Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:19

H_Nalanta schreef:
Ja, ik vind het moord. Je maakt toch iets dood?
De een vind het een kind, de ander een klompje cellen..

Niet alles wat je dood doet is een moord begaan. Daarom bestaan er wetten voor. En die zeggen in dit geval duidelijk tot TS geen moord heeft begaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:20

Chubby schreef:
Abortus tot 24 weken mag volgens mij alleen op medische indicatie. Geen moeder zal van harte de kliniek binnenlopen na zo'n lange zwangerschap..

Ik had een huisgenootje die met 26 weken haar kind weg heeft laten halen, durfde het niet eerder aan haar moeder te vertellen en daarna volgden er nog 2 late abortussen. Dit is overigens niet bij een gerenommeerde kliniek gebeurd.
Niet iedereen staat erin zoals 'wij'.

Bravespots, weet jij tot wanneer abortus in België is toegestaan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:21

In de visie van N-halanta werkt het niet zo bravespots, want al het leven wat door de heer is gegeven dient door de heer weer genomen te worden, anders is het moord. Mensen mogen daar niet zelf over beslissen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:22

stef schreef:
En tja over je laatste zin..... ach, beetje sneu eigenlijk, flinke uitspraken doen en je dan verschuilen achter "ik mag mn mening niet geven"

Helemaal mee eens, jammer dat je zo in de slachtofferrol gaat zitten want de discussie op zich is interessant. Het enige waar ik niet tegen kan is dat mensen die om valide redenen een bewuste keuze maken voor hunzelf én kind voor moordenaar uitgemaakt worden.

BraveSpots

Citaat:
In België is abortus provocatus volgens de huidige wetgeving onder bepaalde voorwaarden niet strafbaar tot 12 weken na de bevruchting (14e week amenorroe). Voorbij de 12e week tot aan de geboorte, is het niet strafbaar indien de zwangerschap een "ernstig gevaar" inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een "uiterst zware ongeneeslijke kwaal".

Ik vond dit op wiki en voor zover ik weet is dit behoorlijk correct.

12 weken dus vanaf de bevruchting.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 15-06-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_RMHorse_

Sorry misschien dat ik het vraag, maar hoeveel weken was je dan de abortus pijn deed? je hebt meerdere manieren toch naarmate de weken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:23

BraveSpots schreef:
Citaat:
In België is abortus provocatus volgens de huidige wetgeving onder bepaalde voorwaarden niet strafbaar tot 12 weken na de bevruchting (14e week amenorroe). Voorbij de 12e week tot aan de geboorte, is het niet strafbaar indien de zwangerschap een "ernstig gevaar" inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een "uiterst zware ongeneeslijke kwaal".

Ik vond dit op wiki en voor zover ik weet is dit behoorlijk correct.

12 weken dus vanaf de bevruchting.

Heel anders dus dan hier in NL...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:24

stef schreef:
In de visie van N-halanta werkt het niet zo bravespots, want al het leven wat door de heer is gegeven dient door de heer weer genomen te worden, anders is het moord. Mensen mogen daar niet zelf over beslissen

Dan heeft ze in dit geval, even grof gezegd, dikke pech gehad.

Het zou haar sieren om haar mening een beetje subtieler en minder veroordelend over te brengen.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:25

Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan,
maar met heel veel pijn en verdriet!
het is toch een leven, en ik zou het heel erg vinden als ik dat zou moeten eindigen.
Ik denk dat ik de rest van mijn leven met een: Wat als... gevoel zou blijven zitten.
En daarom zorg ik er voor dat ik NIET zwanger wordt!
Dus ik kreeg ook een naar gevoel bij het stukje...

Ow en iemand zei over het de pil vergeten dat dat nu eenmaal gebeurd was en dat dit een goede manier is van omgaan met de gevolgen.
Wat dacht je van een morningafter-pil als je zoiets stoms hebt gedaan?
Ik heb iig van mijn dokter geleerd dat de pil best lang in de bloed zit, en dat van 1x vergeten zwanger worden een fabeltje is, maar goed dat is weer een hele andere discussie.
Laatst bijgewerkt door Eva_D op 15-06-11 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:28

Ik heb spijt dat ik het gelezen heb... besef je wel goed wat er is gebeurd?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:28

Ik vind sowieso dat de hele religie kant wel eens iets meer met de tijd mee mag gaan als het dit soort zaken betreft. Maargoed dat zal wel ijdele hoop zijn :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:29

Mas schreef:
Ik vind sowieso dat de hele religie kant wel eens iets meer met de tijd mee mag gaan als het dit soort zaken betreft. Maargoed dat zal wel ijdele hoop zijn :+

