Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:58

vanavond voor het eerst weer vast voetsel gegeten. een heel klein stukje hamkaas crossant :D
en avondeten aardappelpuree met een potje wortels, en een zelf gemaakte erg zachte gehaktbal die ik platgestampt heb en door de aardappel puree heb geroerd :P

okee ik heb lang niet alles opgegeten. maar wel een beetje en dat ging aardig. de zwelling is een stuk afgenomen wat maakte dat ik dit kon eten. want nu kan ik mijn kiezen op elkaar doen.
mijn wang niet niet meer in de weg gelukkig. :D :D

De wond trekt nu wel een stuk meer. maar met pijnstillers is het te doen.
vanmiddag mijn uitstapje naar het winkelcentrum was wat minder.
ik heb na de tijd een half uur op bed gelegen om bij te komen. ;(
En ik wilde Woensdag nog wel gaan werken. en Morgen mijn 2de hondje ophalen. ;)
Ik moet het morgen eerst allemaal nog maar even zien.
Want de ochtenden heb ik nog lang tijd nodig op op te starten. en Misselijk loos te kunnen lopen ;)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:21

Heb je hechtingen? dan is dat trekken heel normaal. Ik heb een keer hechting gehad. Die zat de hele tijd in mijn wang te prikken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:42

yep ik heb hechtingen! heb met een lampje in mijn mond geschenen. en zag een draadje zitten. ik zit nu te wachten tot ik weer pijnstilling kan nemen. het begint weer pijn te doen. maar het is zon k*t tijd nu. dat als ik nu neem. heb ik vanacht dat de boel uitgewerkt is. dus ik moet nog even uitzingen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:44

Pff ik meld me. De mijne zijn er rechts boven en onder uitgegaan. Ik ging er vol vertrouwen zonder angst heen, andersom dus. Maat wat een tegenvaller. Ze zijn een uur bezig geweest, mijn wortels hadden zich gevormd als een soort weerhaken en biven waren ze in mijn neusholte gegroeid (antrum perforatie). Volgens mijn overigens super aardige kaakchirurg was ik een uniek geval. Zoiets lastigs had hij nog niet gezien, jottum.... Hij voorspelde dan ook veel napijn. En dat weet ik nu wrl ja, hel! Heb antibiotica, neusspray, maagbeschermer en panadolletjes. En nog veel pijn enoorts. Ook een jofiumtampon in, die er donderdag uitgehad wordt, mawr die zorgt doorlopend voor een jodiumsmaak in minn mond. Pfff en dan moeten ze links ook nog:-( . I don,t feel like dancing, no dancing today.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:46

;( ohw bah, wanneer hebben ze jou geholpen?
Ik ben er nu helemaal vanaf gelukkig. ik heb alleen de hechtingen nog zitten die moeten zelf weg gaan. maar voor de rest heb ik geen pijn meer, maar heb wel veel pijn gehad. ook koorts. en kon mijn mond niet zo ver open doen zodat ik kon tandenpoetsen ;(

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:46

Gisteren :)!

Pfff ja ellende gewoon, mar goed we zitten de tijd uit, het wordt vanzelf beter. Spijtig alleen dat links ook nog moet :).

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:01

Dhani schreef:
;( ohw bah, wanneer hebben ze jou geholpen?
Ik ben er nu helemaal vanaf gelukkig. ik heb alleen de hechtingen nog zitten die moeten zelf weg gaan. maar voor de rest heb ik geen pijn meer, maar heb wel veel pijn gehad. ook koorts. en kon mijn mond niet zo ver open doen zodat ik kon tandenpoetsen ;(

Die hechting heb ik er na een week zelf uitgeknipt had daar zo'n last van.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:20

