meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:29

nathalie_v schreef:
Even een vraagje.. Hebben jullie dat ook dat je over je hele lijf (precies tijdens het hooikoorts seizoen) jeuk hebt.. Dus op je hoofd, armen, benen etc.
Kreeg laatst zelfs de opmerking of ik toch geen luizen en eczeem had :+
Loop me helemaal rot te krauwen... ^)

Komt weer even binnenvallen...

Ik heb dus ook onwijs jeuk over mijn hele lichaam. Binnenkant van mij pols, zijkanten van mijn knieën, onderbenen, onderrug en mijn gezicht ik al helemaal een ramp. Vooral 's nachts met uizondering van mijn gezicht want die jeukt de hele dag door....

Tot nu toe kan ik het goed uithouden buiten, wel kriebel in mijn neus, maar het is te doen.

Liiszle

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:44

k ben dood en dood moe.. kan de hele dag slapen. stomme hooikoorts!
ook inderdaad jeuk op mijn lichaam, kriebel neus, niezen, jeukende ogen. héérlijk..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:19

mijn ogen en armen kriebelen toch zoo erg!!!

En dat niesen pfff...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:45

ik heb gisteren een longfunctie test gedaan omdat ik zo benauwd was.
nu krijg ik ventolin en aerius om de benauwdheid en de hooikoorts klachten te onderdrukken.
aerius slik ik al jaren en werkt in mijn geval goed als ik er 2 per dag slik.
dit is het eerste jaar dat ik ook zo benauwd was,dara heb ik gelukkig nu ook wat voor want het is anders niet te harden

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:03

Bijzonder dat je alleen ventolin krijgt voor je longen Janne. Geen flixotide oid erbij?
Reageerde je goed op de ventolin?

Als het helpt, zal dit vast ook goed schelen in eventuele vermoeidheid :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:10

Ik heb er als kind altijd astma bijgehad en daaroverheen gegroeid. Helaas is het sinds afgelopen zomer weer behoorlijk terug allemaal, zwaar benauwd steeds. Heb toen ook eerst alleen ventolin gehad(met een max van 6x daags gebruiken), hele zomer zo gelaten en het hielp wel goed alleen was het wat weinig. Eigenlijk had ik gehoopt dat afgelopen winter de benauwdheid wat weg zou gaan, maar helaas. Dus nog aan de ventolin.
Over 4 weken heb ik weer afspraak met de HA staan(wij hebben hier 2 huisartsen en diegene waar ik graag heen wil is nu net 4week met vakantie, die andere heb ik nagenoeg altijd ruzie mee. Zo ook de vorige keer over de benauwdheid), ik wil graag medicijnen die iets langduriger werken, zodat ik de ventolin voor echte noodgevallen kan gebruiken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:18

Ventolin is inderdaad alleen kortwerkend. Ik heb flixotide als langwerkende luchtwegverwijder en ventolin erbij. Dat klinkt wat mij betreft ook logischer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:51

Pffff....heb gisteren definitief de beslissing genomen om te stoppen met borstvoeding zodat ik dit seizoen weer gewoon mijn medicatie in kan nemen. Heb dat nu 2 jaar niet kunnen doen ivm zwangerschap en borstvoeding daarna. Gelukkig is mijn dochtertje nu 1 jaar geworden en kan het ook prima, maar ik baal dan weer zo van die stomme hooikoorts. Hoop dat zij het niet krijgt later, iig heb ik door bv te geven zelf alles eraan gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:59

Ik moet zeggen dat nu ik in Engeland zit deze week ik nergens meer last van heb, zelfs geen kriebelende armpjes :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:20

Ik had het deze zomer in Slovenie ook geen last van en mijn vriend die er het hele jaar door medicijnen voor slikt had daar ook nergens last van. Ik ga maar verhuizen naar Slovenie :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:47

denk dat ik dan maar ga verhuizen naar UK Jans!! goed idee haha
Ik heb net maar een cortisonespuit gehaald.. Was gister zo beroerd, m'n hoofd plofte nog net niet uit elkaar.. Over 3 maanden mag ik er pas weer 1 hebben.. hopen dat hij veel goeds doet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:48

Ik zou het niet erg vinden hier permanent te wonen.. midden in de stad he, daar is niet zoveel pollen.. meer smog :+ maar zelfs dat valt mee :D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:58

Aahh nou snap ik het.. Je neusgaten zitten helemaal dicht door de smog, raar hé dat je nergens last van heb :P
Is het trouwens voor vakantie of werk (niet nieuwschierig hoor :+ )?? Veel plezier nog, en geniet van de smog!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:02

Ik ben hier aan het werk :j helaas zondag wel weer terug naar hooikoortslandje ;(

Maar heb ook geen last van mn ogen hier, dus dat scheelt :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:12

Richtje schreef:
Ventolin is inderdaad alleen kortwerkend. Ik heb flixotide als langwerkende luchtwegverwijder en ventolin erbij. Dat klinkt wat mij betreft ook logischer...

Ja daarom. Ik heb toen alleen ventolin gekregen omdat ze de huisarts toen zei "je bent over je astma heen gegroeid, dus je kunt het niet benauwd hebben"(vandaar dat ik nu ook naar de andere HA wil) en met een combinatie van onwijs hoesten toen waar ik het ook benauwd van krijg. Maar als ik achteraf terugkijk, dat hoesten hoort ook bij astma...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:27

Oh ik hoest ook laatste tijd ook wel een beetje ookal ben ik niet verkouden..
Hoe gaat zo'n hooikoorts onderzoek, weet iemand dat?

