Sportschoolgangers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:55

Fenn schreef:
schop!

*auw* :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:59

1 januari is ook weer een mooi begin om fanatiek te gaan sporten. :P Ik ga nu gewoon 3 uurtjes per week, en opletten met wat ik eet en vanaf januari ga ik helemaal fanatiek aan de gang. :j Wil minimaal 10 kilo afvallen. :=

Corelli

Re: Sportschoolgangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:00

Zo dat is een behoorlijk doel SpikkelFire! Krijg je vanuit de sportschool ook begeleiding? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:02

Ik moet minimaal 5 kilo bijkomen :')

Die staat er niet op, op t step-apparaat :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:08

Corelli schreef:
Zo dat is een behoorlijk doel SpikkelFire! Krijg je vanuit de sportschool ook begeleiding? :)

Nee maar ik doe ook geen fitness, alleen ballettraining. :P
Vanaf januari start nog wel mn hardloopcursus dus dat is ook wel fijn. En ik ga in oktober naar Australië en dan wil ik gewoon fit zijn, ben nu gewoon veel te zwaar voor mn lengte. :\

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:09

SpikkelFire schreef:
1 januari is ook weer een mooi begin om fanatiek te gaan sporten. :P Ik ga nu gewoon 3 uurtjes per week, en opletten met wat ik eet en vanaf januari ga ik helemaal fanatiek aan de gang. :j Wil minimaal 10 kilo afvallen. :=

Als je er voor gaat, gaat het makkelijk lukken :D Ben zelf ook ruim 10 kilo afgevallen ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:59

StillAngel schreef:
SpikkelFire schreef:

Als je er voor gaat, gaat het makkelijk lukken :D Ben zelf ook ruim 10 kilo afgevallen ;)

Idd! Ik was ook 10 kilo afgevallen.. maar het zit er alweer ruim aan. ;(

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:57

jammer SpikkelFire dat weer eraan zit, dat gaat meestal weer zo snel..

Net rondje wezen hardlopen had vanmmidag geen tijd meer om te fitnisse dus net rondje wezen hardlopen met vriendin
Morge weer lekker fitnisse :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:53

Laatst heb ik ook een rondje hardlopen gedaan in plaats van fitness, dat viel toch wel even zwaar tegen. Op de loopband gaat het hardlopen toch een stukkie makkelijker :oo

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 07:44

zoo zeker ik hou het een stuk langer vol op de loopband dan buiten :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:04

Dat klopt inderdaad, dat heb ik ook! hoe lang lopen jullie meestal op de loopband en hoe hard ongeveer? :)
Ik doe het af en toe als warming up 25 min, maar vind er niks aan, dus pak meestal de crosstrainer :j

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:07

Mijn conditie is nog slecht, ik doe dan nu 10 min op de hardloopband achter elkaar rennen en dan nog 10 min lopen
Ik doe het 7,2 km per uur ongeveer.

Gisteren wezen hardlopen en me vriendin zij al dat me conditie al vooruit gaat *\o/*

vandaag pak ik ook de crostrainer en dan doe ik 30/40 min en dan vrijdag weer

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:30

Mijn conditie is nog slechter so don't worry :+ 6,3 km per uur, 10 minuten. En daarvoor was ik al heel trots haha. Naja ieder z'n eigen tempo ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:40

Ik heb gister ook weer 2 uur gedanst. :) Zondag hebben we voorstelling, maar wij doen maar 1 dansje. :Z

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:42

:= ik rende makkelijk 10/15 minuten op zo'n 8,5km per uur op zo'n band!
Maar na 15 minuten was ik het altijd zo zat, dat hardlopen is zo saai :P

Overigens valt hardlopen buiten vies tegen, vergelijken met zo'n band :o

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:31

Ik doe nu in totaal 10 minuten loopband met 2 minuten 9 km/h en dan afwisselen met 1 minuut op 6 km per uur. Wil een extra 2 minuten erbij gaan doen als mijn hartslag onder de 180 blijft. Nu gaat ie bij de eerste 2 minuten al naar de 190 Daalt in die minuut lopen wel naar 150 gelukkig.

Buiten is ook een stuk zwaarder :j waarschijnlijk grootste gedeelte door andere ondergrond :)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:50

nacho_lein schreef:
Buiten is ook een stuk zwaarder :j waarschijnlijk grootste gedeelte door andere ondergrond :)

En omdat je op een loopband jezelf alleen maar 'omhoog' hoeft te tillen, want de band loopt vanzelf door als jij los bent van de grond.
Terwijl als je buiten rent, dan moet je zowel 'omhoog' als naar voren..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:02

StillAngel schreef:
Mijn conditie is nog slechter so don't worry :+ 6,3 km per uur, 10 minuten. En daarvoor was ik al heel trots haha. Naja ieder z'n eigen tempo ;)

Ik heb vandaag ook weer gefitneset... En over de loopband gesproken, ik moets 10 minuten en dan op 8.0... Het ging best goed, pas de laatste 1,5 minuut kreeg ik een beetje een steek... maar heb nog wel door gelopen :)
Ik heb ook 10 minuten op level 3 crosstraining gedaan en daarna nog geprobeer het step apparaat aan de praat te krijgen, maar dat wou maar niet :') toen ben ik maar naar kracht gegaan en heb ik nog wat oefeningen voor benen en schouders gedaan :)

Ps. dit is geregeld vanuit school :) jammer genoeg was dit de laatste keer :(

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:07

Ben net ook wezen fitnisse
35 min op de crostrainer
Eerst 10 min op level 1 en daarna 15 op level 2 en de rest 3
Bouw het meestal op.
En nog wat spieren getraint :D

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:27

Jeetje wat gaan jullie lang op de crosstrainer :p
Ik ga meestal 5 minuten er op en 10 minuten fietsen.
Maar ik moet dan wel weer herstellen en mijn conditie opbouwen, en verder doe ik veel kracht en spier trainen en oefenen.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:01

Ik sta meestal 25 minuutjes op de crosstrainer. 5 min. level 6, 5 min. level 7, 5 min. level 8 en dan weer stapsgewijs terug naar 6. Mijn conditie is ook prut op het moment.

