Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IngridB schreef:ER wordt nu heel veel gezegt, je moet je kind
stimuleren om naar zijn vader te gaan. Oké daar hebben jullie gelijk
is, dat is ook zo, maar wat als je kind krijsend en helemaal
hysterisch is als je maar over de vader begint? DE angst in de ogen
ziet staan omdat hij niet DURFT? Dat was dus bij mij het geval en dat
is zo hartverscheurend dat ik er over ben opgehouden. Niet meer
stimuleren, even helemaal niets meer.
Maatschappelijk werk ingeschakeld en die man kwam er ook achter dat
mijn ex iets helemaal verkeerd doet. Hij bedoeld het allemaal heel
goed, maar hij doet het zó fout dat mijn kind echt bang werd van hem.
Zo bang dat hij kwaad zou worden, hem een snauw zou geven.
Mijn zoontje voelt zich bij zijn vader ook niet thuis. Hij heeft geen
vriendjes daar, is niet hier in t dorp, dus helemaal geen vriendjes
van school in de buurt. De warmte mist hij, de geborgenheid, de arm om
hem te troosten. En dát is oh zo belangrijk! In plaats daarvan kreeg
hij nogal eens een snauw als het mijn ex niet zinde of als hij huilde
omdat hij naar huis wou.
Mijn kind vond er geen klap aan om naar z'n vader te moeten gaan. Gek
hé als je daar niets hebt!
Mijn ex is echt wel gek met z'n kind hoor, maar hij snapt het niet hoe
hij het moet aanpakken en zo stront eigenwijs dat hij toch niets
van je aanneemt als je er iets van zegt. Nee want het staat zó op
papier, dus dan moet het ook zó worden gedaan.
Vealosz schreef:Jeetje.. Wat een meningsverschil hier zeg.. Ik bevind
me dan wel niet in zo'n situatie, maar wil toch even reageren op
bepaalde dingen..
Ik lees best veel dat mensen vinden, dat een kind niets te willen
heeft..
Ik vind dat echt belachelijk! Als mijn kind niet naar haar/zijn vader
zou willen, dan vertik ik het om mijn kind naar iemand te brengen waar
hij/zij helemaal niet naar toe wilt. Mijn kind hoort zich ergens op
haar/zijn gemak te voelen, en als dat niet het geval is....
Een kind voelt echt wel waar hij/zij welkom is of niet...
En een school vind ik iets anders dan naar een ouder gaan...
fl0wer schreef:TS persoonlijk vind ik dat je zo ontzettend negatief overkomt in je reacties, dat ik het moeilijk vind om me voor te stellen dat je tegenover je kind wel positief bent over zijn vader...
Zelf heb ik (nog) geen kinderen, helaas vind je gelijk dat iemand er dan geen verstand van heeft en z'n mond moet houden. Echter niets is minder waar. Hoe een scheiding werkt met kinderen in het spel weet ik helaas al te goed, ik was zo'n kind.
Destijds was ik 12/13 jaar jong en daardoor heb ik veel dingen (helaas) veel te goed meegekregen, de strijd e.d.
Toen mijn ouders gingen scheiden heeft mijn moeder mijn vader zo zwart gemaakt dat ik hem niet meer wilde zien. Door mijn moeders narcistische persoonlijkheid, haar extreme negativiteit, boosheid, leugens, jaloezie en wraakzucht heb ik mijn vader 10 jaar lang moeten missen. (Zoiets noemen ze geloof ik het pass-syndroom).
Ze heeft zo veel kapot gemaakt dat de rollen nu zijn omgedraaid en ik geen contact meer met haar heb. Mede door die keuze kan ik eindelijk zonder schuldgevoel een goede relatie met mijn vader hebben, zonder bang te zijn voor de reactie van m'n moeder. De band met mij en mijn vader is nu heel hecht maar door mijn moeder heb ik die liefde jaren lang moeten missen. En ja dat neem ik haar kwalijk, ze dacht niet aan mij maar aan haar eigen gevoel en wanneer ik vroeger niet naar mijn vader wilde heeft ze dat maar al te goed misbruikt. Ik wou dat mijn moeder me had gestimuleerd in het contact met mijn vader maar helaas. En ik heb er nog steeds last van.
