Verbrand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:28

Rens_ke ik lees nog steeds mee, wat een baal week zo zeg. En medelijden nee dat heb ik niet, wel wil ik je steunen aan medelijden heb je niets ben ik bang. Ik denk dat het nu een beetje begint door te dringen wat er gebeurt is. Geef je zelf de kans om eens een goed potje te janken, boos zijn op alles het lucht echt op. Wel knap hoor dat je foto's maakt, ik zou daar dus nooit aan gedacht hebben.

Het is hier vandaag geen buitenspeelweer, en ben blij dat ik een dagje vrij bent van de paardjes de verzorgster heeft haar dag en neemt gezellig haar vriendin mee. Door alle sneeuw en gladheid kon ze bijna niet komen dus haalt ze nu haar hart op. En ik ben na de huishoud klusjes lekker gaan comphangen.

Ik hoor jou helemaal niet over paardjes. Heb je geen eigen of verzorg? Mag je nu met deze verwonding wel bij de paarden komen?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:59

Hoe gaat het nu met je?

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:35

Jeetje ik lees je verhaal nu. Wat een naar verhaal zeg!

Ik ben nog nooit verbrand geweest, dus kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn dat doet.
Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Hoeft niet als je het niet wilt hoor :)

Rens_ke

Re: Verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:28

**UPDATE**

Sorry voor de lange stilte. Het gaat niet goed. Alles is ontstoken en wat ik ook doe (speciale gazen, lagen vaseline, gaasjes eraf laten weken onder de douche etc.etc.etc.) iedere keer gaat alles weer open. En dat doet zo zeer :(
Ik heb vanmiddag voor de tweede keer gedouched (niet dat ik maar ééns in de 3 weken douche hoor, maar ik was het washandje wel even beu en ik knap van een douche altijd enorm op! Douchen = mijn therapie) Maar douchen is nu niet meer leuk. Van de 10 minuten dat ik er onder sta, sta ik er zeker 6 te huilen.

Het is nu 20.30 uur. Ik heb met mezelf (en mijn moeder) afgesproken dat ik het aankijk tot 21.00 uur. Gaat het dan nog niet beter dan bel ik de dokterswacht. Ik ben zo moe..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:30

Jeetje, dat is balen zeg, ik hoop dat het snel beter gaat!!!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:53

Dat hoop ik ook, want het huilen staat me nader dan het lachen :n

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:55

Dat is enorm vervelend |(

Sterkte!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:05

Ik wil je nog even een hart onder de riem steken. Ik heb je verhaal van het begin af aan gevolgd en ben onder de indruk van hoe jij je hier doorheen bijt! Natuurlijk met ups en downs, lijkt me logisch. Krijg je wel een beetje steun, buiten van je moeder? Lijkt me niet gemakkelijk om in zo'n situatie op jezelf aangewezen te zijn.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:22

Ik weet niet hoe je nu douchet, en hoe groot je douche is, kun je niet een krukje in je douche zetten zodat je zittent kunt douchen? En dan je been bijvoorbeeld buiten de douche houden en die ook op een krukje leggen?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:26

soesita schreef:
Ik wil je nog even een hart onder de riem steken. Ik heb je verhaal van het begin af aan gevolgd en ben onder de indruk van hoe jij je hier doorheen bijt! Natuurlijk met ups en downs, lijkt me logisch. Krijg je wel een beetje steun, buiten van je moeder? Lijkt me niet gemakkelijk om in zo'n situatie op jezelf aangewezen te zijn.

Mijn moeder en ik bellen zo vaak als we kunnen. Mijn vader komt geregeld op bezoek. Helemaal alleen ben ik dus niet, alleen als ik 's nachts in mijn bedje lig en de tranen biggelen over mijn wangen van de pijn en van dat deze buikslaper-in-hart-en-nieren nu al 2 weken op haar rug moet liggen, is het toch best eenzaam..

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:27

annepaardoes schreef:
Ik weet niet hoe je nu douchet, en hoe groot je douche is, kun je niet een krukje in je douche zetten zodat je zittent kunt douchen? En dan je been bijvoorbeeld buiten de douche houden en die ook op een krukje leggen?

