Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:26

Wat fijn herkenning.
Ik eet ook gewoon, goed, ben gezond en toch nooit aankomen. En dan die reacties van ander mensen fijn he dat je alles kan eten. En dan begrijpen veel mensen niet dat veel taart oid eten ook ongezond is voor slanke mensen...kan me daar zo aan ergeren!

Ben nu na mijn bevalling pas zwaarder geworden, en ik hoop dat die 5 kilo er aan blijven zitten...

Zo dit topic mag blijven....jaren geleden had ik zo'n topic geopend en werd het meteen gesloten....

Wietsje92

Re: Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:48

Herkenbaar! Ik heb er geen last van maar mijn vriend wel. 1.78 & 50 kilo. Hij kan enorm veel eten en komt dan een paar gram aan, maar als hij dan een dag veel beweegt gaat het er net zo hard weer vanaf.

Zelf kreeg ik de tip toen ik door ziekte veel afgevallen was, om veel slagroom en ragout ed te eten.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:49

Daar had ik het net over Wietsje. Slagroom is ongezond of je nou dik of dun bent ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:53

Ik geef alleen maar door welke tips ik toen kreeg.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:58

Ik begrijp het, maar toch blijft het ongezond ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:02

Ja dat geloof ik hoor maar denk dat sowieso alle "dik makers" wel ongezond zijn. Ik móet nog wel ergens t advies hebben van de dietist. Zal het morgen eens op zoeken.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:02

TS kan me er helemaal in vinden..

168 met 47 kg
inmiddels kunnen ophalen naar 50 kg
alleen heb ik hier wel 3 jaar over gedaan en ben het sneller kwijt dan dat het er aan zit :(

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:08

Mensen kunnen soms rot en bijdehand reageren..

Voorbeeldje:

Ik was met ons gezinnetje op vakantie en ik liep met mijn dochtertje in de supermarkt.. zij toen 1,5 jaar ongeveer.. Kleine kinderen zijn alles aan het ondekken en zij had net ondekt dat als je je hand in je mond doet iets te ver dat je daar op reageerd ( kokhalsen ) Natuurlijk keurde we dit niet goed maar je kan het beter negeren anders vinden ze het intressant.. ze heeft het ook maar een stuk of 3 keer gedaan en daarna was het niet intressant meer..
Maar toevallig net in die super markt deed mijn dochtertje.. Dus ik spreek mijn dochtertje aan dat ze dat niet mag doen..
Reageerd die vrouw..
"Goh dat zal ze niet van een vreemde hebben "en ze keek mij aan..
Op dat moment drong het niet tot me door en mijn man verstond het niet goed..
Buiten vroeg hij aan me of hij het goed had verstaan en drong het mij pas door wat ze eigenlijk had gezegd.. Wijs zijn we maar naar ons huisje gelopen om de vrede te bewaren maar het liefst was je terug gegaan om even flink de waarheid te vertellen

Mensen zijn soms zo ziek..
Dik zijn is niet leuk en frustrerend dat je niet afvalt etc..
Maar dun zijn is net zo erg.. ribben, te dun , niets passen etc

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:25

@Lindy: wat gemeen..!

DlovesC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:50

kan goed begrijpen dat mensen die hier last van hebben dit echt vervelend vinden!
ik heb hier geen last van,
maar een te snel werkende schildklier kan ook een oorzaak zijn dat mensen die niet aankomen?

ik heb hier geen last van, maar dat schoot me ff te binnen toen ik dit aan het lezen was :)
weet niet of het misschien iets is waar ik iemand mee kan helpen
maar voor het geval dat :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 01:13

De jonge meiden in dit topic moeten zich absoluut niet druk maken om hun gewicht, ik ben tot mijn 20e extreem mager geweest en tevens ook Toos tietloos.

Werd ermee gepest en als ik nu foto's van mezelf terug zie,zie ik ook een dun meisje. Toch had ik een abbonement op de Mac en at echt de hele dag door, alles ging erin maar aankomen :(

Bij mij was de schaamte zelfs zo erg dat ik zomer en winter 3 lagen bovenkleding en een trainingsbroek onder mijn spijkerbroek aantrok zodat ik een paar milimeter dikker was en voor mijn gevoel mijn spillebeentjes niet opvielen....ja ik was echt ziekelijk bezig |(

Toen ik zwanger raakte op mijn 20e kwam ik in totaal maar 9 kilo aan,zat geen extra vetje aan alleen maar buik,maar ik at wel voor ruim 2 personen.

