Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:50

Ja de bovenste zijn kijn twee poesels zo lief!
En de kleur is blauw al lijkt hij op de foto anders!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:02

leukleuk! al heb ik zelf helemaal geen tattoo's! hihi
maar herkenbare gedichten indd!!!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:06

Had er al een staan op mijn andere schouder dus als je er een zet ben je verslaafd!
Die eerste moet weer worden bewerkt die staat al zo n tien jaar en er gaat wat omheen komen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:06

Ja, dat zeggen ze inderdaad.
Maar ik heb er 11 jaar geleden 1 laten zetten en het is bij 1 gebleven :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:15

Mijn eerste is zo n 10 jaar geleden mischien wel langer maar t kriebelde alweer een jaar of twee...
Bij een tat hoort wel een verhaal voor mijn gevoel en dat bevestigde degene die mijn tat nu gezet heeft.
Hij vertelde dat elke tat wel een verhaal bezat!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:16

ik kan tattoos heel mooi vinden, maar niks voor mij op mijn lijf haha, doet zeer..... :P

en vooral indd tattoos met een betekenis! niet zomaar een trible oid

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:17

Dat zeker :j
Bij mij zit er ook een verhaal achter. En gek genoeg is dat nu weer helemaal van toepassing.
Ik heb een zon op mijn schouder staan.
Laten zetten toen ik uit een flinke dip ben gekomen. En dat is nu weer.
Dus wel bijzonder.
Ik heb er al wel een paar keer over gedacht om er nog 1 te laten zetten, maar ik ben hèt plaatje nog niet tegengekomen. Het zal wel zo moeten zijn. Of eigenlijk niet. Denk ik dan maar :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:32

Ik heb ook lopen zoeken ik wilde iets ter nagedachtenis aan Lumpje en das dat pootje geworden.
De katten Ying Yang kwam ik tegen en vond hem gelijk gaaf en na ff verder zoeken kwam ik een nog mooiere tegen.
Lump en Kid lagen ook altijd zo en t teken wat Ying Yang betekent vind ik mooi.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:34

Ik vind ze gaaf Kido. Had ze ook al in het tattoo-topic gezien. Ik heb iets meer dan een jaar geleden mijn eerste laten zetten. (en o wat zag ik tegen die pijn op, maar het was me het waard. Alleen het deed helemaal geen zeer :D Had ik me voor niets opgenaaid :D Hahaha...)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:36

Pol sommige stukjes voelen even niet prettig maar pijn nee.
Alleen de lijntjes van t pootje waren even gevoelig maar al gauw was gevoel alweer gewoon.
Je went er een soort van aan!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:38

zo lagen ze veel en dan soms ook echt in zon rondje <3
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:40

Ik heb 'm binnenkant pols. Zal zo even foto zoeken. Die jongen zei dat sommigen het vergeleken met epileren. Dus ik dacht al: bah! Dat vind ik namelijk zo'n rotgevoel! Maar goed, wel te handelen. Maar ik zou liever mijn hele been laten tatoeëren met dat gevoel dan mijn hele been epileren. _O-

[edit]Gevonden: http://94.100.124.133/851450001-8515000 ... _7Yai.jpeg

Haha Kido, echt geweldig! Treffende tattoo dan ook. (ik zag trouwens eerst de witte poes niet in je tattoo :D Hihihi...
Laatst bijgewerkt door Polivy op 26-03-11 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:42

Als t ooit lukt zal ik een beter proberen te maken!

