Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:47

DDDMakkink schreef:
kinderen van 13 met een i-phone of blackberry? daar gaan mijn oren al van klapperen
die krengen zijn heel duur en vaak hangt daar ook een pittig abbo aan vast.
dat zou ik mijn kinderen op die leeftijd niet geven.
als ze dat willen gaan ze er later maar voor werken.
onze zoon van 2,5 gaat om 19:00 naar bed
en onze dochter om 19:30
met een uitloop naar 20:00 ze hebben hun energie nodig om te groeien en zich te concentreren op school/speelzaal
hoe het straks zal gaan als de oudste naar de middelbare gaat weet ik nog niet
dat zie ik tegen die tijd wel.
mijn overbuur kinderen van 5 en 2 hoor ik s'avonds om half 10 nog
het is maar wat je als ouders wilt denk ik
ik heb liever uitgeruste vrolijke kinderen dan kinderen die zo moe zijn dat ze alleen nog maar kunnen hangen en huilen

Mijn zoon heeft mijn oude telefoon en hij heeft ook een oude blackberry (van mijn mans werk gekregen) liggen, maar die gebruikt hij niet. Hij heeft een sim-only abonnement (300 min/100smsjes voor 6,95) die ik voor hem betaal en hij is (tot nu toe) nog nooit buiten zijn abonnement gegaan (ik kan elk moment van de dag bekijken hoeveel hij nog over heeft).

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:58

ik ben nog niet zo ver dat ik van dat soort dingen op de hoogte ben
mijn man had gekeken voor zo een blackberry en toen zag ik prijzen van 500 euro en meer
of in comi met een abbo van 50 euro per maand
maar 300 minuten en 100 sms voor 7 euro valt me nog wel mee ja
mijn dochter is pas 7,5 dus duurt nog wel even voor ze aan een telefoon gaat
die krijgt ze pas als ze naar de brugklas gaat

ilse86

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:01

ik vind het nergens op slaan dat de kids zo laat naar bed gaan. ik mocht toen ik 13 was gtst af kijken en dan naar boven. o ja, en ik moest zorgen dat ik voor de tijd gedoucht was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:10

Ik ben het met Urielle eens hoor.. mijn moeder heeft mij ook op die manier in de gaten gehouden op school. En daar ben ik haar heel dankbaar voor. Heb op mijn hele middelbare school 1 onvoldoende gehaald.. en ik had tijd genoeg voor mijn hobbies.. ik reed paard, ik computerde (lees, pas vanaf dat ik in de 5e zat..daarvoor hadden we geen ADSL / draadloos internet.. dat was toen nog helemaal niet zo vanzelfsprekend en dus DUUR.), ik las heel veel. Een mobieltje met internet heb ik op mijn studie aangeschaft. En nu werk ik met computers.. maar dusdanig veel dat ik er savonds niet eens meer behoefte aan heb.

Ik ben 22.. en ik slaap om 10 uur. :)

Bij mij worden mijn kinderen later ook gecontroleerd op hun huiswerk. Zodra ze gaan studeren moeten ze het zelf weten, maar ik betaal niet langer dan de eerste vier jaar (tenzij een studie standaard 5 jaar duurt) studievertraging door medische / bijzondere toedoen wil ik ook nog wel betalen. Maar weges onzin gaan ze zelf maar werken.

Mobieltje kunnen ze krijgen,. voor een verjaardag als ze naar de middelbare school gaan. Met prepaid kaartje. En die mogen ze zelf betalen elke maand. Zijn ze nog niet in staat om te werke ngaat het beltegoed van het zakgeld. Internetabbonementje krijgen ze niet van mij. En mobieltje + computer zijn savonds en snachts beneden.

Bedtijd, dat hangt van het kind af. Op de basisschool eerste vier jaar uiterlijk 8 uur. Daarna half 9 en in groep 8 om 9 uur. Middelbare school is het roosterafhankelijk. Als ze maar voldoende slaap krijgen.

