100 dagen meditatie plan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:55

Ik ben een paar dagen terug begonnen, maar wel met maar 5 minuutjes :+ Ben er helemaal uit, gedachten hebben weer wat weg van een pingpongbal. Duidelijk hoog tijd om weer te gaan focussen en loslaten dus :D Ben in elk geval weer terug bij de hele tijd gedachten op een kabbelend riviertje wat aan me voorbij gaat visualiseren :+ Dat werkt ook wel!

Ik gebruik meestal bij wat langere meditaties of wanneer ik het met de yoga integreer muziek van Snatam Kaur erbij, welke wisselt hoe mijn bui is :) Vaak blijkt de mantra die in een bepaald stuk zit wat je op dat moment aanstaat achteraf heel mooi aan te sluiten bij de dingen waar je op dat moment tegenaan loopt, mooi om te zien is dat (gelukkig ken ik ze nog steeds niet uit mijn hoofd qua betekenis, zal uiteindelijk wel zo gaan zijn maar goed :D ).

Peperkroket

Re: 100 dagen meditatie plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:12

Het gaat niet goed bij mij :+ Ik heb het nog geen één keer gedaan. Het komt volgens mij doordat het nog helemaal niet in m'n systeem zit, waardoor ik er pas aan het eind van de dag aan denk. Verder heb ik gister de hele dag gewerkt en had ik er echt geen tijd voor. Vandaag ga ik een poging wagen, ga m'n best doen :).

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:34

Ik ben goed bezig!! *\o/* Tot nu toe nog niet gesmokkeld.
Maar het zit al in mijn systeem, doe het eigenlijk al heel vaak voor ik ga slapen (mbt de Genezende waterval) dus het is niet echt moeilijk.

Het voelt fijn iig!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:35

Leuk om de ervaringen te horen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:25

Zeker leuk om te lezen :D Vind het ook een leuk idee/initiatief Dribbel!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:29

Ik heb net 10 minuten gemediteerd m.b.v. een filmpje op YT. Heerlijk <3

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:33

Ik doe mee aan het 100 dagen meditatie plan:
Dribbel
Nymphadora
kaotictjinta
AniqueN
Plien91
Chris
SplashIsLief
Talsha
Falbala
urselin
lesilla
hetbommeke
rommulus
Jinte
Vientje
amillia
Hackie
Cyn_
_Tara_
KDS
liljebo
Steentje
Plaudar
juval
tantjeuh
Elin_
em_papillon
reiziger
M_D_H (?)
Jockey_my (?)
Yasmine (?)
DieL_Zor (gedeeltelijk)
Suzanne_H (gedeeltelijk)
Juuul (gedeeltelijk)
xmarliez
M_ariskaa
Bliksem
Laraax
Lieveranders
Puchje

Ik mediteer al vrij regelmatig, maar nog niet elke dag.
Aangezien ik net een nieuw leven ben begonnen, moet deze nog helemaal opnieuw worden ingericht.
Meditatie past er nog bij in!

Ik begin 1e Kerstdag :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:45

Ik ga beginnen op 2 januari. Ik vind het te moeilijk om in deze periode te beginnen, omdat ik superveel moet werken en constant weg ben van huis. Het lukt me dan gewoon niet om het in m'n systeem te krijgen. Ik begin 2 januari, dan is het meteen een goed voornemen :)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:30

Ik ga zo aan dag 2 beginnen (officieel dag 3, want het is al na 12.00 uur :Z ) Maar met een mooi muziekje met begeleiding wat ik van Nymphadora heb gekregen, hoop ik lekker in slaap te kunnen vallen!

Hoe gaat het met de rest?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:42

Gisteren geen tijd gehad helaas....

Ga het vandaag 2 keer een kwartier doen; één keer vanochtend en één keer vanavond.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:50

Ik had gisteren het type dag waarop een fijne meditatiesessie goed voor me zou zijn geweest....maar heb in plaats daarvan besloten met een berg chocola en the bachelor op de bank te blijven :+ Moet ook eens kunnen. Vandaag even kijken of dat recht te zetten valt.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:46

Ik heb gisteren even een dagje overgeslagen :o Ja, nu al.. Zat er even helemaal doorheen en was erg moe, m'n hoofd stond er echt even niet naar.
Vanavond maar weer proberen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:52

Lieveranders schreef:
Ik ga zo aan dag 2 beginnen (officieel dag 3, want het is al na 12.00 uur :Z ) Maar met een mooi muziekje met begeleiding wat ik van Nymphadora heb gekregen, hoop ik lekker in slaap te kunnen vallen!