Als ouder zijnde moet je je kind stimuleren en nimmer negetief opstellen/uitlaten over de andere ouder naar je kind toe. (Hierdoor zou het pass-syndroom kunnen ontwikkelen).
Wanneer een kind niet wilt wordt dat maar al te vaak misbruikt, TS dit is niet naar jou toe bedoeld maar zo als ik het zelf heb meegemaakt en ook bij andere scheidingen heb gezien.
Ik vind het vreselijk wanneer mensen niet op een normale manier kunnen scheiden en dat er altijd 1 of beide ouders het zo verpesten voor hun kind. De schade die het aanricht komt pas op latere leeftijd naar boven.
TS dit is niet een aanval op jou maar ik proef zo veel bitterheid in je reacties dat ik me afvraag of je zoontje daar toch niet iets van meekrijgt?
Waarom je zoontje niet meer naar z'n vader wilt dat maak je niet echt duidelijk, je noemt alleen de slechte eigenschappen van de vader, zoals uitkering, drugs etc... maar dat vind ik geen goede redenen om hem zijn kind te onthouden, alleen omdat je zoontje het niet wilt.
Het wordt anders wanneer hij onder invloed van drugs op je zoontje past, wanneer er misbruik in het spel is of mishandeling maar dat maak ik niet uit je schrijven op. (Of ik heb niet goed gelezen).
Zolang die dingen niet in het spel zijn dan vind ik dat hij recht heeft op zijn vader, of ie nou wilt of niet.
Pucknew schreef:En dat hoeft dus niet. Mijn kinderen zitten niet op bokt en in het bijzijn van de kinderen wordt er niet of niet negatief over mijn ex gesproken. Er staan foto's van papa in huis en het blijft altijd hun papa. Zij weten niet wat ik van hem vind en dat blijft zo tot ze volwassen zijn. Ze willen namelijk alles weten rondom de scheiding en ik heb toegezegd dat dat mag als ze groot zijn, eerder niet. Er zijn grote mensen zaken en kinderzaken.
blensink schreef:Helaas net als jou heb ik hetzelfde ervaren en nu ook geen contact meer met mijn moeder.
En ook mij heeft dit mijn hele leven geachtervolgt en dit is een schade die gewoon denk ik nooit meer weg gaat.
Maar hier ook weer wie ben ik om door mijn verbroken relatie met mijn moeder.
Mijn zoon zijn oma en mijn moeder haar kleinkind weg te nemen.
Ieder mens heeft zijn eigen persoonlijkheid en mag zijn eigen keuzes maken.
Mijn zoon en mijn moeder hebben een ontzettend goed contact.
En voor beide ben ik daar ontzettend blij mee.
Is dit makkelijk nee, maar het kan.
Hoewel toen mijn vader plotseling overleed drie jaar geleden ik begon te schreeuwen en te zeggen waarom mijn moeder niet had kunnen gaan.
Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog spijt van, want mijn zoon stond naast me wat voor hem natuurlijk met het hele leed wat er al was nog meer verdriet was door mijn uitspraak op dat moment![]()
Zo zie je wilt altijd je kinderen beschermen maar soms maak je onbewust uitspraken zonder bewust te zijn wat voor verdriet je doet.
Ookal meen je het nog zo op het moment van echte gevoelens.
Zo ver gaat ze helaas. winny66 schreef:allemaal even voor de goede oorde,toen mijn zoontje was geboren tot ongeveer een jaar geleden heeft hij praktische nooit wat met hem gedaan,hij wilde alleen maar mee als hij een kadootje kreeg,ik heb zat genoeg gezegd dat hij een band moet op bouwen ook met een baby juist! En ik praat uit pure ervaring heb nl nog 3 kinderen(niet van hem) van 22,20,en 18,die wel een goede band hebben met hun vader maar die heeft ze ook nooit gedwongen om mee te gaan en die heeft ook altijd veel gedaan met ze en niet omgekocht!!!.En dat mijn zoontje niks te willen heb boelshitIk kan hem toch slechts aan zijn arm in zijn( ongekeurde niet verzekerde)auto zetten doodsbang dat hij hem niet meer terugbrengt.En ook een kind van 7 heeft zo zijn mening
En die bodemprocedure heeft hij niet opgestart nee ik want dan komt alles boven water,hij doet nl ook heel veel dingen wat niet door de beugel kan: handelt cq gebruikt drugs,alcohol verslaaft,gaat met streetfyters (of hoe je dat ook noemt om) heeft ze ook op mij afgestuurd,bijna klem gereden,het is dat iemand die auto blokkeerde anders was het heel anders afgelopen!!.Er staat ook een kruisje achter mijn adres dus dat betekend 1 tel naar politie en ze zijn er eerder als normaal.
