Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:42

Ojajoh schreef:
Nrkee schreef:
Ik erger me daar gewoon aan,

wat let je om die mensen te verwijderen dan?

Die mensen zijn allang verwijderd haha, kijk maar in m'n bericht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:44

Nrkee schreef:
Die mensen zijn allang verwijderd haha, kijk maar in m'n bericht.

nou probleem en irritatie opgelost dan toch....

Nrkee

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:45

Jazeker, maar dit topic gaat over dat soort dingen en ik lees wel meer irritaties van mensen. Wat is daar mis mee, in dit topic verteld iedereen zn irritaties dus dan doe ik dat ook ! :D

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:50

Ik vind mensen die hun hele emotionele hebben en houden op hyves, twitter en facebook gooien ontzettend irritant. Ik ken iemand die elke dag "nu dit weer pijn, vorige week dit deed zeer, het leven zit me niet mee, ohjee nu doet dit weer zeer" die heb ik ook zonder pardon uit mijn vriendenlijst gebonjourt.

Mensen die diepgaande onderwerpen op fora openen vind ik persoonlijk iets anders.
Je kent diegene niet en kunt niet in zijn of haar leven en sociale contacten kijken, misschien zit het zo diep dat diegene wel geen vrienden heeft of iemand heeft waar ze dit mee durft te bespreken en is lekker anoniem via internet misschien wel de enige optie die zo iemand heeft om het er eens uit te gooien en misschien wel een duwtje in de de goede richting om professionele hulp te zoeken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:54

Nrkee schreef:
Jazeker, maar dit topic gaat over dat soort dingen en ik lees wel meer irritaties van mensen. Wat is daar mis mee, in dit topic verteld iedereen zn irritaties dus dan doe ik dat ook ! :D

het geldt ook voor iedereen die zich eraan irriteert.....algemeen, plukte toevallig alleen jou er tussenuit ;)

er wordt hier gevraagd om meningen hoe mensen er over denken
zo jij het jouwe, zo ik het mijne ;)

dus als mensen zich eraan irriteren dan doen ze er verstandiger aan gewoon te verwijderen.....probleem opgelost...
krijg alleen soms het idee dat mensen zich liever druk maken erom dan de oplossing te gebruiken die zo voor de hand ligt :+

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:57

HannahFrouk schreef:
Ik reageer even op de beginpost.
Tis juist heel handig als iemand van alles op internet zet.
Als je met iemand een sollicitatiegesprek planned dan is het toch heel handig om te weten dat hij of zij net weer is vrijgelaten, herpes genitalis heeft en het gisteravond met de achterbuurman heeft gedaan?

(iemand die z'n hele prive - leven twittert zou ik dus noooooit aannemen bijvoorbeeld)

Werkgevers googelen tegenwoordig haast standaard je naam en adres, dus ik zou zo zeggen: uitkijken waar je dat achterlaat.

Tja k vind dat mensen het zelf moeten weten. Maar HannahFrouk heeft wel gelijk!! Ik werk op een reclamebureau als vormgever en als wij nieuwe sollicitaties binnen krijgen; naam googlen!! vervolgens zie je dan dat hij/zij een facebook, twitter en hyves heeft en zie je al het lief en leed van het arme schaap. Als er dan dingen op staan die ons niet aanspreken wordt die persoon gewoon niet meer uitgenodigd!

Kan er alleen niet tegen als er dingen op bijvoorbeeld bokt staan die niet waar zijn. Zo vond ik bijvoorbeeld laatst een foto van mijn lieve pony, die zogenaamd te koop zou staan. Daarnaast stond er nog een heel onzin verhaal bij wat niet klopte. Maargoed, als mensen hun hart willen luchten vind ik het prima. Ik bepaal immers zelf of ik het lees of niet.. zal heus niet altijd aandachttrekkerij zijn. Ik zelf zou nooit mijn problemen, als ik die zou hebben, open en bloot ergens neer zetten. Daarnaast heb ik al mijn accounts die ik ooit had zoals een hyves of facebook verwijderd en hou ik het lekker bij bokt ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:00

mailun89 schreef:
Zo vond ik bijvoorbeeld laatst een foto van mijn lieve pony, die zogenaamd te koop zou staan. Daarnaast stond er nog een heel onzin verhaal bij wat niet klopte.

