Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:56

@t Tootje het zit je inderdaad niet mee zeg!

momenteel kamp ik met een oogontsteking. ontstaan uit het niets. maandagmiddag had ik last van mn oog, alsof er iets in zat en maandag avond zo bol als een golfballetje. naar de duitse dokterdienst geweest die hebben gekeken maar er zat niks in. heb een zalf meegekregen maar zie nog niet echt een verschil. of nouja hij zit ochtends minder vastgeplakt.
balen...
ik mag 28 maart weer voor controle maar mijn suikers zijn helaas nog steeds niet stabiel.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:51

@ valeria....vreemd ik had gisteravond het zelfde... gistermiddag was het net alsof er zand in mijn oog zat gisteravond kon ik niet meer kijken zo'n pijn deed het en mijn oog en eromheen was helemaal rood... raar raar ..ik heb veel gespoeld met lauw water en nu is het weg.. wel is het gevoelig..

Ik dacht dat het van de medicijnen kwam maar twijfel nu.. ach ja straks nog even langs de huisarts voor het wratje dat word weggehaald en dan vraag het meteen even...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:24

Tootje hoe ging het bij de huisarts, vanmorgen kwam er allemaal troep uit mijn andere oog maar heb der op dit moment geen last van. wel van de suikers helaas.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:44

bij de huisarts zijn er twee vreemde wratjes weggebrand ( niet pijnlijk was verdoofd) en heb natuurlijk meteen gevraag wat er met mijn ogen kon zijn , nou ja ze denken een bacterie o.i.d en heb oogzalf gehad .

Vanochtend zat mijn oog ook dicht met prut maar in de loop van de dag was het weg.

Suikers zijn op het moment bagger ook omat ik diclofenac (zoiets) slik..

Gisteren mijn eigen cozmo pompje weer terug gehad ( na drie maanden in reparatie te hebben gelegen) en die man vertelde dat de nieuwe dana pomp beter drama pomp kan worden genoemd want er schijnt steeds iets mis mee te zijn ik houd het dus nog maar even bij mijn eigen vertrouwde pompje...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:30

nou wordt ik vanacht wakker heb ik last van mijn andere oog ook mijn suiker was torenhoog..

Net maar even met de huisarts gebeld en die denkt dat ik reageer op de diclofenac dus die mag ik niet meer, mijn oog moet ik spoelen met lauw water en kijken of het beter wordt..vreemde dingen kan je hebben...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:51

nou vreselijk balen zeg, beterschap

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:57

bah Beterschap Tootje! hoe gaat het nu met je?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:36

Hopen dat iemand deze vraag nog snel kan beantwoorden.
Spuit normaal rond 11 uur levemir maar heb bijna elke nacht hypo's nu heb ik met de verpleegkundige gesproken en nu wil ze dat ik s ochtends levemir ga spuiten.
Maar hoe pak ik dit aan aangezien ik dit vergeten te vragen ben.
S avonds nog een beetje spuiten en s ochtends een beetje of nu helemaal niks en s ochtend alles.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 22:54

oei kan je hiermee niet helpen.. heb geen ervaring net levemir...ik zou toch snel even contact opnemen met de diabetesverleegkundige hebben die geen noodnummer ? ik zou er niet mee gaan gokken...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:05

Miiej, ik heb wel levemir, maar heb alleen maar voor het naar bed gaan gespoten, dus zou niet durven zeggen hoe je over moet stappen naar 's morgens!?
Zelf zou ik denken dat je het nu voor de avond mag laten en morgenochtend gaat spuiten (omdat je 's nachts te laag zit en het is een langzaamwerkende insuline), maar volgens mij kun je gewoon even naar het ziekenhuis bellen en vragen naar de dienstdoende diabetes internist! Hij/zij kan je daar vast antwoord op geven!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:06

Ik zit zelf bij diabeter dus dan zou ik echt iemand uit bed bellen.
Denk dat ik het nu gewoon laat gaan en rond 3 uur opsta en eventueel bijspuit met novo rapid.

Bedankt iedereen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:09

Dat is inderdaad ook een slimme oplossing!
(maar weet je zeker dat ze ook daar geen telefoonnummer hebben voor buiten kantoortijden!?)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:45

Miiej, goed de nacht doorgekomen??

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:47

ik had hetzelfde probleem dat ik in de nacht erg veel hypo's had, de dvk gaf mij de volgende oplossing dosis verminderen en ev een broodje (langwerkende suikers) eten voor het slapengaan.
hoe ben je de nacht doorgekomen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Jawel ze hebben wel nummers, maar voel me daar niet goed bij iemand uit bed te bellen.
Werd wakker met een 18 niet helemaal top maar vanaf 12 uur netjes op de 6 gezeten!
Dus ben eigenlijk al tevreden.

