Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:58

Jeetje mensen, ik zit echt met verbazing de reacties hier te lezen ... fanta, cola, hele dag snoepjes .. ik kan me echt niet voorstellen dat je dit jezelf aan doet. Het drinken van light producten bomvol zoetstoffen is niets beter dan een glas vol suikerwater, het zal je trek in suiker alleen maar toe doen nemen namelijk.
Ik wil niet zeggen dat ik altijd braaf water en thee drink, maar mijn hemel 1,5 liter per dag, hoe krijg je het weg :o ?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:59

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik ga ook maar flink minderen met de cola light. Dat is eigenlijk het enige wat ik drink. Ik wil meer richting thee en water gaan.

Waarom niet cold turkey afkicken? :) gewoon belangstelling hoor, niet vuil bedoeld

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:41

:oo Ik was ook verslaafd aan Coca Cola Light.

Totdat ik een doorstuurmail kreeg van een vriend.
Daarin stond wat cola allemaal met je doet, hoe slecht het is.

Mijn man dronk liters gewone Coca Cola.

Per direct zijn we gestopt met de cola.
Ik dronk ongeveer 1 liter per week (viel mee) mijn man vele liters meer.
Vanaf het moment dat mijn man geen cola meer dronk is hij erg verandert.
Ik heb gewoon een nieuwe kerel gekregen :D

Ik zelf voel me ook een stuk beter, gezonder.
Ik drink nu Sprite Zero, ook weer weinig hoor. Verder lekkere ranje.
Mijn man Sinas ;) En natuurlijk bier
Maar als we uit eten gaan, drink ik altijd Cola Light, heerlijk :+

Cubone

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:17

Is het jullie al eens opgevallen dat C-merken producten veel minder kcal bevatten zonder dat het light producten moeten zijn? :Y) Ik heb zowiezo geen geld voor die dure zooi maar 1 a 2 keer in de week koop ik een pak euroshopper fruit drink (a 14 kcal) of euroshopper cola/cassis waar ook maar 10 kcal inzitten ofzo. En dit is dan niet de light versie := Is ook niet goed maar om zo af en toe eens af te wisselen toch mooi handig zonder dat het heel veel geld of kcal zijn ;) De rest van de week drink ik water, thee en 1 glas aanmaaklimonade per dag :) (ben bezig met afvallen)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:23

Doe je netjes ik heb gister geen cola opXD en als je rrop gaat letten wst je allemaal wel nii kan krijgen van eten en drinken dan kan je bijna niks meer eten/drinken:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:14

Horsii_mine schreef:
Is het jullie al eens opgevallen dat C-merken producten veel minder kcal bevatten zonder dat het light producten moeten zijn? :Y) Ik heb zowiezo geen geld voor die dure zooi maar 1 a 2 keer in de week koop ik een pak euroshopper fruit drink (a 14 kcal) of euroshopper cola/cassis waar ook maar 10 kcal inzitten ofzo. En dit is dan niet de light versie := Is ook niet goed maar om zo af en toe eens af te wisselen toch mooi handig zonder dat het heel veel geld of kcal zijn ;) De rest van de week drink ik water, thee en 1 glas aanmaaklimonade per dag :) (ben bezig met afvallen)

Maar die lust ik dus absoluut niet :n

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:33

Ik kom me hier ook maar melden....... Cola light is eigenlijk het enige wat ik drink, maar dan de versie van de lidl. Qua colalight lust ik alleen die en de echte cocacola. Pepsi is uberhaupt vies!

Probleem met veel ander drinken is dat het me juist te zoet is. Water met limonade is me óf te zoet, of er zit te weinig smaak aan. Casis en sinas is me te zoet. Sinasappelsap is me dan weer te zuur en om de cola nou te vervangen door gezoete vruchtensappen, schiet ook niet echt op.
Gewoon plat water vind ik trouwens te zwaar op de maag liggen, maar hopenlijk is dat wennen. Voor eerst stap ik maar over op marie henriette bronwater, daarnaast gingerale aangelengd met bronwater (anders is ook dat me al te zoet).
Thee vind ik op zich wel lekker, maar ik hou zo lang zo rare nasmaak in mijn mond, bleh. Ander probleem is dat andere dingen me vaak snel vervelen, dan ben ik er zat van en hoef ik het niet meer.

