Vliegangst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 15:31

Sjors493 schreef:
TS ben je al gegaan?

Haha ja al een hele poos geleden voor mijn gevoel. Ging van 8 tot 15 juli! Dit was mijn update op pagina 4;

Jildau schreef:
Nou ik heb het overleefd en de terugreis zelfs zonder pilletjes/druppeltjes of wat dan ook. Heenreis moesten we eerst van Groningen naar Eindhoven met dikke turbulentie, jezus wat was ik bang en heb ook heel veel gehuild. Maar mijn vriend had het tegen de stewardess gezegd dus die kwam een paar keer langs om te vragen hoe het ging enzo, heel fijn!

Terugreis moesten we al 04:30 uit bed en eerst nog lange busreis enzo en daarna nog 2 uur wachten op het vliegveld dus toen wou ik zó graag naar huis. Vliegen kon me niets meer schelen en heb een hele poos geslapen. Ging dus veeeeeeeeeeeel beter dan ik had verwacht! :)

Sneeuwelfje

Re: Vliegangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:40

Voor diegenen die het van pas komt...
http://www.fearofflyinghelp.com/lesson1.shtml

Een gratis online zelfhulpcursus, door een piloot geschreven. Wel in het Engels, maar het bevat bakken vol informatie en bij mij hielp ie wel ...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:21

Nog 2 nachtjes en dan is het zo ver, 12 uur vliegen! Hoop ZO dat de Xanax werkt, voor degene die het tijdens vliegen hebben gebruikt, kunnen jullie me geruststellen met het feit dat het echt werkt? Dat zou me wel helpen, want ik doe momenteel geen oog dicht, ik word nu toch wel erg zenuwachtig!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:55

Ja hoor dat middel werkt heel erg goed.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:50

Zo, ten eerste: groetjes uit Maleisie.. De Xanax sloeg helaas niet heel goed aan tijdens het vliegen, ik heb 2 paniekaanvallen gehad.. (1x bij het landen, en bij de 2e vlucht boven India waarbij het toestel aardig heen en weer schudde) ik heb tijdens die 2e vlucht een 3e pil ingenomen (dus zat al aan de 0,75 mg en viel toen heel even in slaap). Ik moet eind deze week een 3 uur durende vlucht naar Borneo gaan beleven, ik zit eraan te denken om dan 4 tabletten in te nemen, 1.00 mg, misschien dat het dan pas aanslaat bij mij?? Verder nog tips? Zie op tegen de terugvlucht.. (maar het was de angst wel waard want het is hier prachtig!)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:04

ik wil echt niet gemeen overkomen maar mijn remedy tegen alle ansgter eigelijk is de text die ook op mn borstkas getatoeëerd staat, name ''''To fear death, is to limit life'''

bang zijn voor de dood limiteer je het leven :)
tklinkt raar maar toen ik dit jaar in het vliegtuig zat met mn beste vriend richting bulgarije kregen we te maken met een zware turbulentie en we zaten in zon best goedkoop pools/bulgaars vliegtuig dus dat ging best hard tekeer en het enigste waar ik aan dacht was ''''als ik dan toch doodga wel in n coole crash'''' :')
tja ik ben gewoon gaan leren dat je toch wel dood gaat..waarom niet een coole/leuke/plezantere dood dan zon dood waar je aan beademing zit en weet ik wat? zon vliegcrash ben je zo dood voel je niks van dus waarom er bang voor zijn?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:30

souL1991; Ik weet niet of ik bang ben voor de dood zelf, ik denk daar niet teveel over na. Meer voor een pijnlijke dood (dus de pijn vooraf), of een langzame dood, zo een waarbij je eerst 30 minuten neer stort en al die tijd door hebt wat er gebeurd. :+
Het is meer het geen controle hebben over de hele situatie waar ik niet tegen kan. Ik ben voornamelijk bang voor het opstijgen en landen, turbulentie ben ik ook wel bang voor. Zolang we gewoon stabiel in de lucht vliegen kan ik me uren vermaken met naar buiten staren en is er eigenlijk ook niets aan de hand :+.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:33

precies, dat bedoel ik
als je neerstort ga je nog niet dood, de crasht killed je end aar voel je niks van :D
haha sorry ik ben er totaal niet bang voor gewoon :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:35

souL1991 schreef:
precies, dat bedoel ik
als je neerstort ga je nog niet dood, de crasht killed je end aar voel je niks van :D
haha sorry ik ben er totaal niet bang voor gewoon :P