Na mijn bevalling ben ik in het zelfde voedingspatroon blijven hangen,denk aan extreem gezond en zeker meer dan 3x per dag.
Ik ben nu 28, 1.76m en weeg 68 kilo, ik vind zelf dat ik nu een mooi figuur heb en geen uitstekende botten meer. Heb er een mooie B/kleine C cup aan over gehouden (nee ik rol ze niet op,heb geen hangers) en sport 2x per week (cardio/kracht en zumba) en rijd ong.2 a 3x in de week.

Ik ben altijd heel actief,geen stilzitter en volgens mijn huisarts is mijn voedingspatroon nu juist goed. Ook schijnt het vaak zo te zijn om makkelijker aan te komen na een zwangerschap,waardoor dat komt snap ik alleen niet.

Mijn advies...zwanger raken :+ Nee hoor, je niet druk maken om wat andere denken en doen waar je je goed bij voelt...een ideaal gewicht bestaat niet.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:34

:') Hahaha, dan moet ik ook zwanger raken!

Ik ben 1.80 en heb eigenlijk vanaf mijn 18e hetzelfde gewicht, zo tussen de 63 en 65 kilo.
Gelukkig ben ik niet koos tietloos (een beschaafde C).
Toen ik nog modellenwerk deed had ik er absoluut geen moeite mee, later wilde ik wel wat voller worden,maar dat wil gewoon niet.
Een griepje en er is zo 2 kilo vanaf en het kan zo 3 maanden duren voordat het er weer aan is.

Ik heb het maar geaccepteerd en probeer regelmatig te eten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:08

Ik wil het toch niet echt accepteren, want ik voel me er slecht door. Regelmatig duizelig, snel spierpijn, last van mijn gewrichten, koud, moe... ik snap dan niet waarom mijn lichaam niet op het idee komt om wat vetjes te laten zitten.

Ik heb sinds mijn 15e ongeveer hetzelfde gewicht en dezelfde lengte: 1.78 met ongeveer 51 kilo. In 2006 woog ik na 2 weken in het ziekenhuis nog maar 46 kilo, en dat ging er ook weer heeeeeel moeilijk aan. Soms ben ik even 53, dan word ik ziek en dan ben ik zo weer 50.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:12

hebben jullie ervaringen met fantomalt of gewichtstoename???

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:12

Fantomalt heb ik een tijdje gebruikt, maar werkte helaas niet :n Kan natuurlijk per persoon verschillen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:18

ik ben 14 jaar maar ik heb precies hetzelfde.
De rest van mijn klas loopt altijd met een brede riem op de heupen, zodat er geen vetrol te zien is.
ze zitten zich altijd druk te maken, gaan niet in bikini.
En ik moet ook heel erg oppassen met te veel sporten en werken.
Ik val ook heel snel af,, ookal ben ik 4 dagen in de week op de ponyclub waar ik dan toch wel 2 zakjes chips en snoep naar binnenwerk per keer.
Ik kom geen kilo aan.
ik ben dus 14 jaar, 1.62 groot en ik weeg 39 kilo.
Ik kan wel heel goed eten, heel veel maar ik wordt er niet zwaarder van.
Het minpunt is wel dat ik al cup D heb :(
Dat valt dus erg op doordat mijn buik heel dun is.
Mijn ribben steken ook uit, en met een strak shirt zie je 2 bobbels.
Ik vindt dat zelf ook helemaal niet mooi!

edit: koud heb ik he took altijd, was heel snel moe, en de andere klachten die hier genoemd worden ook!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:22

Maak je nog niet te druk letje, je bent nog maar 14. Het is wel vervelend dat je er last van hebt! Weet je overigens zeker dat je genoeg eet op een dag (en niet bijvoorbeeld evenveel als die vriendinnen met de vetrolletjes op school doen?)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:27

_Arwen_ schreef:
Maak je nog niet te druk letje, je bent nog maar 14. Het is wel vervelend dat je er last van hebt! Weet je overigens zeker dat je genoeg eet op een dag (en niet bijvoorbeeld evenveel als die vriendinnen met de vetrolletjes op school doen?)

uhu,
smorgens 4 sneetjes brood,
dan om 10 uur een koekje.
dan om 12 uur 4 sneetjes brood en meestal een broode sate uit de kantine.
kwartvoor 2 een koek of appel.
en dan om half 5 thuis een appel,
om 6 uur gewoon goed avondeten,
1 keer in de week friet, de rest
voorgerecht, hoofdgerecht en toetje.
en dan savonds weer een appel

lijkt me genoeg toch?
heb ook nooit honger.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:30

Zit je ook zo vol dat er niets bij kan?

