Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unicorn_kiss schreef:Ik denk dat homoseksualiteit vrij makkelijk te bewijzen is: als een mannelijke persoon beweert dat hij op dezelfde sex valt, lijkt hij mij er niet om te liegen.
Ik ken persoonlijk niemand die niet in beelden denkt. Ik kan me zelfs eigenlijk niks anders voorstellen. Ik had ooit gelezen dat dit zelfs eigen is aan de mens. Je kan namelijk een foto of tekst die je ziet 100X beter onthouden dan een tekst die je hoort.
Je hebt mensen die visueel ingesteld zijn, je hebt ook mensen die juist heel auditief ingesteld zijn. Zoals jij het hier opschrijft kan een blinde die nooit heeft kunnen zien nooit goed leren. 
?
unicorn_kiss schreef:wizewo schreef:Ah wist ik niet
Weet je, veel dingen waar we nu op doelen hebben geen grens, zoals een suikerwaarde en als je erboven zit, ben je diabeet. Het is perfect normaal als je je herkent in een bepaald iets, zonder dat je dat iets hebt.
Ja maar dat kan je toch aantonen mbv een vaste waarde. Dyslectie is niet meetbaar..is het er wel?
Het werk bij een computer of een ander technisch apparaat, in de schei-,wis- en natuurkunde inderdaad zo dat je eigenlijk alles kunt meten met concrete waarden, maar een menselijk (en ook dierlijk) lichaam zit net even wat ingewikkelder in elkaar.
Amaryllis schreef:Lees even mee..
http://www.scribd.com/doc/8580109/Dysle ... -vertellen
En die gestandaardiseerde testen worden genoemd door DSM-IV. Of moet ik ook nog uitleggen wat dat is??
) Je bent het of bent het niet. Wie bepaald wat normaal is?
De meeste mensen met dyslexie zijn juist heel intelligent en hebben een hoog IQ. Lante schreef:Beelddenken is inderdaad natuurlijker dan taaldenken. Kleine kinderen zijn allemaal beelddenkers, maar in de huidige maatschappij worden de meeste omgevormd naar taaldenkers, omdat de maatschappij helemaal gericht is op taal.
Lante schreef:Mijn ervaring is dat IQ en Dyslexie niks met elkaar te maken hebben en dat er meer dyslecten rondlopen zonder etiket (die compenseren het met intelligentie) dan met het etiket... Daarom durf ik te stellen dat de meeste mensen met dyslexie een normaal of hoog IQ hebben.
Daar zit inderdaad wat in, ja.
Lante schreef:Alles wat niet geaccepteerd is in de maatschappij is gebaat bij een etiket, dat geldt ook voor homoseksualiteit; het is de eerste stap naar acceptatie in de maatschappij. Als je afwijkt van het gemiddelde ben je anders en word je daarop aangekeken, alsof het een keuze is... Zodra het etiket erop zit wordt geaccepteerd dat je er niks aan kunt doen. (Rare wereld als je er over nadenkt) Je bent het of bent het niet. Wie bepaald wat normaal is?
Iedereen is anders, iedereen is mooi, juist daardoor. Jammer dat sommige mensen het blijkbaar nodig hebben zich beter te voelen door een ander te veroordelen/beoordelen op zaken waar die zelf ook geen inspraak heeft gehad, zoals dyslexie, dyscalculi of homoseksualiteit om maar eens wat voorbeelden te noemen. Niet alles heeft keiharde bewijzen nodig, al is het meeste wel degelijk goed aan te tonen.De meeste mensen met dyslexie zijn juist heel intelligent en hebben een hoog IQ.
dejavu schreef:Dat laatste is ook weer niet waar, Lante.
Ik ben wel blij met de 'etiketjes' waar iedereen van moet kokhalzen. Het is voor mijn leerlingen wel zo fijn dat ik ze voldoende kan begeleiden. Dit lukt niet (altijd) zonder diagnose.
unicorn_kiss schreef:dejavu schreef:Dat laatste is ook weer niet waar, Lante.
Ik ben wel blij met de 'etiketjes' waar iedereen van moet kokhalzen. Het is voor mijn leerlingen wel zo fijn dat ik ze voldoende kan begeleiden. Dit lukt niet (altijd) zonder diagnose.
Dus zonder diagnose zou jij niet zien op welke gebieden jouw leerlingen moeilijkheden hebben? Hmm

unicorn_kiss schreef:dejavu schreef:Dat laatste is ook weer niet waar, Lante.
Dus zonder diagnose zou jij niet zien op welke gebieden jouw leerlingen moeilijkheden hebben? Hmm
lijkt me dat ze bedoelt dat leerlingen dan geen indicatie hebben voor extra hulp..die ook gefinancierd moet worden