Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_JL_

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:18

als je echt last hebt van haaruitval, ga dan eens bij de dokter langs...
zo'n probleem komt eerder van binnenuit ;)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:21

Ik heb zelf altijd mooi haar gehad tot een jaar of 8 geleden. Ik heb al sinds mijn pubterteit periode met korstjes/talg geen idee wat het is op mij hoofd huid. Alleen zijn die periode steeds vaker en de laatste 3 a 4 jaar is het chronisch. Ben naar de HA en een dermatoloog geweest en eigenlijk met vaag we weten niet wat het is en jammer dan, weet ik niet wat ik er tegen kan doen. Ik heb wel het idee dat het de haarwortles beschadigd. Dat het de huid helemaal afsluit of iets in die trant. Ben ook altijd zoekende wat ik nou moet doen met wassen. Vind het ook genant, want het jeukt en je hebt het hele jaar sneeuw rond je nek :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:23

_JL_ schreef:
als je echt last hebt van haaruitval, ga dan eens bij de dokter langs...
zo'n probleem komt eerder van binnenuit ;)

nee hoor toen ik overging op de Niet kappers schampoo was het over.

Bloed afgenomen en onderzocht, alles was in orde, en eet ook gezond, dus het kwam bij mij niet van binnenuit.

het is echt van dat kapperspul.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:28

Ik kreeg haar uitval van Syoss, zo zie je maar weer :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:08

Bij mij werkt de Pure Coconut shampoo en conditioner van Inecto heb beste, daar blijven mijn krullen mooi van in bedwang en ze zakken niet uit. En het ruikt nog heerlijk ook :D .

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:09

Ik gebruik gewoon Andrelon, helemaal geen problemen mee :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:10

ik gebruik priorin voor haaruitval een aanrader.
En als ik goedkoop gebruikt is mijn haar echt eerst super en dan kapot.
Ik merk echt verschil, al zou ik het liever andersom zien.

Ik gebruik renee furterer is natuurlijke shampoo, overigens is daar geen celeberty reclame voor, of mooie flesjes.
Als ik het flesje vergelijk zie ik ook andere ingredienten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:15

Daphna: Alleen door dit stuk al neem ik het hele stuk niet meer serieus:
Citaat:
- Water (1) (ongeveer 80%), op etiket vaak aqua, Detergent (ongeveer 10%), in de meeste shampoos zit (2) natriumlaurylethersulfaat (Engels: sodium laureth sulphate): goedkoop, huidvriendelijk, schuimt goed en gemakkelijk te verdikken met (3) keukenzou

Sodium Laureth Sulphate is VERRE van huidvriendelijk.... Of misschien wel huidvriendlijk , maar goed voor je lichaam........
Het is inmiddels bewezen dat SLS opgenomen kan worden door de huid, terecht komt in de bloedbaan en kanker veroorzaakt.

Wat het verschil is tussen een (niet oplichterige) kappersshampoo versus supermarktshampoo?
Een goede kappersshampoo gebruikt geen goedkope schuimmiddelen zoals Sodium Laureth Suflate (vnl ook omdat het dus kankerverwekkend is). Daarnaast gebruiken ze vaak duurdere siliconen ipv simpel Dimethicone of Dimethiconol. Deze siliconenen zijn waterresistent, wat betekent dat ze in je haar blijven, tot je het met een zware zeep weer uit wast. Het sluit om het haar, laat het haar er gezond en glad uitzien, maar droogt de gehele haar uit. Daarnaast verzwaren deze siliconen het haar, en maakt het sneller vet. Dat is handig voor de shampoofabrikant, want sneller vet haar = meer wassen = meer shampoogebruik = meer omzet.
Een duurde silicoon is niet waterresisten, en was je dus gedeeltelijk weer weg bij het uitspoelen van de shampoo. Het beste zijn zelfs silicone vrije shampoo's zoals de L'Oreal Nature lijn (Silicoon, Sulfaat en Parabeen vrij), die trouwens ook alleen bij de kapper verkrijgbaar is. (Yes to carrots van de tuinen ook , mocht je een goedkoper alternatief vinden)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:21

Ik ben van mening van wel.
Sinds ik mijn eigenzaak heb heb ik een cursus gevolgd bij nioxin.
Een goede shampoo wast en verzorgd niet alleen het dode deel (de haar) Maar ook het levende deel, haarzakje en wortel.
Ik heb zelf altijd ontzettend dun, fijn haar gehad. Een zielig bosje haar.
Had veel haar uit val het zag er ook niet mooi uit.
Ik gebruik nu 4 jaar nioxin. In die 4 jaar heb ik mijn haar absoluut zien veranderen. Als ik mijn haar nu vergelijk met 4 jaar geleden. Is het haar minder breekbaar. Het is nog steed fijn want dat is nou eenmaal mijn haar structuur maar ik heb veel meer haar gekregen. Als ik nu mn staart pak, was dat 4 jaar geleden hooguit een kwart van wat ik nu heb.
En dat terwijl ik het nu veel vaker fohn en met de stijltang bewerk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:23

_Nathalie_ een shampoo kan het haarzakje en de wortel niet "verzorgen" aangezien het er simpelweg niet komt. Het gaat namelijk niet door de huid heen, terwijl de haarzak en wortel toch echt onder de huid liggen.
Alleen SLS en parabenen worden opgenomen, maar die wil je liever niet in je lichaam hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:35