Ha ha kwa pijn best grappig!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:48

Nou goed, gisteren dus weer bij de psych geweest. Maar het voelt niet goed. Als ik bv vraag naar het behandelplan dan heeft ze dat niet echt, behalve waar ik het over wil hebben. Dat werkt gewoon niet voor mij. Ik moet weten welke richting we op gaan en hoe. En gewoon bepaalde dingen hoe ze reageert of juist niet ingaat op dingen die ik zeg.
Ik heb bv weleens dingen eerder gezegd waar ze dan opnieuw naar vraagt. Kan me voorstellen dat je niet alles onthoudt, maar ik heb haar bv ook een brief laten lezen die ik had geschreven en daar is ze nooit op teruggekomen. Al dat soort dingen bij elkaar. Ze wil meer de huidige dingen behandelen ipv wat er echt onder zit. En ik heb wel een idee wat dat is, maar ik wil op één of andere manier, met een methode of whatever dat echt weten en er dan ook wat mee doen. En dat heb ik haar nu al zo'n 3/4/5 keer gezegd ofzo, maar of het komt niet door, of ze is het er niet mee eens, of ik weet niet. Maar dat werkt niet.
Ik wil niet mijzelf helemaal veranderen, want ik ben trots op mijzelf en mijn waarden en normen. Maar ik wil leren omgaan met mijn uitdagingen, maar ook met mijn verleden, verdriet, woede, frustratie, en beter worden. Ik wil leren hoe ik nu door moet, maar tegelijkertijd werken aan alle zooi die er voor heeft gezorgd dat ik die burnout heb gekregen en depressieve klachten heb.
Dus moet daar weg denk ik. Anders kom ik niet vooruit. En dat is tenslotte wat ik wil.

Maar vind dat dan wel weer heel moeilijk om dat ook te zeggen dat ik daar weg wil. Terwijl het natuurlijk mijn goed recht is :D

Klinkt dit vaag? :D

Een goede psycholoog vinden voelt een beetje als een leuk en goede kerel vinden/tegenkomen. Ook zo lastig.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:37

Pol das ook een leuke wat is jouw betekenis erachter?

Nee is miet vreem ke moet je wel fijn voelen bij je psych.
Hoe had je deze gevonden?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:40

De spiraal is het symbool van de (spirituele) groei. De spiraal drukt het cyclisch karakter uit van alles. Alles komt terug. "Panta rei". De wereld is cyclisch. Het menselijk bestaan is cyclisch, het komt steeds terug, maar niet zoals bij een cirkel, wel op een steeds hoger of lager niveau. De spiraal staat voor het proces van leven, loslaten en weer herboren worden: de beweging die je maakt in het proces van verdieping. Elke keer kom je weer dezelfde obstakels/patronen tegen, maar op een dieper niveau of vanuit een andere hoek. En ook reïncarnatie. Iets waar ik in geloof, en waar ik ook mee opgegroeid ben. Maar ook echt gewoon groei als persoon en idd op elke keer een volgend niveau, waar je dezelfde ontwikkeling weer doormaakt naar nog een niveau hoger. Dit is ook oneindig. Ook staat de spiraal als symbool voor de zon. Dat vind ik wel een mooie aanvulling op alles. Probeer altijd alles positief te benaderen, zonnetje in mijn leven toch echt altijd te laten schijnen en te genieten van alles en te stralen.
Ik wilde eerste een tattoo ter nagedachtenis van mijn overleden vader. Maar nu is het er eentje die symbool staat voor hem, maar ook andere dierbaren, maar vooral mijzelf en waar ik voor sta en in geloof.

Via internet. Want de psycholoog die mijn huisarts mij aanraadde had een wachttijd tot eind mei. En die nam dus ook geen nieuwe cliënten meer aan.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:06

Amanda: wat een mooi stukje. Heel herkenbaar, en ook één van de lastigste dingen om te doen lijkt me, loslaten... Ik klamp altijd als een sticker aan alles en iedereen,... haha.

@bobomelo: ik woonde in Groningen als student, en toen een tijdje in Utrecht en t woondorp waar ik nu woon (bij mijn ouders) is in Zuid-Friesland. Daar is wel een Dirk ;) haha. Maar moet er nog even over nadenken hoor!

