Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Re: Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:43

Mindim het was een sarcastische vraag. Net als je kind op straat gooien omdat hij homo is? Ik werk bij de jeugzorg en zie ik vreselijke dingen gebeuren met kinderen en ik snap wat Gohya wilt zeggen met haar uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:47

We worden het niet eens. Jij kijkt er totaal anders tegen aan dan ik. Ik vind je helemaal niet objectief en je uitspraken veelal in dit topic ook niet.
In je OP geef je aan homo, dronken ouders, ruzie met ma en een puber die gedumpt wordt in een inrichting (nou daar kom je niet zomaar, tis geen hotel).
Niks van de problemen het voortraject en wat er allemaal al tussen die 4 muren is gebeurd. Waarom zijn pa en moe altijd dronken. Het is allemaal zo oppervlakkig.
Maar goed, je zult het vast anders zien.
Ik wens je succes met het opvangen van kinderen. Ik trek me terug uit deze discussie, want het blijft herhaling, dag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:53

Waarom geef ik dat aan in de OP,omdat ik die redenen zelf heb mee gemaakt en er over kan praten en oordelen.Alle andere redenen heb ik niet zelf mee gemaakt en kan er niet over oordelen,maar ik kan ze wel geloven.Kan me niet voorstellen dat iemand dat verzint,er zijn erbij die ook zelf zeggen dat ze als kind niet makkelijk waren.Dus ze praten niet alleen maar goed over zichzelf.
Het is gewoon waarheid dat er jeugd uit huis word gezet om redenen die je eigenlijk niet verwacht.
En ik vind het onbegrijpelijk en hoor het steeds vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:09

Ik begrijp jouw punt heel goed TS!

Natuurlijk zitten er twee kanten aan het verhaal, dat is een feit. Maar daarom heeft zo'n kind zeker weten wel het recht om weer op de rails geholpen te worden en hun eigen fouten in te zien (maar dat geld overigens ook voor de ouders).

Iemand die ik ken is ook wel eens uit huis gezet door haar vader na (in mijn ogen, zoals zíj het mij vertelde) onzinnige ruzies. Gelukkig kon zij toendertijd bij haar vriend terecht en woont zij inmiddels op zichzelf. En in dit geval ken ik de andere kant van het verhaal ook niet (vaders kant). Maar dan nog gun ik haar echt wel het nieuwe leventje wat ze nu heeft.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:14

x__Danielle schreef:
als we allemaal zo denken als jou dan word er NIEMAND geholpen

En dit vind ik dan op zichzelf weer een bijzonder kortzichtige opmerking. Jij hebt geen flauw idee of mensen die denken zoals ik, ooit, of zelfs heel vaak, iemand of iets helpen. Ik wilde uitleggen dat T.S. de neiging heeft ongenuanceerd over te komen, en dat ik denk dat dat komt omdat ze er emotioneel te diep induikt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:22

mysa schreef:
x__Danielle schreef:
als we allemaal zo denken als jou dan word er NIEMAND geholpen

En dit vind ik dan op zichzelf weer een bijzonder kortzichtige opmerking. Jij hebt geen flauw idee of mensen die denken zoals ik, ooit, of zelfs heel vaak, iemand of iets helpen. Ik wilde uitleggen dat T.S. de neiging heeft ongenuanceerd over te komen, en dat ik denk dat dat komt omdat ze er emotioneel te diep induikt.

Ik vind ook dat je dat niet zomaar kan zeggen.Ik kan me niet voorstellen dat "mysa" nooit iemand zal helpen.We kennen haar niet in RL.En wat ze zegt dat klopt ook wel,ik duik er emotioneel te diep in.Maar hier kan ik nix aan doen,dit is mijn aard/karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:25

gohya schreef:
Ik vind ook dat je dat niet zomaar kan zeggen.Ik kan me niet voorstellen dat "mysa" nooit iemand zal helpen.We kennen haar niet in RL.En wat ze zegt dat klopt ook wel,ik duik er emotioneel te diep in.Maar hier kan ik nix aan doen,dit is mijn aard/karakter.

Ik denk dat je hierom ook dit soort mensen 'aantrekt' (zoals je al in een eerdere post aangeeft). Juist omdat je zo goed kunt luisteren, en je zo goed kunt inleven. ;)

Vind ik persoonlijk geen slecht punt hoor. Je moet alleen oppassen dat je jezelf er niet door verliest.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:33