Ik ben ook zo opgevoed.. en ik ben er niet ongelukkig door geworden :n

HeleneDas schreef:
Urielle schreef:
Op school kunnen ze aan de receptie bellen als er iets aan de hand is (als er echt iets medisch is dan belt de school zelf wel :+ voor een lekke band of een fietssleutel kwijt kunnen ze zelf bellen via de receptie) en onderweg... och, als het lang duurt bel je even naar waar ze vandaag kwamen, al vertrokken? Dan rij je ze op het stuk tegemoet en kom je ze ergens halverwege wel tegen met de fiets aan de hand hahaha.
Voor hele verre stukken wil ik ook niet dat ze alleen fietst, dan is het of samen met vriendinnen of ik breng haar met de auto.

Computer voor school komt er wel (nou ja, is er al) maar niet om eindeloos op te zitten Hyven en gamen. Dus ook geen computer op de slaapkamer maar in een gemeenschappelijke ruimte waar ik een beetje in het oog kan houden wat voor flauwekul ze erop uitvoeren en hoe lang ze bezig zijn (ook om ruzie te voorkomen, want twee meiden - 1 computer................). Maar goed, ik zal wel echt een vervelende moeder zijn, want ik ben ook nog steeds van plan om de ouderwetse agendacontrole in ere te herstellen (ik zie de ruzies nu al komen en de oudste is vier :P ) en eerst huiswerk dan hobby's, helpen met overhoren en noem maar op... Wrs. krijg ik voor straf een kind aan de drugs en een kind dat wegloopt met een vent van 45 :+

Als ik eerlijk ben, vind ik dat wel heel streng..
Agende controle? dat zou ik dus echt niet doen, een kind moet uit zich zelf zn huiswerk maken zonder dat een moeder daar boven op zit, het lijkt mij verschrikkelijk als mn moeder dat doet :o

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:24

Controleren huiswerk doe ik niet. Wel de cijfers gecontroleerd natuurlijk. Nu kan ik het via internet (site school) bij houden.
Mobile heeft ze wel mee naar boven is namelijk haar wekker. EN ze heeft prepaid dus internetten doet ze niet.
En beltegoed is van eigen zakgeld of ze krijgt van opa en oma wel eens beltegoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:26

Ik ga altijd om 9u slapen. Ik moet er de volgende dag om kwart voor 7 uit. En ik word soms wel eens raar aangekeken bij mij in de klas als ik dat dan vertel.. Ookal ben ik bijna 16 haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:26

Mijn kinderen krijgen allemaal een wekkerradio. :j Of ik vis ze uit bed sochtends..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:29

Ik ben zelf 14 en ga meestal rond half 11 op bed. Ik heb totáál geen slaap nodig. 's Morgens ben ik er ook makkelijk om half 7 uit, zet eigen wekker. Ik kan ook moeilijk in slaap komen, waardoor ik ook gewoon niet eens zín heb om naar bed te gaan..

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:34

Ik ben 14 en moet om 21:30 naar boven en om 22:00 licht uit.
Mijn pleeg-zusje van 13 moet dit ook.
Mijn andere pleeg-zusje van 10 moet om 20:00 naar boven en om 20:30 licht uit.
En mijn zusje van 6 en pleeg-zusje van 7 gaan om 19:15 naar boven en tussen 19:30 en 19:45 licht uit.

Daarbij heb ik een tv op mijn kamer en mij pleegzusje van 13 ook. Verder is er ook nog een gezamelijke computer en heb ik van mijn eigen geld een laptop gekocht. We mogen tot 21:00 op de laptop.
En ik en mijn pleeg-zusje van 13 hebben een mobieltje zonder internet.

