Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:28

irise456 schreef:
Bij ons is er iets nieuws sh bam
Iemand die het heeft gedaan?

Sh'bam is een nieuwe dansworkout van Les Mills die iets moeilijker dan zumba schijnt te zijn, maar weer makkelijker dan bodyjam (ik weet niet of je daar bekend mee bent?) Ik ken het zelf nog niet,maar ik ben heel benieuwd!

Dit is wat er over op internet te vinden is:
http://www.lesmills.com/netherlands/pro ... ogram.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=LWp3sjbEcP8
Ik vind dit er wel behoorlijk makkelijk uit zien eerlijk gezegd := (maar goed, doe ook bodyjam)

Kinke

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:41

dat klopt wel, het ene nummer is gemakkelijker dan het anderen. Volgens mij geldt hier ook, net als bij Zumba, het ligt eraan wat voor instructrice je hebt, ik vond nog een ander sh'bam nummer, die doen wij echt met veel meer pit en hogere sprongen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:08

Kinke schreef:
dat klopt wel, het ene nummer is gemakkelijker dan het anderen. Volgens mij geldt hier ook, net als bij Zumba, het ligt eraan wat voor instructrice je hebt, ik vond nog een ander sh'bam nummer, die doen wij echt met veel meer pit en hogere sprongen.

Bij Zumba ligt het heel sterk aan de intructrice (of instructeur, dat heb ik ook al gehad :Y)). Ik heb nu in totaal al op vijf verschillende plaatsen Zumba gedaan, waarvan ik er maar eentje écht fijn en écht intensief vond. Jammer dat die redelijk ver is voor mij.... Zonder relatief goede conditie hielt je dat geen uur vol daar (maar dat werd in het begin ook wel aangegeven, en er werd ook duidelijk gesteld dat je tussendoor altijd zelf even een rustpause aan de kant mocht inlassen), echt heel intensief. De rest viel in vergelijking met die behoorlijk tegen :+

Ben net weer een rondje gaan hardlopen, 20minuutjes uitgelopen. Wel mooi, vermits ik sinds september al niet meer echt loop (geloof dat 'k sinds september nog 4 keer gelopen heb)! Stilletjes aan weer opbouwen, en hopen dat ik zonder blessures blijf :=

@Red savage: ivm dat ontbijt, gewoon eens eventjes vragen aan je fitnesscoach! Met een beetje geluk weet die dat wel.... Dat je bij je fitnessabbo ook volledig voedingsadvies krijgt lijkt me onwaarschijnlijk, daar zijn de meeste van die mensen niet voor opgeleid. Op sommige (kleine, niet de ketens, particuliere) fitnessen is er een team dat hiervoor wel instaat... mijn zus gaat bij zo eentje.. Man is fitnessinstructeur, zelf gedreven sporter en kinésist. Vrouw van de zaak is psychologe en voedingsdeskundige en heeft zich toegelegd op sportvoeding. Maar dan betaal je wel een behoorlijk bedrag voor je training hoor ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:48

@Mindim: Dus het kan geen kwaad als ik wat meer eet? Ik heb voor het fitnessen een ei met een mandarijntje gegeten, en daarna een half broodje met pindakaas. Over 2 uurtjes eet ik mijn lunch, Special K met sojamelk. :)

@Tantjeuh: ja het zou wel echt fijn zijn als ik voedingsadvies krijg. Want ik dieet normaal, en ik heb helemaal geen ervaring met sportdieet. :+

Ik ben dus net terug van mijn 1e keer fitnessen! Ik vond het fijn, ik voel me gelijk beter. :D Ik heb een half uur cardio gedaan, en 45-60 minuten krachttraining gedaan. Morgen heb ik afspraak voor een persoonlijk trainingsschema.
Ik hoop dat het me lukt om 3 x per week anderhalf uur te gaan. Ik ben zo benieuwd naar wanneer ik al wat resultaat ga zien. :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:52

Jaimyliefje schreef:
Onzin hoor, dat wij zo weinig spiergroei hebben. We hebben wel minder spieren.

Je hebt juist net zoveel spieren als een man (zou niet best zijn := ) maar ze groeien minder. Dat betekent niet dat het allemaal onmogelijk is, maar je kunt als vrouw meestal vrij zwaar trainen zonder dat je meteen een bodybuilder wordt.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:01

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij lessen body pump? Is dat met allemaal pasjes zoals zumba bijvoorbeeld, of is het als nieuweling ook makkelijk te volgen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:05

nee, het is niet met pasjes zoals zumba :n Kijk anders eens op de site van Les Mills of typ op Youtube "bodypump" in, ik denk dat je dan een aardig beeld krijgt :j

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:17

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:38

Ik heb vanavond weer bodypump. om 17 uur heb dan reuze honger na die les :P
Je hebt ook om 18:30 maar ik ga zelf liever voor het eten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:43

