[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:28

Anne_mieke88 schreef:
Misschien heeft iemand ook een top-tip voor mij als ik savonds heeeeeeel erg honger heb :D ?

Negeren, ik geef niet toe aan dat soort fratsen van m'n lichaam. Kijken wat je de volgende dag beter kunt eten om later minder hongergevoelens te hebben. :)

Corally_B

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:32

Anne_mieke88

Idd negeren, wat bij mij helpt, in dit soort topic lezen en vroeg naar bed gaan.
Anders 2 glazen water snel achter elkaar opdrinken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:42

Ik heb gisteravond een boterham gegeten... daarna was de honger over maar ik had nog wel zin in wat...dat heb ik genegeerd.
Me vriend vond het niet zo leuk toen ik zei: "ik heb zo'n zin in wat ik zou zo aan je linkerarm beginnen :P "

En toen ben ik maar gaan slapen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:47

Neuh, de meeste mannen vinden een super hongerige vrouw niet zo sexy _O-

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:49

haha :P
hij vond het wel grappig hoor, maar ik ben zo iemand die dan voor de grap er echt een hap van neemt _O- :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:52

Ik zou dan 's avonds nog wat kwark of een stukje fruit nemen ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:54

's Avonds nog iets eten is geen probleem, wat wel een probleem is is eten vlak voordat je naar bed gaat. Weleens gemerkt dat je dan gierend van de honger wakker word?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:56

Vlak voordat je naar bed gaat, zou ik ook niet meteen iets eten. Maar een uurtje vantevoren kun je nog best iets eten toch.
Nooit gemerkt dat ik gierend van de honger wakker werd eigenlijk.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:02

ja soms word ik wel eens wakker dat ik honer heb.

en over dat fruit, ik durf het eigenlijk niet toe te geven op dit topic maar uuuh...ik lust geen fruit :oo

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:07

Ik hou ook niet van fruit hoor en ook niet van yoghurt ed. Als je genoeg groenten eet kom je echt wel aan je vitamine C. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:09

Wakker worden van de honger lijkt me toch niet goed :=

Geen fruit lusten? :oo Ik eet echt iedere dag banaan, appel, druiven, aardbeien.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:15

Ik vind fruit gewoon niet boeiend smaken. Maar ik hou wel van een lekkere groenten orgie :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:17

Daarintegen ben ik wel een groentefan :D

Ik lust wel een appel, en heel af en toe wat kersen of een manderijn maar dan moet ik echt wel zin hebben.
De smaak vind ik nog niet zozeer storen, maar de textuur vind ik een verschrikking!

Ik eet veel groente en slik ook vitaminepillen bij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:09

Groente ben ik dan weer minder fan van :P Nja potjesgroenten of diepvries is wel ok, maar echt verse groente... Na courgettes en paprika houdt 't wel op. Al eet ik op zich alle groenten wel als 't ergens in verwerkt zit zeg maar, maar niet voor de lol zo als tussendoortje :P

Vitaminepil neem ik ook inderdaad :j Wel een natuurlijke en meer vanuit het idee dat er tegenwoordig bij lange na niet meer zoveel vitamines en mineralen in ons voedsel zit als we nodig hebben. Alles moet maar snel snel, krijgt de tijd niet meer om fatsoenlijk te kunnen groeien plus dat de grond waar we op verbouwen ook uitgeput raakt doordat 't de tijd niet krijgt om te herstellen, moet ook allemaal maar snel snel.

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:14

savond kun je prima wat eten,
Neem dan inderdaad kwark, of een stuk fruit.
Zelf heb ik nu indische cake gekocht. ZItten wel veel kloydraden, maar in verhouding veel minder dan ontbijt koek of andere cake.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:22

Hoe denken jullie over honing? Bijvoorbeeld honing in de thee, yoghurt?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:59

Hoi allemaal,

ik wil ook heel graag afvallen..
Ik las iets over pillen die je helpen meer af te vallen.
Iemand daar ervaring mee?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:16

Ik heb er geen ervaring mee, maar geloof dat de meeste gebaseerd zijn op een laxerend effect (dus dat je minder opneemt uit wat je eet denk ik?)

