Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

Re: Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:13

Ja dat heb ik wel eens vaker gehoort, maar hij slaapt als een roos.
het hoesten doet hij door ze slaap heen want hij wordt er verder niet wakker van

ze zei van de week gewon ja ze ene oor is wel een klein beetje ontstoken dus of dat zo'n klein beetje is of dat er meer aan de hand is i dont know?
de vraag is dan eigenlijk nu ook ja slaat hij tegen ze hoofd omdat hij hoofdpijn heeft of heeft hij oorpijn?

nou meiden dank je wel iedegeval wat ik toch wel niet zonder jullie moet!
ik hou jullie op de hoogte

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:15

Ik wens je vannacht heel veel sterkte en meid, gewoon bellen als je het niet vertrouwd!! net als wat de rest: je kunt beter 3 keer te vaak bellen dan 1x te weinig!!
Ik vind wel dat je kindje erg veel drinkt!! 8-10 flessen op een dag!!

Ik heb het bedje van mijn zoontje altijd als hij verkouden is omhoog staan met een paar houten blokken onder de pootjes..ook krijgt hij dan luuf op zijn borstje en een ui naast zijn bed..
Ik heb ook de otrivinneus-zoutoplossing maar dat vindie niet echt wat..
Misschien dat je er wat aan hebt..

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:41

Voor die oorpijn gebruikten wij altijd een warme pittenzak om er tegenaan te houden. Zo'n oorontsteking doet inderdaad hardstikke zeer maar er is maar 1 manier om eraf te komen en dat is dat het "doorbreekt". Dan kan de pus eruit en is de druk van het oor af. Warmte kan dit proces bespoedigen. Een lapje zachte stof even warm strijken en er tegenaan houden wil ook wel helpen.....

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 05:13

hij heeft net wat melk op, maar heeft een tempr van 35,2 ik heb de huisartsenpost gebeld maar ik moet het aankijken tot morgen en om het uur ze tempr meten wat een .................................. daar!!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 08:21

Hoe is het nu? Heeft hij geslapen tot 5 uur? Op zich niet verkeerd! Ik zou toch naar de eerste hulp gaan. Misschien dat ze daar wel even serieus naar je manneke willen kijken... Als er echt niks is ben je in ieder geval gerust gesteld, want ze hebben hem onderzocht! Wel even de medicatie meenemen die hij krijgt!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 08:31

Dors04 schreef:
hij heeft net wat melk op, maar heeft een tempr van 35,2 ik heb de huisartsenpost gebeld maar ik moet het aankijken tot morgen en om het uur ze tempr meten wat een .................................. daar!!!

Hoe lang kijk je het nu al aan? :n

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 08:32

Hoe is het nu met Jaydenn meid?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 09:06

hij heeft geslapen tot 5 uur, toen wat gedronken en toen is hij weer gaan slapen en hij slaapt nu nog steeds.
ik meet zo even ze tempr op als deze nog laag is bel ik inderdaad even de huisartsenpost weer of dat ze even naar m kunnen kijken. maar ik denk niet dat ze daar veel anders doen dan me eigen dokter. Maar het is altijd het proberen waard

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:08

Dors04 schreef:
hij heeft geslapen tot 5 uur, toen wat gedronken en toen is hij weer gaan slapen en hij slaapt nu nog steeds.
ik meet zo even ze tempr op als deze nog laag is bel ik inderdaad even de huisartsenpost weer of dat ze even naar m kunnen kijken. maar ik denk niet dat ze daar veel anders doen dan me eigen dokter. Maar het is altijd het proberen waard

Wel doorzetten als je belt. Beter een keer te veel kijken.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:18

Gewoon bellen hoor, net als meer mensen schrijven beter een keer te veel dan te weinig. Sterkte ermee!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:31