Zoiets vind ik dan veel kwalijker dan dat iemand gewoon verteld wat er in zijn/haar leven gaande is.
Dit is dus puur liegen/fantaseren!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:10

Ik heb ook weleens verhalen op internet gegooid die behoorlijk ver gaan, in een soort opwelling. Denk overigens niet dat je die terug kunt vinden, daar let ik dan wel weer op. En het is idd een (serieuze, welteverstaan) roep om aandacht. Maar als men er bij mij sarcastisch op zou reageren, snappen ze gewoon echt niet hoe het zit. Ik heb ook gemerkt dat ik vrijwel nooit wat heb gehad aan de reacties. Mensen gaan gewoon te veel van gemiddelde situaties uit als je vertelt dat je 'het niet meer trekt'. En dat maakte me dus nóg verdrietiger, dat ik niet serieus genomen werd. Bij mij gaat het wel wat dieper dan 'wat psychische probleempjes'. Maar als ik dan heel duidelijk de waarheid vertelde, dan stelde ik me aan. :n Het komt gewoon niet zo vaak voor, dus daarom denk je dan al snel: het zal wel overdreven zijn, want ja, dat het echt zó erg is, dat zie je gewoon haast nooit... Mensen sloegen helaas helemaal de plank mis hiermee. Oké, en hiermee heb ik dus eigenlijk weer zo'n levensverhaal op internet gegooid. Ach ja, who cares...?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:23

nog niet zo heel lang geledne had zat k een poos niet zo lekker in mn vel! ik heb veel dingen op www gezetg, niet met namen, en ook alleen de genen wie ik het irl had verteld wisten er ook van.. maar tohc, er komen hele fijne reacties, hard verwarment en reacties die mij er door heen getrokken hebbben! dat maakte voor mij het zo fijn om he tin mn www@hyves te zetten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:58

Ik moet zeggen dat ik me er voornamenlijk over verbaas. Sommige dingen zou ik persoonlijk niet openbaar op internet zetten. Het meeste eigenlijk niet....
Ben het wel met TS eens. Alleen iedereen heeft een eigen grens.
Het is overigens een beweging die nauwelijks te stoppen is. Ik ben een van de laatste dinosauriërs zonder facebook en hyves en twitter ed (van twitter weet ik niet eens hoe het werkt! :-))

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:09

Ik kom het ook steeds vaker tegen dat mensen alles in hun status gooien bij Facebook/WWW bij Hyves, dan zit ik ook wel eens met mijn hoofd te schudden. Hartstikke leuk om te lezen dat iemand 6 weken op vakantie gaat naar Thailand (ik noem maar wat :+ ), maar je weet nooit wie het leest, voor hetzelfde geld is het een inbreker. Piece of cake om dan even je adres te zoeken en een raampje in te tikken, heel simpel gezegd... Het is maar net hoe je met die social media omgaat, ze kunnen heel handig zijn maar het is letterlijk een open boek.. Ik snap wel dat mensen het van zich af willen schrijven, alleen ik doe dat gewoon in een Worddocumentje, privé voor mijzelf en als ik het aan iemand wil laten lezen, kies ik wie het leest. Maar da's natuurlijk ieders eigen keuze! Ik scroll gewoon verder als ik een depressief verhaal zie :o , want ik word er zelf ook niet vrolijker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:23

Ik denk een virtueel leven met lekkkkkkerrrr veel aandacht. Hoe erger hoe smeuiger en hoe meer aandacht en hoe meer mensen zich zorgen maken om je en voor je opkomen.

