Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:45

Nee we gaan met het vliegtuig! Maar ik ben wel een keer met school op wintersport geweest en toen gingen we met de bus. Toen had ik al de zenuwen, de heenweg ging goed! Maar op de terugweg was het binnen een half uur raak!!! Het weten was schijnbaar niet goed en er waren toen 7 mensen die heel de boven verdieping van de bus hadden onder ge...!!! Ik zat gelukkig helemaal onderin vooraan bij de chauffeur ( uit voorzorg :+).. We moesten toen onderweg stoppen omdat 1 zich helemaal vies had gemaakt! Nou ik werd helemaal gek! We moesten toen nog 13,5 uur! Ik heb de hele weg gehuild, muziek hard opgezet, gehyperventileerd, getrilt en heb de hele weg mijn knuffel die ik van mijn vriend had gehad tegen mijn hoofd aangedrukt die onder de parfum zat.. Dat was een nachtmerrie en ik doe dat nooit meer!

Ik neem dus een kussentje en mijn knuffel mee die onder de parfum van mijn vriend zitten ( hóe kinderachtig :o), daarmee kan ik me ook afsluiten en zijn geur zit er dus aan... Echt erg eigenlijk, maar ooit ga ik ook aan zo'n therapie geloven en is dit allemaal over!

Edit: typfouten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:50

Espoir_ schreef:
Nee we gaan met het vliegtuig! Maar ik ben wel een keer met school op wintersport geweest en toen gingen we met de bus. Toen had ik al de zenuwen, de heenweg ging goed! Maar op de terugweg was het binnen een half uur raak!!! Het weten was schijnbaar niet goed en er waren toen 7 mensen die heel de boven verdieping van de bus hadden onder ge...!!! Ik zat gelukkig helemaal onderin vooraan bij de chauffeur ( uit voorzorg :+).. We moesten toen onderweg stoppen omdat 1 zich helemaal vies had gemaakt! Nou ik werd helemaal gek! We moesten toen nog 13,5 uur! Ik heb de hele weg gehuild, muziek hard opgezet, gehyperventileerd, getrilt en heb de hele weg mijn knuffel die ik van mijn vriend had gehad tegen mijn hoofd aangedrukt die onder de parfum zat.. Dat was een nachtmerrie en ik doe dat nooit meer!

Ik neem dus een kussentje en mijn knuffel mee die onder de parfum van mijn vriend zitten ( hóe kinderachtig :o), daarmee kan ik me ook afsluiten en zijn geur zit er dus aan... Echt erg eigenlijk, maar ooit ga ik ook aan zo'n therapie geloven en is dit allemaal over!

Edit: typfouten

:oo wat een hel!!! dan zou ik ook helemaal panisch worden!! ik geloof wel dat ik vliegtuig fijner zou vinden als de bus hoor! ben je er ook sneller! (denk ik:P weet niet waar jeheen gaat?)

met hoeveel slaap je op een kamer dan? hopenlijk kun je zelf beetje regelen met wie je gaat..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:55

Dat je überhaupt gaat vind ik al knap... alleen de diarree zou voor mij al een reden zijn om lekker thuis te blijven :=
Dus alvast petje af ;)

Naamloos1

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:58

oh nee.. diaree maakt me niet uit... als het daarmaar bij blijft :P maar ik word dan wel 9 van de 10x angstig, omdat dat vaak gepaardgaat met misselijk/overgeven.. :P

maar als ik buikgriep zou moeten krijgen met alleen maar diaree? zonder overgeven? prima! kom maar op :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:59

Ja met een bus doe je er ook iets van 14 uur over en nu zitten we binnen 2 uur in Polen ( Krakau). Ik heb al wel aangegeven aan de leraren dat ik dit heb en dat ik daarom dus absoluut op de kleinste kamer wil! We mogen ook zelf bepalen met wie we op de kamer gaan en ik heb al wel een paar rustige meiden gevonden die ook niet drinken dus dat is wel geregeld :P.

Haha ik heb dus expres die pilletjes gekocht om dat te voorkomen, dat komt bij mij echt puur door de zenuwen. En dan als je dat kan krijgen, krijg je buikkrampen en dan ga je weer denken dat je ziek wordt! Pff, lastig allemaal! De reis is verplicht dus ik móest wel.

Edit: ik geloof dat de kleinste kamer voor 4 of 6 personen is!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:02

Espoir_ schreef:
\. En dan als je dat kan krijgen, krijg je buikkrampen en dan ga je weer denken dat je ziek wordt! Pff, lastig allemaal! De reis is verplicht dus ik móest wel.

Edit: ik geloof dat de kleinste kamer voor 4 of 6 personen is!

ken je het boek misselijk van angst? boek over emetofobie...
daar staat ook ergens beschreven, mensen worden angstig voor de misselijkheid, waar door de misselijkheid word opgeroepen, waardoor je weer angstig word omdat je misselijk bent :P

beetje zelfde haha

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:06

Die ken ik niet?

