verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:25

Yes een broodje zonder korstjes met hagelslag weg kunnen werken, voel me nog wel steeds zo #)
Kom niet verder dan op een stoeltje liggen in de tuin -O-, vogeltjes kijken en slapen. Ben ook helemaal uitgeput. Of dat nou komt door een reactie van mijn lichaam op deze bomaanslag, of dat ik me te druk gemaakt heb vantevoren, of me slap voel door het vloeibare voedsel. of combi, geen idee :?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:14

sammy1 schreef:
hoelang geleden zijn ze eruit gehaald?

Donderdag..

Ik zal vanavond een ibrofen en paracetemol nemen. Dan slaap ik hopelijk weer eens een nachtje door..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:18

Ik heb alle 4 mijn verstandskiezen er tegelijk uit laten halen vrijdag. En zat 's avonds alweer aan de soep met Focaccia (knapperig brood). Ik snap echt niet dat er mensen zijn die alleen nog maar vloeibaar voedsel kunnen eten voor dagen := Hoor het van meerdere mensen hoor, maar ik heb echt nergens last van gehad. Behalve in de ochtend stijve kaken, maar na wat gepraat en een advilletje was dat ook helemaal weg. Was alleen wel misselijk door het bloed in mijn maag :\

Ook het eruit halen vond ik enorm meevallen, ben de dag ervoor thuisgebleven omdat ik letterlijk ziek was van de zenuwen, maar vrijdagavond heb ik alweer een drankje gedronken in de stad :+

Edit: Moet er wel bijzeggen dat mijn verstandskiezen allemaal heel netjes recht stonden. Dus een sneetje in het tandvleeslaagje dat er nog overheen zag, wat wrikken en het was klaar. Ben daar ook erg blij mee, als ik sommige van de reacties hier lees. Brr :brr:

Als tip tegen het zwellen -> coolpacks. Tegen allebei de wangen een coolpack tot de verdoving uit is gewerkt, de volgende dag had ik bijna geen gezwollen gezicht, alleen ikzelf zag het :)

Lijkt me dat alles wel meespeelt Arabesk, die combinatie is nou niet echt top namelijk haha :P
Laatst bijgewerkt door Colorado op 19-04-11 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:21

Steffie89 schreef:
sammy1 schreef:
hoelang geleden zijn ze eruit gehaald?

Donderdag..

Ik zal vanavond een ibrofen en paracetemol nemen. Dan slaap ik hopelijk weer eens een nachtje door..

snachts is de pijn heftig he?
ik vond dat vreselijk dat kloppen.

Jolienn

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:38

Mijne groeien boven scheef naar de rest van mn kiezen/tanden toe..

Maar ze zijn allemaal nog niet door, een beetje kwart/half allemaal, hoe doen ze dat dan, dat kunnen ze niet klemmen ofzo, iig niet heel makkelijk....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:05

Waarschijnlijk eerst wachten tot ze verder door komen en eventueel bij de behandeling ruimte maken :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:07

iedereen sterkte met hun verstandskiezen :(:) schijnt echt pijnlijk te zijn... Ik ben 1 van de weinige gelukkige die geen verstandskiezen heeft gekregen :+ (ben nu 21)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:11

Jolienn @ Dan maken ze een klein gaatje / beschadiging in de kies en dan hebben ze al genoeg houvast! Ze zijn dus al een beetje door, dat scheelt al!

Lifaya.. Ik hoop dat ze er ook niet komen dan voor je! Ik ben nu 23 en ze waren er ineens! Zit nu helaas ook weer aan een beugel omdat ze de boel weer zo scheef hadden geduwd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:12

Ik had aan de tandarts gevraagt of ik ze nog kreeg (hij had rontgenfoto's gemaakt, dus dacht dan vraag ik het meteen) en hij zei dat ik ze niet zou krijgen :+ hoop ht zo :')

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:17

Dan heb je geluk zeg! Hopen dat je tandarts gelijk heeft :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:20

Jolienn schreef:

Maar ze zijn allemaal nog niet door, een beetje kwart/half allemaal, hoe doen ze dat dan, dat kunnen ze niet klemmen ofzo, iig niet heel makkelijk....

dan drukken ze je tandvlees opzij en pakken m alsnog ;-)

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:24

Arabesk schreef:
Jolienn schreef:

dan drukken ze je tandvlees opzij en pakken m alsnog ;-)

Haha hou op, ik krijg daar al weer kippenvel van.

Beterschap allemaal! Lekker soepjes en papjes eten :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:24

Ik moet dit topic eigelijk niet lezen, want ik mag er over 3 weken 1 laten trekken.
De tandarts heeft beloofd dat hij hem er makkelijk uit kan krijgen, dus ik hoop dat hij gelijk heeft.
Ik heb gisteren wel een normale kies laten trekken. (was al ooit ontstoken geweest en de zenuw dood en nu zat er weer een ontsteking).
Ik had echt een opgezette wang enzo en opgezet tandvlees. Toen hij zei dat hij hem er meteen uit wou halen begon ik spontaan te janken zo eng vond ik het. Maar het viel gelukkig alles mee. Ik heb echt geen pijn gehad bij het trekken. En die verstandskies zou nog makkelijker gaan zei hij.
Ik heb wel ook echt een stinkmond nu, maar dat is natuurlijk ook van de ontsteking.
Ik heb alleen helemaal niks van antibiotica ofzo gehad. Is dat niet nodig?

