Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:21

Marietje_007 schreef:
maar kinderen kopen in Nederland is gelukkig illigaal :P

anders werd ik gelijk fokmerrie

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:24

Susyb schreef:
Marietje_007 schreef:
maar kinderen kopen in Nederland is gelukkig illigaal :P

anders werd ik gelijk fokmerrie

hahaha _O-

anderzijds.. (ik heb geen ervaring hoor) maar steeds zwanger zijn... dat lijkt me nou ook geen pretje :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:25

Anouska15 schreef:
Als je niet oppast met dat tekort aan adoptiekinderen, gaan er nog mensen rare fratsen uithalen en expres zwanger raken voor muisschien wat geld?

Nouja rare fratsen.. nu ik er langer over na denk, als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker ook een proberen te adopteren!

Wat wil je doen aan het 'tekort' van Nederlandse adoptiekinderen? Commercieel draagmoederschap is verboden in Nederland, het is hier volgens mij bijna onmogelijk, zo niet onmogelijk, om een kind te kopen. In Amerika is het bijvoorbeeld 'normaal' daar zijn speciale agentschappen die dat regelen.

In Engeland is er een campagne waar vrouwen korting krijgen op IVF als ze eicellen afstaan. Zo kun je bijvoorbeeld wel zwanger worden als je eicellen niet goed zijn. In Nederland kennen we dat niet geloof ik..

Ik denk dat als de wens voor een kindje zo groot is, dat je met alle liefde een Chinees of Afrikaans kindje opneemt. In China worden helaas nog steeds veel meisjesbaby's vermoord vanwege het éénkind beleid. Mijn Engelse hostdad zag soms volgroeide kindjes aan rivierbeddingen liggen, afschuwelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:38

easygoing schreef:
Nell_ schreef:
Dan is adoptie de beste optie idd :j
Zal ook zwaar zijn, maar je geeft het kind een kans. Die er niet om gevraagd heeft!

Precies. Denk alleen wel dat een abortus op zijn plaatst als blijkt dat het kindje totaal geen menswaardig leven door lichamelijke/geestelijke beperkingen kan genieten. En dan bedoel ik dus echt de heel zware gevallen.

Uit onderzoek blijkt dat zeer veel kinderen die geadopteerd zijn zeer ernstige hechtingsstoornissen hebben.
Een goede vriendin van mij is daarop afgestudeerd...zij zei...ga nooit adopteren het staat voor haar gelijk aan kindermishandeling(de schade op latere leeftijd is vergelijkbaar) Een ex van mij was geadopteerd...je wil niet weten wat voor ellende dat gaf op latere leeftijd.
Ik zou nooit maar dan ook nooit een kindje afstaan ter adoptie. Ik zou bij een ongewenste zwangerschap kiezen voor abortus.(wat ik gelukkig nooit heb hoeven ondergaan)

Ik vind het zeer goed dat in Nederland de mogelijkheid bestaat dat bij een ongewenste zwangerschap of ernstige handicap er een abortus plaats kan vinden.
Natuurlijk zijn er mensen die er te licht mee om springen en voorlichting aan hen is op op de plaats. Maar mensen die zo licht over een abortus denk moesten ook maar niet een kind opvoeden.

Ik heb zeer bewust wel een vruchtwaterpunctie gedaan tijden mijn laatste zwangerschap. Ik was ouder dan 36 en ik wilde zeker weten dat ik mijn kindje een zo goed mogelijke gezondheid zou schenken. Ze hebben tenslotte maar een leven
Natuurlijk zou ik ook van een gehandicapt kindje houden...Maar wie houdt er van dat kindje als ik er niet meer ben??? --> Niemand...helemaal niemand. Het zit in een opvang tehuis en niemand die hem of haar komt opzoeken. (ja ik stel het zwart wit...i know) dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik zou een kind niet laten aborteren om een hazenlipje...het leven is niet perfect en mijn kind hoeft op geen enkele manier perfect te zijn....maar moet wel voor zichzelf kunnen zorgen op het moment dat ik er niet meer ben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:42

NatasjavE schreef:
Uit onderzoek blijkt dat zeer veel kinderen die geadopteerd zijn zeer ernstige hechtingsstoornissen hebben.
Een goede vriendin van mij is daarop afgestudeerd...zij zei...ga nooit adopteren het staat voor haar gelijk aan kindermishandeling(de schade op latere leeftijd is vergelijkbaar) Een ex van mij was geadopteerd...je wil niet weten wat voor ellende dat gaf op latere leeftijd.
Ik zou nooit maar dan ook nooit een kindje afstaan ter adoptie. Ik zou bij een ongewenste zwangerschap kiezen voor abortus.(wat ik gelukkig nooit heb hoeven ondergaan)

Dit geldt eigenlijk alleen bij kinderen die op latere leeftijd zijn geadopteerd. Met latere leeftijd bedoel ik tussen de 2 en 4 jaar. Dit komt doordat ze dan al gevormd zijn door de vaak traumatische omstandigheden waarin ze wonen. Nare tehuizen e.d.