Tja het is helaas niet anders en het wordt alleen maar erger.
Mensen denken niet meer na...en denken steeds meer dat het gras
bij een ander altijd groener is.
Mensen lopen tegen elkaar aan...vinden elkaar leuk ....nemen kinderen in
een opwelling en vervolgens tja hoge kosten (want ja een kind kost geld) willen
eeuwig jong blijven en gaan dus geregeld stappen.
Geloof me er is niks mis mee om een avond uit te gaan.
Maar een kind dat geeft zorgen en bij alles wat je doet of wilt gaan
doen moet je eerst aan het kind denken en daarna aan jezelf.
De maatschappij wordt helaas alleen maar harder en het wordt alleen nog maar erger.
Ik zie steeds vaker dat mensen niet meer naar elkaar luisteren maar langs elkaar heen leven.
Waar moet het toch heen....
Wel jammer hoor dat kinderen hierdoor als eerste de dupe zijn wanneer er problemen op treden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:43

De maatschappij word idd. ook harder maar ook veel drukker.
We hebben het altijd maar druk,druk,druk.Veel tijd voor het gezin is er vaak niet,daarom zie je tegenwoordig ook de hangjongeren.Ze vervelen zich,komen in groepjes samen en soms halen ze rottigheid uit,gaan verniellingen aanbrengen en soms zelf berovingen.Veel ouders [niet alle ouders] weten niet eens waar hun kind uithangt,sommige zijn al blij dat het kind effe thuis weg is.Ouders hebben dan even tijd voor zichzelf,en ik denk dat het daar ook vaak mis gaat.Elk kind heeft aandacht nodig en als ze dat niet krijgen om wat voor reden dan ook,dan loopt het vaak fout.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:00

Ja idd iedereen heeft het te druk met het druk zijn.
Mijn dochter gaat voor alles...die kleine heeft er niet om gevraagd om op deze wereld gezet te worden dat hebben wij besloten.
Het was niet gepland...maar des te meer gewenst.
Alles wijkt voor die kleine....zij komt eerst en dan de rest.
Soms is dat best welleens moeilijk maar mijn kleine meissie is het allerbelangrijkste. En waar ze ook voor zal kiezen ik zal er ten allentijde voor haar zijn in goede en in slechte tijden.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:34

Het zal wel "ouderwest" klinken maar kinderen hebben gewoon opvoeding, structuur, regelmaat, liefde, en gezond eten nodig. ( en nog veel meer maar dit is even in een notendop).
Gohya ga zo door!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:51

Jennasilver schreef:
Het zal wel "ouderwest" klinken maar kinderen hebben gewoon opvoeding, structuur, regelmaat, liefde, en gezond eten nodig. ( en nog veel meer maar dit is even in een notendop).
Gohya ga zo door!

De 6 R-en. Voor de ouders rust, reinheid en regelmaat, Voor de kinderen ruimte, rotzooi en ravage.

Zo werd ik een paar maanden terug zijdelings geconfronteerd met een meisje van 1,5 die door haar moeder buiten de deur was gezet. Kind was duidelijk ondervoed en is uiteraard met spoed opgevangen elders. Ik weet niet hoe het verder is gegaan maar toch denk ik nog regelmatig aan dat arme kind.

Voornaamste gedachte is wel elke keer "Hoe Kún je?" Dat kan je toch niet over je hart verkrijgen....

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:07

vind het zo erg als ouders hun kinderen op straat zetten.... al helemaal jonge kinderen, die kunnen toch neit voor zichzelf zorgen! dan spoor je echt niet hoor... Als er zulke grote problemen zijn kan je zonder moeite gratis bij maatschappelijk werk terecht voor gesprekken, en ev doorverwijzingen naar mensen die je er beter mee kunnen helpen.

Elmira schreef:
Ook mijn complimenten aan de TS. Het is inderdaad een wisselwerking tussen ouders en kind, maar ik heb soms in mijn omgeving ook het idee dat kinderen echt te weinig aandacht krijgen, en kinderen dan schreeuwen om aandacht vaak door negatieve dingen te doen. Een vriendin van mij is ook zomaar uit huis gezet omdat ze een autistisch broertje heeft, ouders hadden alleen tijd voor hem, zij zocht aandacht bij haar ouders, dit viel niet goed, en hoppatee op straat gezet.

was bij mij ook het geval, alleen kan je daar nog een ruziezoekende stiefvader en een drukke tweeling van 5 jaar bij plakken :Y)

ik ben een aantal maanden geleden ook uit huis gezet, nou kan ik op zich voor mezelf zorgen (heb een baan, dus geld) en kon toen tijdelijk bij m'n ex vriend terecht, maar erg fijn is het niet om door je moeder uit huis gezet te worden...
reden was niet eens zo ernstig, moeder was te gestressed, heeft licht psychische klachten, ik kon alle drukte en ruzies thuis niet aan dus sloot ik mezelf buiten van het gezin door altijd op m'n kamer of bij vrienden te zitten, en aangezien moeders haar vreselijke vriend, mijn drukke halfbroertje en halfzusje van 5 jaar, en mijn autistische zusje van 16 er niet uit kon schoppen, bleef er maar een optie over. ik 'wilde er toch niet meer bij horen', dus dan moest ik maar helemaal weg.

