Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:49

XmissdaphX schreef:
Goedemiddag :wave:

Ik heb zelf kalmeringsmiddel om in slaap te komen..

haaai daph!
ik ga ook maar is wat vragen voor het slapen..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:50

Haha inderdaad! Echt vreselijk irritant, als je eigenlijk iets belangrijks moet doen maar je alleen maar naar dat liedje kunt luisteren ofzo. :+
Het is ook nog een wonder dat ik mijn havo heb gehaald! Gelukkig zit ik nu een jaartje thuis, waardoor ik me niet hoef te concentreren op huiswerk oid, maar ik ben wel bang voor volgend jaar, hoe ik dat ga doen op mijn MBO straks. :=

Nu heb ik van mijn tante wat oefeningen mee naar huis gekregen om mijn concentratie te verbeteren. Ik moet elke dag me 8 minuten lang op een voorwerp concentreren en daarbij alleen maar op dát voorwerp. Ik mag dus alleen maar dat voorwerp zien en in mijn gedachtes hebben. 5 seconden gaat nog, 10 seconden wordt al moeilijk en 15 seconden later ben ik alweer een gesprek aan het voeren in mijn hoofd. :+
Pff.. Ik blijf oefenen maar het is zó lastig. :\

Ik heb vanmiddag ook even een verhaaltje naar mijn beste vriendin getypt, om mijn kant van het verhaal uit te leggen. Ik hoop dat ze het begrijpt en dat het weer goedkomt tussen ons. :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:51

XmissdaphX schreef:
Goedemiddag :wave:

Ik heb zelf kalmeringsmiddel om in slaap te komen..

Ik heb van dat Bach rescuespray (was eigenlijk voor examens bedoeld) en ik heb slaapthee van de kruitvat. Daarnaast slaap ik met oordopjes in en met een ooglapje op, zodat ik zo min mogelijk gestoord word. :+
Moet zeggen dat die slaapthee altijd nog het beste werkt! :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:52

topsylover schreef:
Haha inderdaad! Echt vreselijk irritant, als je eigenlijk iets belangrijks moet doen maar je alleen maar naar dat liedje kunt luisteren ofzo. :+
Het is ook nog een wonder dat ik mijn havo heb gehaald! Gelukkig zit ik nu een jaartje thuis, waardoor ik me niet hoef te concentreren op huiswerk oid, maar ik ben wel bang voor volgend jaar, hoe ik dat ga doen op mijn MBO straks. :=

Nu heb ik van mijn tante wat oefeningen mee naar huis gekregen om mijn concentratie te verbeteren. Ik moet elke dag me 8 minuten lang op een voorwerp concentreren en daarbij alleen maar op dát voorwerp. Ik mag dus alleen maar dat voorwerp zien en in mijn gedachtes hebben. 5 seconden gaat nog, 10 seconden wordt al moeilijk en 15 seconden later ben ik alweer een gesprek aan het voeren in mijn hoofd. :+
Pff.. Ik blijf oefenen maar het is zó lastig. :\

Ik heb vanmiddag ook even een verhaaltje naar mijn beste vriendin getypt, om mijn kant van het verhaal uit te leggen. Ik hoop dat ze het begrijpt en dat het weer goedkomt tussen ons. :=

ja idd vreselijk irritant.
nou sinds dit jaar gaat met mij niet goed meer, en wordt het gewoon teveel.
ik doe nu MBO en weet nog niet hoe ik dit vol ga houden..

ooh dat zou me niet lukken.
;( niet fijn.. ja idd snap dat het lastig is..

oohw, ben benieuwd wat ze zegt / reageert!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:03

topsylover schreef:
Hoof leegmaken werkt niet voor mij helaas.. Ik heb al een concentratievermogen van een vis, dus elke 3 seconden vliegt er weer een andere gedachte door mijn hoofd heen. Daarbij komen nog de gesprekken die ik met iedereen in mijn hoofd voer, én ik heb altijd een liedje in mijn hoofd. :=

Heel herkenbaar :\
Zondagnacht 4 uurtjes geslapen, maandag viel ik als een blok in slaap en gister weer lopen piekeren dus 't was weer laat..