Het haarzakje kan zeker wel gestimuleerd worden. Ik heb het gezien met een scoop.
In nioxin zit bijv iets wat oa de bloedsomloop op gang brengt, dit zelfde gebeurd ook met het haar zakje.
Als je dit gewoon op je huid doet zul je ook zien dat je huid daar rood word voor ca 10 min.
Het haarzakje word gestimuleerd waardoor het weer een nieuwe haar aanmaakt. Zolang het haarzakje niet dood is tenminste. Daarnaast blijft de haar beter in het zakje waardoor haaruitval verminderd.
Anders zou mijn haar ook niet in 4 jaar zo zijn toegenomen. Want ik heb meer haar gekregen niet dikker haar.

mijn vader zijn kruin begon dunner te worden. Elke dag had hij de wasbak vol haar liggen. Hij ging nioxin gebruiken. Na een maand was de haaruit val al minder. En na een paar maanden was het gewoon de normale haar uitval en werd zijn kruin niet meer minder behaart. Hij gebruikt het nu ook 4 jaar en heeft weer een flinke bos haar.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:08

Nathalie, waar koop je die shampoo?

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:18

ik gebruik al een tijdje palmolive basics shampoo en cremespoeling,was mn haar ongeveer om de dag of 1x in de 3 dagen,gebruik zo'n 2x per week de cremespoeling.
ik had hier gelezen dat palmolive best een milde shampoo is,dus dat zou dan voor een supermarkt merk best goed zijn??
ik heb helaas wel (altijd al gehad) best last van haaruitval.
zijn er ook supermarktmerken,of bij de drogist voor een normale prijs die nog minder rotzooi bevatten dan palmolive?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:09

juniper schreef:

Alleen de betere kapperszaken verkopen het moet je even op nioxin.nl kijken denk dat het daar wel op staat. Ik koop het zelf in, heb het in mijn zonnestudio ook verkocht. Maar ben daar mee gestopt omdat ik geen tijd meer had om dat er nog bij te doen. maar gebruik het zelf nog wel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:11

__Nathalie__ schreef:
Het haarzakje kan zeker wel gestimuleerd worden. Ik heb het gezien met een scoop.
In nioxin zit bijv iets wat oa de bloedsomloop op gang brengt, dit zelfde gebeurd ook met het haar zakje.
Als je dit gewoon op je huid doet zul je ook zien dat je huid daar rood word voor ca 10 min.
Het haarzakje word gestimuleerd waardoor het weer een nieuwe haar aanmaakt. Zolang het haarzakje niet dood is tenminste. Daarnaast blijft de haar beter in het zakje waardoor haaruitval verminderd.
Anders zou mijn haar ook niet in 4 jaar zo zijn toegenomen. Want ik heb meer haar gekregen niet dikker haar.

mijn vader zijn kruin begon dunner te worden. Elke dag had hij de wasbak vol haar liggen. Hij ging nioxin gebruiken. Na een maand was de haaruit val al minder. En na een paar maanden was het gewoon de normale haar uitval en werd zijn kruin niet meer minder behaart. Hij gebruikt het nu ook 4 jaar en heeft weer een flinke bos haar.

Het is logisch dat het een reactie teweeg breng, zie ik als ik naar de ingredientenlijst kijk. Er zitten heel wat irriterende stoffen in die de bloedsomloop op gang brengen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:15

Nou ze zijn verre van irriterend kan ik je melden. Het word zelfs bij brandwonden gebruikt in het brandwonden centrum en dat zouden ze niet doen als het zo irriterend zou zijn ;)
Ik vind het een ontzettend fijn product. Het is heel zacht voor mijn huid, mijn jeuk en schilvers zijn weg. En mijn haar heeft er nog nooit zo goed uit gezien als de laatste 4 jaar en wat voor mij belangrijk was is dat mn haaruitval gestopt is en ik veel meer haar gekregen heb. Ik hoef van mn leven geen andere producten meer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:16

Irriterend wil niet meteen zeggen slecht hoor. Menthol staat bijv. ook bekend als een irriterende stof (smeer het maar eens op je huid, dan wordt het ook rood en warm). Dus niet dat er nu zoutzuur in je shampoo zit :+

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:17

Ik gebruik shampoo van John Frieda. Kost €9,- per fles, conditioner zelfde prijs. Vind het echt fijn spul, m'n haar word er super zacht van en zit gewoon goed. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:23

_Lisanne schreef:
Ik gebruik shampoo van John Frieda. Kost €9,- per fles, conditioner zelfde prijs. Vind het echt fijn spul, m'n haar word er super zacht van en zit gewoon goed. :)

Ik zweer ook bij John Frieda.
Ik gebruik speciale voor superstijl haar en voor gekleurd bruin haar. Superspul. Met 1 tube doe ik zo`n 2/ 3 maanden.
Ik heb echt maar een knikkertje nodig voor mijn hele bos :).

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:34

__Nathalie__ schreef:
juniper schreef:

Alleen de betere kapperszaken verkopen het moet je even op nioxin.nl kijken denk dat het daar wel op staat. Ik koop het zelf in, heb het in mijn zonnestudio ook verkocht. Maar ben daar mee gestopt omdat ik geen tijd meer had om dat er nog bij te doen. maar gebruik het zelf nog wel!

Ik lees op internet wel heel verschillende dingen. Zo las ik dit:
Citaat:
Gebruik je naast de nioxin producten ook stylingproducten die de hoofdhuid afsluiten, zoals waxen of producten met siliconen, dan kan dit de werking van Nioxin weer deels teniet doen.
en als ik dan de ingredientenlijst van nixion erbij pak zitten die producten zelf vol met siliconen en parabenen. Vind het een beetje tegenstrijdig allemaal :')

Maargoed, als het voor jou goed werkt, prima natuurlijk :j denk alleen niet dat ik het snel zou uitproberen.