Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:02

samloes schreef:
Zonnetje81 schreef:
Chub: misschien komt er ooit een tweeling?? :D

Was bij ons ook totale verrassing. Zit namelijk niet in onze families. En ik ben nu ook 32 jaar. Zou zomaar kunnen.

Bij ons zit het wel in de familie, van beide kanten. Ik zou het wel leuk vinden, maar heb wel gezegd: niet de eerste zwangerschap graag (gelukt dus ;) )...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:05

Ik ben bij mijn tweelingzwangerschap in totaal 4 kg aangekomen. Van de 32 weken dat ik zwanger was, ben ik 28 weken misselijk geweest inclusief dagelijks overgeven. Geen aanrader!

Dat 12 kg gemiddeld klopt echt wel hoor. Beetje meer bij een tweeling.

Ik zou wel of niet zwanger worden niet af laten hangen van de kans dat teveel aan komt. Dat is uiteindelk echt maar een bijzaak.

samloes

Re: Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:07

Dat vind ik ook. Wat eraan zit, kun je er uiteindelijk ook weer afkrijgen, met of zonder moeite, maar lukt altijd, als je het echt wilt.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:24

Voor mn zwangerschap woog ik 78 kilo bij 1.84 cm, redelijk normaal dus.. Tijdens mn zwangerschap ongeveer 8 kilo aangekomen, en zit nu nog steeds op 84 kilo.. Mn dochter is nu 18 maanden.

Ik probeer er 5 tot 10 kilo vanaf te krijgen, maar tot nu toe zonder succes....

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:52

tijdens mijn zwangerschap wel zo,n 20 kilo aangekomen.
heel veel op het eind,maar heel veel was vocht!! was afgelopen jaar met dat warme weer,toen liep ik op het einde.
en nu 8 maand later 3 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap!!
helemaal niks voor gedaan,alleen 7 maanden borstvoeding gegeven,heb het idee dat dat erg geholpen heeft .

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:13

Ik ben van beide zwangerschappen 30 kg aangekomen.
Helaas ging de borstvoeding niet, bij de eerste 4 maanden volgehouden en de 2e 4 weken. Ik moest alles afkolven wegens een te hoog gehemelte van mijn kindjes kon hij niet goed drinken en vernielde mijn tepels....
En van Bv val je het meest af!!

Van de eerste ben ik na 1 jaar op dieet gegaan en was weer op mijn oude gewicht. Van de 2e moet ik nog (14-11-2010) op dieet maar ben nog erg moe en energieloos(FMS). Ben wel al 3 kg afgevallen maar moet nog min. 15 kg. Zucht...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:26

Ik kwam/kom altijd aan NA mijn bevallingen :=

Bij de oudste was ik in week 40 in totaal 5 kilo aangekomen. Na de bevalling een kilo of 5 lichter dan voor de zwangerschap. Helaas zaten die er in een rap temp weer aan.

Bij nr 2 was ik in in week 40 in totaal 3 kilo aangekomen. Na de bevalling een kilo of 6 lichter dan voor de zwangerschap. Helaas kwamen ook die kilo's er weer rap aan, plus nog wat extra kilo's :(

Ik ben nu 31 weken zwanger van nr 3 en ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Veel dus voor mijn doen....

Ik kon na beide bevallingen na 2 dagen weer mijn eigen broeken aan!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:42

Voor mijn zwangerschap woog ik 58kg bij een lengte van 1.73
Te licht dus.
Ik vrat mezelf voor mn zwangerschap echt ondersteboven om in elk geval op gewicht te blijven, maar kwam nooit een grammetje aan.
Inmiddels ben ik 30 weken zwanger en al ruim 18 kg aangekomen :D :+
Ik voel me echt een worst op pootjes en aangezien de laatste paar weken vaak ook wel hard gaan met aankomen.. voorzie ik wel dat ik richting de 25-30kg aankomen ga :D
En dat terwijl ik dus juist heel erg op mn eten let, veel groente, veel fruit, geen chips meer, bijna geen chocolade, veel water, geen suikerhoudende dranken etc etc. Maar op de een of andere manier is mn lichaam wrs. vetreserve aan het opbouwen voor de borstvoeding ofzo, geen idee. Kindje is niet extreem groot of zwaar wat ze nu schatten, wel zit ik ruim in het vruchtwater (heb ook al een flinke toeter ;) ), maar de kilo's blijven eraan vliegen met ca. 1 kg per week!
Ik heb niet de aanleg om 'dik' te worden en naar mijn eigen verwachting, zullen de kilo's er ook zo weer afzijn als de kleine man geboren is. Maar stiekem hoop ik dat er wel minimaal een kilootje of 5 blijft hangen!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:09

