Steph, het is zeker niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor!. Maar als ik om mij heen kijk, zie ik maar bar weinig ( zwangere) vrouwen die met 7 maanden fysiek nog aankunnen, wat ik nog allemaal doe. Moe, bekkenklachten, misselijk, een enorme buik hebben, bloedverlies etc. Dan prijs ik mezelf ontzettend gelukkig, dat ik nog wel alles kan

.
Natuurlijk is "het actief Zijn" niet alles bepalend bij het aantal kilo's dat je aankomt. Maar het scheelt natuurlijk wel. Vonneke, natuurlijk kom jij bij een tweelingzwangerschap veel eerder in kilo's aan. Dat lijkt mij heel logisch..

.
Als je zwanger bent heb je in de laatste maanden maar 300 kcal. per dag meer nodig. Dat stelt echt niets voor. Iets meer dan één boterham met boter en kaas. Tel daar bij op dat de meeste vrouwen minder actief worden. Het is niet voor niets dat sommige vrouwen explosief aankomen in de laaste maand.
Ik ken meerdere vrouwen in mijn omgeving die "denken" dat je voor twee moet eten of vinden dat ze zich "mogen laten gaan" tijdens een zwangerschap. Ieder zijn keus... maar mijn keus is het niet...
Zoals ik al schreef, mijn frustratie ligt NA de bevalling... Dan gaat mijn lichaam om een of andere reden in de "hamsteren"-stand... Ik kom zo 5 kilo aan na de bevalling