Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:47

xxriiannee schreef:
DDDMakkink schreef:
dus als jij geen alcohol neemt is het niet gezellig??
tenminste om het even zwart wit te zeggen ;)

ja ik stond helemaal verbaast over die 6 blikken energiedrank
heb het ooit geproeft en had geen kaakspier meer over wat is die handel zuur jakkie
nou ja ik ben toch apart ik lust geen alcohol en geen sigaretten en geen koffie

Dat zegt ze toch niet? Op terras vind ik het ook erg gezellig om een wijntje te drinken voor de gezelligheid en omdat ik er echt gek op ben. Dat betekend niet dat het niet gezellig is als je aan de cola zit?

Maar waarom drink je een wijntje speciaal voor de gezelligheid en een cola niet? Zit er verschil in de mate van gezelligheid als je een wijntje of een cola drinkt? Ik drink op het terras ook wel eens cola omdat ik het lekker vind, maar niet voor de gezelligheid. De gezelligheid zit hem voor mij in het gezelschap, niet in wat ik drink. Kun je uitleggen wat een wijntje dan toevoegt aan de gezelligheid?

Yesterday

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:51

Ik drink gemiddeld denk ik 3 glaasjes alcohol per week, ga de meeste weekenden wel uit, of anders op zondag avond bij het avondeten of gewoon op zaterdagavond lekker na het werk een wijntje ofiets :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:52

het wijntje laat het eten beter smaken en als er gezelligheid is wordt het nog gezelliger ;) met cola zal het vast ook gezellig zijn hoor :Y)

Maar een beetje dat bourgonische gevoel en sfeer en gezellig met wijn is moeilijk te vertalen via het toetstenbord, het is gewoon een (warm) gevoel :)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:07

DDDMakkink schreef:
vandaar de term ''comazuipen''
en hoorde in het nieuws dat ze de alcohol leeftijd willen verhogen in de supermarkt en slijterij
vind dat ze ook wat moeten doen aan de jongeren die zo waar aan de energiedranken zitten zoals red bull
ze verkopen gewoon halve liter blikken :oo
sprak vorige keer een moeder en haar dochter van 16 drinkt er zo 6 op een dag
is toch ook niet goed?

In plaats van leeftijd verhogen kunnen ze beter strenger controleren! Maar ik denk niet dat leeftijd verhogen helpt. Ze komen er toch wel aan! Van mij mogen ze wel strenger controleren :j

phormicola schreef:
Dan vraag ik me echt af wat er is gebeurd met het doodgewone kopje koffie := Veel lekkerder dan die mierzoete/zure troep, iets beter voor je en het heeft hetzelfde effect.

Ik krijg koffie echt niet door mn strot hoor :') Ik heb het geprobeerd te drinken, maar vind het niet te drinken. Dan neem ik liever een blikje redbull. Ik ben gek op zoet dus vind het heerlijk :D

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:12

Hmm het ligt er aan hoeveel ik per week drink.
Nu met het terrasjes weer drink ik wel lekker 2 wijntjes per 'terras bezoek' zeg maar. En alleen maar in het weekend.
Als ik uitga wat meer ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:12

smaak is ook persoonlijk :j

Ik weet wel uit ervaring dat je sommige dingen ook moet leren drinken (en eten) :D daarna vindt je het lekker....

Vroeger in mijn jeugd (spreekt hier een fossiel :+ ) dronk ik altijd mixdrankjes en luste ik absoluut geen wijn!
Nu lust ik voortaan heel graag wijn en vind ik die mixjes, flugeltjes, dopshots ed maar zoete troep waar ik ziek van wordt :P

Franse kazen moet je ook leren eten, net zoals het drinken van koffie ed, eenmaal begonnen ben je hooked, net zoals roken :Y)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:13

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:14

Hmm, in de zomer meer dan in de winter... ik denk gemiddeld 1 glas per dag. (Alleen bubbels of wijn btw) :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:32

Jans schreef:
Ik drink ook graag koffie, heb vernomen dat men ook een leeftijdsgrens op energydrink wil zetten trouwens.

Goed idee. Ik drink het nooit, vieze troep. Maar als ik zie hoeveel sommige mensen er van drinken per dag... :wow:
Ik kan niet tegen cafeïne. Geen koffie, energydrank of zwarte thee dus voor mij. Gelukkig vind ik het ook niet lekker, dat scheelt.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:41

Zinn schreef:
die smoesjes zijn al flauw, maar wat helemaal belachelijk is, is als je iemand stiekem alcholovrij bier geeft en dat die dan alsnog dronken wordt :')

Hoe vaak heb jij dit echt meegemaakt/gezien :o De meeste worden echt niet zogenaamd dronken van alcoholvrij bier hoor!

listiglistje schreef:
Ik drink wijn omdat het lekker is en vooral voor de gezelligheid aan tafel of op het terras...heerlijk zo'n koud wit wijntje wegpimpelen met vrienden!

Ik ben na 3 à 4 wijntjes heus niet aangeschoten of dronken hoor ;) dus daarvoor doe ik het niet....

Het heeft ook wel met de fase in je leven en omgeving te maken....persoonlijk ben ik nogal bourgondisch ingesteld en daar hoort wijn ook bij :j

_/-\o_ Hier ben ik het helemaal mee eens... Bij bepaalde gelegenheden hoort het er gewoon bij (voor mij dan). Als ik een uit eten ga of gezellig wat ga drinken met vriendinnen drink ik ook zo rond de 3 a 6 wijntjes en met een avondje stappen/kroeg worden dat er soms weleens meer.... Ik drink niet om dronken te worden, dat ben ik zelden ;)

Edit: Net als wat LL zei het gaat ook om het gevoel wat je erbij krijgt! De één zal hier wel gevoelig voor zijn en de ander niet....

