Problemen met slapen en wakker worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xliisaa

Re: Problemen met slapen en wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:22

van de huisarts, sorry maar ik heb geen idee of die sterker zijn maar neem aan van wel eigelijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:04

Zo, ik heb tegen beter weten in even lekker een uurtje geslapen net. Voel me meteen een stuk minder verkouden.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:43

mayniac_val schreef:
Zo, ik heb tegen beter weten in even lekker een uurtje geslapen net. Voel me meteen een stuk minder verkouden.

Lekker dat je even geslapen hebt ;)
Ik probeer 't overdag ook wel 's, als ik s'nachts niet goed geslapen heb, maar het lukt mij echt niet...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:50

Ik kan het meestal juist wel overdag maar ik probeer het te vermijden omdat ik dan 's nachts al helemaal niet slaap. Had wel een flinke cocktail aan dingen geslikt voor mijn verkoudheid: strepsil, twee advil, vitamine pilletjes, blikje energy drink om de werking van advil te versterken en tenslotte heb ik First Defense gebruikt. Lekker slaapverwekkend dat alles samen :Y)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:48

Zware frustratie hier..mweer zo'n avond dat ik compleet brak had moeten zijn maar ik kom niet in slaap. Telefoon met ineternet is bevordelijk, want ik probeer me af te leiden en het lukt niet echt. Nog een paar uur te gaan en dan weer opstaan..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 04:53

Hier nog een zwaar gefrustreerd persoon. Ik heb in de kerstvakantie eindelijk een beetje een dag nachtritme weten te krijgen. Deze was dan tussen 11 en 12 op staan en tussen 12 en 1 gaan slapen. Maar het was een vast ritme en ik kreeg weer meer energie terug over dag.. Nu ben ik nog maar 2 dagen (bijna 3) terug op school en het gaat alweer fout. Ik moet heeeeeeel veel doen voor school en ben dus al vanaf zondag elke avond tot diep in de nacht aan het werk. Dus vandaag (gister?) al extreem door mijn wekker heen geslapen.. Terwijl ik maandag maar 3 kwartier door mijn wekker heen ben geslapen ;(. Het ging net vooruit! -O-
(Even voor de duidelijkheid, normaal slaap ik 5 uur lang door met loeiende wekkers bij mijn hoofd, dus vandaar dat ik zeg 'maar' 3 kwartier) :=

Morgen gaat een vriendin/klasgenoot me wakker bellen want ik mag morgen absoluut niet te laat komen. Of.. Vandaag.. Wel geteld over 2 uur moet ik alweer op staan :+.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:09

Ah dat is erg! Ik slaap gelukkig nooit door wekkers heen, al zet ik ze soms in mn slaap uit. Ik viel rond de klok van half drie in slaap, om zeven werd ik wakker. En daarna kon ik weer niet in slaap komen, gelukkig lieten mijn ouders ruim een uur later een half uur lang om de minuut de wekker afgaan (in hun slaapkamer), dus van slapen kwam er niks meer terecht. Vanavond maar vroeg naar bed misschien??

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:46

Zo te zien zijn er meer mensen met slaapproblemen. Ik ga het topic later wel eens goed doornemen voor tips.

Zelf heb ik het met vlagen. Van nature ben ik al niet zo'n goeie inslaper, maar na mijn jeugd is dat redelijk goed gekomen. Maar sinds anderhalf jaar slik ik bepaalde medicijnen en daar is slapeloosheid een van de bijwerkingen. Dat heb ik dus bij vlagen. Erg frusterend! Afgelopen twee weken is het weer zover. Pas tussen 2 en 3 uur 's nachts val ik in slaap. Gelukkig kom ik er 's morgens vrij aardig uit, maar vooral eind van de ochtend en 's middags begint me dat op te breken.

Meestal ben ik het rond een uur of 2 / 3 zat en ga dan even uit bed (wc) en dan direct weer in bed, probeer dan bewust ontspannen te gaan liggen en dan lukt het meestal wel.

Maar het blijft een lastig probleem.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:17

Ik ben vannacht vrij snel in slaap gevallen, denk dat ik er maar een uurtje over heb gedaan en dat is voor mij echt heel kort. Ik hoop dat dit zich voort zet, zelfs mijn leerlingen begonnen vandaag over het feit dat ik zo gigantisch wit zie.