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:39

Ik heb een hooikoort onderzoek gehad. Moest bloedprikken en toen kwam eruit waar ik allemaal allergies voor ben.

Dinsdag voor het eerst thuis gebleven was dood en dood moe door dat *** hooikoorts. Heb nu erge medicijnen gehad en nu gaat het redelijk.

Hebben jullie ook de medinose ?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:07

@ Gaby1994: Ik heb de medinose!
M'n moeder had die eens gekocht ergens in sluis...
Die mevrouw in de winkel legde alles mooi uit. Ik dacht alleen dat het echt dikke zever was dat zoiets zou helpen...
Heb dit machinetje dan een paar weken gebruikt. Maar toen had ik eigenlijk enorm veel last van m'n huisstofmijt allergie. Moet zeggen dat het wel helpt als je het een paar dagen gebruikt. Je neus komt er helemaal los van. Dus ja! het helpt wel. Alleen gebruik ik het nu niet meer.
Ik heb nu eigenlijk echt heel veel last van m'n hooikoorts, maar vooral dan de kitteling in m'n keel. M'n neus en ogen vallen nu nog mee. Maar ik vraag me eigenlijk af of ik dat machinetje constant door moet gebruiken, of als ik het enkel moet gebruiken als ik er echt heel veel last van heb. Want ben bang dat het op den duur ook niet meer gaat helpen, zoals al mijn medicatie voordien :roll:.
Denk dat ik van de week nog eens een afspraak zal maken met m'n dokter om eens te overleggen of er nog middelen zijn tegen die hooikoorts. Ik wordt er letterlijk en figuurlijk gewoon moe van!

Gebruik jij de Medinose en wat zijn jouw ervaringen?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:23

@ Alison, weet jij nog toevallig waar je dat gekocht hebt in sluis (woon er niet ver vandaan :) )..
Ga eens google wat het nou precies is.. Die cortisone spuit die ik gister heb gekregen heb ik nog geen effect van..
Ben vanmorgen wel wakker geworden met een koorts gevoel (maar door andere medicijnen oa. paracetamol is dat snel onderdrukt en ben ik dus gaan werken..)

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:32

Denk dat we hem gekocht hebben in die drogist 'de groene luifel'. Kan dat? :+
Ben van België dus weet het niet meer precies.
Maar je kon er allerlei homeopatische middeltjes kopen tegen vanalles en nog wat. Ook alle verzorgingsproducten kon je er kopen.
Toen we heb kochten stond hij aan de kassa met uitleg bij. En toen hebben we uitleg gevraagd aan die mevrouw en hebben we hem gewoon zo gekocht :)

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:09

@alison ,, ( sorry late reactie ).
Je moet hem echt constant gebruiken want anders heeft hij geen nut. Je moet hem zoiezo 2 keer per dag doen , ik doe het zelfs soms 3 keer. Aan het begin krijg je er erge niesbuien van maar dat is alleen maar goed. Ik heb er een goede ervaringen mee omdat ik bijna overal allergies voor ben. Huisstofmijt heb ik ook. Je moet in ieder geval echt alles goed schoon houden in huis.

Ik heb sinds dinsdag nu ook een hele goede neuspray die ik zelf erg goed vind werken. En wanneer je naar buiten gaat vazeline in je neus smeren omdat daar dan de pollen aan vast blijven kleven en wanneer je binnen bent het er gelijk uithalen.

Dus ja ik ben wel te spreken over de medinose.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:39

De cortisone spuit bij mij doet z'n werk goed!! *\o/*
Vorige week zag ik er volgens andere er niet uit, net alsof ik niet geslapen al dronken m'n bed uit kwam :+
Afgelopen week heb ik nog wel moeten niesen, maar voel me echt een stuk beter!! Echt wat een wonder middel!! (oké ik werk in een tuincentrum, en dat ik met veel bloeiende planten niet altijd een succes :P )
Toevallig kwam er een klant aan mijn kassa en die zei dat als je de neus en keel amandelen verwijderd het ook wel eens wil helpen bij de hooikoorts (voor ons op de positieve manier).
Weet niet of hier iemand ervaring mee heeft, heb er niets over kunnen vinden. (deze klant was dokters assistente).

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:15

Ik heb er geen ervaring mee..... Mijn neusamandelen zijn er toen ik een jaar of 5 was uitgehaald. Op mijn 12e heb ik hooikoorts ontwikkeld. Dus tja... :+ :D

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:47

nathalie_v schreef:
De cortisone spuit bij mij doet z'n werk goed!! *\o/*
Vorige week zag ik er volgens andere er niet uit, net alsof ik niet geslapen al dronken m'n bed uit kwam :+
Afgelopen week heb ik nog wel moeten niesen, maar voel me echt een stuk beter!! Echt wat een wonder middel!! (oké ik werk in een tuincentrum, en dat ik met veel bloeiende planten niet altijd een succes :P )
Toevallig kwam er een klant aan mijn kassa en die zei dat als je de neus en keel amandelen verwijderd het ook wel eens wil helpen bij de hooikoorts (voor ons op de positieve manier).
Weet niet of hier iemand ervaring mee heeft, heb er niets over kunnen vinden. (deze klant was dokters assistente).

Heeft u de spuit gehad ? En heeft dat geholpen ?

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:55

Ik meld me aan, de loop neus en de zielige dikke jeuken ogen kwamen toevallig vandaag weer bovenop spelen.
Ik slik er wel pillen voor en gebruik neus druppels die werken eigenlijk erg goed tot ik zoals vandaag het vergeet te gebruiken.