Oftewel, eigenlijk het enige wat ik écht lekker vind en waar ik dus ook echt nóóit genoeg van krijg is colalight. En juist daar ga ik toch eens mee stoppen. In elk geval voor een maand, daarna kijk ik wel weer verder!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:54

Ik lees dat heel veel mensen behalve cola light niets anders echt lekker vinden. Heb ik ook, ik heb gisteren water en een flesje sinas op, maar ik heb toch echt veel liever cola light.

Vandaag stiekem gezondigd, had het zo warm na het werken in de tuin dat ik 1 glaasje cola light op heb :o .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:58

haha ik nog niet maar,
ik drink ook sprite en sinas en fruit sapjes maar cola blijft mijn favoriet:P

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:25

Holy crap, 4 liter op 1 dag. Verslaafd ben ik zeker, maar dat heb ik nog niet ge-evenaard!
Mijn metgezel (1,5 literfles echte coca cola) is altijd bij me, op werk, op de bank, bij de computer, vaak ook in de auto. Gisteren ging ik lege flessen inleveren, 4,50 aan statiegeld van colaflessen in schrikbarend weinig tijd. Zit op zo'n 2 liter per dag momenteel. Ik drink haast niks anders, afgezien van soms wat zoete limonade.

Als er geen cola tot mijn beschikking is rij ik desnoods naar een tankstation voor een peperdure fles. Ik heb ook echt wel regelmatig hoofdpijn gehad als er eens een dag geen cola was thuis, of wanneer ik probeerde af te kicken.

Vaak moet ik er om lachen, maar grappig is het eigenlijk ook weer niet. Veel van iets nuttigen vind ik opzich niet erg, zolang het maar niet de verslavingsvorm aan gaat nemen, en dat is dus wel zo.
Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet echt wat anders te drinken. Ik hou niet van thee, koffie, fruitdranken, vitaminedranken. 7up en sinas opzich wel, maar dat is niet veel beter.

Op m'n werk drink ik met gemak een 1,5 liter fles leeg, 's avonds nog een halve. Heb een tijdje de colaflessen die ik meenam naar werk gevuld met limonade, maar dat heb ik niet heel lang volgehouden.

Ik wil heel graag minderen met de cola naar een normale hoeveelheid (3 glaasjes op een dag bijv), helemaal stoppen wil ik denk ik niet, daarvoor vind ik het gewoon te lekker. Zelfdiscipline heb ik niet veel, nooit gehad, dat maakt het er ook niet makkelijker op :s

Btw, voor mij ook alleen de echte coca cola ;) als iemand me wat anders voorzet dan merk ik dat echt meteen, brrr

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:03

Ik heb gezondigd... moest gewoon cola bij de nasi. :o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:17

annmary schreef:
Holy crap, 4 liter op 1 dag. Verslaafd ben ik zeker, maar dat heb ik nog niet ge-evenaard!
Mijn metgezel (1,5 literfles echte coca cola) is altijd bij me, op werk, op de bank, bij de computer, vaak ook in de auto. Gisteren ging ik lege flessen inleveren, 4,50 aan statiegeld van colaflessen in schrikbarend weinig tijd. Zit op zo'n 2 liter per dag momenteel. Ik drink haast niks anders, afgezien van soms wat zoete limonade.

Als er geen cola tot mijn beschikking is rij ik desnoods naar een tankstation voor een peperdure fles. Ik heb ook echt wel regelmatig hoofdpijn gehad als er eens een dag geen cola was thuis, of wanneer ik probeerde af te kicken.

Vaak moet ik er om lachen, maar grappig is het eigenlijk ook weer niet. Veel van iets nuttigen vind ik opzich niet erg, zolang het maar niet de verslavingsvorm aan gaat nemen, en dat is dus wel zo.
Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet echt wat anders te drinken. Ik hou niet van thee, koffie, fruitdranken, vitaminedranken. 7up en sinas opzich wel, maar dat is niet veel beter.

Op m'n werk drink ik met gemak een 1,5 liter fles leeg, 's avonds nog een halve. Heb een tijdje de colaflessen die ik meenam naar werk gevuld met limonade, maar dat heb ik niet heel lang volgehouden.