Ik heb morgen mijn laatste dag op m'n stage. En dan..... rust!
Daar ben ik wel aan toe.. Heb volgende week lekker niks en daarna 2 dagen i.d. week werken.
En ik moet m'n huisarts nog bellen voor een doorverwijzing, vergeet ik steeds!

PINK

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:05

waar loop je stage?
ik moet vanaf februari 2 dagen in de week stage gaan lopen pff.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:09

Ik loop stage bij een medisch kinderdagverblijf, eigenlijk tot juni. Maar neem nu time out..

Waar ga je stage lopen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:11

LePapillon schreef:
Ik loop stage bij een medisch kinderdagverblijf, eigenlijk tot juni. Maar neem nu time out..

Waar ga je stage lopen?

oke, is dat leuk? zijn dat kinderen die iets hebben? verstandelijk/lichaamelijk beperkt of?
ik loop nu bijna 2 maanden stage @ kinderdagverblijf op de baby groep, eerst 1 dag en nu ga ik naar 2 dagen.
ben benieuwd of ik dat trek.. zie er als een berg tegen op.
die kindjes zijn leuk maar het is zo vermoeiend.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:17

Ja het is wel leuk! Het zijn kinderen met een achterstand in hun ontwikkeling, op gebied van taal en sociaal-emotioneel of met een stoornis.
Dus geen gehandidicapte kinderen. Dat is mijn werk haha!

Aah lief, de babygroep! :)
Als je niet zeker weet dat je het trekt, waarom ga je dan twee dagen stagelopen?
Moet dat?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:19

LePapillon schreef:
Ja het is wel leuk! Het zijn kinderen met een achterstand in hun ontwikkeling, op gebied van taal en sociaal-emotioneel of met een stoornis.
Dus geen gehandidicapte kinderen. Dat is mijn werk haha!

Aah lief, de babygroep! :)
Als je niet zeker weet dat je het trekt, waarom ga je dan twee dagen stagelopen?
Moet dat?

ooh klinkt een beetje als me oppasskindje!
die heeft ook een ontwikkelings achterstand maar die is wel verstandelijkbeperkt.

ja babys zijn echt lief!
naja ik moet 2 dagen stage lopen, de stage is me examen.
ja dat moet..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:54

hoi iedereen!

ik lees hier een en ander over slechte concentratie, veel gedachtes/piekeren en niet kunnen slapen...
zo herkenbaar!
gelukkig heb ik wel een slaapmiddel, maar slik er regelmatig iets bij.
concentratie-vermogen heb ik amper, moet mezelf echt dwingen om ergens bij de les te blijven.
het gekke is dat ik me wel super kan concentreren als ik met m'n paard bezig ben, of als ik een paard moet rijden.
heb vannacht niet heel goed geslapen, beetje spanning voor vandaag want ik moest met m'n paard naar de kliniek.
er is spat geconstateerd in 1 van zijn achterbenen.... :'(
verder ben ik lekker aan het zeuren tegen mensen waar ik veel om geef, maar die mij niet kunnen geven wat ik wil.
ik ben echt bewust bezig om iets te doen/uit te lokken zodat ik even flink uit m'n dak kan gaan....
helaas is er nog geen reden geweest daarvoor, maar ik heb zoveel emotie's en dat moet er toch uit.
een flinke wandeling helpt niet meer helaas.
het zou zo fijn zijn als ik iemand had die z'n arm om me heen legt, en eens doorvraagd....

voor iedereen weer een heel dikke knuffel vanaf deze kant van de pc.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:40

svdijk: Als je je verhaal eens kwijt wilt moet je me maar gewoon pb-en :j
Ik sta overal voor open :)

Maar omdat er ook eens gelachen moet worden en ik mezelf weer eens flink voor schut wil zetten :')

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:44

whaha daph ik ga hem vanavond kijken, weet niet wat ik heb maar ben hyper xd

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:56

Okee mooi :Y)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:38

Daphne@ Hahahaha geweldig :') Je kan zo meedoen aan popstars!

