Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Want anders ben ik uiteraard de sjaak
.
Het lijkt inderdaad op Endo, maar waarmee was haar cyste gevuld? Met bloed? Want als dat niet het geval is, is het een andere aandoening he.. 

Omdat ze niet zomaar een kijkoperatie gaan en willen uitvoeren heb ik een spiraaltje gekregen. Sindsdien is de buikpijn stukken beter geworden, tot ik ongeveer 3kwart jaar geleden vond dat ik toch nog teveel buikpijn had. Ik ben toen opnieuw naar de gyneacoloog gegaan en die zei mij dat alleen een spiraaltje meestal niet voldoende is. Ik krijg daarom nu nog een tabletje met extra hormonen. Sinds ik die tabletjes erbij slik heb ik bijna geen buikpijn meer gehad
En sinds het spiraaltje ben ik ook niet meer ongesteld geworden
Ik mocht destijds kiezen tussen pil doorslikken en spiraaltje, en heb voor het laatste gekozen omdat de hoeveelheid hormonen gewoon minder is
Daarnaast vind ik het eigenlijk ook wel ideaal dat ik dat ding 5 jaar kan laten zitten 
Mijn gyn gaf aan dat je het in principe gewoon een jaar moet proberen, net zoals alle stellen die proberen zwanger te worden, en dat je, wanneer dat niet lukt je aan de bel kunt trekken bij de gyn. We gaan het nu in ieder geval behandelen als endometriose, en mijn gyn zij nog, als deze combinatie van medicijnen helpt, dan hoef en wil ik geen kijkoperatie te doen. Door deze combi van medicijnen wordt de endometriose onderdrukt en kan het in principe niet erger worden, dus ik vind het wel even best zo

barbar schreef:@DenK4ever, dat is balen zeg dat de zwangerschap niet lukt, ga je het nog op een andere manier proberen?