Ik vind het allemaal wel prima zo. Zo krijgen we allemaal voldoende slaap. Huiswerk wordt niet gecontroleerd, mijn pleegouders vertrouwen mij en mijn zusjes en we maken daar geen misbruik van.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:37

Wat een verschil eigenlijk met "vroeguh" (ja ben al een 30+er :+ ). Stipt om 20.30u naar bed, in het weekend wel ietsje langer. En een mobieltje?? Die bestond toen nog helemaal niet (ja zo'n megakoelkast met een meter aan antenne :P ). Toch heel wat km's gefietst naar school/vz paarden/vriendjes zonder mobiel in die tijd ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:48

Mijn zoontje van 6 kan gerust tot 22.00 wakker blijven en dat zou hij ook graag willen...
Maar dan heeft ie mooi pech.. Want om 19.00 gaat hij erin.
Weekend wil ik nog wel eens een uurtje later aanhouden, maar hij heeft zijn rust gewon nodig..

En idd kinderen die 12 13 jaar zijn horen ook gewoon rond 21.00 in bed te liggen, zijn volop in de groei en kunnen de rust goed gebruiken in combinatie met school..

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:52

Het verschilt natuurlijk ook per kind, ik ben 16 en lig meestal rond 'n uur of 11 in bed, maar echt niet dat ik dan in slaap val :+ Heb 't eigenlijk m'n hele leven al, vroeger stiekem lezen, nu muziek luisteren of ff wat kijken op de laptop, Gossip Girl of iets anders :) Heb 't van m'n vader, als die 6uur per nacht slaapt is 't veel, ik heb ook niet veel meer nodig gelukkig. Mijn zusje van 14 daarentegen wel, die gaat om half10 naar bed en als ons pap/ons mam er dan achter komt dat ze ligt te lezen of iets, wordt er toch wel ff gemopperd, wij zitten dan de volgende dag met 'n chagrijnig kind opgescheept namelijk := Mijn broertje van 10 kan dan weer wel heel goed tegen z'n slaap, net als ik :) Die ligt rond 'n uur of 9 in bed en dan nog wat lezen totdat ie moe is.
Heb 'n eigen laptop, telefoon met internet en ja, ze liggen ook allebei boven. Telefoon is m'n wekker, aangezien ik m'n wekkerradio in m'n slaap uit kan zetten :Y) M'n ouders vroegen eerst ook altijd heel vaak: heb je al wel huiswerk gemaakt? Ja, moet je niet nog even leren? Tja, dat werkte bij mij juist averechts, zeiden ze niks, maakte en leerde ik alles, gingen ze er steeds naar vragen, deed ik gewoon geen flikker meer.. Is allemaal goed gekomen hoor, zit nog altijd op 't vwo.
Mijn broertje van 10 heeft ook 'n mobieltje, ding van 25 euro, hij gaat vaak buiten met vriendjes voetballen (sportief ding is 't haha), alleen hij ging nogal vaak naar 'n andere plek dan dat ie van te voren zei, was heel leuk als we weg moesten enzo :+ Dus als ie buiten gaat spelen gaat z'n telefoon mooi mee, hoeven we tenminste niet meer heel de buurt af te gaan zoeken waar die nu weer aan 't spelen is.
M'n laptop hoeven ze ook niet te gaan checken ofzo, ik check hun computer ook niet en daar zijn ze 't gelukkig mee eens, ze vertrouwen me en ik vertrouw hen dat ze niet aan mijn privédingen komen :)
Zit verder nog 'n maand lang elke zaterdagavond in Hilversum, dus dat is rond 'n uur of 3 thuis, ouders liggen dan natuurlijk al in bed, ik bel gewoon wanneer we aanrijden en ik maak ons pap wakker als ik weer thuis ben, gaat allemaal goed zo.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:54

Van mijn ouders mocht ik vanaf mijn 14e zelf weten hoe laat ik naar bed ging :j
Nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:05

Misschien zijn ze wel eerste zoveel uur vrij? Ik ga als ik eerste 2 uur vrij heb ook pas om 12 uur naar bed of zo.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:08

Ik moet er elke morgen om half 7 uit en red het toch gewoon om rond 11 uur te gaan slapen. Helemaal geen slaap nodig, ben ook totaal niet moe.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:15

xlovelove schreef:
Ik moet er elke morgen om half 7 uit en red het toch gewoon om rond 11 uur te gaan slapen. Helemaal geen slaap nodig, ben ook totaal niet moe.

