Heb het niet geprobeerd want ik heb geen bad haha Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb het niet geprobeerd want ik heb geen bad haha
ik denk omdat ik vooral eczeem krijg als mijn handen koud en droog zijn. _Emma_ schreef:Ja, ik!
Alleen op mijn handen gelukkig, maar ook al vervelend genoeg. Bij mij begint het elke herfst en gaat het pas over als het weer lente is. Bij mij werkt het echt heel erg om echt echt écht NIET te krabben. Ik merk dat het dan veel minder erg doorzet. En omdat ik mezelf verbied om te beginnen met krabben, is het ook makkelijker om vol te houden.
Verder smeer ik er een aantal keer per dag zwitsal op, want dat is heel vet. Dat werkt bij mij heel goedik denk omdat ik vooral eczeem krijg als mijn handen koud en droog zijn.
Bij mij zit het voornamelijk in mijn knieholtes, op mijn armen en handen. Heb creme gehad van de HA, het was 3 dagen weg, en het komt weer in aller hevigheid terug. dressagelady schreef:Probeer maar eens niet te krabben als je over je hele lichaam jeuk hebt, de hele dag
en het lijkt me inderdaad moeilijker als je het over je hele lichaam hebt. 
AniqueN schreef:aikon schreef:
Nee eigenlijk niet. Ben jaren bezig geweest met het nagaan wat ik allemaal had gedaan/gegeten wanneer mijn eczeem weer erger wordt/ Dermatologen hebben altijd tegen mij gezegd dat constitutioneel eczeem een "overdreven" reactie van het afweersysteem is. Dat antwoord vond ik altijd erg frustrerend, omdat ik vaak zelf wel het idee had dat ik een soort van oorzaak had gevonden. Later bleek dat vaak weer niet zo te zijn.
Ik dnek dat het bij mij altijd meerdere dingen zijn (inderdaad ook stress, soms zelfs stress over mijn eczeem). Een voedselallergie heb ik niet, maar ik probeer wel gezond te leven.
Ik hou aan: Gezond eten, veel ontspannen/dingen doen die ik leuk vind, niet te lang/warm/vaak douchen, verwarming niet te hoog, raam open tijdens het slapen en goed insmeren om mijn huid niet te droog te laten worden.
Dat vind ik nog redelijk overzichtelijk en vol te houden.
Hoe zit het bij jou?
Ik blijf er bij dat het iets te maken heeft met het lymfe systeem.
Ik heb mijn hele leven al koemelk allergie, volgens een test 15 jaar terug had ik het niet
, en dat komt steeds vaker in allerlei levensmiddelen voor.
1 plak jonge koekaas is genoeg om mij uit te schakelen, kom dan een paar dagen moeizaam in de benen. Om te douchen.