jou is Zinn?

Bij mij hebben ze een kweek gemaakt! Ze dachten eerst een schimmelinfectie, maar omdat het niet overging van de Fluconazol is die kweek gemaakt om te kijken wat er dan zat.
Schimmel groeide er niet, maar wel een Streptokok bacterie. Het is dus een bacteriele infectie bij mij dit keer.
Ik krijg dus AB en geen antifungi (AF) . Maar aaaltijd als ik AB krijg krijg ik ook weer een schimmel, dus heb ook nog 3 tabletten AF just in case.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:13

Robijntjah schreef:

thnx :) maar is dan ook alles genezen of komt het terug als je stopt met die spray? want ik heb het idee dat het toch niet alles kan behandelen als je alleen uitwendig sprayt?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:14

Focussed schreef:
Hoe weten ze wat het bij jou is Zinn?

Bij mij hebben ze een kweek gemaakt! Ze dachten eerst een schimmelinfectie, maar omdat het niet overging van de Fluconazol is die kweek gemaakt om te kijken wat er dan zat.
Schimmel groeide er niet, maar wel een Streptokok bacterie. Het is dus een bacteriele infectie bij mij dit keer.
Ik krijg dus AB en geen antifungi (AF) . Maar aaaltijd als ik AB krijg krijg ik ook weer een schimmel, dus heb ook nog 3 tabletten AF just in case.

kweek gemaakt :j of mijn dokter zit er echt dik naast, of er zijn verschillende namen voor hetzelfde ding :P
ik heb nu sporanox pillen gekregen en dalacin vaginal creme.

ik heb de vorige keer dus ook eerst een zalfje gehad, hielp niks, dan pilletjes (ben de naam kwijt) en isobetadine spoeling, hielp ook niks en dan als laatste de medicijnen die ik nu ook heb en toen was ik er zo vanaf. Volgens mijn dokter zou dat wat ik heb (is het nu een schimmel of een bacteriele infectie?) immuun zijn voor bepaalde medicijnen en dat is uittesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:17

Ik ben er een hele tijd vanaf geweest naderhand :j
Maar er zijn ook vrouwen die het altijd preventief blijven gebruiken.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:21

ja, dit is nu de tweede keer dat ik het heb (zat zo'n 2.5 maand tussen) en ik moet nu al die sporanox preventief gebruiken van de dokter...vind ik ook niet zo fijn, ik probeer tegenwoordig juist zo min mogelijk medicijnen in te nemen en alleen natuurlijke dingen, reageer ik veel beter op. Maarja, je moet wat...als ik nu single was vond ik het ook allemaal niet zo erg om vanalles te proberen en af te wachten, maar ik heb een vriend en wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:22

Herkenbaar :')