Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:27

bollebeer schreef:
Mag ik hier ook meedoen? Ben sinds een aantal weken begonnen wat meer te sporten. Gewoon voor mezelf een hardlopen. En ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst meegedaan met de bootcampclub en dat wil ik zo'n 2 keer per week blijven doen naast het gewone hardlopen. Ook wil ik proberen elke dag wat krachtoefeningen te doen.

He, dat heb ik een paar weken terug ook gedaan. Maar 2 keer per week? :wow: Dat is nogal een streven! Na die keer dat ik het gedaan heb kon ik 5 dagen niet normaal gaan zitten en heb daarna ook nog wel last gehad. Ik vond het overigens wel leuk, maar wel heeeeel zwaar voor iemand die eigenlijk nauwelijks sport!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:46

marjolein_el schreef:
Ik doe mee! Niet omdat ik af moet vallen, ik ben dun genoeg. Maar m'n conditie is echt niéts! En in combinatie met m'n astma gaat polderloop in de 4e dus weer niet lukken.

Ik woon nu heel dicht bij het bos dus ideaal om te gaan hardlopen, maar ik kan er echt niet de tijd/motivatie voor vinden. :P Maaaar als jullie me een beetje aanmoedigen gaat het lukken! Gewoon 2 à 3 keer per week. Plus 5 keer per week paardrijden. Plus dat ik voor mijn nieuwe baantje ongeveer 2 keer per week 40 minuten moet fietsen.

Doel: 8 voor de polderloop in de 4e klas (3 km rennen door de polder voor een cijfer.). De afgelopen 3 jaar heb ik steeds een onvoldoende gehaald. Door m'n astma krijg ik alsnog een voldoende maar dit jaar wil ik het zelf doen!

Wauw, super! We gaan ons best doen om je te motiveren!
het wordt nu lekker zomer, dus dan heb je ook meer tijd lijkt mij? Het is echt heeerlijk om 's avonds of 's ochtends even een rondje te lopen! :D

secricible

Re: Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:05

Wij doen het iedere avond rond 9-10 uur. Dan is het lekker koel, daarna lekker douchen en dan nog even tv kijken en gaan slapen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:27

Nou Marjolein, dat klinkt toch best gemotiveerd hoor! Succes! :D

Ik ga vandaag paardrijden, telt dat ook vast mee? :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:39

Ik zou me ook graag even willen melden, ik wil heel graag meer sporten.. Mag wat gewicht kwijt :o en mijn conditie kan beter :j Op dit moment rij ik eigenlijk 6 dagen per week paard en ik fiets naar school (bijna 4km) en weer terug. Niet heel erg veel dus, en ik heb nu eigenlijk zo goed als vakantie dus dat fietsen stopt ook.. Maar dat betekent ook dat ik nu zát tijd heb om weer meer te sporten :j

Wij hebben hier thuis een crosstrainer wat ik op zich wel fijn vind om te doen, maar met dit weer vind ik het heel snel vervelend om binnen iets te doen.. Wordt snel saai en ik ben liever buiten (frissere lucht, hoewel dat met dit weer ook wel tegenvalt :') ). Mijn broer heeft een heel Insanity Workout pakket, maar ik denk dat dat weer net iets te hoog gegrepen is voor mij :') :')
Hardlopen ben ik niet heel goed in geloof ik, ik krijg snel last van mijn voeten en loop niet heel goed, meestal meer op karakter :P (op school nl. wel altijd hoge cijfers :') ), weet dus niet of dat zo'n heel slim plan is. Zou het wel willen proberen, gewoon lekker 's ochtends vroeg of 's avonds ofzo.. Fietsen vind ik wel prettig, maar ik weet niet of dat heel veel effect heeft? Heb laatst een hele dag met school gefietst en pas op het einde begon ik wat te voelen, zeg maar..
Ik zou graag zwemmen, maar zwembaden zijn echt crowded met dit weer en bovendien moet ik dan weer eerst een half uur ergens naartoe fietsen, dat fietsen is geen probleem maar de drempel is dan wel weer hoger. Iemand nog suggesties verder? :)

Oh, en over tweeënhalve week ga ik wandelen op de Mont Blanc, ik hoop dat ik dan ietsiepietsie meer conditie heb, hoewel ik het nu ook wel vol kan houden. We hebben daar ook oefentochten voor (gehad), dat is dan ong. 12/13 km wandelen met bepakking (laatste keer heb ik met 13 kg gelopen), heerlijk om te doen, maar ik zie mezelf nog niet echt in m'n uppie met zo'n megarugzak langs de weg wandelen :+ Dus dat trainen wordt ook nog even puzzelen :P

Heb in ieder geval vanmiddag paardrijles, maar dan wil ik vanavond ook nog wat doen :j

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:28

vandaag:

- heen en weer naar de paardjes gefietst, en daar klusjes gedaan (poepscheppen enz)
- hardlopen 20 minutjes
- weer heen en weer naar de paardjes.

wil eigenlijk meer gaan doen maar mijn tante komt langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:48

Bij mij wil het helaas niet erg lukken. Merk dat ik weer een B12 spuit nodig heb.
Gister wel na school gefietst ( 7 km) en weer terug. Ondertussen ook heel stad door gewandeld met die heerlijke tempraturen. En gister nog dik uur gezwemt bij ons in het kanaal.