Rigolet schreef:
Ik wil graag even iets vragen..
Ik ben 20 jaar, ben over 3 maanden klaar met mijn opleiding en zal dan een jaarcontract krijgen op de afdeling waar ik nu stage loop.. met een grote kans op een vast contract daarna..
Ik heb al 4 jaar een relatie en woon nu bijna een half jaar samen.
Mijn vriend heeft ook een vast baan.. We willen allebei ontzettend graag een kindje..
Ik wil dus eigenlijk gaan stoppen met de pil, wat vinden jullie daarvan??

tegenwoordig moet je uitkijken als je nog geen vast contract hebt en zwanger worden. Helaas komt het veel voor dat ze je contract niet verlengen als er zwangerschap in het spel is. (mag niet de reden zijn, maar dan verzinnen ze wel wat anders) Ik zou dan als je zeker wilt zijn dat je daar kan blijven werken na de bevalling), eerst wachten op je vaste contract. Heb het helaas meegemaakt, spreek uit ervaring. Maak je er niet zo'n punt van dan moet je er gewoon voor gaan, zwanger worden kan ook best lang duren. (of niet,ik was met een poep en een scheet zwanger alledrie de keren!)

succes met je beslissing. Het kindje is in ieder geval welkom zo te horen!

Rigolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:15

Ik maak van een vast contract inderdaad niet zon groot probleem, omdat ik verpleegkundige ben als ik over 3 maanden klaar ben, dus kan altijd wel ergens werken..

Ja het kindje is zeker heel erg welkom, maar ben altijd bang dat mensen me te jong vinden, van de andere kant is het natuurlijk maar net wanneer je er klaar voor bent..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:18

Zo is het hoor, ik ben ook jonge moeder (was 22 toen ik beviel) maar heb van niemand commentaar gehad. Veel mensen hadden al door dat wij er klaar voor waren en vonden mij echt een moedertje etc. Leeftijd is niet belangrijk vind ik. :n Als je je kindje maar een fijn en stabiel leven kunt bieden en dat zit wel goed denk ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:52

Rigolet schreef:
Ik maak van een vast contract inderdaad niet zon groot probleem, omdat ik verpleegkundige ben als ik over 3 maanden klaar ben, dus kan altijd wel ergens werken..

Ja het kindje is zeker heel erg welkom, maar ben altijd bang dat mensen me te jong vinden, van de andere kant is het natuurlijk maar net wanneer je er klaar voor bent..

ik zou wel oppassen met de gedachte is kan makkelijk aan werk komen. Dit zal je vies tegen gaan vallen ook in de zorg.
Hoe dan ook, leeftijd maakt niet uit als je relatie stabiel is en jullie zijn er beide aan toe dan zeg ik doen!
Ik was 21 (bijna 22) toen ik van de eerste beviel er waren een hoop mensen die hoog van de toren hebben geblazen vanwege de zwangerschap met name mijn ouders. De vriendengroep heeft ons heel veel succes gewenst.
Als ik aan het winkelen ben met de kleintjes (heb 2 dochters nu) dan zie ik dat mensen mij aan staren maar dat doet mij helemaal niks.
Trek je daar ook niks van aan.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:17

Rigolet schreef:

Wat mensen van je leeftijd vinden, dat je te jong zou zijn, daar zou ik me niets van aan trekken. Het is meer voor jezelf en je vriend/ man, zijn jullie eraan toe, kan het met de ruimte en financien, das belangrijker dan leeftijd. Dat je je kindje genoeg kan bieden, das veel belangrijker dan leeftijd.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:28

Wow Nanda, jij komt ook niks aan tijdens je zwangerschappen :oo Veel overgeven ofzo?

Ik ben nu 13,5 week, en al 4 kilo zwaarder. Woog rond de 55 bij een lengte van 1.67.
Maar ik heb zoveel honger, en eet alles wat ik lekker vind. Dus ook veel ongezonde dingen haha.
Al eet ik ook gezonde dingen hoor :')

En leeftijd maakt toch niks uit?
Ik was 20 toen ik trouwde, inmiddels 21, en dus zwanger!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:15