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:50

Ik drink weinig alcohol. Nu helemaal niks ivm zwangerschap.
Voor mijn zwangerschap vond ik af en toe een zoete witte wijn wel lekker. Maar dronk gemiddeld denk nog niet eens 1 glaasje per week.
Kan alcohol goed laten staan :j Zonder heb ik het ook erg gezellig!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:52

Hoppje schreef:
Zinn schreef:
die smoesjes zijn al flauw, maar wat helemaal belachelijk is, is als je iemand stiekem alcholovrij bier geeft en dat die dan alsnog dronken wordt :')

Hoe vaak heb jij dit echt meegemaakt/gezien :o De meeste worden echt niet zogenaamd dronken van alcoholvrij bier hoor!

nooit, ik heb het verzonnen :+

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:54

Hoppje schreef:
Zinn schreef:

Dan vraag ik me toch af om wat voor soort "figuren" dit gaat :+

Edit: ik kan ook prima een leuke avond hebben zonder drank, maar bij sommige gelegenheden hoort het er gewoon bij ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:56

soms zou ik willen dat ik wijn lustte, gewoon gezellig, filmpje, wijntje, blokje kaas.... maar helaas, das niet aan mij besteed ;)

Ik denk dat ik op jaarbasis kom aan 2 glaasjes Safari en 2 breezers :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:58

om een figuur die dronk om stoer te zijn, zo eentje met van die smoezen 'ik moet wat drinken om los te komen', dus wij gaven hem een keer alcohol vrij bier, zonder dat hij het wist uiteraard, hij proefde het geeneens, werd 'dronken' en ging even goed los. Dan hebben we eens goed gelachen hoor :)
ik ken ook een meisje die dronken werd van redbull, tot we haar duidelijk maakten hebben dat er helemaal geen alcohol zit in redbull ;) ben het dus al wel vaker dan 1 keer tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:58

Je hebt inderdaad mensen die "faken" dat ze dronken worden. Die kan je makkelijk in de maling nemen :j

Bij mij slaat het na 1 glas al op mn evenwichtsorgaan.. na 2 glazen vind ik alles grappig :') vandaar dat ik niet zoveel drink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:02

Ligt er heel erg aan. Heel soms 0 per week, soms zo'n 8 op een avond. Ligt er maar net aan of ik uit ga of niet, hoe druk ik het heb, hoe moe ik ben etc :) Maar ik drink sowieso wel in het weekend minimaal 1 wijntje bij het eten. Zou elke avond wel een wijntje lusten als ik eerlijk ben, of 2, of 3. Maarja dat is dan weer gewoon niet zo gezond enzo helaas hè :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:04

Zinn schreef:
om een figuur die dronk om stoer te zijn, zo eentje met van die smoezen 'ik moet wat drinken om los te komen', dus wij gaven hem een keer alcohol vrij bier, zonder dat hij het wist uiteraard, hij proefde het geeneens, werd 'dronken' en ging even goed los. Dan hebben we eens goed gelachen hoor :)
ik ken ook een meisje die dronken werd van redbull, tot we haar duidelijk maakten hebben dat er helemaal geen alcohol zit in redbull ;) ben het dus al wel vaker dan 1 keer tegengekomen.

Van Redbull word ik ook helemaal leip hoor.. krijg er zelfs een kater van :') no kidding! hahaha

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:04

Dat is inderdaad wel triest, maar dan drink je ook niet voor de gezelligheid of dat je het lekker vindt maar puur om het dronken worden!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:05

dat is hyperactief en de volgende dag koppijn van alle ongezonde stoffen die daarin zitten :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:06

Hahaha ja klopt Zinn, het voelt wel een beetje vergelijkbaar, althans voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:07

Hoppje schreef:
Dat is inderdaad wel triest, maar dan drink je ook niet voor de gezelligheid of dat je het lekker vindt maar puur om het dronken worden!

Mag je dan niet drinken om dronken te worden? :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:25

Hoppje schreef:
Hoppje schreef:

Dan vraag ik me toch af om wat voor soort "figuren" dit gaat :+

Edit: ik kan ook prima een leuke avond hebben zonder drank, maar bij sommige gelegenheden hoort het er gewoon bij ;)

En toch is het wel zo :o ik do ehet altijd bij een vriend van mij (problemen met alcohol) en als er anderen bij zijn krijgen zij het dus ook, nog nooit iemand die het verschil heeft gemerkt en 2 werden er toch echt zwaar aangeschoten :))

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:34

Zelden of nooit
ik lust absoluut geen bier, dus drink ik eigenlijk alleen als aperitief als er iemand komt eten of wij gaan eten. en dan is dat ofwel cocktail of zoete witte wijn, de rest lust ik niet

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:39

Juul schreef:
Hoppje schreef:

Mag je dan niet drinken om dronken te worden? :)

Zo bedoel ik het ook weer niet :+ Ik heb ook echt weleens een borreltje teveel op gehad :P

Maar als ik sommige jongeren met een vies gezicht de drankjes als een idioot achter over zien slaan, zonder dat ze er van genieten dan gaat het dus alleen maar om het dronken worden en niet om de gezelligheid etc....
Dat vindt ik dan dus behoorlijk triest jah