Gebroken kont....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:14

jemig!! dat is ook naar voor je vriendin!!
bij dat soort dingen denk ik direct weer wat heb ik een mazzel gehad achteraf!!

1zuster bij me in het ziekenhuis zei tegen me dat ik beter kon stoppen met rijden!! veel te gevaarlijk!!
vertelt ze me later dood leuk dat ze zelf ook paarden had waar ze op rijd!! -:(-
was ook direct geen leuke zuster meer!! :=

eerste x dat k les kreeg van de instructrise die ik nu nog heb vroeg ze of ik beide zitbeenknobbels wel voelde??
ik dact die is gek!! haha!!
nou ik kan dr nu niet meer omheen voel ze echt wel met zitten!! _O-
vanmiddag heel stoer bij de paarden op de picknick tafel gezeten om naar de lessen te kijken!!
erg gezellig maar heb nu toch een kont pijn hahha!!
volgende x maar kussentje mee!! :j
krijg nu steeds meer zin om weer ergens heen te gaan!!
heb het thuis zitten nu wel zat!!

trouwens bedenk me net tis vandaag 8weken geleden!!
nodig tijd om weer normaal te doen :=

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:16

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook 4 jaar terug mijn bekken gebroken, ook bij dat gaatje zeg maar, dat smalle botje onderaan was op 2 plekken gebroken. Ze hebben het bij jou grondig aangepakt, wat mij enorm verbaasde; bij mij was het een kwestie van foto's maken en ik kon weer naar huis met wat pijnstillers. Eerst een week bijna alleen op bed gelegen, lopen kon niet eens al zou ik het willen, daarna voorzichtig met een rollator rondgewandeld. Na een week of 3 de krukken erbij en met 8 weken kon ik alles weer redelijk normaal. Heb uiteindelijk wel een half jaar niet kunnen rijden, deels vanwege de pijn, maar heb er ook angst aan overgehouden helaas.

Achteraf gezien hadden ze het in het ziekenhuis misschien wat beter moeten uitzoeken, ik kreeg alleen een injectie tegen de pijn, niks geen urineonderzoek en al helemaal niet via een catheter. Ze hebben gewoon een po onder mijn bekken geschoven (en dat deed nogal pijn), maar plassen kon ik natuurlijk helemaal niet liggend. Dus hebben ze dat maar laten zitten. Uiteindelijk ben ik na een maand ofzo nog door de scan gegaan omdat mijn benen zo bleven tintelen. Dat bleek een hernia te zijn, die er al zat maar weer op was gaan spelen door de klap. En een trauma-onderzoek, wat eigenlijk normaal zou zijn na een val van een paard, heb ik ook niet gehad. Ik heb het geluk gehad dat het allemaal verder goed is afgelopen, zonder nare complicaties!

Ik hoop dat je goed hersteld en er verder niks aan overhoudt, ook geen angsten!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:28

@deebee!!
wat erg dat ze jouw zo behandeld hebben!!
ik mocht niks vanwege het gevaar erge complicaties en zeiden dat je zelfs verlamd kon worden als het echt mis ging!!
ik heb een hele trauma onderzoek gehad!!
artsen stonden zowat al klaar toen ik binnen kwam met de ambu!!
en die po was idd in het begin geen pretje!!
had je thuis een bed beneden of moest je ook gewoon trap lopen??
ook geen thuiszorg ofzo gehad??

erg raar dat ze jouw zo hebben laten gaan!! ben toch blij dat ik dat niet had!
hoop dat ik sneller weer te paard kan!!

@iedereen!!
sinds vorige week loop ik nog met 1 kruk!!:)
en afgelopen donderdag in huis zelfs al zonder!!
helemaal blij natuurlijk!! :):)
ook woon ik weer in mijn eigen huisje wat ook erg fijn is!!

douchen lukt me ook bijna zelf dus denk dat de thuiszorg nog 1 of 2 komt voor de zekerheid en dan is dat ook niet meer nodig!! (en daar ben ik toch blij mee hahah) :=

donderdag moest ik van de fysio stukje fietsen!!
dacht makkie!! hahah _O-
ik kwam vooruit maar dat was het dan ook!!
heb nu een hometrainer in huis van mijn moeder en oefen nu 3x per dag paar minuutjes met fietsen dus ga steeds meer vooruit!!
nog 4 week dan mag ik weer officieel paardrijden!! denk dat het eerst de voltigebok word hahah!!
en dan als pennymeisje de paarden uitstappen!! :j
eerst maar kijken hoe het dan is want zo als nu kom ik er nooit op hahah!!