Ja zo werkt het wel he! Je bent bang om misselijk te worden en doordat je daar bang van bent wórdt je het juist.. En omdat je het dan bent, ben je weer bang om dat te zijn! Wat lastig allemaal :P. Zal eens kijken naar dat boek!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:51

zo ben vandaag weer geweest! ging weer goed! ze was heel tevreden.. ik ging met sprongen vooruit!

ze dacht dat ik eind dit jaar.. (dus nog zo'n 6x) wel klaar kon zijn zoals het er nu uit zag! :oo

huiswerk voor deze week:

filmpje nummer 7 kijken.
weer wat eten 1 dag na datum
alle medicijnen uit mn tassen gooien! mag alleen nog maar thuis wat hebben Y;(
weer op vreemde wc's zitten
en ik mag niet zo controle houden op bepaalde dingen.. wat met overgeven te maken hebben zeg maar...

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:43

Ah super goed van je!!

Ik ga morgen naar Polen he!! Ik zit al helemaal aan de rustgevende pillen!! Ik maak mezelf helemaal gek, het word telkens erger! :?

Gisteren moest ik van de trein naar mijn werk lopen en ik stapte de trein uit en toen lag daar en ongelofelijk grote plas......! En toen liep ik door ( al helemaal zenuwachtig) en toen lagen er op de stoep weer 2!! Allemaal van die verse van als mensen net ziek zijn geworden zeg maar :?... Ik liep alleen en zei echt keihard, nee hè niet weer, jez*s!!! En toen draaide ik echt mijn hoofd helemaal de andere kant op en rende er echt even voorbij :?, en die mensen die achter en voor me liepen hadden echt zoiets van, wat doet zij nou?! Pff dat was nog maar de heenweg.. Toen moest ik nog terug! Maar ik heb die op het station vermeden maar die andere 2 moesten wel want dat is de kortste route naar het station.. Lastig hoor, was al helemaal zenuwachtig en misselijk om terug te lopen..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:35

oh bah wat vies!!! dat zou ik ook heel goor vinden!!! wel knap dat je ook al was het de kortste route, toch daar weer langs bent gegaan! je had ook om kunnen lopen! dus heel knap! :j

en ik wens je heeeeeel veel succes deze week!!! en zal aan je denken! je moet wel even laten weten hoe het gegaan is hoor! :oo

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:00

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien helpt het ook om rustgevende gedachten op papier te zetten, neem dat mee en dan kan je dat lezen als je voelt dat je in paniek raakt. Dat heb ik geleerd van een angsttherapeut, wat je in feite moet leren bij een angst is je manier van denken veranderen.

bijvoorbeeld:
-overgeven is niet dodelijk, integendeel, het heeft al vele mensenlevens gered! Ok, het is geen aangenaam gevoel, maar dat gaat weer voorbij, het is weer weg voor je het weet.

-het lijkt altijd veel meer dan het is. Kap maar eens een half bekertje water om en kijk wat voor grote plas daar al door ontstaat. En dat is toch echt maar een beetje :j

- Als er mensen toch ziek worden door de reis, dat is reisziek, niet besmettelijk! Dus geen reden om te vluchten...en als je een mp3 speler bij hebt, hoef je het niet te horen.

- ook het paniekgevoel dat je krijgt gaat weer voorbij. Het is een reactie van je lichaam, is niet aangenaam, maar probeer er bewust aan te denken dat maar een gevoel is dat ook weer voorbij gaat, rustig en diep ademen, het gaat weer over!

zo moet je proberen realistische, rustgevende gedachten te creëren, voor de dingen die je zelf het engst vind. En op het moment van paniek denk je daar natuurlijk helemaal niet aan, daarom opschrijven en dan lezen als je het voelt opkomen :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 13:03

vind ik een hele goede Zinn! dat moet ik ook leren met therapie.. mn gedachtes van angst omzetten in realistisch gebeuren..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:08

trouwens, dat van je knuffel met parfum is absoluut niet kinderachtig, is zelfs heel logisch....dat herinnert je aan iets positiefs en aangenaams en helpt gedachten af te sluiten van het negatieve en aan het positieve te denken. Het is niet meer dan normaal dat je daar onbewust naar terug grijpt in zo'n situatie's :j Ik ben 23 en ik heb ook nog steeds een knuffeltje dat ik al van mijn geboorte heb. Ik denk er niet aan dat ik dat ding wegsmijt, het is een houvast in angstige situatie's. Als dat jou helpt om kalm te blijven, waarom niet? Ik heb liever een knuffeltje dan medicijnen hoor :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:18

Naamloos1 schreef:
vind ik een hele goede Zinn! dat moet ik ook leren met therapie.. mn gedachtes van angst omzetten in realistisch gebeuren..

