Marietje_007 schreef:maar kinderen kopen in Nederland is gelukkig illigaal
anders werd ik gelijk fokmerrie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anouska15 schreef:Als je niet oppast met dat tekort aan adoptiekinderen, gaan er nog mensen rare fratsen uithalen en expres zwanger raken voor muisschien wat geld?
Nouja rare fratsen.. nu ik er langer over na denk, als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker ook een proberen te adopteren!
easygoing schreef:Nell_ schreef:Dan is adoptie de beste optie idd
Zal ook zwaar zijn, maar je geeft het kind een kans. Die er niet om gevraagd heeft!
Precies. Denk alleen wel dat een abortus op zijn plaatst als blijkt dat het kindje totaal geen menswaardig leven door lichamelijke/geestelijke beperkingen kan genieten. En dan bedoel ik dus echt de heel zware gevallen.
NatasjavE schreef:Uit onderzoek blijkt dat zeer veel kinderen die geadopteerd zijn zeer ernstige hechtingsstoornissen hebben.
Een goede vriendin van mij is daarop afgestudeerd...zij zei...ga nooit adopteren het staat voor haar gelijk aan kindermishandeling(de schade op latere leeftijd is vergelijkbaar) Een ex van mij was geadopteerd...je wil niet weten wat voor ellende dat gaf op latere leeftijd.
Ik zou nooit maar dan ook nooit een kindje afstaan ter adoptie. Ik zou bij een ongewenste zwangerschap kiezen voor abortus.(wat ik gelukkig nooit heb hoeven ondergaan)
Marietje_007 schreef:hahaha![]()
anderzijds.. (ik heb geen ervaring hoor) maar steeds zwanger zijn... dat lijkt me nou ook geen pretje

lang leven de vakantie
MarcoBorsato schreef:Dit geldt eigenlijk alleen bij kinderen die op latere leeftijd zijn geadopteerd. Met latere leeftijd bedoel ik tussen de 2 en 4 jaar. Dit komt doordat ze dan al gevormd zijn door de vaak traumatische omstandigheden waarin ze wonen. Nare tehuizen e.d.
Bij kinderen die geadopteerd worden direct na de geboorte komt het zelden voor.
NatasjavE schreef:MarcoBorsato schreef:Dit geldt eigenlijk alleen bij kinderen die op latere leeftijd zijn geadopteerd. Met latere leeftijd bedoel ik tussen de 2 en 4 jaar. Dit komt doordat ze dan al gevormd zijn door de vaak traumatische omstandigheden waarin ze wonen. Nare tehuizen e.d.
Bij kinderen die geadopteerd worden direct na de geboorte komt het zelden voor.
Mijn vriendin heeft het waargenomen bij een leeftijd vanaf 10 maanden...daarvoor helemaal niet.
Maar goed...wat een meta analyse daarover zegt weet ik niet.
MarcoBorsato schreef:Oh 10 maanden al... Ik ken alleen cases geadopteerd vanaf wat ouder. Maar als je in Nederland een kind afstaat gaat dat veel makkelijker dan wanneer het vanuit het buitenland moet komen. Ik ga er vanuit dat het dan veel vlotter bij de wensouders komt.
NatasjavE schreef:Een goede vriendin van mij is daarop afgestudeerd...zij zei...ga nooit adopteren het staat voor haar gelijk aan kindermishandeling(de schade op latere leeftijd is vergelijkbaar) Een ex van mij was geadopteerd...je wil niet weten wat voor ellende dat gaf op latere leeftijd.
NatasjavE schreef:MarcoBorsato schreef:Oh 10 maanden al... Ik ken alleen cases geadopteerd vanaf wat ouder. Maar als je in Nederland een kind afstaat gaat dat veel makkelijker dan wanneer het vanuit het buitenland moet komen. Ik ga er vanuit dat het dan veel vlotter bij de wensouders komt.
Ik zal eens vragen hoe het onderzoek precies in elkaar zat...wel erg interessant overigens maar ik weet niet alle inns en outs.
MarcoBorsato schreef:Ja dat zou ik heel gaaf vinden, als je er achter kunt komen. Ik denk ook niet dat we te licht over adopteren moeten denken, bij Dr Phil (ik had griep en er was niks anders op tv) waren adoptiemoeders die Russische kinderen hadden geadopteerd en daar spijt van hadden. Aanleiding was een moeder die haar kind op het vliegtuig terug naar Rusland had gezet.
Een van de moeders had een dochter die in een prikkelarme kamer zat, zichzelf verwondde, en mensen met de dood bedreigde.
... ik zal het vragen. Blue_Eyes schreef:NatasjavE schreef:Een goede vriendin van mij is daarop afgestudeerd...zij zei...ga nooit adopteren het staat voor haar gelijk aan kindermishandeling(de schade op latere leeftijd is vergelijkbaar) Een ex van mij was geadopteerd...je wil niet weten wat voor ellende dat gaf op latere leeftijd.
Nee, die kinderen in een kindertehuis laten opgroeien, daar lijden ze niks van
paardenfreak schreef:ieder zijn eigen keuze.. als ze niet wil moet ze die keuze gewoon hebben.. ongeacht wat de man wil.. die loopt er niet 9 maanden mee.. en heeft niet lichamelijke risico's... hoe hard dat ook klinkt..
als ze voor adoptie kiest.. wel fijn voor de adoptie ouders die waarschijnlijk om prive redenen geen kinderen willen / kunnen krijgen.