Bij kinderen die geadopteerd worden direct na de geboorte komt het zelden voor.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:56

Marietje_007 schreef:
hahaha _O-

anderzijds.. (ik heb geen ervaring hoor) maar steeds zwanger zijn... dat lijkt me nou ook geen pretje :P

Jawel .. altijd een excuus om veel te eten .. je eet immers voor 2
Je hebt een goed excuus om te slapen ;)
Je bent altijd met zwangerschapsverlof :) lang leven de vakantie
en het beste: JE KRIJGT ER NOG VOOR BETAALD OOK *\o/* *\o/*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:59

MarcoBorsato schreef:
Dit geldt eigenlijk alleen bij kinderen die op latere leeftijd zijn geadopteerd. Met latere leeftijd bedoel ik tussen de 2 en 4 jaar. Dit komt doordat ze dan al gevormd zijn door de vaak traumatische omstandigheden waarin ze wonen. Nare tehuizen e.d.

Mijn vriendin heeft het waargenomen bij een leeftijd vanaf 10 maanden...daarvoor helemaal niet.
Maar goed...wat een meta analyse daarover zegt weet ik niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:03

NatasjavE schreef:
MarcoBorsato schreef:

Mijn vriendin heeft het waargenomen bij een leeftijd vanaf 10 maanden...daarvoor helemaal niet.
Maar goed...wat een meta analyse daarover zegt weet ik niet.

Oh 10 maanden al... Ik ken alleen cases geadopteerd vanaf wat ouder. Maar als je in Nederland een kind afstaat gaat dat veel makkelijker dan wanneer het vanuit het buitenland moet komen. Ik ga er vanuit dat het dan veel vlotter bij de wensouders komt.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:05

Ik ben 100% voor abortus! Als ik nu zwanger zou worden kan ik het kind niet eens een fatsoenlijk leven geven. Dus denk meteen aan abortus als ik nu zwanger zou zijn(ben ik als het goed is niet, ha ha).
Enige wat mij tegen zou houden is dat als je bijvoorbeeld nu abortus zou plegen en later geen kinderen meer zou kunnen krijgen ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:09

MarcoBorsato schreef:
Oh 10 maanden al... Ik ken alleen cases geadopteerd vanaf wat ouder. Maar als je in Nederland een kind afstaat gaat dat veel makkelijker dan wanneer het vanuit het buitenland moet komen. Ik ga er vanuit dat het dan veel vlotter bij de wensouders komt.

Ik zal eens vragen hoe het onderzoek precies in elkaar zat...wel erg interessant overigens maar ik weet niet alle inns en outs.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:09

NatasjavE schreef:

Nee, die kinderen in een kindertehuis laten opgroeien, daar lijden ze niks van 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:11

NatasjavE schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik zal eens vragen hoe het onderzoek precies in elkaar zat...wel erg interessant overigens maar ik weet niet alle inns en outs.

Ja dat zou ik heel gaaf vinden, als je er achter kunt komen. Ik denk ook niet dat we te licht over adopteren moeten denken, bij Dr Phil (ik had griep en er was niks anders op tv) waren adoptiemoeders die Russische kinderen hadden geadopteerd en daar spijt van hadden. Aanleiding was een moeder die haar kind op het vliegtuig terug naar Rusland had gezet.

Een van de moeders had een dochter die in een prikkelarme kamer zat, zichzelf verwondde, en mensen met de dood bedreigde.

http://www.huffingtonpost.com/2010/04/0 ... 31477.html
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:12

@ bleuy-eyes O...dat zal zeker niet goed voor ze zijn. En die kinderen zullen zeker beter af zijn bij een Nederlands gezin die goed het kindje zal zorgen.

Maar zelf in Nederland kiezen om je kindje af te staan voor adoptie...nee.

Blue_Eyes

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:13

Als je dat doet, dan maar wel voor die 10 maanden, zou ik denken ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:13

MarcoBorsato schreef:
Ja dat zou ik heel gaaf vinden, als je er achter kunt komen. Ik denk ook niet dat we te licht over adopteren moeten denken, bij Dr Phil (ik had griep en er was niks anders op tv) waren adoptiemoeders die Russische kinderen hadden geadopteerd en daar spijt van hadden. Aanleiding was een moeder die haar kind op het vliegtuig terug naar Rusland had gezet.