Ik ging vanmiddag even paardrijden, maar dat ging niet zo goed.
Stappen ging wel, maar draven dan voelde ik echt druk op de wond. Hadden jullie dit ook?

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:28

ginger18 schreef:
Ik moet dit topic eigelijk niet lezen, want ik mag er over 3 weken 1 laten trekken.
De tandarts heeft beloofd dat hij hem er makkelijk uit kan krijgen, dus ik hoop dat hij gelijk heeft.
Ik heb gisteren wel een normale kies laten trekken. (was al ooit ontstoken geweest en de zenuw dood en nu zat er weer een ontsteking).
Ik had echt een opgezette wang enzo en opgezet tandvlees. Toen hij zei dat hij hem er meteen uit wou halen begon ik spontaan te janken zo eng vond ik het. Maar het viel gelukkig alles mee. Ik heb echt geen pijn gehad bij het trekken. En die verstandskies zou nog makkelijker gaan zei hij.
Ik heb wel ook echt een stinkmond nu, maar dat is natuurlijk ook van de ontsteking.
Ik heb alleen helemaal niks van antibiotica ofzo gehad. Is dat niet nodig?

Ik ging vanmiddag even paardrijden, maar dat ging niet zo goed.
Stappen ging wel, maar draven dan voelde ik echt druk op de wond. Hadden jullie dit ook?

Heb er vorige week 2 verstandskiezen eruit laten halen, aan de rechterkant.
Heb ook echt een week niet gereden omdat ik bij veel inspanning echt veel druk voelde.
Nu weer lekker aan het rijden gelukkig.

Sterkte met het trekken van je verstandskies, maak je er niet te druk om!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:29

Ach ja, je moet maar zo denken, je staat daarna zo weer buiten de deur en dan ben je blij dat het klaar is :D

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:29

AniqueN schreef:

Een voordeel: het is goed voor de lijn. Ben er al 4 kilo door kwijt! hahah

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:31

x_eva_x schreef:
AniqueN schreef:

En eruit is eruit.. Ze komen nooit meer terug :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:33

Ja zou wat zijn :')

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:49

Ik dronk toen smoothie, het deed goed om volle maag te hebben maar daarna wel even spoelen zodat het 'gat' schoon is ivm kleine fruit stukjes en pitjes soms.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:25

x_eva_x schreef:
AniqueN schreef:

Ik nog niks ^)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:57

Hebben/hadden jullie ook last van gevoelige kiezen? Mijn kiezen ervoor zijn zo gevoelig! (koud) drinken en meteen krijg ik echt steken in mijn mond.

Mijn kaak ik nog steeds erg pijnlijk, ik ben ook in staat om de kaakchirug te bellen voor nieuwe pijnstillers. Na 4 uur zijn de ibrufen en paracettemol uitgewerkt en kan ik weer nieuwe nemen, ook 's nachts. Daarbij heb ik ook opgezetten klieren onder mijn rechterkaak.

Wat ben ik blij dat alle verstandskiezen er nu uit zijn, nog even de pijn weg en dan nóóit meer naar de kaakchirug!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:34

dat had ik ook met mijn kiezen ernaast,nu is alles weer goed,
moest ook wennen om met die kant weer te kauwen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:47

Nou gister me kies eruit laten halen en heb nergens lasyt van! Gelukkig! Kan gwn eten, had wel hechtingen maar die zaten na 1uur al los dus heb ze zelf eruit getrokken en die je nie eruit kon trekken heb ik afgeknipt :+ stomme lange touwtjes in je mond haha :p
Heb wel slecht geslapen maar dat komt omdat ik ook nog eens verkouden ben, kriebel keel en verstopte neus :p
Maar het is me allemaal reuze meegevallen! :d

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:52

fijn dat het meegevallen is hoop voor je dat het zo blijft.
fijn dat je ook gewoon eten kan,dat kon ik ook wel.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:59

Ik ben afgelopen maandag voor de laatste 2 geweest. Het ging niet echt van een leien dakje. Vooral onder niet, lees: boor-snij-trekwerk. 'De kies was nogal eigenwijs.' :x Understatement. := Nou goed, daarna thuis nog een 'na-bloed-drama' :') gehad. Ik haalde het gaasje uit mijn mond en nee ik overdrijf niet, maar het bloed stroomde mijn mond uit. En bleef maar stromen en stromen. Gauw zakdoekje in mijn mond gepropt om maar weer op te bijten. Nou ja, uiteindelijk goedgekomen. Nu 2 dagen later loop ik met een blauwe hamsterwang, of eerder hamsterkaak. Kan zo naar de hamsterweken van Albert Heijn. :)) De pijn is goed te doen, ik neem braaf mijn pijnstillertjes en behalve een beurs gevoel en mond die bijna niet open te krijgen is, mag ik niet klagen.