Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:09

Wat een zak van een vent joh! :(

Ik heb overigens nog nooit een zwangerschapstest of map hoeven halen, heb gelukkig nog nooit zo erg in die stress hoeven zinnen. Heb wel eens van een vriendin gehoord hoeveel stress dat met zich meebrengt. :=

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:10

Ik ben heel tevreden over de Nuvaring. :) Bij alle anticonceptie hoor je wel eens horrorverhalen (Ariebombarie :(:) ) helaas.... De pil was voor mij geen optie vanwege mijn darmproblemen (dan zou het nog veel onbetrouwbaarder zijn.. )

Pooeeh het verhaal hierboven, wat heftig joh.....
Naar aanleiding van dat verhaal; ik geloof best dat je het toch wel 'weet en voelt' wanneer je zwanger bent.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:11

Maar ik vraag me af... Stel je slikt de pil en je word zwanger, maar blijft ongesteld. Dat merk je dan toch niet? (zal het hele probleem wel zijn)

Kan het ook zijn dat een pil niet sterk genoeg is of niet werkt voor je?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:14

SSDesign schreef:
Maar ik vraag me af... Stel je slikt de pil en je word zwanger, maar blijft ongesteld. Dat merk je dan toch niet? (zal het hele probleem wel zijn)

Dat komt ook steeds vaker voor, toevallig laatst op tv wat van gezien. ;) Daarom is 't dus ook niet verkeerd om zo nu en dan eens een testje te doen. :) Een vriendin van me waar 't kindje wel welkom is was 18 weken toch ze erachter kwam, zij was ook gewoon ongesteld geworden :Y)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:16

@ Anoniem

Wat een verhaal meis :(:)
En wat een *** die vent!

amsterdam_30

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:26

@anoniem: wat een verhaal joh.. de volgende keer doe je dat denk ik niet zonder ook nog pilgebruik als je wat wijntjes op hebt.. Wijze les voor anderen, want denk dat je echt niet de enige bent.
Verder begrijp ik heel goed waarom dit jouw keuze was. Heb dit zelf nooit meegemaakt, maar kan mij niet voorstellen hoe rot iemand zich moet voelen als de vader van je kind zo'n eikel zou zijn.
Wees blij dat dat niet zo is.. Wat een gevoelloze eikel.. Je verdient veel beter. Heel veel sterkte!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:46

SSDesign schreef:

de pil zorgt er voor dat je ongsteld blijft.

waar door werkt de pil niet.
kan meer dere redens hebben.
-je hebt hem al heel lang (aantal jaren) en je lichaam is er niet meer gevoelig voor is.
-je bent aan de diaree dan werkt de pil mider goed (hoe het kan weet ik niet)
-antibiotica

er zullen nog wel meer redeens zijn maar die weet ik niet 8-)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:52

hanny_jelke schreef:
SSDesign schreef:

de pil zorgt er voor dat je ongsteld blijft.

waar door werkt de pil niet.
kan meer dere redens hebben.
-je hebt hem al heel lang (aantal jaren) en je lichaam is er niet meer gevoelig voor is.
-je bent aan de diaree dan werkt de pil mider goed (hoe het kan weet ik niet)
-antibiotica

er zullen nog wel meer redeens zijn maar die weet ik niet 8-)

Dat is mij inderdaad bekend :P Helaas vaak genoeg meegemaakt afgelopen jaar dat ik ongesteld werd terwijl mijn stopweek nog niet was. (regelmatig antibiotica geslikt en veel ziek geweest)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:55

helaas weet niet iedereen dat.
en denk dan dat het nog steeds veilig is :S
achja zo leren we van onze fouten

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:45

Ik heb 2x een test willen doen, nog nooit MAP.
De eerste keer haalde ik een test bij de kruidvat nadat ik een week overtijd was. Ik was voordat ik de pil slikte superonregelmatig ongesteld, maar aangezien ik toen geen vriend had, had ik ook geen stress. :Y) Normaal wordt ik ongeveer de 4e/5e dag van m'n stopweek ongesteld maar inmiddels moest ik alweer beginnen aan mijn nieuwe strip. Al met al heb ik heel de test niet gedaan, ik bleef het maar uitstellen (wilde het niet thuis doen met mijn ouders erbij en ook niet als de ouders van mijn vriend thuis waren), uiteindelijk werd ik gewoon ongesteld.
De tweede keer had ik zelf echt heel erg het gevoel alsof ik zwanger was. Opeens dacht ik de hele dag aan baby's, was ik misselijk, had gigantische snoep-vreetbuien, gevoelige borsten, noem maar op. Doordat in diezelfde week ik zeer veel stress had vanwege school, een relatie die op springen stond en m'n oma die net was overleden ben ik niet aan de test toegekomen (vraag me niet waarom ik mezelf niet van de stress heb verlost...). Ongeveer 3 weken nadat ik te maken kreeg met bovenstaande 'symptomen' werd ik ongesteld. Maar wel echt veel en veel heftiger met gigantische buikpijn. Vraag me nog altijd af waardoor dat komt...
Als ik nu zwanger zou zijn, dan is dat helemaal niet gepland maar ik weet ook dat zowel mijn ouders als 'schoonouders' mijn vriend en mij zouden steunen als we ervoor kiezen het te houden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:51

hanny_jelke schreef:

Ja bij de pil denken inderdaad veel meiden dat ie gewoon altijd safe is! Terwijl je toch best goed moet opletten, wat kan lijken op een dagje diarree kan de pil ten schade brengen. }:0 zelfde liedje voor overgeven.