Wat doen jullie voornamelijk bij krachttraining?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:55

ThaGirl schreef:
En omdat je op een loopband jezelf alleen maar 'omhoog' hoeft te tillen, want de band loopt vanzelf door als jij los bent van de grond.
Terwijl als je buiten rent, dan moet je zowel 'omhoog' als naar voren..

Klinkt logisch. Dus eigenlijk moeten we gewoon buiten gaan staan en op de plaats rennen :=

Ik heb nu 17 minuten loopband (+ cooling down) wat ik op zich veel te lang vind. Het wordt een beetje saai. Ik loop daarvan 10 minuten op 8,0 tot 8,5 km/h en de laatste minuut zet ik hem meestal nog even op 10,0 km/h. Tussendoor houd ik een aantal pauzes om op adem te komen en ik begin altijd met 2 minuutjes wandelen.

De crosstrainer heb ik ook 10 minuten. In het begin vond ik dat altijd erg saai, maar dat valt nu alles mee in vergelijking met de loopband :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:36

Ik doe alle cardio minimaal 25 min en dan op level 9..Dat is óf heel veel vergeleken bij jullie, óf jullie telling van levels is anders :P Het komt ongeveer neer op 13,14 km pu op de crosstrainer en 9,10 km per uur op de loopband geloof ik..Collingdown is de laatste 5 min en dan gaat dat ding automatisch stapsgewijs terug, dus in totaal sta ik er 30 min op :) Muziekje aan of Tv kijken, ik vind het goed te doen :j

Qua kracht doe ik ook aardig veel :o Zal eens zoeken, heb ooit mijn vorige schema nog in een ander topic gezet..heb nu een andere, maar vergelijkbaar :j

Ik ben trouwens nog steeds niet geweest deze week :n Morgen ga ik ECHT (dan lekker zumba, dat is niet zo'n hoge drempel haha..Als ik dan maar eenmaal weer ben geweest, dan gaat het wel weer :j)

edit: al gevonden :D [MW] Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Corelli schreef:
Zal ik dan maar beginnen met wat ik vandaag gedaan heb ;)

(-30 min cardio crosstrainer)
- leggpress (http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/ ... _press.jpg) 60 kg, 3x8
- adduction (benen naar binnen drukken) http://www.agilefitness.com/movement_im ... tion_1.gif 100 kg, 3x8
- abduction (zelfde idee, maar dan naar buiten drukken) 80 kg, 3x8
- bilspieren: glute (http://www.luc.edu/campusrec/images/Glutes.jpg) 25 kg, 3x8
- rotary torso (http://www.luc.edu/campusrec/images/TorsoRotation.jpg) 35 kg, 6x12
- schouders: http://fitnessthuis.be/images/medium/glra81_MED.jpg 33 kg, 3x12
- armen: fly (http://www.treadmillscentral.com/images/407.jpg) 15 kg, 3x8
- chest press (http://www.luc.edu/campusrec/images/ChestPress.jpg) 30 kg, 3x8
- rug: seated cable row (http://www.answerfitness.com/wp-content ... achine.gif) 22 kg, 3x12
- rug: hyperextensie (http://www.fitness-import.nl/webstore/i ... ension.jpg) 3x12
- onderbuik: knee raise (http://www.healthstylesexercise.com/cat ... KR-Dip.jpg) 3x15

Verder nog "los" (zonder apparaat ;) )
- lunges: 6x15
- rechte sit-ups op een fitness bal: 4x25
- voor mijn schuine buikspieren pak ik een dumbell van 9 kg in mijn hand en laat me schuin zakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:45

terwijl voor spieropbouw, conditie en vet met cardio tien minuten intervaltraining al meer dan genoeg is := mijn collega is fitnesstrainer :) (mijn baas ook trouwens) en die zeggen dat beiden.. Dus ik hou me keurig aan hun schema.. Tien minuten crosstrainer, tien fietsen en tien rennen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:05

Ik train dan inderdaad ook mijn schouders met dat apparaat wat Corelli ook zegt, rug seated cable row, nog iets voor me rug moet ik iets steeds naar achter duwen zeg maar (geen idee hoe het heet), schuine buikspieren. Maar die staan allemaal nog helemaal niet zwaar omdat ik echt met alles weer van voor af aan moet beginnen.
Verder doe ik veel balans oefeningen, op een bal zitten en dan me benen 1 voor 1 op tillen, step ups en me been optillen, en op een soort plankje in evenwicht blijven staan.
En daarbij dn nog 10 minuten fietsen, en op de crosstrainer maar dat veranderd steeds hoelang ik dat doe.
Mag vanmiddag weer, heb er weer zin in :)