Bij alle zwangerschappen 2 of 3x overgegeven. meer niet. Maar ik eet of snoep niet meer tijdens mijn zwangerschappen. 's ochtends 1 boterham. 's middags 2 boterhammen en 1 stuks fruit. Bij het avondeten eet ik vlees en groenten. ik houd niet van aardappelen. En optimelyogurt na. Af en toe een koekje of stukje chocolade. Maar met mate. Mijn bmi is normaal gesproken rond de 24,5-25. Ik fiets veel, rond de 90 km per week. Ik hobbel nog steeds 1x per week op mijn paard. Ik mest zelf de stallen. sjouw nog steeds met hooi en stro. kortom ik denk wel dat ik actiever ben dan de gemiddelde zwangere vrouw. ik heb 2 kleine kinderen rondlopen, werk 33 uur in de week, dus overdag naar bed is er echt niet bij.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:35

Rigolet schreef:
Ik wil graag even iets vragen..
Ik ben 20 jaar, ben over 3 maanden klaar met mijn opleiding en zal dan een jaarcontract krijgen op de afdeling waar ik nu stage loop.. met een grote kans op een vast contract daarna..
Ik heb al 4 jaar een relatie en woon nu bijna een half jaar samen.
Mijn vriend heeft ook een vast baan.. We willen allebei ontzettend graag een kindje..
Ik wil dus eigenlijk gaan stoppen met de pil, wat vinden jullie daarvan??

Ik was 18 toen ik beviel van onze eerste, hij was een verrassing en niet gepland, maar evengoed hartstikke welkom!
Bij de 2e was ik 19 toen ik beviel, en bij nr 3 was ik 23.
Ik ben nu 24 en over 5 maand mag onze 4e ter wereld komen.

Ik zat in mijn examenjaar toen ik zwanger was van de eerste ( verzorgende) en heb na de bevalling alles op alles gezet om mijn opleiding af te ronden, ik kreeg er 20 weken voor maar in 10 weken had ik de opleiding afgerond en mocht ik mijn diploma in ontvangst nemen.
Mijn man en ik woonden al samen en hadden/hebben alles financieel op orde.
Het kan mij ook werkelijk niets schelen wat anderen vinden wbt mijn leeftijd en het hebben van kinderen.

Nanda,
Ik vind het nogal gewaagd wat je zegt ( geen aanval), de meesten andere zwangere vrouwen hier hebben ook gewoon een baan hun huishouden etc.
Ik ben dan huismoeder maar ook ik heb de tijd niet om 's middags even te gaan liggen d.aar ik ook nog een kleine in huis heb die ook haar aandacht wil.
Ik moet mijn jongens naar school brengen en weer ophalen van school ( ik doe alles op de fiets) ik doe elke dag boodschappen, ik mest elke dag de stal van mijn paard uit ( paard staat aan huis),ik sjouw met hooi,zakken voer en balen krul.

Het huishouden gaat hier ook de hele dag door en mijn rustmoment heb ik alleen als ik alle drie de koters op bed heb liggen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:02

Rigolet schreef:

leeftijd zou ik me niet druk om maken. maar ik zou wel kijken of het qua financien en dergelijk wel zou lukken. en persoonlijk zou ik nog heel even wachten. zorgen dat je een vast contract hebt en in ieder geval een paar maanden gaan werken om werkervaring op te doen. daarna kan je altijd nog zien wat je doet en heb je ook na een tijd werken recht op betaald zwangerschapsverlof. ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat je als verpleegkundige overal zomaar aan het werk kan. want dat kan inderdaad nog goed tegenvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:34

Ik mag over een week weer gaan wegen. Ben benieuwd wat de weegschaal nu zegt!
Thuis weeg ik niet. Moet het toch iedere 3 weken in het zh das wel genoeg hihi. Nu zit er 4 weken tussen dus ben benieuwd. Vorige meer exact 66 kg. Zal volgens mij niet heel veel bijgekomen zijn deze ronde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:40

Ik vind dat je gelijk hebt Steph!
Ik werk fulltime, snoep weinig en ben veel bezig en was met 15.6 ook al 7 kg aangekomen.
Denk dat je gewoon pech of geluk hebt!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:44

Steph, het is zeker niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor!. Maar als ik om mij heen kijk, zie ik maar bar weinig ( zwangere) vrouwen die met 7 maanden fysiek nog aankunnen, wat ik nog allemaal doe. Moe, bekkenklachten, misselijk, een enorme buik hebben, bloedverlies etc. Dan prijs ik mezelf ontzettend gelukkig, dat ik nog wel alles kan :) .

Natuurlijk is "het actief Zijn" niet alles bepalend bij het aantal kilo's dat je aankomt. Maar het scheelt natuurlijk wel. Vonneke, natuurlijk kom jij bij een tweelingzwangerschap veel eerder in kilo's aan. Dat lijkt mij heel logisch.. ;) .