Is bodypump te doen als je al een beetje spierpijn in je benen hebt? Want ik heb gister nogal fanatiek combat gedaan en ik wil vanavond eigenlijk wel eens pump uitproberen :j
Of is het verstandiger dat ik zo lekker rustig naar zumba ga? :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:44

pumpen is wel pittig voor je spieren hoor, ik wist het wel ;)
Die mevrouw in bovengenoemd filmpje heeft een bereconditie zeg.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:46

Ik denk dat wel lastig word als je spierpijn hebt.
Heb nu 2 keer bodypump gedaan maar de dag erna enorme spierpijn in me benen/billen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:49

Oke, jullie hebben me overtuigd, ik ga voor zumba ;)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:50

sh bam wil ik mis een keer ga doen als proefles.
Heb een keer zumba gedaan maar ik kon echt niet bijhouden die verschillende pasjes :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:02

Zo net bodypump gedaan 1 kilo zwaarder , zal morge wel spierpijn hebben.

Ik ga een proefles spinning doen lijkt me ook erg goed voor je

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:15

Oh geweldig, ik kan niet wachten tot mijn toetsweek er op zit! dan kan ik weer lekker fanatiek gaan fitnessen.
Maandag avond een proefles Hanmudo mee gedaan (bestaan uit 3 sporten oa taekwondo) en het was super intensief, leerzaam en leuk! op het einde 30 minuten sparren, dat was echt intensief! trappen en stoten.. love it! weet alleen nog niet of ik er verder nog iets mee ga doen. was een opdracht voor school om een onbekende sportles mee te doen namelijk..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:14

Ik val vrij laat in dit topic, maar wellicht heb ik nog wat tips.
Werkte voorheen zelf op een sportschool (toen ik zelf nog een killerbody had... :+ ) en bodypump, poweryoga en polefitness geven je een strak maar ook gespierd lijf.
Spinnen is trouwens ook heerlijk, maar daar krijg je vooral gespierde pootjes van. (verlies je wel veel gewicht mee trouwens!)
Verder krachttraining op de sportschool maar dan wel consequent minstens 2 of 3x per week en dan goed hard doorpushen. (gewicht hoeft niet hoor, het gaat om de herhaling.)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:00

Haha ik word helemaal gemotiveerd door dit topic. :D
Ik hoef ook absoluut geen gewicht te verliezen, maar met name mijn bovenbenen zou ik wel graag wat strakker zien. :+
Mijn probleem is alleen dat ik in een klein gehucht woon en de dichtstbijzijnde sportschool wel erg ver weg is, dus ik ben aangewezen op thuis oefeningen doen, wat dan weer hardstikke saai is natuurlijk. :=
Ik ga in de lente/zomer wel dagelijk een km of 7,5 tot 10 hardlopen met een aardig tempo. In de winter is dat iets minder vaak, 3 of 4x per week.

En dan nog een vraagje over Zumba. :P Dat wil ik eigenlijk wel gewoon thuis gaan doen, maar ik heb écht geen aanleg voor dansen. :') Is het dan alsnog wel een beetje te doen? :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:49

Denk het wel, zumba is niet zo moeilijk :n Het is wel handig als je een beetje ritme gevoel hebt :))
En voor beenoefeningen: lunges! Op youtube is vast wel een goed filmpje te vinden :j

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:00

Gevoel voor ritme heb ik wel. :j Bedankt voor de tip, ik heb al heel wat filmpjes gevonden ja! :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:46

Lunges zijn erg goed! doe ik wel eens in de sportschool met gewichten, en dan zo'n 10 passen achter elkaar.. en dat 3 of 4 keer. met zo'n 6/7 kilo per hand :D

Zumba heeft handige filmpjes van Kellogs op youtube staan! best intensief haha!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:09

Onee heb net chips op zo krijg ik nooit een killer body |o :P

Morge maar eens fitnisse mijn abo loopt nog tot april dus dan fitniss ik nog beetje wanneer ik tijd heb

Lunges doen we altijd bij bodypump voel je goed

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:38

Met wat voor gewicht pumpen jullie?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:23

Kit_for_ever schreef:

Gewichten per kant

Warming up: 6 kg
Squat: 7,5 kg
Borst: 5,5 kg
Rug: 5,5 kg
Triceps: 2,5 kg en 5 kg voor de zitoefening
Biceps: 3 kg
Lunges: 2 kg
Schouder: 2,5 kg (losse gewichten 2 kg)
Buik: indien met gewicht 2 kg

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:39

Kit_for_ever schreef:

Gewichten per kant

Warming up: 7,5
Squat: 10 kg, nu soms 12,5 kg
Borst: 5kg
Rug: 7,5 kg
Triceps: 2,5 kg en 5 kg voor de zitoefening
Biceps: 2,5 kg, nu soms 5kg
Lunges: 7,5 kg
Schouder: 2,5 kg, nu soms 5 kg
Buik: indien met gewicht 5 kg

Heb mezelf zojuist voorgenomen om zonder supplementen voor mijn trouwdag op 9 september weer een killer lijf te creeëren. Ik heb er wel vertrouwen in haha.