Een van de moeders had een dochter die in een prikkelarme kamer zat, zichzelf verwondde, en mensen met de dood bedreigde.

Ik ben bang dat ik haar proefschrift in handen gedrukt krijg :D ... ik zal het vragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:14

Blue_Eyes schreef:
Als je dat doet, dan maar wel voor die 10 maanden, zou ik denken ;)

Als je het doet..ja.

Maar mijn keuze zal het niet zijn. Ik zou daar echt niet mee kunnen leven.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:15

Ik zou persoonlijk abortus laten plegen als ik nu zwanger blijk te zijn en dat is puur omdat ik het kindje nu niet de liefde en de aandacht zou kunnen geven wat het verdiend. Ik ben 18, doe een HBO-opleiding waar erg veel tijd in zit, heb een pony en geen werk. M'n vriend doet ook een opleiding en is daarnaast druk met voetbal. We wonen 65 km (50 min met de auto) bij elkaar vandaan. M'n ouders hebben een eigen bedrijf en zijn daar 24/7 mee bezig, dus ze kunnen bijvoorbeeld ook niet voor het kindje zorgen als ik op school ben. Ik zou dus niet weten hoe ik het zou moeten redden als ik het kind hou.

Ik vind abortus plegen wel iets wat je serieus moet nemen. Er zijn zat meiden die er te licht over denken. Doen het onveilig en zeggen bijvoorbeeld: 'Oh, als ik zwanger word laat ik het gewoon weghalen'. Net alsof het niks is. Zelfde geldt voor de MA-pil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:15

Blue_Eyes schreef:
NatasjavE schreef:

Nee, die kinderen in een kindertehuis laten opgroeien, daar lijden ze niks van 8)7

Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar ik denk dat een ernstig gestoord kind beter af was als het nooit was geboren.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:17

nou ik heb 2 meningen eingelijk tegen maar ook weer voor als je een kind geen toekomst kan bieden als zou je alles proberen maar kan het echt niet dan zou ik de abortus zeker overwegen, je hebt het kind er mee als die niet kan krijgen wat hij of zij nodig is.

ik zelf ben ook binnen een relatie van 1,5 jaar nooit problemen en zo ineens zwanger door de pil heen tja hoe het kan heel simpel niet goed de bijsluiter lezen en een paar dagen aan de dunne def tja dan werkt hij niet voor 100% en dat weten veel mensen niet, dit is bij mij gebeurt ongewenst zwanger maar mijn dochter was o zo gewenst dat ze uiteindelijk op 1-1-2008 geboren is, ex is alleen verdwenen en woon ik thuis bij mijn ouders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:22

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:22

Susyb schreef:
Wat ik mij afvraag (en dit vind ik er wel een topic voor)..
Wat ALS je het wil laten aborteren maar je vriend wil het niet (of visaversa natuurlijk)

Mijn vriend heeft dan gewoon pech..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:25

ieder zijn eigen keuze.. als ze niet wil moet ze die keuze gewoon hebben.. ongeacht wat de man wil.. die loopt er niet 9 maanden mee.. en heeft niet lichamelijke risico's... hoe hard dat ook klinkt..

als ze voor adoptie kiest.. wel fijn voor de adoptie ouders die waarschijnlijk om prive redenen geen kinderen willen / kunnen krijgen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:29

paardenfreak schreef:
ieder zijn eigen keuze.. als ze niet wil moet ze die keuze gewoon hebben.. ongeacht wat de man wil.. die loopt er niet 9 maanden mee.. en heeft niet lichamelijke risico's... hoe hard dat ook klinkt..

als ze voor adoptie kiest.. wel fijn voor de adoptie ouders die waarschijnlijk om prive redenen geen kinderen willen / kunnen krijgen.

nou die ex van mij riep dood leuk abortus is toch niet zo moeilijk nou ik ben nu 3 jaar verder maar die zin vergeet ik nooit weer..
snap sommigen echt wel dat ze de keus maken voor abortus maar ik zou het echt niet kunnen en adoptie voor mij helemaal geen optie(knap voor de gene die die keus maken) maar als ik nu mijn dochter bekijken en dan te bedenken dat ze miss wel ergens anders opgroeit no way moet er niet aan denken dat lijkt mij moeilijker dan abortus.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:35

LZP -> MW

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:38

Waarom staat het op mensenwelzijn?