Als je zwanger bent heb je in de laatste maanden maar 300 kcal. per dag meer nodig. Dat stelt echt niets voor. Iets meer dan één boterham met boter en kaas. Tel daar bij op dat de meeste vrouwen minder actief worden. Het is niet voor niets dat sommige vrouwen explosief aankomen in de laaste maand.

Ik ken meerdere vrouwen in mijn omgeving die "denken" dat je voor twee moet eten of vinden dat ze zich "mogen laten gaan" tijdens een zwangerschap. Ieder zijn keus... maar mijn keus is het niet... ;)

Zoals ik al schreef, mijn frustratie ligt NA de bevalling... Dan gaat mijn lichaam om een of andere reden in de "hamsteren"-stand... Ik kom zo 5 kilo aan na de bevalling :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:20

hier ook een lijf wat houdt van hamsteren helaas :(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:21

Oh mijn oudste zus kwam 45 kilo bij per kind, ze heeft in totaal 60 kilo's (nu na 3 jaar en 2 bevallingen) overgehouden aan beide beebs.

Ik hoop dat dat bij mij nooit het geval gaat zijn :')

Ik ben net 27 kilo afgevallen, zou met enorm k*t voelen moesten die er terug aankomen en blijven :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:08

Ik was op het eind van de zwangerschap 8 kg aangekomen en na de bevalling woog ik weer hetzelfde als voor de zwangerschap. nu 4,5 maanden later ben ik wel 6 kg aangekomen :+ mijn lichaam is dus ook aan het hamsteren na de bevalling :+ Ik ben nu weer rustig aan aan het proberen weer op mijn oude gewicht te komen :)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:55

Nanda schreef:
Steph, het is zeker niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor!. Maar als ik om mij heen kijk, zie ik maar bar weinig ( zwangere) vrouwen die met 7 maanden fysiek nog aankunnen, wat ik nog allemaal doe. Moe, bekkenklachten, misselijk, een enorme buik hebben, bloedverlies etc. Dan prijs ik mezelf ontzettend gelukkig, dat ik nog wel alles kan :) .

Natuurlijk is "het actief Zijn" niet alles bepalend bij het aantal kilo's dat je aankomt. Maar het scheelt natuurlijk wel. Vonneke, natuurlijk kom jij bij een tweelingzwangerschap veel eerder in kilo's aan. Dat lijkt mij heel logisch.. ;) .

Als je zwanger bent heb je in de laatste maanden maar 300 kcal. per dag meer nodig. Dat stelt echt niets voor. Iets meer dan één boterham met boter en kaas. Tel daar bij op dat de meeste vrouwen minder actief worden. Het is niet voor niets dat sommige vrouwen explosief aankomen in de laaste maand.

Ik ken meerdere vrouwen in mijn omgeving die "denken" dat je voor twee moet eten of vinden dat ze zich "mogen laten gaan" tijdens een zwangerschap. Ieder zijn keus... maar mijn keus is het niet... ;)

Zoals ik al schreef, mijn frustratie ligt NA de bevalling... Dan gaat mijn lichaam om een of andere reden in de "hamsteren"-stand... Ik kom zo 5 kilo aan na de bevalling :(

Hier nog iemand 7 maanden zwanger (van tweeling) en doe tot nu toe nog alles zelf. Wordt wel al zwaarder, maar ondanks alle kwaaltjes en pijntjes, ga ik door! ;) Weet niet hoe lang nog hoor, maar het gaat.

edit: wil wel nog even zeggen dat er vaak te makkelijk gedacht wordt over fulltime moeder, huishouden. Is fysiek net zo zwaar als fulltime baan, misschien nog zwaarder, want stopt niet om 17 uur. Zelf hier ook 1 van 1 jaar en 1 van 2 jaar oud lopen en handen vol aan, doe ook geen middagdutjes, doe hele huishouden, zorg voor de kinderen, 20 uur in de week thuiswerk (lampenkappen maken) boodschappen etc...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:30

Ik denk helmaal niet licht over het huismoeder zijn hoor. Op mijn thuis-dag ben ik net zo moe als op de dagen dat ik moet werken... ;)

Wel is het natuurlijk zo, dat wat betreft het huishouden, boodschappen, zwemles etc etc. Wij dat Naast ons werk doen en jij dat grotendeels overdag kunt doen.

Ik werk 33 uur per week en zit 'savonds zelden voor 21.30 op de bank omdat er nog allerlei huishoudelijke karweitjes gedaan moeten worden. Na 17.00 uur begint het pas... :+

Niet iedereen heeft de luxe om te kiezen om thuismama te zijn! Geniet ervan... ;)