Hoe beviel het?? :D

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:54

Nymphadora schreef:
Lieveranders schreef:

Hoe beviel het?? :D

Ik vond het echt super fijn! Ik had hem als mp3 op mijn mobiel gezet, zodat ik hem voor het slapen kon luisteren. Er zat nu natuurlijk een goede afsluiting aan, dan voelt het wel helemaal compleet.. Ik had gister echt een beetje een rotdag, maar ben toch wel fijn in slaap gevallen.. :D Vanavond maar weer!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:37

Voor de iPhone en Ipod gebruikers zijn er divers apps om te mediteren, waaronder de Oasis Meditation app.

Voor de Androidgebruiker is er sowieso de MyCalmBeat app, meer gericht op ademhaling.

Ben zelf al eerder begonnen maar leuk om te zien hoe iedereen gemotiveerd is.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:38

Hmmm bedenk me nu dat het geen app is maar een podcast in de i tunes store..... gratis!!!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:55

sorry ik ben echt een leek op dat gebied, maar dat kun je alleen gebruiken als je een Iphone of Ipod hebt?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 23:27

Gister ging het bij mij wat minder. Even kijken of ik dat vandaag kan goedmaken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:58

hetbommeke schreef:
Voor de iPhone en Ipod gebruikers zijn er divers apps om te mediteren, waaronder de Oasis Meditation app.

Voor de Androidgebruiker is er sowieso de MyCalmBeat app, meer gericht op ademhaling.

Ben zelf al eerder begonnen maar leuk om te zien hoe iedereen gemotiveerd is.

Ik ben ze aan het downloaden. :j
Ik vind zelf de rust niet, hopelijk kunnen ze me helpen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:06

Zeer goed plan! Begin ook 2 januari!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:45

het lukt me maar niet!!!
ik heb daarnet denk ik 5 min.
Ademen door neus in diep ,mond uit ,maar ik kan ook niets stressvol bedenken waar dor ik me moet ontspannen

WAT moet je precies doen?! ik weet het echt niet meer...

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:55

Het kan niet echt mislukken, je moet ook niet ergens naar willen streven of een bepaald doel bereiken tijdens het mediteren. Dat is niet de opzet. Sommige mensen ervaren het als ontspannend, maar dat hoeft helemaal niet hoor! Je kan er ook echt verschrikkelijk gespannen van raken!

Ga rustig zitten (bijvoorbeeld in kleermakerszit) leg je handen op je benen of in je schoot, net wat jij fijn vindt. Zit rechtop, zorg dat je een wakkere houding hebt (het is ook niet de bedoeling dat je in slaap valt, dan ben je niet aan het mediteren, dan val je gewoon in slaap). Richt vervolgens de aandacht op je ademhaling, bijvoobeeld in de buik of juist in de neus. Blijf je concentreren op één punt. Je gedachten zullen gaan afdwalen, dat is niet erg, dat doen je hersenen nu eenmaal. Wanneer je afdwaalt, merk je dat gewoon op en breng je de aandacht weer terug naar de ademhaling.

Het gaat er dus niet om dat je gedachtes niet af mogen dwalen, dat doen ze toch wel! Maar observeer dat gewoon, verzet je er niet tegen. Zeg 'hallo gedachte' en ga weer terug naar de ademhaling.

Probeer ook zo stil mogelijk te blijven zitten. Je zult merken dat je misschien wel pijntjes gaat krijgen, je benen gaan slapen of je rug vervelend aanvoelt. Dat is niet erg, dat gebeurd... Voel het maar gewoon, verzet je er niet tegen en breng de aandacht weer naar de adem.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 10:18

Ben gister in slaap gevallen tijdens het mediteren :D

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:13

Haha ik ook dribbel! Of tenminste bijna, dus heb mijn muziekje maar uitgezet en ben gaan slapen..

Nou ja, we zijn er in elk geval ontspannen door geworden!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 11:15

Ik moet ook niet om 2 uur in de nacht gaan mediteren. Ik was echt direct weg. Weer wat geleerd.