Wil vandaag of morgen gaan hardlopen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:53

mijn doel
2x in de week 30 min zwemmen
3x in de week fietsen naar school ( totaal 11 km )
7x in de week 10 min hardlopen
1x in de week lessen
4x in de week naar mijn paarden toe

het gaat en moet me lukken

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:17

ik denk dat ik maar nieuwe batterijen ga kopen voor de Wii.. kan ik gaan wii fitten. :) Morgen als het mooi weer is maar even een poging wagen tot het zwembad, als de verwarming het doet. heb alleen rondgelopen op stal.. maar ben gestopt met koek eten!! vind het niet lekker meer :Y)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:23

zo net 10min gerent helemaal kapot

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:14

Ik meld mij ook. :D Heb vandaag een Mp3-speler gekocht met een personal trainer en hopelijk is hij zo genoeg opgeladen zodat ik vanavond na het eten les 1 kan doen, anders wordt het morgen. :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:26

xCathy schreef:
marjolein_el schreef:
Ik doe mee! Niet omdat ik af moet vallen, ik ben dun genoeg. Maar m'n conditie is echt niéts! En in combinatie met m'n astma gaat polderloop in de 4e dus weer niet lukken.

Ik woon nu heel dicht bij het bos dus ideaal om te gaan hardlopen, maar ik kan er echt niet de tijd/motivatie voor vinden. :P Maaaar als jullie me een beetje aanmoedigen gaat het lukken! Gewoon 2 à 3 keer per week. Plus 5 keer per week paardrijden. Plus dat ik voor mijn nieuwe baantje ongeveer 2 keer per week 40 minuten moet fietsen.

Doel: 8 voor de polderloop in de 4e klas (3 km rennen door de polder voor een cijfer.). De afgelopen 3 jaar heb ik steeds een onvoldoende gehaald. Door m'n astma krijg ik alsnog een voldoende maar dit jaar wil ik het zelf doen!

Wauw, super! We gaan ons best doen om je te motiveren!
het wordt nu lekker zomer, dus dan heb je ook meer tijd lijkt mij? Het is echt heeerlijk om 's avonds of 's ochtends even een rondje te lopen! :D

Ja ik ga lekker veel rennen in de avond. Misschien morgen avond even. :D Tenzij ik les heb.. en anders word het toch echt volgende week. Vrijdag heb ik héle hoop te doen op stal en zaterdag CH bergen helpen opbouwen, en t weekend hele weekend zelf concous en helpen.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:28

Wat is iedereen hier goed bezig! Ik heb me zojuist opgegeven voor de zevenheuvelenloop (15km) in november, als stok achter de deur.
Nu net gegeten zodat ik over een uur of twee lekker een stuk kan gaan rennen.
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met die lessen op je mp3?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:46

Ik ben niet zo wild van de lessen op m'n ipod, is een beetje weinig uitdaging voor mij. Ik wil moe en bezweet thuiskomen, en niet met het gevoel alsof ik niks heb gedaan :=
Zevenheuvelenloop lijkt me gaaf! Ik wil graag een keer mee doen met de dam tot dam loop, die is 16,1 km!:D

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:03

lukt het verder bij iedereen een beetje :D ?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:38

ik heb zelf eens een schema samengesteld het moet wel te doen zijn over 2 jaar

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:38

vandaag weer 2 x 3 minuten gelopen! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:45

Ik ben weer terug, heb 5x 2 minuten gelopen/2minuten gerend. Was lekker, maar het gaat me niet snel genoeg :p

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:57

Haha over 2 jaar pas? :')

Ik heb vandaag 10 minuutjes hard gelopen, en paard gereden.. En gewerkt :+ Veel meer tijd had ik helaas niet -O-
Morgen ga ik een uurtje baantjes trekken :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:01

Ik ga me ook maar even melden hier! Heb me sinds een paar weken aangemeld bij de sportschool.
Ik volg daar Zumba lessen en kan aan alle lessen die ze daar geven meedoen. Ze hebben ook een zonnebank en zwembad waar je gebruik van mag maken. Echt heel fijn en ik doe nu een keer per week fitniss en een keer per week Zumba.
Verder probeer ik thuis meer te fietsen in plaats van met een vriendin in de auto naar school te gaan en veel met de hond te wandelen. Altijd extra beweging. Dus ook goed.

Nu nog volhouden. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:10

tja ik hoop dat ik dan een beetje gezonder ben een voordeel de afgelopen 2 sportjaren zijn heel goed voor me geweest mijn kleppen lekken op het moment zo'n 95% minder :D

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:15

Ik heb net zon les van start to run op mijn mp3 gezet en meteen maar gevolgd. Ik vond het wel fijn omdat het motiverend werkt. Ik ben begonnen met les 15, eerst 2 minuten lopen, dat 4, 5, 6 en uiteindelijk 7 minuten hardlopen, met tussendoor steeds 2 minuten wandelen. Ben wel een beetje bang voor de spierpijn morgen want dit was toch wel wat meer dan wat ik normaal doe.

Speed101: ik vind het wel een goed idee een tweejarenplan. Uiteindelijk wil je toch dat het resultaat blijvend is en niet dat je een paar maanden volop sport en het daarna weer laat verwateren...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:17

tja daar dacht de cardioloog anders over _-:( je bent een hartpatiënt en dan mag je niet sporten nooit niet :')
emmm denk dat hij mij als klant vaker wilt zien dan 1x pe 2 jaar

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:29

ik wil ook proberen het langer vol te houden en dan maar twee keer per week ofzo. als je vaker gaat is de kans gewoon groot dat je sneller gaat opgeven. ik doe het samen met vriendinnen dus dat scheelt ook wel. al zijn ze helaas niet allemaal even serieus. ik train graag serieus en dan vooral de conditie maar heb niet zoveel op met persoonlijke begeleiding.
en wat ik extra sport is mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:35

Heb vandaag alleen maar 20 minuten van het station naar m'n zus dr huis gelopen en weer terug. Gisteravond kreeg ik de hondenbench op m'n voet en ik loop nu mank :') Dat wandelingetje was dus al sport genoeg voor vandaag :=