Deze persoon is gewoon te erg om zijn verantwoording van een kind te dragen. En dan nog wat dat zwarte gewerk is ook niet op de normale manier hoor hij maakt bij sommige mensen (oa ook bij mij in het verleden) hun auto (heeft ook geen diploma's hiervoor) expres stuk zodat ze weer terug komen voor nog hogere kosten,diverse mensen zijn ook op zoek naar hem,hij is ook al een keer klem gereden,nou dat zal gebeuren met mijn zoontje erbij,
En dat hij niet de voogdij heeft komt omdat ik gelukkig nooit getrouwt ben geweest,anders had ik ook nog met een zooitje schuld opgezeept gezeten van hem

MISTRAL94 schreef:Ik wil voor de mensen die hier midden in zitten veel sterkte wensen! Verder las ik een heftig verhaal van Quellian!
Ik zit ook midden in een hele lastige omgangsregeling, waarover ik niet open op het internet zal kunnen praten maar aan sommige reacties hier te lezen is het duidelijk dat ze niet weten waarover ze praten en is het te hopen dat men zelf niet in zo'n situatie terecht zal komen!
Saffier schreef:Als vader hoor je inderdaad het recht te hebben om je kind te kunnen zienVerder las ik ergens van iemand de opmerking, en hij betaald geen eens voor het kind. Als een vader wel betaald is dat nog geen kijk geld, een vader hoort zijn kind in principe te kunnen zien (behalva bij gevaar ed voor het kind) of hij nou betaald of niet.

Twiggy2008 schreef:Maar waarom betaalt een vader zijn kinderalimentatie niet? Ik heb toch ook wel zo mijn gedachten bij vaders die wel per se hun kind(eren) willen zien, maar geen cent aan hun onderhoud bijleggen. Dat wil je toch ook niet, als zorgzame, verantwoordelijke vader? Kinderen zijn niet goedkoop, als je de grootste zorg hebt voor ze.
een kasboekje bij hield waar ik het aan uit gaf. Ik zorg goed voor mijn kinderen, zet ze altijd qua kleding, kapper en sport boven mezelf dus dat weiger ik. Hij betaalt niet, zijn keuze, IK kan later tegen mijn kinderen zeggen dat IK mijn stinkende best heb gedaan ze alles te geven wat ze nodig hadden. Hij staat met zijn bek vol tanden. Lante schreef:Toen onze kinderen nog bij de bio moeder woonden betaalden we wel (terwijl hij dat volgens de rechter niet eens hoefde, omdat hij te weinig inkomen heeft, maar we deden het wel, omdat ik ook werk en we niet wilden dat de kids de dupe zouden worden), maar de kinderen kregen er niks van. Moeders ging daar zelf merkkleren voor kopen en de kinderen liepen in lompen en hadden alleen Crocs en laarsjes en helemaal geen normale schoenen... en dan werd er verteld dat vader (mijn vriend) te weinig betaalde... (terwijl ze zelf de kinderbijslag e.d. ook nog kreeg en dat is best wel veel geld voor drie kinderen)
Toen zijn wij ook inderdaad gestopt met betalen en hebben we zelf kleding voor de kinderen gekocht en op tijd nieuwe schoenen, jassen e.d. Als ze klaagde dat ze geen boodschappen kon doen voor de kids, dan kreeg ze geen geld, maar een boodschappenpakket. Binnen no time woonden ze bij ons, omdat ze wegens schulden haar huis uit moest (o.a.). Het heeft alleen nog heel lang geduurd voordat wij ook de kinderbijslag e.d. kregen, daar moesten we zelf achteraan, want zij wilde niet meewerken.
Zo zie je maar dat je ook niet altijd op één verhaal af kunt gaan ...