niet prettig om van je moeder te horen dat je op kan zouten :n

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:28

marleen_usar schreef:
Vorige week op buitenrit maakt een jongen op de fiets een rare slinger ging net goed.Hij was 14 of zo, dus ik vraag ging maar net goed he,roept hij paasei.Nou sorry hoor, maar als het er thuis ook zo aan toe gaat kan ik me wel voor stellen dat een ouder zegt daar is het gat van de deur.

als je daarvoor je kind uit huis zal zetten zit er wel een steekje los bij je vind ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 10:03

Kinderen en jeugd zijn gewoon heel anders in deze tijd,hebben een grote mond enz.Laatst in de wei:fietsen 2 jongetjes langs van en jaar of 8.Roept er eentje:mevr.mag ik de paarden aaien [hij wilde de wei dus in],ik riep terug; Nee. Roept hij:nou dat kan je ook wel normaler zeggen hoor en niet zo achterlijk.Ik zeg hoezo dan?Nou zegt hij:je hoeft niet NEE te zeggen,je kan het ook netter zeggen zoals Nee het mag niet [hahaha].Dus ik roep:Nee je mag de paarden niet komen aaien.Ja dat is beter, zegt het jongetje.
Kijk ik kan wel en grote mond geven of ze negeren,maar zo kan het toch ook.Betekend dit dan dat het bij dat jongetje thuis ook zo gaat?Nee dat denk ik niet,kinderen leren niet alles thuis,veel leren ze op straat en op school.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:20

Ik vind het ook niet goed om je kind het huis uit te gooien, zeker niet om iets onbenulligs. Wel denk ik dat er vaak, wat er al gezegd is door sommige, 2 kanten aan een verhaal zitten.
Door jarenlange strijd tussen ouder(s) en kind, uiteindelijk een ruzie, de druppel is voor een ouder. Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen en sturen ouders te makkeijk hun kind het huis uit.
Maar er zit vaak een heel verhaal achter en niet van 1 dag, maar jarenlange strijd. Ook vind ik dat kinderen tegenwoordig (niet allemaal ;) ) veel respectlozer zijn, heel brutaal, denken dat ze alles kunnen maken.
(maar dit komt ook vaak weer door de opvoeding en maatschappij)

Dus ik denk dat er in veel gevallen naar beide kanten van een verhaal gekeken moet worden. Hulp voor kinderen die het huis uit gezet zijn is altijd een goede zaak natuurlijk.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:29

Ik ben zelf 16. Heb vaak ruzie thuis. Knallende ruzie zelfs maar echt niet dat ik uit huis word gezet :n .
Tijdje terug werd ik gebeld door een goede vriend.
Hij: zit je?
Ikke: Nee hoezo?
Hij: Ga dan maar even zitten of hou je ergens aan vast.
Ikke: Wat is er gebeurd? (liep al een tijdje niet zo lekker bij hem thuis.)
Hij: Ik ben uit huis getrapt. (Half 11 's avonds.)

tsjaaa en toen... ik heb gezegt dat ik met mijn ouders ging overleggen en hem daarna terug zou bellen.

Situatie kort aan mijn ouders uitgelegd en hij mocht komen.
Hij heeft 3 dagen bij ons gewoont en daarna iets anders gezocht.

Ik ben blij dat ik hem heb kunnen helpen maar ik weet niet of ik zoiets nog eens zou doen... levert toch een heleboel stress op.

Nadat hij weg was heb ik thuis ook een goed gesprek gehad. En de ruzie's hierzo zijn nu veel minder. Mijn moeder wilde niet dat het bij ons zo zou eindigen als bij die jongen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:53

samloes schreef:
Ik vind het ook niet goed om je kind het huis uit te gooien, zeker niet om iets onbenulligs. Wel denk ik dat er vaak, wat er al gezegd is door sommige, 2 kanten aan een verhaal zitten.
Door jarenlange strijd tussen ouder(s) en kind, uiteindelijk een ruzie, de druppel is voor een ouder. Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen en sturen ouders te makkeijk hun kind het huis uit.
Maar er zit vaak een heel verhaal achter en niet van 1 dag, maar jarenlange strijd. Ook vind ik dat kinderen tegenwoordig (niet allemaal ;) ) veel respectlozer zijn, heel brutaal, denken dat ze alles kunnen maken.
(maar dit komt ook vaak weer door de opvoeding en maatschappij)

Dus ik denk dat er in veel gevallen naar beide kanten van een verhaal gekeken moet worden. Hulp voor kinderen die het huis uit gezet zijn is altijd een goede zaak natuurlijk.

