Steph86 schreef:Ik heb bij de eerste ook geen foliumzuur gebruikt, de reden: ik was ruim 16 weken zwanger toen we erachter kwamen.
Het is een kerngezonde jongen.
Bij de andere 2 en mijn huidge zwangerschap heb ik wel foliumzuur gebruikt maar een paar dagen afwachten zal echt geen kwaad kunnen, daarbij ts geeft ook duidelijk aan dat ze daar liever nog even mee wacht totdat ze groenlicht krijgt van haar arts/vk ivm haar maag problemen/verleden.
Tuurlijk kan je zonder foliumzuur een gezonde baby maken, net zoals je met drank en andere gevaarlijke medicatie een gezonde baby kan maken.
Maar dat wil niet zeggen dat het percentage niet hoog ligt waar het wel mis mee gaat.
Plus dat ik als verpleegkundige echt kan zeggen dat foliumzuur onschuldig suplement is voor maagwerking.
Dat vermeld ik ook meerdere keren dat ik het waardeer, maar dat ik ook vraag om het respect dat ieder zijn eigen keuze maakt op de tijd dat hun het nodig achten, ook heb ik de afspraak al staan en weet de huisarts ook waarvoor ik kom dus als de huisarts het nodig acht dat ik die supplement(en) neem, ga ik dat doen, maar ik wacht even af tot wat zij mij verteld
Ondanks het niet geplant is, zijn we er wel zeker van dat het welkom is