@Polivy: Je lijkt me filosofisch van aard. Eens aan yoga gedacht om wat spanning te verminderen?
Ik herken dat wel van die psych. Ik had in Groningen eentje waarvan het leek of diegene alleen maar een vriendin/vertrouwenspersoon wou zijn. Zonder concreet doel of richting... kan ik heel slecht tegen. Heb vriendinnen genoeg om mee te praten, zocht echt begeleiding.
In Utrecht heb ik een kei van een psych getroffen!!! Echt een man van 'aanpakken', plannen maken, weten waarom je iets doet, etc. Hij wou ook niet teveel in t verleden spitten maar onderkende de invloed vanuit t verleden wel. De reden waarom dat niet teveel word aangeboord (behalve bij extreme trauma) is dat pas als je nu je leven een positieve wending geeft , je je beter gaat voelen. Dingen uit t verleden kun je niet meer veranderen. Maar de dingen nu wel. Zo creeer je een stukje geschiedenis waar je wel trots op bent, en fijn aan terug kunt kijken. Dit geeft je zelfvertrouwen om je weer verder te ontwikkelen (en pas met een goede dosis zelfvertrouwen, kun je weer kritisch naar je verleden kijken, zonder jezelf de schuld te geven, maar wel ook rekenschap nemen voor de situatie).

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:29

Yoga staat inderdaad nog op mijn verlanglijstje.
Dat wat je schrijft herken ik wel, maar ik ben allang bij dat laatste punt. Ik heb mezelf nooit de schuld gegeven van dingen (grote gebeurtenissen dan he :D), en ik besef ook dat dit de lessen zijn die ik moet leren. Het heeft mij gevormd en zal het blijven doen. Tot zover is er dus ook geen probleem. Echter hebben gebeurtenissen flinke littekens gevormd en ben ik alles tot een balletje gaan oprollen. De afgelopen jaren ben ik bv op mijn eigen manier ook weleens stukje bij beetje aan het verwerkingsproces van het overlijden van mijn vader gaan werken. De boosheid die ik had is al stukken minder, maar het is er nog steeds. En hoe ga je daar mee om? Hoe ga je met zulke zware dingen om die je wel vormen, maar ook elke keer een gat in je hart slaan als het ware. Dat ik er mee bezig ben geweest zegt niet dat ik er nu geen last meer van heb. En hoe zit het met mijn hele familie bijvoorbeeld. Dat ik nu weer erg veel moeite heb met mijn familie is omdat ik altijd een gezin heb willen hebben waar het eens niet moeilijk loopt. En na jaren van verdriet en ga zo maar door gaat het nu alweer mis, terwijl ik zo'n mooie nieuwe start gekregen heb doordat mijn moeder weer een man vond waar ze gelukkig mee is.
Ik heb mijzelf vanaf mijn 8e al geleerd op mijn hoede te zijn en vanaf mijn ik denk 12e ofzo ben ik echt gaan stapelen, balletjes maken en muurtjes bouwen. En alsmaar proberen de sfeer weer op te krikken. Had mijn moeder ruzie met mijn zusje, dan ging ik er springend en lachend naast staan, net zolang tot ze weer begonnen te lachen.
En de druk die je op die leeftijd ervaart is relatief middelmatig, maar voor mij al wat groter. Ik voelde het als mijn taak om mijn zusje bv te beschermen tegen verdriet over mijn ouders. Mijn moeder probeerde ik te beschermen tegen de woorden van mijn vader. En ondertussen moest ik huiswerk maken, dealen met de slechte relatie met mijn vader, moeilijke beslissingen maken, over proberen te gaan en zelfs blijven zitten, en die druk is blijven opbouwen. Examen gehaald, dus aan een nieuwe opleiding beginnen. Maar het is totaal niets voor mij. Heb er erg veel moeite mee gehad om daar over aan te geven dat ik wilde stoppen. Nieuwe opleiding. Ging echt niet goed met me. Het was allemaal teveel. Jaar tussenuit. Toen ging het al iets beter, maar zodra ik weer begon met een nieuwe opleiding kwam alle druk van het moeten en presteren en ga zo maar door weer. Tot nu dus.