Zal je wat vertellen := Ik ben pas nog met mn moeder op vakantie geweest, naar Egypte! Vroeger heeft ze me echt veel aangedaan, en ik dacht sinds een jaar dat het eindelijk over was, je wilt niet weten hoe blij ik was afgelopen jaar dat ik eindelijk een échte moeder had. En zo, van de ene op de andere dag (en nee, ik ben volwassen genoeg om te zeggen dat ik NIET respectloos ben geweest, NIET heb gescholden, NIET geslagen, of wat dan ook) negeert ze me, kleineert ze me, en probeert ze op alle mogelijke manieren mijn leven te verzieken. Ik heb 3x geprobeert een gesprek met haar aan te gaan, zelfs op afspraak met haar vriend en mijn vriend erbij, zelfs dan is het niet mogelijk om met haar te praten (lees, ze zei geen écht geen woord..)
Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe pijnlijk dat is. Dat je vroeger al zó veel problemen hebt gehad met je moeder, dacht dat ze eindelijk verandert was, helemaal gelukkig dat je nu een échte band met je moeder hebt, en vervolgens negeert ze je, kleineert ze je, doet ze je was niet meer, moet je het huis uit zijn (en mijn tweelingbroer niet), kookt ze alleen nog dingen die hun lekker vinden en ik niet, geeft hun allemaal lekkere/leuke dingen, zorgt dat ik niet naar mn pony kan, sluit je telefoon af nét voordat ik naar het ziekenhuis moest gaan en zo niemand kon bereiken erover, en vervolgens zit ze ook nog tevreden naar me te kijken als ik overstuur ben, alsof ze zich de koning voelt, met de woorden; dit is allemaal je eigen schuld.
Ik ben over 9 dagen jarig, kerst is er ook bijna, oud&nieuw. Nou, wát een topfeestdagen worden dat zeg..
En ik kan uit ervaring vertellen dat er meer kinderen zijn die zulke ouders hebben, belachelijk toch..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:38

De verhalen hier van de ervaringsdeskundige zijn het topje van de ijsberg. Ik heb meer respect voor mensen die besluiten geen kinderen te krijgen om welke reden dan ook, dan mensen die blijven aanmodderen met hun problemen. De kinderen krijgen weining aandacht er wordt ze niet meer gevraagd hoe het gaat wat ze graag willen. En dat zie ik in mijn werk of gewoon bij de vriendjes van mijn kinderen.
Casusverhaal echt gebeurt: Meisje van 12 wordt op straat gegooit i.v.m met haar gedrag en grote mond maar moeder/familie heeft geen probleem dat ze met een man van 40 jaar met het slaapt ( lees sexueel misbruikt)omdat hij haar school geld betaalt.
We hebben natuurlijk huisbezoek gedaan, maar de moeder is zelf totaal los. Gevolg meisje is nu 13 of 14 gaar niet meer school ( er is geen leerplicht op Aruba). En woont met vieze oude man. Met de politie kan je niks doen, want als de moeder geen aangifte doet kan niemand anders het doen . Lang verhaal kort gemaakt er zijn genoeg ouders die er niks van bakken. Dit meisje heeft ik weet niet hoeveel stiefvaders gehad en zoekt waarschijnlijk een vader en liefde op de verkeerde plaats.
En zo zijn er veel meer. Kinderen die verwaarloosd worden, geslagen en misbruikt en als ze in opstand komen het huis uit worden gedondert ja: dat is de realiteit!

Mijn man verteld me net dat als hij stout was dat hij buiten moest slapen in de tuin. Zijn vroegste herrinering was toen hij 9 was. Wat een geweldige opvoeding.

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:53

de ex van mijn vriend heeft haar kind bij hem gelaten na de scheiding. internet was belangrijker.... en een kind vraagt teveel aandacht. goh een 2 jarige kan toch niet anders? tegen de rest van de buitenwereld zeggen dat ze haar kind niet mag zien maar ze wil het gewoon niet zien. dochtertje is nu 6 en vraagt niet naar haar mama.... ze heeft het over oudemama en nieuwemama (ik dus). mijn vriend heeft de verzorging sinds haar 2.5 alleen gedaan. soms springt mijn schoonmoeder in en schoonzus in met oppassen of uitschool halen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:33

@absque_dubio
Vind het heel erg voor je dat je dit allemaal mee hebt moeten maken en dat meen ik echt.
Ik hoop en gun je alsnog een heel fijn en gelukkig leven verder en dat je al die ellende kan slijten.Vergeten doe je nooit meer.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:37

@absque_dubio
ik herken het. mn jeugd is niet makkelijk geweest.
maar als ik nu erop terug kijk en dan bedenk ik me dit:
ik ben tevreden met wie ik nu ben, het verleden heeft me gemaakt en geleerd tot hoe ik nu ben dus dan moet ik ook vrede hebben met het verleden.

de spiegel van mn psygoloog had dus geholpen hierdoor zag ik dit ineens in