Dan komt er een kritische nood van een ander en heel het netwerkt opgebouwde :(:) neemt de hakbijl ter hand en hakt de kritiekgever aan mootjes, nou daar wordt je als aandachttrekker toch helemaal warm van? :D

Vroeger gold, hang je vuile was niet buiten, nu geldt; hoe erg kan ik het maken om zo veel mogelijk mensen om mij heen te creeeren die mij snielug vinden....nog een paar snieluge foto's er bij en het is klaar.....en die mensjes hebben wellicht in het echte leven een goed leven of zijn mensenpesters....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:25

trekpaardluf schreef:
nog niet zo heel lang geledne had zat k een poos niet zo lekker in mn vel! ik heb veel dingen op www gezetg, niet met namen, en ook alleen de genen wie ik het irl had verteld wisten er ook van.. maar tohc, er komen hele fijne reacties, hard verwarment en reacties die mij er door heen getrokken hebbben! dat maakte voor mij het zo fijn om he tin mn www@hyves te zetten.

Kijk dit snap ik dus niet he.....hoe ver laat je in je kijken..en hoe denk je dat iedereen die het maar kan lezen, zijn hoofd schud...je tekent je zelf, je schetst je zelf. En wat jouw in de put trekt, daar trekt een ander zijn schouders voor op...je kleurt je zelf en dat blijft altijd bij je, want je groeit over alles heen in je leven en het beeld wat je van je schept dus niet....dat blijft.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:32

russel schreef:
Ik denk een virtueel leven met lekkkkkkerrrr veel aandacht. Hoe erger hoe smeuiger en hoe meer aandacht en hoe meer mensen zich zorgen maken om je en voor je opkomen.

Dan komt er een kritische nood van een ander en heel het netwerkt opgebouwde :(:) neemt de hakbijl ter hand en hakt de kritiekgever aan mootjes, nou daar wordt je als aandachttrekker toch helemaal warm van? :D

Vroeger gold, hang je vuile was niet buiten, nu geldt; hoe erg kan ik het maken om zo veel mogelijk mensen om mij heen te creeeren die mij snielug vinden....nog een paar snieluge foto's er bij en het is klaar.....en die mensjes hebben wellicht in het echte leven een goed leven of zijn mensenpesters....

Russel, over het algemeen vind ik jou een aangename bokster maar hier vind ik dat je toch wel kort door de bocht gaat.
mensen die zo goed als meestal gezond zijn mogen zich ook wel eens afvragen of dst maar normaal is.
Je lichaam is een ingewikkelde machine en je mag jezelf in je handjes knijpen als alles goed functioneerd alleen besef je jezelf dat niet dagelijks omdat het zo gewoon is, maar dat is het niet.
Mijn ik zie ook wel het verschil tussen aandacht willen trekken of iemand die echt zijn ei kwijt moet en irl misschien niet begrepen wordt.
Er zijn zoveel "onzichtbare" en chronische ziekten dat je daar best eens flink tegenaan kan botsen.
En dan kan opkroppen ook nog eens heel nadelig werken.
En als het voor zo'n groep mensen toch even wat steun biedt....ach wat is daar mis mee??
Je bent immers nooit verplicht het te lezen toch?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:38

Onassa daar sluit ik me helemaal bij aan :j

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:11

Ik kan best begrijpen dat het voor mensen een vorm van steun of een uitlaatklep is. Ook denk ik zeker dat er mensen tussen zitten die het vooral/alleen voor de aandacht doen, en ook onzin verhalen posten of het verhaal aandikken.

Twitter inderdaad ook zo'n idee, iedereen heeft twitter, ik probeer het ook bij te houden. Maar sorry als ik echt iets leuks ga doen of iets boeiends denk ik niet; oh dat ga ik even twitteren. Ik twitter vooral als ik niks te doen heb en juist de boeiende/leuke dingen die ik ga doen of aan het doen ben "vergeet" ik te twitteren.

Dus ik denk ook zeker dat de mensen die hele verhalen posten weinig tot niks te doen hebben.. (net zoals de mensen die uren op en dag online kunnen zijn)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:04

Deesiej schreef:
Ik kan best begrijpen dat het voor mensen een vorm van steun of een uitlaatklep is. Ook denk ik zeker dat er mensen tussen zitten die het vooral/alleen voor de aandacht doen, en ook onzin verhalen posten of het verhaal aandikken.

Twitter inderdaad ook zo'n idee, iedereen heeft twitter,

Dus ik denk ook zeker dat de mensen die hele verhalen posten weinig tot niks te doen hebben.. (net zoals de mensen die uren op en dag online kunnen zijn)

Nee hoor, ik heb geen twitter dus niet iedereen heeft dat.