Zoo, vanmorgen geen goed ontbijt in huis.. Het werd toast met boter :o En nu vanmiddag weer want had geen tijd om naar de winkel te gaan :P

Annemieke, ik ben gestopt met chips eten, eigenlijk om die reden. Ik at het zó graag, en eens ik eraan begon moest ook die hele zak leeg. Na een weekje of twee miste ik het echt niet meer, heel af en toe als het echt moet koop ik een zakje kroepoek, of heb ook 1x gezondigd met een pakje bio-chips (ingrediënten: aardappel, zout, zonnebloemolie. Heerlijk toch, geen E... brol :D )
Nu eet ik ook vaker niets als ik zo'n avond-honger krijg. Vaak ook wel hoor, wat chocola of wat fruit of gezouten pinda's, maar toch al veel minder dan vroeger :) Heb het even gemerkt aan mijn weegschaal, maar toen kwam de kerst ed :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:18

MonaBelle schreef:
Hoe denken jullie over honing? Bijvoorbeeld honing in de thee, yoghurt?

Naar mijn mening zou honing, natuurproduct, beter zijn dan suiker. Echter als je gaat lezen op een site als www.suikerwijzer.nl, zeggen ze gewoon honing=suiker=slecht. Maar ik denk dus, als je de keus hebt, kun je beter voor honing gaan.

xSOULSISTER schreef:
Hoi allemaal,

ik wil ook heel graag afvallen..
Ik las iets over pillen die je helpen meer af te vallen.
Iemand daar ervaring mee?

Van geen enkele van die pillen is bewezen dat ze effect hebben. Ik zou zelf zeggen, ga lekker bewegen (bouw het vooral in in je dagelijks leven! Fiets ipv bus, trap ipv lift, rondje wandelen tijdens je pauzes) en gewoon gezond maar goed eten.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:50

_Tara_ schreef:
Van geen enkele van die pillen is bewezen dat ze effect hebben. Ik zou zelf zeggen, ga lekker bewegen (bouw het vooral in in je dagelijks leven! Fiets ipv bus, trap ipv lift, rondje wandelen tijdens je pauzes) en gewoon gezond maar goed eten.

Dankjewel!
Ik denk dat ik veel aan jullie hulp zal hebben vandaar dat ik me hier aanmeld.
Het is niet zo dat ik echt te dik ben ofzo, maar ik ben gewoon een ontzettende gek van chips, friet, shoarma en noem maar op. Gezond eten? Naaah..

Ik moet nu toch echt gezond gaan eten, want voor de zomer mogen er toch wel een paar pondjes af.
Ik ben 16 jaar, 170 en weeg ongeveer 68.
Als ik niet zoveel tussendoortjes enz zou eten woog ik dus echt minder.

Meer sporten is inderdaad een goed idee, ik ben net naar de jumbo gelopen (5min) om Special K ontbijtgranen te halen, ook heb ik afslank-thee gehaald.

Ik vind het erg moeilijk om niet toe te geven, want ik kan gewoon echt geen nee zeggen tegen chips.
En dan ga ik het dus toch halen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:53

Dat is natuurlijk ook een beetje een kwestie van wilskracht.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:56

special k zit tog veel suikers ? :roll:

Chips :~ moet afkicken

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:57

phormicola schreef:
Dat is natuurlijk ook een beetje een kwestie van wilskracht.

Ik wil het echt heel graag, bij alles wat ik doe op een dag denk ik ik ben dik daar word je gewoon echt gek en ongelukkig van.
Maar ik ga het nu echt proberen, ik blijf gewoon eten zoals ik deed. Maar die tussendoortjes moeten gewoon minder.

Echtwaar Anne-mieke? Dat wist ik niet. :')
Eigenlijk zouden we friet eten vandaag maar ik was dus van plan in m'n eentje aan de Special K te gaan..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:57

Ja chips, heerrrrlijk!! Alleen echt 1 van de slechtste snacks! Kan je beter een reep pure chocolade eten.
Een goed alternatief voor chips ( kraakt ook zo lekker ;) ) is een rijstwafel....

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:01

MonaBelle schreef:
Ja chips, heerrrrlijk!! Alleen echt 1 van de slechtste snacks! Kan je beter een reep pure chocolade eten.
Een goed alternatief voor chips ( kraakt ook zo lekker ;) ) is een rijstwafel....

Chocola lust ik gelukkig niet.
Maar ik hoop dus dat ik echt ga afkicken van chips.
Vind het zo moeilijk, vooral op school heb ik zin om lekker een zakkie chips te halen. :=