Ja dan ben ik denk ik niet zo zeer bang voor de crash, want dat is in principe zo voorbij, maar ik ben meer bang voor die tijd ervoor. Zag laatst op tv een stukje over een vliegtuig die 30 minuten lang aan het neerstorten was. Maar dan ook echt tollend in de lucht enzo. Bah. %) Dat je dan bij bewustzijn nog even 30 botten moet breken staat me niet zo aan haha :P.

Maar ben je dan echt niet bang voor de dood? :') Ik zou het wel 'balen' vinden eigenlijk, had nog best een boel dingen die ik wil doen :').

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:36

ja
balen
tuurlijk
maar bang nee...anders zet ik die tattoo niet ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:42

Hmm ja ik snap het. Nouja, laten we het zo zeggen, ik wil voorlopig nog niet dood. En vliegen blijft eng haha. :P

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:55

haha ja. sorry ik probeer te helpen mja tis moeilijk uit te leggen hoe ik er echt over denk :(
veel geluk!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:58

Ik moet zaterdag al! ;( ;( Heb vannacht alweer een nachtmerrie gehad over neerstorten in slow motion. Echt, ik kijk nooit meer naar air crash investigation. Wat een k*t programma. :+

Bedankt iig! :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:37

Ik ga zaterdag ook op vakantie,eerst 9 uur vliegen,tussenstop en dan nog 3 uur.
zelf heb ik geen vliegangst,maar spannend vind ik het wel!

hoelaat ga jij DarkDreamer?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:41

Ik weet niet precies hoe laat we gaan vliegen, krijgen we nog te horen! Ik vlieg dan naar Egypte, zonder tussenstop dus! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:42

spannend,wel leuk hoor Egypte! ik vlieg om kwart over 11 's ochtends naar Chicago en vanuit daar door naar Fort Myers(Florida)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:43

Wow gaaf! :oo Pff ja je moet er toch wat voor over hebben he. In Egypte zelf heb ik wel super veel zin, maar de manier hoe ik er moet komen staat me gewoon echt niet aan haha :P.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:46

komt echt goed hoor meid :) en geen air crash investigation kijken :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:46

souL1991 schreef:
ja
balen
tuurlijk
maar bang nee...anders zet ik die tattoo niet ;)

Ik ben ook niet bang voor de dood, maar heb gewoon een schurft hekel aan turbulentie omdat ik dan zo ontzettend misselijk word. En omdat je niet even een frisse neus kunt halen in het vliegtuig.... is een vliegtuig toch wat angstig voor mij (want je kan tijdens turbulentie ook niet naar het toilet om even rustig bij te komen/spugen). En tja... in zo'n zakkie kotsen is nou niet echt heeeeel prettig voor mij maar ook niet voor mijn medemensen := Dus op die manier maakt vliegen mij wat angstig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:48

Snoevie schreef:
spannend,wel leuk hoor Egypte! ik vlieg om kwart over 11 's ochtends naar Chicago en vanuit daar door naar Fort Myers(Florida)

Nice! Ik ga in oktober naar Florida toe :j Nog even wat zonnestraaltjes meepikken ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:49

CtjeLief schreef:
Zo, ten eerste: groetjes uit Maleisie.. De Xanax sloeg helaas niet heel goed aan tijdens het vliegen, ik heb 2 paniekaanvallen gehad.. (1x bij het landen, en bij de 2e vlucht boven India waarbij het toestel aardig heen en weer schudde) ik heb tijdens die 2e vlucht een 3e pil ingenomen (dus zat al aan de 0,75 mg en viel toen heel even in slaap). Ik moet eind deze week een 3 uur durende vlucht naar Borneo gaan beleven, ik zit eraan te denken om dan 4 tabletten in te nemen, 1.00 mg, misschien dat het dan pas aanslaat bij mij?? Verder nog tips? Zie op tegen de terugvlucht.. (maar het was de angst wel waard want het is hier prachtig!)