het is moeilijk is het begin, maar het helpt echt :j Ik laat mezelf ook nooit toe om te gaan vermijden, dat is zowat de belangrijkste reden waarom mijn fobie niet uit de hand loopt denk ik. Afgelopen week vliegreis gehad van meer dan 7 uur heen, 6.5u terug, kleine kinderen erbij etc... het enige wat ik gevraagd heb, is aan het raam te zitten, zodat ik iets had om me op te focussen moest er iemand ziek worden. Ik wist dat het een lange reis was, dan weet je dat er iemand ziek kan worden en in zo'n geval kan ik me mentaal genoeg voorbereiden :j Dan raak ik nog zelden in paniek, alleen bij onverwachte voorvallen heb ik nog de neiging tot vluchten :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:48

nou voor de therapie van morgen heb ik filmpje nummer 7 en 8 ook bekeken! bah wat vies!! maar goed! wederom geen paniek en het overgeven op zich... valt me dan mee! ik heb altijd gevoel dat er ladingen uitkomen... maar op de filmpjes wat ik tot nu toe gezien heb valt dat echt mee!! :)

dus ik vind mezelf wel weer dapper voor vandaag!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:51

Isegrim schreef:
"De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest"...

Ik had er ook heel erg last van, maar ik slik nu sinds een half jaar erg zware medicijnen ivm mijn chronische ziekte en daarvan heb ik al zovaak van overgegeven, dat de vrees ervoor echt minder is geworden...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:24

Hoe gaat het nu?
Mijn ouders zijn ziek, buikgriep, ben heel blij dat ik niet meer thuis woon.
En onbewust zit het me toch dwars, die angst om ziek te worden.........

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 13:51

oh bah! kan het me voorstellen!! ook echt overgeven?

hier gaat het tot nu toe nog steeds redelijk goed...
moet straks om 3 uur weer naar therapie heen.. dus ben benieuwd voor vandaag...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:59

Zo knap van je Naamloos ... petje af!
Ivy_power, brr akelig he. Het heerst heel erg nu, knijp hm ook een beetje.

Voel me ook al een paar dagen niet zo fit, maar volgens mij komt dat meer door de zwangerschap en de spanning.
Het komt nu toch wel erg dichtbij.
Maagzuur komt nu af en toe wat te ver omhoog, mijn god dan krijg ik het helemaal heen en weer ......
Adem in adem uit, ik zal nog wel voor hetere vuren komen te staan (makkelijkere gezegd dan gedaan) :7

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:19

ik heb al sinds gisterenavond buikpijn en ik heb helemaal geen stress, ben zelfs rustig aan het werk nu :D wow :))

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:22

omg hoe dat je dat zinn? :P

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:05

Ja echt overgeven en gedoe erbij.
Woon niet meer thuis, maar knijp hem wel. Ga dan meteen denken, waneer heb ik ze voor het laatst gezien :p en werk in een winkel met heel veel klanten dus tja....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:08

ik overtuig mezelf ervan dan het mijn darmen zijn ofzo en zeker niet mijn maag O:) Ik heb gewoon een verkeerde beweging gedaan ofzo, het zijn vast mijn spieren :Y) niks aan de hand :))

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:29

Heel goed Zinn, niks aan het handje!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:59

Nouu ik zal verslag doen!!

Alles viel mee hoor! Heb me van tevoren vol gestopt met valdispert dus ik was lekker rustig! En ik had thuis een diarreremmer genomen met als resultaat dat ik daar een week niet naar de wc kon, maar dat vond ik helemaal niet erg :P want iedereen moest naar die ene wc dus dat had ik toch al niet fijn gevonden. Van ons is er niemand ziek geworden! Heb zelfs zelf ook alcohol op omdat het heel vertrouwd voelde daar. Wel was er op 1 avond dat ik naar de wc wilde in een club en toen was er schijnbaar iemand ziek geworden voor de wc's, dus ze hadden er een emmer water over gegooid en toen waren ze er mee bezig. Dus ik deed die deur open en schrok me rot! Ik rook die geur en zag dat, dus ik was meteen weer weg.. Ging helemaal trillen en raakte iets in paniek maar ik ben níet gaan huilen gelukkig. Ik wilde dus weg uit die club maar niemand wilde mee :(.. Toen ben ik maar terug naar de kamer gegaan en ben ik maar gaan slapen.
In het vliegtuig terug zaten er dronken Polen voor mee, dat was ook wel even doorbijten maar ze hebben niks gedaan dus dat was ook weer een opluchting.. Al die stress weer voor niks geweest van tevoren! Hoe had het ook anders gekunt hihi.

Super goed van je naamloos dat je die filmpjes kan bekijken!! Ik moet er ook maar eens aan gaan geloven! Ik ga het vanaf 2011 maar eens doen.