Dus ik wil zowel hier iets mee. Met het hier en nu. Maar wel vanuit het verleden opgepikt. Ik wil het niet hebben over de frustraties die ik nu voel tegenover een familielid, want die frustraties zijn een groter gevolg van alles wat hier aan vooraf is gebeurd. Maar wat is dan precies de kern? En hoe ga je dat aanpakken? Daar heb ik dus hulp bij nodig. Zodat ik ook het 'nu' aankan.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:20

Lieve Polivy, ik heb de wijsheid ook niet (anders worstelde ik ook niet zelf met dingen) maar ik moet weer heel erg terugdenken aan dat stukje wat Amanda postte over loslaten. Het gaat toch om de persoon die jij graag zou willen zijn, en ik ben het helemaal met je eens dat je geen stevig huis kunt bouwen op een los fundament. En ja, frustraties over steeds terugkomende patronen ken ik ook (in mijn omgeving). Maar ik vergeet soms wel eens dat ik een actieve rol heb in die omgeving. En dat frustratie ook een keuze is die ik (onbewust) maak.

Wat ik bij mezelf zie (en dat klinkt heel zweverig) is mijn kracht en doorzettingsvermogen in die frustratie. Want dat geeft aan dat je jezelf niet neerlegt bij een bepaalde situatie en blijft doorzetten om iets 'beters' voor jezelf te creeeren. Maar dat betekent niet dat je tegen alles hoeft te vechten. Soms is ook acceptatie en loslaten de manier.
Dan moet ik altijd stiekem denken aan een stukje tekst die bij mijn tante in de w.c. hangt .. "Je hebt geen keuze in t hoofd dat je gekregen hebt, maar je kunt wel kiezen welke smoel je trekt!' :)

Ik ken jou en je situatie natuurlijk helemaal niet, maar ik zie wel dat je een hele intelligente meid bent, die heel wat zelfkennis in huis heeft. En dit klinkt dan heel stom, maar dan moet een psych wel van goede huize komen om daar nog een bijdrage in te leveren (en ja, dit ken ik ook van mezelf, stronteigenwijs)... Gelukkig zijn ze er wel hoor!

edit: wel eens ingelezen in EMDR/traumabehandeling?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:59

Vidya, dank je voor de wijze en lieve woorden. Is gewoon heerlijk om hier even te kunnen ventileren. Want terwijl ik het vorige schreef kwam ik ook weer tot nieuwe inzichten.
Je klinkt voor mij trouwens helemaal niet zweverig en ik vind het ook wel een mooie manier van er naar kijken. Die zin van je tante op de wc ga ik op mijn muur schrijven (heb een schoolbordverfmuur :D). Op een grappige manier gezegd, maar met een grote kern van waarheid.

Had dat stuk van Amanda ook overgenomen in een document. Heel treffend, want als ik iets niet kan... Of althans, heel erg veel moeite mee heb.

En wat je als laatst schrijft, ja daar loop ik dus ook tegenaan. Ik heb al redelijk in mijn hoofd hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb alleen wat handvatten nodig om mezelf aan het werk te zetten en dingen af te ronden, af te sluiten en inderdaad dat loslaten. Terwijl het vaak gericht is op analyseren, maar dat heb ik grotendeels al zelf gedaan. Ik ga dus maar weer op zoek.

Heb inderdaad niet gelezen over EMDR. Wel eens over gehoord, maar dacht dat dat voor hele heftige trauma's was. (en zoals misschien wel herkenbaar vind ik dat ik daar zelf niet echt in pas :D Hahaha... ) Ga er toch eens over lezen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:29

Zo, morgen de psych afbellen en zeggen dat ik niet meer kom (zie er zo tegenop!). Ben vanmiddag naar de huisarts geweest, of ja, eigenlijk hun assistentes. Zitten twee supervrouwen in dat team. Zou hen zelfs liever als huisarts willen hebben als het kon, hahaha... En één van de twee zat er vandaag. De ander ken ik niet zo goed, maar was ook wel heel aardig. Dus uitgelegd hoe het zat en dat ik graag advies wil voor een andere psycholoog die meer op mij aansluit en of zij konden adviseren bij wie ik dan even een gesprekje moest, bij mijn huisarts of bij de meneer van GGNet (mocht ook altijd bij hem terugkomen als het nodig was had hij namelijk gezegd). Ze vonden het superknap dat ik deze stap zette en heb dus even wat veren in mijn poezelige bips gestoken gekregen. Was wel even fijn dus :) En morgen belt de huisarts mij even op 's middags.