Bij huisartsen post spijkenisse moet je even flink overdrijven wil je serieus genomen worden.
Goed duidelijk aangeven hoe lang je al aan het tobben bent, en dat hij ondertemperatuur heeft, en met zijn hoofd slaat.. Echt alles benoemen en niet vragen of je langs mag komen maar eisen, er moet gewoon door een arts naar gekeken worden als alles wat de huisarts probeert niet werkt..
Krijgt hij ook geen tandjes?? mijn zoontje heeft daar ook heel veel last van gehad??
Hij is nu ook al twee weken verkouden, maar dan zonder koort e.d. en ik ben ook druk in de weer met neusspray en bisolvon ( tegen slijm)
succes

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 09:41

ja idd.

nou hij slaapt nog dus blijkbaar is hij erg moe
ik ga hem zo maar even wakker maken
ze kiesjes beginnen door te komen hij heeft al 8 tandjes.

dan zou die inderdaad last van kunnen hebben maar om dan tegen je hoofd te gaan slaan en te gaan overgeven etc?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:10

Oeh... ik heb dit echt precies hetzelfde gehad hoor :=
Ben maaaaaaaaaaanden bezig geweest met mijn eigen HA en op de HAP geweest en naar huis gestuurd met 'niets'. Het hoesten werd steeds erger (en temperatuur wisselde tussen ondertemperatuur en koorts) en toen ik weer de HAP belde heb ik 20 minuten zitten stechelen met de miep aan de telefoon. Ik begreep het niet volgens haar, want ze waren alleen voor spoedgevallen. Toen ik zei: 'goed, dan rij ik NU naar de SEH!' kon ik direct langskomen. Wederom naar huis gestuurd met dat we naar onze eigen HA moesten gaan en die heeft de kleine de volgende dag ook naar huis gestuurd met 'verkoudheid en infectie aan de bovenste luchtwegen' en zoals ik al zei werd hij diezelfde middag nog opgenomen in het ziekenhuis omdat hij bleef hangen in z'n hoest en wij tóch naar de SEH zijn gegaan. Kian heeft 2 dagen aan de zuurstof gelegen, moest 4 keer per dag puffen en moest een sonde omdat hij stopte met drinken. Godzijdank was het 'maar' RS virus, maar het was toch echt wel noodzakelijk dat iemand anders de zorg overnam.

Luister naar je hart en laat je niet afwimpelen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:22

Inderdaad je niet laten afwimpelen! Enne alles een beetje flink aandikken! Wat ons werkt is om te zeggen dat hij dus niet zo veel meer drinkt... Dat hij nu zo slaapt is niet verkeerd. Ik zou hem niet wakker maken. Ik zou hem alleen eventueel wakker maken voor zijn medicatie. Ik kon echter de AB en zetpil enz geven terwijl hij sliep. Werd hij wel wakker dan haalde ik hem er gewoon uit. Hij heeft heel wat slaap in te halen. Ik ben bang dat zijn kiezen ook meespelen. Mijn zoontje heeft in de maand januari 3 kiezen tegelijk gekregen! En ik ben wel van mening dat het te maken heeft met zijn oren. Dat zit dicht bij elkaar.

Nogmaals jij bent zijn moeder en jij maakt je zorgen. Die huisartsen verdienen zat om even naar hem te kijken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:33

Dors04 schreef:
Charaz schreef:
Xylometazoline neusspray is overal zonder recept te krijgen, het advies is al meerdere keren gegeven om dit te gebruiken, maar wordt in de wind geslagen lijkt wel.

Elke drogisterij heeft dit staan.

http://www.samenwerkendeapothekers.nl/6 ... -ml-10-ml/

Wat wil je met deze link zeggen?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:54

hoe is het vandaag verder gegaan met Jaydenn?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:56

Hoe ist vandaag gegaan???

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:17

Hij had de gehele dag verder wel een normale tempr.
Hij is wel wat afgevallen in zijn gezicht, en heeft vandaag 2 erge diarree luiers gehad zelfs tot op ze schouder en ze rompetje zat ook onder.

hij heeft wel veel geslapen maar verder was er op het hoesten na niet zoveel bijzonders te zien
hij heet niet overgegeven maar zag wel erg wit.
Zijn tempr van vanmorgen van 35,3 maakt me toch nog een beetje zorgen dus ik ga morgen gewoon even terug langs mijn huisarts.
dezelfde die ik vrijdag had zit morgen weer en iik mog weer langs komen zei die.