Heb toevallig op dit moment nog de hechtingen zitten van mijn eerst (en waarschijnlijk laatst) getrokken verstandskies. Heb nooit wat met mijn tanden gehad, alleen 2x een gaatje die ik zonder verdoving heb laten vullen. Mijn laatste verstandskies kwam een paar weken terug door en daar heb ik zo een pijn van gehad! Mijn kaak was compleet ontstoken en ik zat daar in Tunesië... Ik kon niets eten, want die kaak kon ik niet bewegen. Eenmaal terug van vakantie heb ik de moed bij elkaar geraapt om een tandartsafspraak te maken om dat kreng eruit te laten halen. De tandarts schrok, want wat hij daar in mijn mond aantrof.. Alles was ontstoken en de kies moest er uiteraard meteen uit. Ik dacht bij mezelf: "oh jee, en hij is nog niet eens helemaal door! Dat wordt opensnijden!". Verder was ik nogal angstig over de verdoving.. Die had ik nog nooit gehad. Na een paniekerig momentje van 10 minuten ging ik in de stoel liggen met het idee: "het doet maar even pijn en dan voel ik niets meer". Ik heb drie verdovingen in totaal gehad, waarvan de derde een extra omdat de verdoving niet snel genoeg werkte. Ik had echt zo'n "is dit het nou?" gevoel. Het kiezen trekken begon en dat deed hij met een soort van schroevendraaier waarmee hij de tand eruit wrikt. Vervolgens pakt hij met een tang de tand vast om hem eruit te trekken. Je voelt inderdaad een beetje druk op de plek maar van pijn was geen sprake! Omdat het nogal wat bloedde en er een open wond was ontstaan hebben ze het gehecht en moest ik een weekje antibiotica slikken en een half uurtje op een watje bijten om het bloeden te stoppen. Van het hechten zelf heb ik geen last gehad en achteraf eigenlijk óók niet (behalve dan dat het gek voelde om te drinken terwijl de verdoving nog niet uitgewerkt was, want wáár was de linkerkant van mijn lip gebleven??)!

Het valt dus allemaal mee, maar ik begrijp je angst vooraf! Succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:36

wel fijn dat het goed is gegaan!
knap van je dat je wel bent gegaan! :)
ik weet ook iemand die gewoon niet ging. :+

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 13:19

passieAppel schreef:
wel fijn dat het goed is gegaan!
knap van je dat je wel bent gegaan! :)
ik weet ook iemand die gewoon niet ging. :+

als mijn moeder niet mee was gegaan dan was ik denk ik niet gegaan :o haha ik ben zon verschrikkelijke schijterd.
Het was nu vooral het infuus prikken wat me tegen hield. ;) maar zit is heel erg meegevallen omdat ze het in mijn arm gedaan hebben ( ik heb op mijn handen geen aders waar het zou lukken ) ik was ook heel bang voor het zien van het infuus in mijn arm en dat ik het constant zou voelen, en het er uithalen ;) maar het was allemaal voor niets :D prikken viel heel erg mee, ik ben geprikt op de operatie tafel ;) , het voelen viel heel erg mee, na de operatie denk je daar niet eens aan. en het eruithalen heb ik niet eens gevoeld , ik was me ondertussen aan het aankleden en toen haalde de zuster het eruit en ik had het niet eens gemerkt :')

Maar na de tijd heb ik mij verschrikkelijke ziek gevoeld. steeds bijna flauwvallen. draaierig, en misselijk. maar niet overgeven gelukkig. ik heb koorts gehad.
ik wert heel misselijk van het wondvocht en de geur die vrij kwam :r

gelukkig ben ik nu overal vanaf :D ik moet alleen de hechtingen kwijt, en strax nog even een afspraak maken bij de tandarts. want ik denk dat ik 2 gaatjes heb. en heb aan 1 kies heel veel tandsteen ineens ( terwijl ik net bij de mondhygienist ben geweest :? ) en die gaatjes moeten of over het hoofd gezien zijn of zijn net gekomen. ;)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:32

bah, nooit meer die wijsheidstanden!
Ik ging er ook helemaal zelfverzekerd heen. :D het begon al goed, de arts nam een foto en zei dat het uitzonderlijk was dat mijn zenuw zo dicht bij mijn wortels groeide. Als ze die zouden raken..
De operatie heeft een uur geduurt, ik werd wakker en had niet echt veel pijn (lag aan bakster), maar die nacht dat ik weer thuis was, zonder bakster en gewoon met pijnstillers, echt enorm veel pijn. Ik heb zeker 4 dagen dubbeldik rongelopen en enorm veel pijn gehad, die zenuw voelde ik ook keihard kloppen, niet normaal.. Gelukkig was het na 7 dagen over en kon ik zonder pijnstillers, maar ik heb er echt enorm veel moeten slikken die paar dagen!