Ik moet zeggen ik heb een pil waar een hele goede bijsluiter bijzit en waar ik ook zeer tevreden mee beng :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:01

KBTP schreef:
hanny_jelke schreef:

Ja bij de pil denken inderdaad veel meiden dat ie gewoon altijd safe is! Terwijl je toch best goed moet opletten, wat kan lijken op een dagje diarree kan de pil ten schade brengen. }:0 zelfde liedje voor overgeven.

Ik moet zeggen ik heb een pil waar een hele goede bijsluiter bijzit en waar ik ook zeer tevreden mee beng :+

die zitten als het goed is bij alle pillen :j
helaas zijn worden ze teweinig gelezen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:03

Die van mij hangt op 't magneetbord, die heb ik vaker dan een keer nodig! :=

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:08

ben die van mij kwijt :+ en krijg geen nieuwe want heb een spiraal die mag macimaal 5 jaar blijven zitten :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:11

Op internet zijn de meeste bijsluiters gewoon te vinden :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:14

lesilla schreef:
Op internet zijn de meeste bijsluiters gewoon te vinden :)

Oja :') ?

Edit: Oja! Dit is die van mij :+
Laatst bijgewerkt door KimD op 17-03-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:15

Ik heb een spiraaltje, en wordt dus ook niet meer ongesteld. Moet zeggen dat ik op het begin echt wel eens in de stress heb gezeten, dan ging ik er over nadenken en kreeg ik het weer te pakken hoor... :+ Nu kan ik het wel loslaten & ga ik er maar vanuit dat er geen ongewenste zwangerschappen plaats vinden.... ;) Hier weet ik héél zeker dat het kind er dan ook niet zou komen, de relatie waar ik in zit is nu niet bepaald stabiel te noemen, middelen heb ik er zelf ook niet voor (zit nog in mn eerste jaar opleiding, thuis situatie ook verre van ideaal), kortweg; zou zo'n kind niks te bieden hebben. :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:16

Boemklatsch schreef:
Ik heb een spiraaltje, en wordt dus ook niet meer ongesteld. Moet zeggen dat ik op het begin echt wel eens in de stress heb gezeten, dan ging ik er over nadenken en kreeg ik het weer te pakken hoor... :+ Nu kan ik het wel loslaten & ga ik er maar vanuit dat er geen ongewenste zwangerschappen plaats vinden.... ;) Hier weet ik héél zeker dat het kind er dan ook niet zou komen, de relatie waar ik in zit is nu niet bepaald stabiel te noemen, middelen heb ik er zelf ook niet voor (zit nog in mn eerste jaar opleiding, thuis situatie ook verre van ideaal), kortweg; zou zo'n kind niks te bieden hebben. :n

hè wat vervelend. ;(

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:17

KBTP schreef:
Boemklatsch schreef:

hè wat vervelend. ;(

Ook dat heb ik leren los laten.... ;) Belachelijk eigenlijk als ik het zo lees.... :))

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:25

ik sanp presies wat je bedoelt.
word ook niet meer ongesteld en daar van raakte ik in het begin ook flink in de stres

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:27

_Tara_ schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo weinig mensen om de zoveel tijd een test doen. Anticonceptie is nooit 100% safe en door een ongesteldheid heen kun je gewoon zwanger zijn...

Niet iedereen heeft sex.... Ik slik de pil voor me huid. En niet als anticonceptie :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:28

voor je huid?????????????
die ken ik niet

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:34

Jup, Diane 35 wordt door de vezekering ook niet gezien als anticonceptie !

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:34

Ik heb wel vaker getest 8-) maar had toen eigenlijk niet zwanger kunnen zijn wegens veilig vrijen.
Toen we bewust niet meer veilig vreen, ben ik niet meer ongesteld geweest haha..
4 dagen voor 'overtijd' testte ik al positief ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:34

hanny_jelke schreef:
voor je huid?????????????
die ken ik niet

Bijvoorbeeld tegen puistjes of andere huidaandoeningen.
Ik slik de pil ook voornamelijk voor mijn bloedingen, anders ben ik ongesteld als een varken. Ben ik dagen ziek en kan ik iedere maand naar de eerste hulp. ;(

Mijn pil wordt maar voor een gedeelte vergoed, per 3 maanden kost deze pil mij €22,50. :o