Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x__Danielle schreef:als we allemaal zo denken als jou dan word er NIEMAND geholpen
mysa schreef:x__Danielle schreef:als we allemaal zo denken als jou dan word er NIEMAND geholpen
En dit vind ik dan op zichzelf weer een bijzonder kortzichtige opmerking. Jij hebt geen flauw idee of mensen die denken zoals ik, ooit, of zelfs heel vaak, iemand of iets helpen. Ik wilde uitleggen dat T.S. de neiging heeft ongenuanceerd over te komen, en dat ik denk dat dat komt omdat ze er emotioneel te diep induikt.
gohya schreef:Ik vind ook dat je dat niet zomaar kan zeggen.Ik kan me niet voorstellen dat "mysa" nooit iemand zal helpen.We kennen haar niet in RL.En wat ze zegt dat klopt ook wel,ik duik er emotioneel te diep in.Maar hier kan ik nix aan doen,dit is mijn aard/karakter.

Jennasilver schreef:Het zal wel "ouderwest" klinken maar kinderen hebben gewoon opvoeding, structuur, regelmaat, liefde, en gezond eten nodig. ( en nog veel meer maar dit is even in een notendop).
Gohya ga zo door!
Elmira schreef:Ook mijn complimenten aan de TS. Het is inderdaad een wisselwerking tussen ouders en kind, maar ik heb soms in mijn omgeving ook het idee dat kinderen echt te weinig aandacht krijgen, en kinderen dan schreeuwen om aandacht vaak door negatieve dingen te doen. Een vriendin van mij is ook zomaar uit huis gezet omdat ze een autistisch broertje heeft, ouders hadden alleen tijd voor hem, zij zocht aandacht bij haar ouders, dit viel niet goed, en hoppatee op straat gezet.

marleen_usar schreef:Vorige week op buitenrit maakt een jongen op de fiets een rare slinger ging net goed.Hij was 14 of zo, dus ik vraag ging maar net goed he,roept hij paasei.Nou sorry hoor, maar als het er thuis ook zo aan toe gaat kan ik me wel voor stellen dat een ouder zegt daar is het gat van de deur.
) veel respectlozer zijn, heel brutaal, denken dat ze alles kunnen maken.
.samloes schreef:Ik vind het ook niet goed om je kind het huis uit te gooien, zeker niet om iets onbenulligs. Wel denk ik dat er vaak, wat er al gezegd is door sommige, 2 kanten aan een verhaal zitten.
Door jarenlange strijd tussen ouder(s) en kind, uiteindelijk een ruzie, de druppel is voor een ouder. Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen en sturen ouders te makkeijk hun kind het huis uit.
Maar er zit vaak een heel verhaal achter en niet van 1 dag, maar jarenlange strijd. Ook vind ik dat kinderen tegenwoordig (niet allemaal) veel respectlozer zijn, heel brutaal, denken dat ze alles kunnen maken.
(maar dit komt ook vaak weer door de opvoeding en maatschappij)
Dus ik denk dat er in veel gevallen naar beide kanten van een verhaal gekeken moet worden. Hulp voor kinderen die het huis uit gezet zijn is altijd een goede zaak natuurlijk.
Ik ben pas nog met mn moeder op vakantie geweest, naar Egypte! Vroeger heeft ze me echt veel aangedaan, en ik dacht sinds een jaar dat het eindelijk over was, je wilt niet weten hoe blij ik was afgelopen jaar dat ik eindelijk een échte moeder had. En zo, van de ene op de andere dag (en nee, ik ben volwassen genoeg om te zeggen dat ik NIET respectloos ben geweest, NIET heb gescholden, NIET geslagen, of wat dan ook) negeert ze me, kleineert ze me, en probeert ze op alle mogelijke manieren mijn leven te verzieken. Ik heb 3x geprobeert een gesprek met haar aan te gaan, zelfs op afspraak met haar vriend en mijn vriend erbij, zelfs dan is het niet mogelijk om met haar te praten (lees, ze zei geen écht geen woord..)