Ik heb zonet even de nationale IQ-test gekeken, ga hem morgen op internet maken! Hopen dat mijn score net zo goed is als vorig jaar. :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:42

WHAHHA IDD daph ik ga je opgeven xD

ben benieuwd, laat het maar weten hihi!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:50

Jaaa ik wil mee doen aan de NIXFACTOR!!! *\o/*

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:53

XmissdaphX schreef:
Jaaa ik wil mee doen aan de NIXFACTOR!!! *\o/*

hahaha

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:54

Hoi, ik kom binnenvallen. Ik heb een tijdje geleden ook een soortgelijk topic geopend, het is een zachte dood gestorven.......... Maar de echte '' die hards ' steken toch de kop weer op! }>

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben volledig afgekeurd en leef op medicijnen. Ik heb mijn paardje gekocht om door te blijven gaan. Ik ben vaak in de war in mijn hoofd, het is dan heel druk, misschien herkent iemand dit wel.
Ik draai ons gezin en mijn man werkt 1 dag per week vanuit huis. Hen al heeeeeeeeel veel therapiën gevolgd, ik kan ze niet meer zien! %)

Als ik sommige berichten lees over school, en werk, en stage dan voel ik me heel schuldig dat ik dat niet doe, of niet kan Ik zie mezelf als een aansteller en een luie donder. Petje af voor degenen die dat doen! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik wil nu toch nog een therapie gaan doen, omdat ik wil kunnen omgaan met wat ik wel kan, in plaats van me iedere keer in te peperen wat ik niet kan. Misschien vind ik wel een tip via dit topic!

Oh ja, ik ben erg van de humor en het relativeren, ga dus ook even naar bovenstaand filmpje kijken....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:20

*steekt hand op* present!

Ik ben nu officieel ( dus gediagnostiseerd ) 2 en half jaar depressief. Maar in werkelijkheid al een jaar of 10.

Hier ook dagen dat ik heel veel slaap, en dagen dat ik weinig slaap. Gisteren was zo'n dag ( net 3 en half uur ) en ben nu dus ook moe. Ik ga jullie mijn verhaal indien dit gewenst is, dus nog niet neer typen, want ik wil naar bed :j

Voor iedereen iig veel sterkte!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:18

hebben jullie ook van die wisselende dagen?
ik had gister goede moed om vandaag naar school te gaan, maar...het lukt me gewoon niet.
ben zo moe, zo leeg vandaag.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:36

Mag ik me hier ook melden.
Heb geen idee of ik depressief ben, maar na dit topic door gelezen te hebben, denk ik dat ik toch wel aardig depressief ben.
Ben ook heel vaak moe, vannacht heel kort geslapen terwijl ik 2 dagen terug 15 uren achter elkaar sliep en mijn bed gewoon echt niet uit kon komen. Heb echt niet de puf om naar school te gaan of andere dingen te doen. Vind me zelf echt een mislukkeling en dom en zit nu alweer te huilen nu ik dit type.

svdijk: heb ook last van wisselde dagen, vandaag voel ik me al beter dan gister, maar gister voelde ik me dus ook zoo leeg

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:38

@ lynniiie: zo herkenbaar, dat gevoel dat je een mislukking bent etc...
heb je al eens met je huisarts gepraat?
hoe lang voel je je al zo? :(:)

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:44

heb wel al eens met mijn huisarts gepraat, maar die nam het niet zo heel serieus volgens mij.
Ben toen wel doorverwezen naar een Psycholoog, maar daar was ik ook al geweest voor weer een andere rede, heb ook helemaal geen zin om weer te praten met een psycholoog.
Nou voel me nu al een maand zo ongeveer. heb ook wel paar weken, dat het gewoon goed ging en dat ik dan dacht Lynn je kan het allemaal wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:50

Het geen zin hebben in dingen, is ook erg herkenbaar.
Mijn psych zei, het is vooral een groot kenmerk, dat ik nu geen energie meer kon halen uit de dingen, waar ik vroeger wel energie van kreeg.