Ik wil heel graag minderen met de cola naar een normale hoeveelheid (3 glaasjes op een dag bijv), helemaal stoppen wil ik denk ik niet, daarvoor vind ik het gewoon te lekker. Zelfdiscipline heb ik niet veel, nooit gehad, dat maakt het er ook niet makkelijker op :s

Btw, voor mij ook alleen de echte coca cola ;) als iemand me wat anders voorzet dan merk ik dat echt meteen, brrr

Holy crap.
Moest dat light zijn, ik had zo erge buikkrampen dat ik koorts maak en m'n huisdokter denk dat het buikgriep is :S

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:26

Ik ben op sit moment aan het zondigen:p zit nu aan een glas cocacola zero met ijsjlontjes

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 16:38

Ik heb na dat ene glas niet meer gezondigd, of ik het de hele dag volhoud is een tweede :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:19

Haha vast wel:p

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:42

Ik moet nog beginnen :D. Heb vanavond met de boodschappen wel ander drinken in huis gehaald, maar mijn fles is bijna leeg dus die mag ik opmaken van mezelf.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:50

Hmm, dit topic komt voor mij te laat. Heb ins oktober geen druppel meer op.

Misschien helpt het om de goedkoopste cola die er is te gaan drinken, dat heeft mi tenminste geholpen.

Sorry voor de spelfouten toetsenbord is kapot.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:50

Vind ik ook ik heb er nog een in de koelkast maar die bewaar ik voor volgende week:D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:53

lovestimba schreef:
Vind ik ook ik heb er nog een in de koelkast maar die bewaar ik voor volgende week:D

Een echte verslaafde kan dat niet hoor. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:58

Ik dronk vroeger makkelijk 8 blikjes cola/dag. Of ik kocht op mijn werk in het winkeltje dagelijks 2 flesjes van 0,5L en dan 's avonds nog een blikje of 4. Huppakee, kap maar binnen!
Tel daar nog eens een flink pak ongezonde eetgewoontes bij zoals snoepen, pizza, friet, gefrituurde dingen, broodjes en noem maar op en iedereen vindt het een mirakel hoe dun ik blijf zonder sporten. intussen weet ik dat dat komt door inwendige stress, ik ben een opkropper.

Op een bepaald moment was ik het zat dat ik steed eens soort vale en onzuivere huid had. Dus maar even het roer omgegooid, en gaan afkicken.

Op het werk drink ik per dag af en toe nog eens een flesje cola van 0,5L, maar da's dan meer om wakker te worden 's ochtends dan om de cola zelf. Thuis heb ik het vaak enkel in kleine hoeveelheid in huis als ik weet dat iemand langskomt. Ik kan me tegenwoordig prima houden aan 1 blikje/dag, soms zelfs dagen of weken aan een stuk niets. Ik mis het ook niet meer.

Daarnaast moeten jullie weten dat ik eigenlijk een soort "drankprobleem" had. Niet aan de alcohol, maar wel dat ik extreem weinig dronk. Om mezelf te doen drinken nam ik dus cola... Dus ben ik mezelf gaan verplichten om de cola te laten vallen en vervangen door water.

Op mijn werk neem ik elke ochtnd een fles water van 1,5L bij me, en ik gun meelf niets anders dan dat tenzij ik een flauwte krijg door oververmoeidheid. Pas als die fles leeg is gun ik mezelf, als er nog werktijd over is, een flesje cola. Is dat niet leeg, dan leg ik dat in mijn vakje voor de dag erna. Mijn cola is dus mijn beloning geworden om (voldoende) water te drinken.

Thuis drink ik nog steeds veel te weinig, maar dat probeer ik op te vangen met vruchtensap. of ik eet veel soep, zo krijg je ook massa vocht binnen. Maar de afickverschijnselen die ik had van de suiker, jeetje. Hoofdpijn, nijdig worden, trillen, ik had het haast allemaal.

Maar het grootste voordeel van dat afkicken van cola? Ik heb algemeen ook veel minder trek in snoep, zoetigheid of dingen zoals chips. En eens je daaraan gewend bent, nou, dan loopt het allemaal lekker vlot :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:07

Ik denk ook niet dat ik dat kan

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:07

Ja ik moet ook afkicken! :')
Ik drink ongeveer 4/5 glazen cola per dag. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 01:59

heb zwaat gezondigd vandaag heb 4 glazen cola op oepss

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:55

Mijn dag is netjes begonnen, met water ipv cola..... Bleh :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:30

Varekaj, op zich is dat wel een goede tip. Eerst bijvoorbeeld een liter water/lichte limonade drinken en dan mag je pas een glaasje cola o.i.d.

Gister heb ik 3 glazen cola op... :\