Charaz: is dat het spraytje wat jij bedoelt?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:19

zijn drankje is overigens al bijna op, maar er is nog geen pus ofzo uit zijn oren gekomen? ik had vernomen dat dit wel gebeurd met een ooronsteking?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:20

Dat is inderdaad de spray die ik bedoel, enkel heb je de 0.025 nodig dat is de baby dosering 0.1 is de volwassen dosering.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 07:21

Met een oorontsteking hoef je geen looporen te hebben.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:42

Dors04 schreef:
Hij had de gehele dag verder wel een normale tempr.
Hij is wel wat afgevallen in zijn gezicht, en heeft vandaag 2 erge diarree luiers gehad zelfs tot op ze schouder en ze rompetje zat ook onder.

hij heeft wel veel geslapen maar verder was er op het hoesten na niet zoveel bijzonders te zien
hij heet niet overgegeven maar zag wel erg wit.
Zijn tempr van vanmorgen van 35,3 maakt me toch nog een beetje zorgen dus ik ga morgen gewoon even terug langs mijn huisarts.
dezelfde die ik vrijdag had zit morgen weer en iik mog weer langs komen zei die.

Klinkt toch al een stuk beter!
En van die spuitluiers, die duiden vaak op het doorkomen van kiezen of tanden inderdaad.

Heb je al in zijn mondje gevoelt?
Wil hij ook overal op bijten? Doet hij zijn knuisjes in zijn mondje bijvoorbeeld?
Drinkt hij daarom misschien zoveel? Omdat hij misschien gewoon die tut in zijn mond wil hebben om te kunnen bijten?

Gebruik je voor hem ook een fopspeentje?
Anders zou dat nu misschien wel verlichting geven! (als het zijn tanden zijn natuurlijk)
De fopspenen in de koelkast bewaren (na het uitkoken) en dan aan hem geven.
Zijn ze lekker koud, dat is fijn voor hem. ;)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:59

Zo weer een doktersbezoek rijker!
omdat hij gewoon speelt weten hun het ook niet en kunnen ze verder ook niks doen.

Dat hij slaat tegen ze hoofd kan hoofdpijn zijn en dat moet ik gewoon aankijken en afwachten
hij heeft geen ooronsteking meer dus daar kan het niet van zijn
ik moet elke dag met hem op de weegschaal om te kijken of hij blijft afvallen.

voor het hoesten kan ik een hoestdrankje gebruiken
en hij zei dat ik gewoon zoutoplossing kan gebruiken voor de verkoudheid(niet gezegd dat het me afgeraden word op bokt haha!)

ze tempr was vanmorgen 36,1 dus weer laag maar daar kan hij verder ook niks mee dat zegt niks zegt hij.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:39

Heeft de arts niet aangeraden om een zetpilletje te gebruiken voor de (hoofd)pijn?

Daarnaast,.. is het normaal dat een baby zoveel en zo hardnekkig hoofdpijn heeft?

Stel dat dit aanhoudt, maak dan eens een afspraak bij de ostheopaat.
Dat kan sowieso geen kwaad en vaak wordt het nog vergoed door de zorgverzekeraar ook!
Misschien zit er iets niet helemaal lekker bij hem, en zulke mensen vissen het er vaak wel uit.
Doet geen zeer bij hem ofzo!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:02

de mijne had t ook precies laats op zijn eerste verjaardag, hij had al dik een week koorts ,met wel 1 koortsvrije dag ertussen dus dacht ook dat t beter ging, dus na 9 dagen toch maar direct naar de arts gegaan ,, hij was niet echt hangerig ofzo maar je merkte dat hij zich niet helemaal top voelde.
Ik kreeg ook antibioticum voor 6 dagen, en het was gelijk helemaal weg...
Nu een maandje later merk je toch weer dat hij weer last van zijn oortje gaat krijgen...
Ik denk dus dat t heerst, en als jou kleine zich weer goed voelt , ga dan na een week of 2 nog ff langs de arts, want anders begint heel het gezeur weer overnieuw..
Heel veel sterkte en succes ermee :D