Kinke schreef:dat klopt wel, het ene nummer is gemakkelijker dan het anderen. Volgens mij geldt hier ook, net als bij Zumba, het ligt eraan wat voor instructrice je hebt, ik vond nog een ander sh'bam nummer, die doen wij echt met veel meer pit en hogere sprongen.
Bij Zumba ligt het heel sterk aan de intructrice (of instructeur, dat heb ik ook al gehad
). Ik heb nu in totaal al op vijf verschillende plaatsen Zumba gedaan, waarvan ik er maar eentje écht fijn en écht intensief vond. Jammer dat die redelijk ver is voor mij.... Zonder relatief goede conditie hielt je dat geen uur vol daar (maar dat werd in het begin ook wel aangegeven, en er werd ook duidelijk gesteld dat je tussendoor altijd zelf even een rustpause aan de kant mocht inlassen), echt heel intensief. De rest viel in vergelijking met die behoorlijk tegen
Ben net weer een rondje gaan hardlopen, 20minuutjes uitgelopen. Wel mooi, vermits ik sinds september al niet meer echt loop (geloof dat 'k sinds september nog 4 keer gelopen heb)! Stilletjes aan weer opbouwen, en hopen dat ik zonder blessures blijf
@Red savage: ivm dat ontbijt, gewoon eens eventjes vragen aan je fitnesscoach! Met een beetje geluk weet die dat wel.... Dat je bij je fitnessabbo ook volledig voedingsadvies krijgt lijkt me onwaarschijnlijk, daar zijn de meeste van die mensen niet voor opgeleid. Op sommige (kleine, niet de ketens, particuliere) fitnessen is er een team dat hiervoor wel instaat... mijn zus gaat bij zo eentje.. Man is fitnessinstructeur, zelf gedreven sporter en kinésist. Vrouw van de zaak is psychologe en voedingsdeskundige en heeft zich toegelegd op sportvoeding. Maar dan betaal je wel een behoorlijk bedrag voor je training hoor