Op zoch goed dat je appels eet :). Maar bij mij is het zo dat appels heel erg vullen terwijl er nauwelijks calorieën in zitten (een stuk of 60). Als je ipv een appel een boterham neemt zit je al makkelijk op het dubbele en zelfs nog een stuk er overheen.
Van 12 tot 6 eet je nu maar 2 dingen, kun je dat niet wat omhoog schroeven? :)

Wat doe je eigenlijk op je brood? Doe je er ook wel eens dubbel beleg op?

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:36

Urko schreef:
Ik zat altijd met hetzelfde dilemma als jij (en geloof me, ik ben 1.80 en weeg 53 kilo, dus ik ben echt dun, kan zoveel eten als ik wil maar ik kom echt niet aan) totdat een kennis van me tegen me zei: "Luister eens, vroeger waren mensen ook niet zo stevig als nu en iedereen die er opmerkingen over maakt heeft waarschijnlijk zelf maatje 38+ dus daar kun je je conclusie wel uit trekken. Die kilos komen vanzelf als je ouder word. Lekker gezond blijven eten, dan heb jij als je 40 bent maatje 38 en die bemoeiers maatje 42+" }:0

En als ik dan nu mijn moeder zie (die overigs 50 word dit jaar) die had vroeger presies hetzelfde probleem: Altijd zeggen dat ze te dun is enz. Maar december 2010 waren we in londen, vroeg iemand in de kroeg of we zussen waren, met carnaval weer hier in nederland en zelfs mijn cursisten van de hondenschool dachten dat ze een vriendin van me was of mijn oudere zus. Nou en als ze dat ook over mij zeggen over 30 jaar vind ik het prima! :Y)

En inderdaad die opmerkingen die mensen maken, "neem nog wat meer" "eet je wel genoeg???"

Genoeg om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen..

Ik heb zelfs een keer in een hotel gezeten in spanje, waar ik gewoon het zwembad uitgepraat ben omdat ik anorexia zou hebben...!! ;(

@meisje 2000: vind je jezelf mager? Je weegt juist precies genoeg voor je lengte! je lengte - 110 = je ideale gewicht!!

180 - 110 = 70 kg zou dat dus voor mij zijn, nou hiphoi kom er 17 te kort aangezien ik maar 53 kg weeg.

Lengte - 110 = je ideale gewicht is natuurlijk onzin.
Je gewicht is geheel afhankelijk van je vet en spier percentage.
Iemand die fanatiek sport kan al snel 5 kilo meer wegen maar wel in de zelfde kleding maten passen als iemand die 5 kilo lichter is.

Ook is het zo dat er een ideaal gewicht is, maar ook een gewicht waarmee je het langste leeft
en dat zijn twee verschillende gewichten.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:39

Ja tussendoor kan er wel wat bij maar als ik eet, eet ik me vol.
Smorgens vaak Witte chocolade pasta, kaas of brood.
en dan om 12uur weer kaas, vlees, of zoiets. Dat doe ik er vaak veel op.
Om half 4 ben ik uit, dan fiets ik naar huis dus om kwrtover 4 half 5 eet ik een appel en dan ga ik tot 6 uur naar de paarden.
Dat wordt dus heel moeilijk om nog meer te eten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:41

Van 12 tot half 4 heb je geen pauze meer?
Bij de paarden kun je ook nog wel wat eten, of ietsje meer voor de paarden. Neem een sultana mee bijvoorbeeld, of van die ontbijtkoeken. Ik heb altijd eten op zak om onderweg op te eten. Niet dat het helpt, maar goed :+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:45

oh jawel om kwartvoor 2 nog dan eet ik een koek of appel,

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:19

Ik meld me!
1.72m en 53 kilo. Krijg er gelukkig nooit vervelende opmerkingen over, over het algemeen zijn de mensen jaloers :+ .

Ik merk wel dat ik het snel koud heb en slecht tegen te lang niet eten kan, na een uur of 3 ga ik me over het algemeen beroerd voelen; licht in m'n hoofd, weinig concentratievermogen meer en slap.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:21

Hmm, gelukkig heb ik daar geen last van!
Maar als ik sommigen ook lees die 1.78/1.80 zijn en rond de 51 kilo wegen dan mag ik niet klagen :+
ik kan me dan ook voorstellen dat je last krijgt klachten wanneer je echt veel te licht bent, vervelend lijkt me dat. :(:)