Als ik minder levermir ga spuiten kom ik overdag niet goed uit. En elke avond eten vind ik ook geen oplossing.
Dus hopen dat het nu gaat, verwacht geen problemen vanacht eigenlijk.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:15

Bedankt iedereen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:06

Fijn dat het goed is gegaan!! Hoop dat het 's morgens spuiten de oplossing voor je is!
Mag ik vragen waar je je levemir spuit?? Mijn arts gaf toendertijd aan dat het het beste was om deze in je bovenbeen te spuiten. De opname is van daar veel geleidelijker dan wanneer je bijvoorbeeld in je buik spuit!
Heel misschien heb je anders daar iets aan!?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:59

Miiej schreef:
Hopen dat iemand deze vraag nog snel kan beantwoorden.
Spuit normaal rond 11 uur levemir maar heb bijna elke nacht hypo's nu heb ik met de verpleegkundige gesproken en nu wil ze dat ik s ochtends levemir ga spuiten.
Maar hoe pak ik dit aan aangezien ik dit vergeten te vragen ben.
S avonds nog een beetje spuiten en s ochtends een beetje of nu helemaal niks en s ochtend alles.

toen ik voor mijn pomp naar het ziekenhuis moest (zou de pomp dan krijgen) moest ik de helft spuiten de avond ervoor. Dus ik denk dat het overstappen zo ook zou kunnen gaan. Ik kom vaak met hypo's uit mijn bed :(

zowiezo gaat het niet al te best
zit vaak op 28 gewoon omdat ik dan niet stoppen kan met eten en uiteindelijk dus niet voldoende insuline heb gespoten, het zit ook vaak tussen mijn oren dat ik honger heb, niet eens mijn lichaam die dan honger heeft, weet niet hoe ik dit kan gaan oplossen. Probeer mezelf zoveel mogelijk tegen te houden en vandaag ging het al redelijk, hoop dat het vooruit kan gaan :o

Ik heb ook levemir en spuit het in mijn buik, omdat ik op mijn buik een beetje vet heb, mijn bovenbenen zijn alleen maar spier dus dat doet heel erg veel pijn en spuit het bloed er zowat uit als ik heb gespoten. Ook vormt zich er dan een hele harde bobbel.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:23

Ik krijg inderdaad ook harde bobbels van levemir spuit het ook in mijn bovenbeen.
Ik heb daar wat meer vet dan op me buik.
Maar ik krijg bij beide bijna altijd bloed buik en been, stap nu over op de aller kleinste naald 4 mm.
Hopen dat dat gaat werken heb helaas alleen nog 5 dozen van de 5 mm.
Ben gisteravond gaan slapen met een 7,2 en werd wakker met een 12 maar had toen die ochtend 15 eh gespoten vanochtend 20 dus ben benieuwd morgenochtend.

Ik heb er ook last om s'avonds nog wat te gaan snaaien maar gisteravond niet gedaan en heel keurig vanaf 12 uur op de 6 gebleven. Was zo trots.
Helaas vanochtend rond 10 uur op de 21 nu weer gezakt naar 15 zonder insuline.
Geen idee waar dat vandaan komt maargoed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:43

Ik heb de 8 mm. naald en moet zeggen dat ik hiermee veel minder last heb van de insuline dan met een kleiner naaldje!!! Het inprikken met een fijner naaldjes is inderdaad fijner, maar je spuit de insuline dan toch minder diep in en heel misschien dat daar de bultjes van komen?!?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:29

Hier even een update van brekebeen.....

Met mijn schouder gaat het een stuk beter ! mijn suikers zijn redelijk stabiel waardoor ik mijn veel vrolijker voel.

En net kom ik in een winkel mijn vroegere beste vriendin tegen die ik al eeuwen niet gesproken of gezien had en we hadden meteen de klets en klik weer zo leuk ! nou mijn weekend kan niet meer stuk ...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:50

ik zal eens kijken of ik andere naalden kan bestellen en misschien met het ziekenhuis overleggen want die bulten zijn gewoon zo irritant en ik heb het idee dat het dan ook minder snel opgenomen wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:38

Ik kan je er een paar opsturen zodat je ze kunt proberen?!?

@Tootje, wat fijn om te horen!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:14

Hallo mensen.

Mijn moeder is in korte tijd heel erg veel afgevallen en erg moe. (van 68 naar 57)
Ze is bij HA geweest en die wilde haar 31 maart naar het ziekenhuis sturen voor wat onderzoeken.
Vanmorgen was ze bij mijn tante die suikerziekte heeft.
Mijn tante herkende mijn moeders verhaal natuurlijk direct en zei: Prik eens dan.
Dan kijken we even wat je waarde is.
Dus mams prikken: 21,6!!!

Oeps, dat was ff schrikken.
Gelijk naar de huis arts en ja hoor, veelste hoog.
Ze heeft nu medicijnen gekregen.
Maandag morgen moet ze weer prikken.
Dan smiddags naar de diabetes verpleegkundige en later naar het zieknhuis in Zwolle.

Wat een toestand zeg!
Ik ben heel blij dat ik nu weet wat er met mijn moeder is, maar ben natuurlijk heel erg geschrokken.

We willen nu gelijk goed beginnen, dus zijn er mensen met tips en truucs?
Stel dat ze wegvalt,, wat moet ik dan doen?
Haar een suikerklontje geven of juist niet??
112 bellen of de HA?

Wat mag je eten?
Ik begreep geen volle en vette producten?
Geen suiker..

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:36

wat vervelend voor je moeder zeg! en natuurlijk voor jou ook.

Ik denk dat jouw vragen ook wel worden behandeld door de verpleegkundige als je moeder daar naar toe gaat :) Misschien een idee om mee te gaan?
Maar aangezien ik nog niet zo heel lang ervaring heb met diabetes kan ik je het niet alles precies vertellen maar hier zijn er een paar met heel veel ervaring die je het misschien graag willen uitleggen :)

sterkte!