Ik ben gelovig maar niet tegen abortus. Dus niet ieder religieus persoon is tegen abortus ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:33

Ik zie dat ik dat wel wat kortzichtig heb neergezet inderdaad. Maar over het algemeen is de kerk niet echt enthousiast daarover om het zo te zeggen. Gelukkig zijn er gelovigen die wel wat modernere opvattingen hebben en niet blind achter de bijbel aanlopen. Dat vind ik echt een goede zaak :j
Laatst bijgewerkt door Mars op 15-06-11 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:34

Daphna schreef:
Ik heb spijt dat ik het gelezen heb... besef je wel goed wat er is gebeurd?

Tegen wie heb je het nou? tegen TS? Die heeft een "kindje in wording" weg laten halen... dat is er gebeurt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:35

Quellian schreef:
Ojajoh schreef:
Abortus is (gek genoeg) tot 22 weken toegestaan......

Ik ben voorstander van abortus, maar nog meer voorstander van het juiste gebruik van anticonceptie.

Sommige klinieken doen abortus tot 24 weken... Het trieste is dat het op de grens van levensvatbaarheid is, het kindje (ja het is dan een compleet mens) kruipt naar boven om veiligheid te zoeken als er iets de baarmoeder in komt dat bedreigend is. Het kindje wordt vervolgens levend (!!) in stukken geknipt om er daarna uit gezogen te worden.

Hier ben ik fel tegen en vind ik dat er best op blaren gezeten mag worden door mensen die door nonchalant gedrag zwanger zijn geraakt.

Tot 24 weken alleen op medische indicatie
En op die termijn wordt het niet in stukken geknipt hoor,maar gewoon geboren......

Ik vind overigens 22 weken te lang
Van mij mogen ze die grens op 11 weken zetten.....

BraveSpots

Wel opvallend hoe mensen reageren, blijkbaar maakt het dus wel uit hoe je gemoedstoestand errond is.

Cru gezegd, abortus is geen probleem, zolang je maar triestig bent en berouw toont?
In hoeverre gaat het dan nog om de abortus zelf?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 15-06-11 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

stef schreef:
Daarnaast is dit een goed voorbeeld van wat ik eerder zei: We moeten wel rekening houden met de gevoelens van mensen die graag een kindje willen, maar andersom, rekening houden met de gevoelens van mensen die voor abortus kiezen, dat hoeft ineens niet. Das toch belachelijk?

Daar ben ik het wel mee eens, het werkt natuurlijk 2 kanten op.

Mariindaa

Ik ken wel ergere verhalen hoor, 1e x abortus laten plegen & weer zwanger raken, en dat kindje is met 22 weken overleden in de buik door de gevolgen van moeders leefstyl. Nog iemand die koste wat kost een kindje wilde, zwanger raakte, en 3 weken later met de mededeling komt; nee toch maar niet.

Ik hoop dat de TS een goede keuze heeft gemaakt, en snap haar volkomen. Ik zou ook geen kindje willen als ik nog by mn ouders woonde.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:39

Quellian schreef:
Chubby schreef:
Abortus tot 24 weken mag volgens mij alleen op medische indicatie. Geen moeder zal van harte de kliniek binnenlopen na zo'n lange zwangerschap..

Ik had een huisgenootje die met 26 weken haar kind weg heeft laten halen, durfde het niet eerder aan haar moeder te vertellen en daarna volgden er nog 2 late abortussen. Dit is overigens niet bij een gerenommeerde kliniek gebeurd.
Niet iedereen staat erin zoals 'wij'.

Bravespots, weet jij tot wanneer abortus in België is toegestaan?

Ben je er echt bij geweest of is dit van horen zeggen? Een kind van 26 weken zwangerschap laat je namelijk niet weg halen, die baar je.....

Mijn jongens zijn geboren met 23 weken ( overigens waren ze wel gewenst,het mocht alleen niet voldragen van de natuur)
En ze waren 30 cm! En volledig af......dus dat kan je niet " weg laten halen"