Heb jij even een grote douche en een krukje voor me dan? ;) (wel creatief bedacht trouwens!)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:41

Bah wat een naar ongeluk meid, heel veel sterkte! Toevallig sprak ik van de week een collega die ook zwaar verbrand is geweest aan haar benen, door een kapotte boiler waardoor er kokend water uit haar douche kwam. Zij heeft meegedaan aan een onderzoek voor brandwonden creme, en van haar lidtekens is bijna niks meer te zien. De creme zorgt ervoor dat de huid sneller geneest en mooi geneest. Het kan ook op wonden gesmeert worden. Het wordt nu verkocht bij sommige apotheken.
Ben alleen de naam vergeten, kan iemand hierbij helpen? Ik zal ook eens even googlen voor je. Zij zweerde er echt bij, hopelijk kun je zoiets vinden.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:49

**UPDATE**

Mama komt me nu ophalen. We gaan naar het ziekenhuis.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:50

Oh jee.., wat een pech, hopelijk krijg je goede pijnstillers. Ik heb mijn werk gemailt om achter het adres van die collega te komen. Ze diegene niet meer namelijk, maar zorg ervoor dat ik erachter kom.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:04

Jee wat een pechvogel ben jij zeg....hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis wat bieden zodat je je wat beter voelt!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:06

@_Noah: Bedankt! Ik vind het voor nu alleen belangrijker dat die eindeloze pijn eens stopt! :(

@Kitty84: Ik hoop het ook, want dit trek ik echt niet langer. Ben alleen bang dat ze me gaan houden. En daar zit ik niet op te wachten.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:23

Wat naar meid.. :(:) heb geen idee hoe het eruit ziet, maar mn broer heeft zn been eens verbrand aan de uitlaat van een motor en dat zag er niet echt leuk uit. Ik hoop dat het allemaal mooi geneest en je niet teveel tegenslagen meer moet verwerken!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:27

Rens_ke schreef:
annepaardoes schreef:

Heb jij even een grote douche en een krukje voor me dan? ;) (wel creatief bedacht trouwens!)

Haha ik probeer mee te denken :P
Een krukje in de douche om op te zitten en een buiten de douche om je been op te leggen? Dan steek je je been door de deuropening van de douche. Moet je alleen niet wild gaan douchen, want dan is je hele badkamer zeiknat. :+

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:33

@annepaardoes: Wild douchen? Zei je nou echt 'wild douchen'? Ik zou willen dat ik 'wild' kon douchen! En ik heb het er graag voor over om met een dweil op handen en voeten te moeten omdat mijn badkamer zeiknat is ;)
Ik heb helaas geen krukje. Is ook al in me opgekomen maar de stoelen die ik tot mijn beschikking heb, hebben een gestoffeerde zitting. Ze nemen het me vast niet in dank af en worden er zeker niet beter op als ik ze onder douche zet .. hihi.

Maar wellicht is dit een puntje voor.. uhm.. wat is de volgende feestdag waarbij je een verlanglijstje kunt indienen? ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:55

ga je even een ei bakken.. echt k^t.

hopelijk gaat het nu beter?
Laatst bijgewerkt door Christiene op 11-01-11 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:21

Maarruhh...zo'n tuinset krukje kost geen geld hoor....of gewoon zo'n simpele tuinstoel, volgens mij ben je daarmee voor 10 eur al klaar hoor

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:04

Balen zeg! Hoe is het nu? moet je in het ziekenhuis blijven?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:04

Misschien een simpele tip, maar je kunt bij de thuiszorgwinkel een speciaal douchekrukje lenen. Volgens mij is dat kostenloos in elk geval voor de eerste 6 weken en prutsmuts mag je dan nog eens met 6 weken verlengen als dat nodig is. Hoef je niks aan te schaffen.

Andere tip voor iedereen die ooit eens iets vergelijkbaars overkomt, wat ik natuurlijk niet hoop, maar als je je verbrand mag je eigenlijk nooit je kleding uittrekken. Juist als je je flink verbrand, kan je kleding aan je huid vast gaan zitten en trek je de boel mogelijk kapot als je er aan gaat trekken. Met kleding en al onder kraan of douche is het beste. Al kan ik me die eerst reactie van kleding weg trekken goed voorstellen hoor, maar dat mag je alleen doen als je zeker weet dat de kleding niet aan de wond kleeft. Bij twijfel afblijven. Sowieso eerst koelen en dan pas kijken hoe het met de kleding/wond gesteld is, niet voor niks is het motto van de brandwondenstichting: Eerst water, de rest komt later.

Dat je 112 gebeld hebt is super trouwens! Ik hoop dat er toch snel verbetering gaat komen, want zo is het echt niet leuk. Knap dat je toch meestal je gevoel voor humor weet te bewaren, da's lang niet altijd gemakkelijk.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:44

nou das ff een verhaal zeg ai vrezelijk zeg hoop dat je snel goed geneest en de i\pijn weg trekt...is een douche stoeltje niet iets die je kunt verbinden aan de muur? volgens mij hebben wij hier nog wel 1 liggen in de schuur...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:38

Rens_ke, hoe is het bij het ziekenhuis gegaan? :(:)