Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:19

Simodi, ik wil ook een nieuwe!!! Je mag mij ook op de lijst zetten <:) .
Inhoud mag wel zoals hij nu is, op de foutjes in de hersenpan na. Uiterlijk geen bezwaar.

Welkom Maradix, succes bij de dokter morgen.

lammie2701

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:23

maradix welkom en succes morgen bij de dokter...en inderdaad spanning kan het verergeren...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:01

Cookies schreef:
Hallo allemaal, mag ik ook meepraten? Ben ook migrainepatiënt. Bij mij is het ook hormonaal. Elke 2 weken, tijden de eisprong en tijdens de menstruatie. Voordeel is dat je wel weet waar je aan toe bent. Helaas altijd in het weekend.
Ik ben ook een paar keer bij de neuroloog geweest, dit was gelukkig wel een fijne man, erg betrokken. Helaas hielp het allemaal niet. Ik zit er aan te denken om iets van de pil weer te gaan gebruiken. Maar ik had me juist laten steriliseren om maar niet meer aan de pil te zijn. Waarschijnlijk is het over als ik in de overgang ga. Nou dat duurt nog maar een jaar of 12 _O-

Hee cookies :(:)
jij hebt het echt precies zoals ik het ook heb ;(
de ergste migraine is bij mij altijd tijdens de eisprong.
als ik ongesteld ben ook wel maar het heftigst tijdens de eisprong..

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:14

Pinacolada schreef:
Jullie ook ervaring met propranolol?

Ja, ik gebruik het sinds aug. dit jaar. 50mg p/d volgens mij en dat gaat super.
Mijn klachten zijn echt met meer dan de helft verminderd en daar ben ik heel blij mee.
In combinatie met sumatriptan (=immigran) wanneer ik een aanval krijg (2x 50mg) en een AC.COD is het vaak binnen een paar uur onder controle.
Ik loop dus altijd met 2 pillen op zak (nouja, in mijn tas) en de prop. slik ik 's morgens bij het ontbijt.
Wanneer ik dat 's avonds doe, krijg ik last van erg voelbare ritmestoornissen, dat zit in de familie, en dat is eng. Dus ik pak ze mooi 's morgens en dan ben ik zo bezig dat ik ze niet voel.

Cookies, bij mij is het ook het ergst bij ovulatie en menstruatie. Ik wil niet meer aan de pil wegens zwaar libidoverlies en sjaggie-aanvallen. Pil = rommel, maar ik heb ook nog endometriose, dus ik heb ongeveer 10 jaar de pil onafgebroken geslikt (nouja, 2 kinderen tussendoor gekregen en ieder kwartaal een stopweek)....

Met goede medicatie is het nu wel onder controle te houden, die migraine, maar het is even schipperen tussen de medicijnen en doseringen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:59

@Pieteritus: Wat voor ritmestoornissen krijg jij dr van? Want ik slik het nu juist omdat ik een soort ritmestoornis heb, maar hoor van meerdere mensen dat je daardoor ook juist meer last kan krijgen.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:52

Extrasystolie. Dat heeft mijn vader ook. Ik heb er niet superveel last van, maar met deze medicijnen en dan in rust dan houdt mijn hart soms even pauze... kan behoorlijk eng zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:18

Dat heb ik idd ook, super vervelend. Maar daarbij heb ik ook dat mn hart soms ineens van rust naar een harstlag van 150 knalt. K vind beiden best eng... Alleen hoopte ik dat de propranolol ook die overslagen zou stoppen/verminderen, maar dit verklaart waarom ik nog steeds die "overslagen" heb als ik de medicijnen gebruik!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:26

Ik kan helaas ook mee praten

ik heb gemiddeld 4 a 5 x per week hoofdpijn, dit is dan nog niet echt migraine, maar zit af en toe de kans in, dat dat overslaat.

ik heb het zovaak, dat als ik het bv tegen mijn vriend zegt : 'oh ja poedersuiker, maar niks nieuws'.

kennen mensen dit?
Overigens heb ik tramadol hiervoor gekregen, meer mensen die dit gebruiken ?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:26

heey cookies,
zie net in je profiel pas dat je een oud stalgenoot van me bent...
wist helemaal niet dat jij ook migraine had...