Ik hoop wel dat ts inmiddels door alle meningen een wijze les geleerd heeft

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:41

Ik ga met een hoop bokkers mee als ik zeg dat ik vind dat de TS wel heel luchtig doet over een abortus, zeker gezien de manier waarop ze het op bokt zet en erover praat. In haar situatie had ik misschien zelf ook voor abortus gekozen, maar ik had het nooit op deze manier op bokt gezet. Zo schrijf ik een verhaal over kiespijn, niet over het laten verwijderen van een kind dat in liefde gemaakt is.
Ik ben zelf fel tegen het te makkelijk toepassen van abortus. In bepaalde culturen wordt een abortus zelfs als voorbehoudsmiddel gebruikt, idioot echt waar daar kan ik met mijn verstand niet bij. Ik ben wel pro abortus als je een kind echt geen leven kan bieden, of als een kind zwaar gehandicapt is. Maar mocht dat mij overkomen dan zet ik het echt niet op bokt, dat gaat mij te ver.
Ik kan de redenen van de TS goed begrijpen, geen stabiele thuissituatie voor een kind, nog maar net een relatie, aan de jonge kant (en waarschijnlijk nog studerend?). Nee dan is het inderdaad niet slim om een kind te krijgen, maar ik zou er kapot van zijn als mij zoiets overkwam. Dan plaats ik echt geen grappig luchtig verhaaltje over hoe ik op een blauwe maandag naar de abortuskliniek ging om mijn kind te laten vermoorden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:43

Er heerst nog altijd een enorm taboe rondom een abortus.
Tuurlijk, beter voorkomen dan genezen (mijn god, ik hoop dat ik nooit voor die keuze kom, want ik wil ze eigenlijk ook niet en kan ik de keuze dan maken? Nu zeg ik van wel, maar stel dat ik voor die keuze kom?)..

Maar als het dan toch gebeurd is, je raakt zwanger en komt er tijdig achter.. je wil het echt niet, kan het kind niet het leven bieden dat het zo zou verdienen.. dan is dit toch de eerlijkste weg?

Ik moet wel zeggen dat ik 24 weken ook belachelijk lang vind. Ken 2 kinderen die met 26 weken geboren zijn (en nu 5 jaar zjn)..
Maar tot 12 wkn vind ik echt nog kunnen.

En als TS over 6 jaar wel kindjes wil dan wens ik haar alle geluk van de wereld toe..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:44

InekeH87 schreef:
Dan plaats ik echt geen grappig luchtig verhaaltje over hoe ik op een blauwe maandag naar de abortuskliniek ging om mijn kind te laten vermoorden.

Nou nou... gaat het?

Anoniem

H_Nalanta schreef:
Dan nog zou ze ze af kunnen staan voor adoptie.
Maargoed, eigen mening wordt hier blijkbaar niet geaccepteerd en we moeten maar met de kudde meehuppelen. :D

ik denk dat je je niet beseft dat dit geen discussie is, maar het topic van iemand die haar ervaring deelt. Niet zo netjes dus om dan vervolgens zo iemand een rot gevoel te gaan geven door te suggereren dat ze verantwoordelijk is voor een moord, helemaal niet omdat die mening niet heel erg gefundeerd is ;)

Respect voor TS, vind het knap datze de keuze gemaakt heeft... En vind het eerlijk gezegd ook wel fijn en inzicht geven dat er eens niet zo'n zwaar verhaal van gemaakt wordt :o

Kinderen neem je dan misschien niet, maar 'krijg' je... In sommige gevallen is het voor alle partijen beter geen kinderen te krijgen. Net alsof het kind zo'n gelukkig leven zou krijgen als het ongewenst zou zijn. En ik denk dat kinderen zich daar veel meer en sneller van bewust zijn dan sommige zich lijken te beseffen hier. Je zult nooit weten of je het uitgegroeide kind, nou een plezier met zo'n leven zal doen.

050206051012

Ojajoh schreef:
Ben je er echt bij geweest of is dit van horen zeggen? Een kind van 26 weken zwangerschap laat je namelijk niet weg halen, die baar je.....

Ik ben er gelukkig niet bij geweest ;)
Het is op Curaçao gebeurd op een boot en het meisje zei dat haar moeder er flink voor heeft moeten betalen. Zij zelf is onder narcose gegaan.

Moet je eens lezen over de Finks-methode.

Zoals ik al zei ben ik niet tegen abortus, maar ik ben voorstander van juist gebruik van anticonceptiemiddelen.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:45

Maar blijkbaar heeft de ts er prima vrede mee, geeft toe dat ze er nog meer aan gaat doen om herhaling te voorkomen. Wat willwn we nog meer dan? Dat ze snikkend in een hoekje zit? Zo ervaart zij dit niet, omdat ze gewoon geen kind wil, en het dus een opluchting is dat het weg is. Ik vind het moedig om daar zo open voor uit te komen. Ik wil zelf ook graag kinderen, maar daarom kan ik het nog wel accepteren als een ander dat niet wil.