Mensen die hele verhalen posten kunnen wel eens aan huis gekluistert zijn, daar wel eens bij stilgestaan?
Ik vind dat snelle oordelen altijd een beetje naar, je weet nooit waar je over praat als je de andere persoon niet in het echt kent.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:16

ik heb twitter alleen twitter ik niet :P
en als ik al twitter is het zakelijk dus meer marketing

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:21

Er zijn inderdaad een hoop mensen die misschien teveel persoonlijke informatie het internet op gooien. Ieder zal daar zijn eigen redenen voor hebben. Wat mij persoonlijk veel meer stoort zijn bokkers die er een hele fantasiewereld op na houden op bokt. Ze hebben eigen africhtingsstallen, fantastische wedstrijdresultaten, dure trailers en paarden met heule dure namen. Betje zielig dat er de helft of vaak nog veel minder van waar is IRL. Sorry, maar dat vind ik pas écht triest. 8)7

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:37

ik heb ook een heul duur paard (ohnee pony) met een heule dure naam, namelijk Droshot, afgekort Droppie of drop l*l als ie stout is *\o/*

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:57

hmmzzz die van mij hebben ook allemaal luxe dure name because i like that :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:06

Hahaha, en wat dcht je van Huug, is dat geen heerlijke luxe naam <<)
Ik heb trouwens ook geen twitter, wel hyves omdat mijn neven me geregistreerd hebben, facebook idem dito, ik zit er nooit op en kijk er nooit op. :o

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:35

Haha
Kilauea iki & Fayah Summer en 1 die ik dan zelf heb gefokt maar is verkocht Indiena Summer :D
en had Ascar dat is we vrij simper :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:01

Ja, soms erger ik mij er ook aan, maar die mensen die zoiets op internet zetten hebben zichzelf er alleen maar mee.....

Ik houd er zelf ook niet van om alles te plaatsen, maar heb pas geleden wel mijn verhaal hier op bokt geplaatst en ik heb er zoveel steun en toeverlaat uit kunnen halen door alle lieve reacties van mensen die je niet eens kent.........dat gevoel is zo welkom en heeft mij ook een beetje geholpen om datgeen wat ons overkomen is een plakje te geven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:44

Onassa schreef:
russel schreef:

Russel, over het algemeen vind ik jou een aangename bokster maar hier vind ik dat je toch wel kort door de bocht gaat.
mensen die zo goed als meestal gezond zijn mogen zich ook wel eens afvragen of dst maar normaal is.
Je lichaam is een ingewikkelde machine en je mag jezelf in je handjes knijpen als alles goed functioneerd alleen besef je jezelf dat niet dagelijks omdat het zo gewoon is, maar dat is het niet.
Mijn ik zie ook wel het verschil tussen aandacht willen trekken of iemand die echt zijn ei kwijt moet en irl misschien niet begrepen wordt.
Er zijn zoveel "onzichtbare" en chronische ziekten dat je daar best eens flink tegenaan kan botsen.
En dan kan opkroppen ook nog eens heel nadelig werken.
En als het voor zo'n groep mensen toch even wat steun biedt....ach wat is daar mis mee??
Je bent immers nooit verplicht het te lezen toch?

Misschien betrek je het nu op je zelf. Ik refereer niet naar jouw topic, ik lees topics op bokt dat zijn regelrechte aandachttrekkers en de bokkers zelf ook.

Enne ik snap wel hoe het is om een chronische ziekte te hebben. Ik ben jaren ziek geweest, maar daar vind je geen 1 topic van op bokt...voel mij nu weer goed, maar beter wordt ik nooit meer. Dat is iets van mij zelf.

Hoeveel anonieme topics zijn er wel niet met zoveel ellende, maar als je goed leest is veel ellende draaien om de pot heen. En daar refereer ik weer naar.

Lyme zie ik als een absolute ellende die iemand kan oplopen, maar huistuinenkeuken geneuzel alsof de wereld vergaat dus weer niet en zo worden die topics wel in elkaar gezet. Vaak zijn het ook steeds dezelfde types.