wat betreft extrasystolie...helaas ook bekend mee...vooral in tijden van stress is het bij mij erg merkbaar...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:09

Tramadol gebruik ik heel af en toe, ik heb het behoorlijk moeten nemen toen ik mijn knie gebroken had.
Persoonlijk vind ik dat het qua pijnstilling goed werkt, alleen word ik er grandioos high van. Zo erg dat ik echt op bed moet gaan liggen als ik een capsule neem.
Het is ook behoorlijk verslavend en dat vind ik er niet prettig aan.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:47

Kom ik ook nog weer ff binnenvallen... Hoe is het met iedereen?

Ik ben net terug van een weekje België, heb meteen ook de huisarts eens bezocht omdat ik er toch een sterk vermoeden van heb dat ik menstruele migraine heb. Bij het invullen van mijn dagboek voor het onderzoek in Utrecht heb ik nl gezien dat ik migraine heb steeds rond de dagen van mijn eisprong (dag 14) en de dagen vlak voor mijn menstruatie (dagen 26-28), een patroon dat zich steeds herhaalt. Dus ik, blij als ik was dat er waarschijnlijk iets aan gedaan kon worden naar de huisarts toe...

Volgens haar zou het inderdaad een typisch patroon van menstruele migraine zijn, ware het niet dat ik de Nuvaring neem, en daardoor een dagelijks stabiele hoeveelheid hormonen krijg en dus ook geen eisprong heb. Het blijft dan ook een vraagteken hoe mijn lichaam na 7 jaar anticonceptie nog altijd juist op deze dagen reageert met migraine aanvallen. Ze raadde mij aan om Topamax op te schroeven van 50 naar 75 mg per dag, en de Nuvaring "door te ringen"... Ik denk dat ik binnenkort eens het advies vraag van mijn gynaecoloog om eventueel over te stappen op een ander anticonceptiemiddel. Hebben jullie hier soms ervaringen mee?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:13

heb ook menstruele migraine, idd dus ook tijdens de eisprong en een paar dagen vlak voor mijn menstruatie.
heb ook de pil gebruikt, maar helaas geen effekt.
maar heb nog maar 1 soort pil geprobeerd, dus mischien nog wat verder dokteren..
vervelend he?
echt waar ik vind het zo klote, iedere maand weer die ellende ;(

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:38

Evelien, heb je nu ook preventieve medicijnen en/of immigran?
Anders zou je daar eens naar moeten vragen. Bij mij werkt dat prima.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:35

Zoo daar ben ik ook weer eens..
Welkom Cookie en Paradix..!
heeft iemand ervaring met accupunctuur voor de migraine?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:49

Ja de slager van mn ouders :P...die was er mega van opgeknapt zei ze.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:17

Wel met accapunctuur voor pijn bij een vervelende breuk+nasleep. Hielp voor geen meter en werd niet vergoed door de verzekering.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:41

Toch zou ik het wel eens willen proberen, ik hoor er wel eens goede dingen over hier hoor, maar het lijkt me een beetje eng.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:18

Eng is het niet, het doet ook geen pijn. Maar nut had het niet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:24

Doet het geen pijn dan die naaldjes??

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:45

Nee hoor daar voel je heel weinig van.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:54

In mijn nabije omgeving wel iemand gehad die accupunctuur heeft gedaan tegen hoofdpijn, maar het hielp niet.

Zelf slik ik de pil gewoon 3 a 4 maanden achter elkaar door, dan weet ik zeker dat ik geen stopweek-migraine krijg! ;) Het schijnt dat je dat tegenwoordig heel goed kunt doen met veel (lichte) pillen, veel artsen adviseren dat ook, dus ik doe het nu ook en dat bevalt prima (afgezien van dat je dan ook van die stopweek af bent ;) ).

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:55

Misschien dat ik het toch wel een keer ga proberen, acupunctuur

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:01

Niet geschoten, altijd mis, toch?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:12

Ik ben juist pil-loos op advies van arts. Nadat m'n spiraal is verwijderd ben ik helemaal hormoon-vrij.
Migraine is bij mij ws ook hormoon gerelateerd.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:41

Bij mij geen naalden in mn lijf..vind ik eng.