Hey, geniet van je vakantie!! :D
Staat vast wel in de bijsluiter hoeveel je max mag hebben, zo ja, zou ik er zekker een pilletje bij gooien als dat kan :j

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:50

Snoevie schreef:
komt echt goed hoor meid :) en geen air crash investigation kijken :P

I know haha. Ik kijk het ook al heel lang niet meer. :=

Pfff, 2 jaar terug vloog ik met vrienden naar Kreta, zat bijna te janken met opstijgen/landen & turbulentie. Zit mezelf dan echt sterk te houden. Kan er niet echt de vinger op leggen waarom ik het zo eng vind. Volgens mij echt puur het geen controle hebben. Zou me volgens mij een hele hoop schelen als ik een voorraam had, en misschien wat meer controle over de situatie (zelf in de cockpit zitten). :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:52

hahahaha denk dat als jij de controle over het vliegtuig gaat overnemen, jij de enige bent die dan opeens zonder angst er zit :D

(ik heb ook wel met klamme handjes en zweet geroepen dat ik eruit wou, ik was zó vreselijk misselijk := En had er alles voor over om maar uit dat vliegtuig te komen. Gek genoeg kon dat niet.... :+ :P)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:55

vuurneon schreef:
hahahaha denk dat als jij de controle over het vliegtuig gaat overnemen, jij de enige bent die dan opeens zonder angst er zit :D

(ik heb ook wel met klamme handjes en zweet geroepen dat ik eruit wou, ik was zó vreselijk misselijk := En had er alles voor over om maar uit dat vliegtuig te komen. Gek genoeg kon dat niet.... :+ :P)

HAHAHA Jaaa precies! Maar dan heb ik het zelf in de hand en dan voel ik me iig op mijn gemak :'). Dan heb ik namelijk iets om me echt op te focussen, en dat is het vliegtuig in de lucht houden haha. :Y)

Ik heb iets soortgelijks met autorijden hoor. Ik moet altijd voorin zitten, achterin kan ik de weg niet goed overzien. Ik vind het fijner om de boel te kunnen overzien en ik kan me soms ook heel erg bemoeien met iemands manier van rijden. Alleen ben ik in de auto eigenlijk bijna nooit bang, alleen als de persoon in kwestie onvoorzichtig rijd.

Gelukkig heb ik niet snel last van zulke paniek aanvallen. Lijkt me verschrikkelijk :+.

Edit: Hier moet ik aan toevoegen dat ik zelf best wel een race monster ben. Met piepende banden optrekken, half slippend weg rijden etc vind ik geweldig. Haha. Ik ben net een vent wat dat betreft. Maar dit soort dingen doe ik alleen als er niemand anders op de weg is. Ook als ik mensen vervoer rijd ik als een oma. Zou mezelf nooit vergeven als door mijn toedoen anderen wat overkomt.
Punt is, als iemand anders zo rijd zoals ik rijd als ik zelf achter het stuur zit.. Raak ik in paniek haha :').

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:00

Ik zit ook altijd voorin in de auto, hoef niet perse zelf te rijden overigens maar zo kan ik iig voorkomen dat ik de boel onderspuug := (scheelt wel, mensen laten mij maar al te graag voorin daardoor := ) en voordeel is wel als ik dan toch erg misselijk word, ik zelf kan rijden (ben voor hele naaste mensen wel een echte meerijder :=) . Maar ja.... zelf vliegen gaat wel een stuk lastiger helaas :P
(nog wel even overwogen om piloot te worden, leek mij wel tof :D Maar omdat ik al moeite heb met parkeren van een auto.... leek mij het niet verstandig om met een vliegtuig te parkeren haha)