Verder ga ik morgen gezellig naar mijn zus en nichtje (en zwager als hij thuis is van werken). Kan ik daar studeren want thuis kom ik tot niets en kan ik meteen even bijkletsen en met mijn nichtje knuffelen.
Alleen dus nog die vrouw bellen... Iemand tips? :) O:)

O, en mijn maatje die al jaren in Australië woont stapt 30 juni (met zijn vriendinnetje die ik nog nooit ontmoet heb) weer eens op Nederlandse bodem. Ik kan niet wachten tot ik mijn armen weer om 'm heen kan slaan en 'm even ruiken enzo. Klinkt misschien stom, maar de sterke band die ik met hem voel is zo bijzonder. Helemaal niets verliefdheid ofzo (hebben vroeger verkering gehad toen we jong waren, maar dat was echt niets :D), maar gewoon pure houden van en geven om elkaar als heel dierbare vrienden. En in deze tijd mis ik 'm alleen nog maar meer. Dus ben zo'n beetje door het dolle heen dat ie komt. En dan vind ik het ook zo leuk dat mijn moeder meteen ook zo enthousiast is als ik het vertel, en dat ze meteen vraagt of ie ook hierheen komt :D Hihihi...

En hoe is het met jullie?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:07

@ polivy: leuk dat je maatje er straks weer is, denk je dat het moeilijker of anders wordt als zijn 'onbekende' vriendin meekomt?

en wbt je psycholoog, ik zou alles op papier zetten of met korte trefwoorden/zinnen en van daaruit je tekst zeggen, zo kan je van te voren bepalen wat je wel of niet zegt , hoe het voor jou overkomt, en eventuele antwoorden op eventuele vragen die zij kan/ zou stellen. zodat je niet meteen van de wijs bent en je je gewoon bij je eigen tekst kunt houden. sterkte!

ik werk nu halve dagen tot eind april, dan stopt mijn contract, mijn vrije middagen worden van mijn vakantie dagen geschreven dus ik blijf gewoon mijn volle salaris behouden, daar ben ik wel blij om.
verder nog even poedersuiker, maar daar is op dit moment nog weinig aan te doen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:12

Wel fijn dat het zo te regelen is. Qua zoektocht nog nieuws of niet?

Vind het wel leuk dat zijn vriendin mee komt. Wil haar graag eens ontmoeten, al zal het wel anders zijn natuurlijk, maar ze is geloof ik wel redelijk open, dus kijk er alleen maar naar uit. Naar hem en haar. Al moet ik dan wel weer Engels spreken en met zo'n 'native speaker' (en mijn maatje dan, maar goed zijn Engels is nu natuurlijk ook perfect en zijn Nederlands neemt af, zo grappig) voel ik me dan altijd zo knullig :D Hihihi... Maar dat is meer mijn issue :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:13

Dapper polivy!
en ik sluit me aan bij crazyshar, even op papier zetten wat je wilt zeggen!!

jammer dat het nog niet zo goed gaat verder crazyshar!
hier gaat ie aardig, wel heul erg moe! maar goed, dat zal bij de zwangerschap horen in combi met mijn geestelijke gesteldheid :P

vandaag wel leuke werkdag gehad, 2 ***collegas waren er niet, en dan zit je echt relaxt kwa sfeer daar!!
vanmiddag heeft vriendin mijn paard gereden, leuk om te zien hoe die 2 het doen!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:17

kun je niet nog eventjes oefenen? hehe voor je zelfvertroujwen bij tv enzo de ondertiteling even hardop na praten in het engels ofzo?
veel plezier! geniet ervan