Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Arwen_ schreef:Maak je nog niet te druk letje, je bent nog maar 14. Het is wel vervelend dat je er last van hebt! Weet je overigens zeker dat je genoeg eet op een dag (en niet bijvoorbeeld evenveel als die vriendinnen met de vetrolletjes op school doen?)
Urko schreef:Ik zat altijd met hetzelfde dilemma als jij (en geloof me, ik ben 1.80 en weeg 53 kilo, dus ik ben echt dun, kan zoveel eten als ik wil maar ik kom echt niet aan) totdat een kennis van me tegen me zei: "Luister eens, vroeger waren mensen ook niet zo stevig als nu en iedereen die er opmerkingen over maakt heeft waarschijnlijk zelf maatje 38+ dus daar kun je je conclusie wel uit trekken. Die kilos komen vanzelf als je ouder word. Lekker gezond blijven eten, dan heb jij als je 40 bent maatje 38 en die bemoeiers maatje 42+"![]()
En als ik dan nu mijn moeder zie (die overigs 50 word dit jaar) die had vroeger presies hetzelfde probleem: Altijd zeggen dat ze te dun is enz. Maar december 2010 waren we in londen, vroeg iemand in de kroeg of we zussen waren, met carnaval weer hier in nederland en zelfs mijn cursisten van de hondenschool dachten dat ze een vriendin van me was of mijn oudere zus. Nou en als ze dat ook over mij zeggen over 30 jaar vind ik het prima!![]()
En inderdaad die opmerkingen die mensen maken, "neem nog wat meer" "eet je wel genoeg???"
Genoeg om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen..
Ik heb zelfs een keer in een hotel gezeten in spanje, waar ik gewoon het zwembad uitgepraat ben omdat ik anorexia zou hebben...!!
@meisje 2000: vind je jezelf mager? Je weegt juist precies genoeg voor je lengte! je lengte - 110 = je ideale gewicht!!
180 - 110 = 70 kg zou dat dus voor mij zijn, nou hiphoi kom er 17 te kort aangezien ik maar 53 kg weeg.