komt ook omdat die jongelui zich te barste drinken aan energie drinks
dat is vaak de rede dat ze hyper actief zijn en laat slapen
zeg niet dat jij dat ook doet hoor.
ik zag vanmorgen bij boodschappen doen om half 10 ook een paar jongens lopen van een jaar of 14 met van die halve liter blikjes
vind het niet gek dan

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:17

In principe drink ik dat bijna nooit. Wel eens een keer, maar niet elke week superveel.
Maar ik had het als kind ook al. Ging mijn vader 's ochtends altijd om half 6 weg, werd ik wakker en ging ik naar men moeder tv kijken. Terwijl we pas om half 8 uit bed gingen enzo. Heb ook totaal geen slaap nodig, als ik een hele nacht niet slaap, merk je er niet veel aan bij mij. Handig hoor geen slaap nodig hebben :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:20

Naomi_Jortje schreef:
M'n laptop hoeven ze ook niet te gaan checken ofzo, ik check hun computer ook niet

Dit is precies zo'n uitspraak die heel typerend is voor de jongeren van nu en waar mijn nekhaar dus gelijk van overeind gaat.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:24

Urielle schreef:
Naomi_Jortje schreef:
M'n laptop hoeven ze ook niet te gaan checken ofzo, ik check hun computer ook niet

Dit is precies zo'n uitspraak die heel typerend is voor de jongeren van nu en waar mijn nekhaar dus gelijk van overeind gaat.

Hoezo iedereen heeft een prive leven, mijn ouders gaat het ook niet aan wat ik bespreek met vrieden :)
En ik weet zeker dat jouw kinderen dat over een paar jaar ook zeggen, dat hou je toch niet tegen lijkt mij. een kind heeft ook geheimen voor zn ouders hoor :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:27

Als je een goede vertrouwensband met je ouders hebt, kun je ze alles vertellen, en moet het niet uit mogen maken of ze je pc willen checken. Juist door te zeggen dat het niet mag, zullen ze denken dat je WEL wat te verbergen hebt...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:31

Ik ging juist toen ik nog 13/14 was, onwijs laat naar bed, haalde soms hele nachten door met een goede vriend van me, hele nacht op msn. Eigen schuld dat ik op school moeite had me te concentreren dan toch. Nu lig ik zelfs soms al om half 8 in bed, gewoon omdat ik dan helemaal op ben, en ik dan niet m'n best ga doen om toch nog de 10 uur te halen. Doordeweeks houd ik 10 uur aan, eventueel half 11, maar het wordt soms nog wel eens iets later, maar uiteindelijk ben ikzelf degene die daar de gevolgen van moet dragen, dus ach

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:32

Ik heb ook geen geheimen die erg zijn ofzo, maar als er iets met een vriendin is ofzo hoeft mijn vader dat niet te weten, en hij weet dat ik niets te verbergen heeft, want hij mg ook altijd op mijn laptop, en met 1 klik kan die op msn, bokt en hyves maar dat doet die gewoon niet :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:33

Als er iets is met een vriendin, noem ik dat geen geheim, ik noem iets wat met je eigen gezin, leven te maken heeft en je niet aan je ouders kwijt wilt, een geheim. Als het is zoals jij het zegt, is dat een aardige vertrouwensband.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:34

Mijn ouders weten ook alles van me, maar ik heb ook wel is ooit gesprekken met vriendinnen die 'n probleem ergens mee hebben of iets, dat is gewoon privé, daar hebben mijn ouders niks mee te maken :) Van mij mogen ze alles weten hoor, maar van m'n vriendinnen niet.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:35

En ik zeg ook wel is dingen tegen vriendin die hun niet aangaat, dat zijn echt geen dingen zoals '' hee, wanneer sta je op station met drugs'' maar gewoon prive dingen :) dus niet echt geheimen idd!