Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:51

ik was ook 1,5 toen ik oorbellen kreeg hoor, en de gaatjes zitten nog steeds! :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:56

Tsja, het is lastig om te zeggen of je het wel of niet moet doen hoor.
Ik zou eens bij een juwelier langsgaan en om informatie vragen en dit dat goed aan je dochter vertellen dat ze weet wat er gaat gebeuren.
Volgens mij moest je tot de wondjes geheeld zijn wel regelmatig schoonmaken en oppassen met denken als zwemmen idd.

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:57

ik was 9 toen ik ze wou en dat mocht.
toen heb ik dat een jaar niet gedurfd (dacht dat ze ze van een afstandje erin zouden schieten met een echt pistool en als het mis was dat ze dan zouden zeggen nou jammer dan :') )
maar op ze 10e mocht en kreeg ik ze

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:58

Hier bij dochterlief gaatjes laten schieten toen ze 1.5 jaar was.

Geen problemen mee gehad. Ze is nou 3 en heeft nog steeds dezelfde oorbellen in.
Nadeel vind ik wel dat tegenwoordig niet meer in beide oren tegelijk geschoten wordt.
Informeer daar goed naar, mocht een juwelier dit wel doen dan zou ik persoonlijk daar heen gaan. Scheelt een heleboel ellende ;)

Marlis

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:00

Ik was nog een klein babytje toen mijn moeder bij mij oorbellen liet schieten. Heb ze nog steeds.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:16

Ik vindt 6 echt veel te jong en ook eenorm ordinair staan.
Vanaf een jaar of 13 als ze hun vrouwlijkheid en hun eigen stijl aan het ondekken zijn vindt ik het kunnen maar eerder niet.
Oorbellen vindt ik net als sexy lingerie of t-shirts met decolette een uiting van je vrouwlijkheid en dus niet geschikt voor een jong kind.
Laat je kind lekker kind zijn inplaats van het nu al op te zadelen met het mooier moeten zijn dan de andere kinderen enz.
Als nu de oorbellen al komen wanneer komt dan de make-up en wanneer gaat ze dan strings dragen volgend jaar?
Ik zie het zo vaak jonge kinderen (onder de 12) met make-up, oorbellen, mobieltje, string die boven hun mini rokje uitkomt en maar andere kinderen die dit niet hebben en die nog wel gewoon kind zijn pesten en de grond in trappen.
Niet elk kind dat oorbellen krijgt op jonge leeftijd zal zo worden maar dan heb je wel geluk een verstandig kind te hebben.
Ik zou de kans niet nemen dat mijn kind straks 8 is en zich al als een prutsmuts gedraagt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:21

iedereen die ik ken had al oorbellen toen ze 3 a 6 jaar waren,
en dan kom ik aanzetten op mijn 14e :=
ik heb nu al ruim 3 weken gaatjes en ik baal er van dat ik het niet eerder durfde,
want het deed helemaal niet pijn , wat ben ik toch een held }>

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:23

Ik had mijn oorbellen als baby al.
Maakte mij geen ordinaire of meer vrouwelijke, stringdragerige baby of op latere leeftijd een prutsmus.

Dat zou wat zijn...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:24

Moontje, dat slaat imo echt nergens op.
Ik kreeg ook rond die leeftijd oorbellen en ben nooit als prutsmuts geeindigd.
Sterker nog, nu draag ik ze (18) niet meer, omdat ik het niet praktisch meer vind.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:25

Mijn dochter was 6 toen ze ze kreeg, en heeft, toen ze 10 was zelf een 2e gaatje laten zetten (zonder mijn toestemming!,) en tegen de juwelier had ze gezegd dat het van mij mocht!)
Zelf was ik ook 6......, en het heeft van mij geen ordinaire vrouw of prutsmuts of wat dan ook gemaakt en van mij dochter ook niet....

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:25

Zolang ik mijn leven al kan herinneren heb ik altijd oorbellen gehad, en ordinair vind ik het helemaal niet staan. Eigelijk vind ik het wel schattig staan bij kindjes.

Zij wilt oorbelletjes, en als julie dat ook leuk vinden, dan doen julie dat toch?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:27

Voor je het weet gaan ze luiers ontwerpen in stringachtige vorm...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:27

Ik was ook 6 toen ik mijn gaatjes kreeg.
En ik heb daarna ook verder nooit behoefte gehad aan andere piercings of tatoos ofzo hoor :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:28

Moontje1991 schreef:
Vanaf een jaar of 13 als ze hun vrouwlijkheid en hun eigen stijl aan het ondekken zijn vindt ik het kunnen maar eerder niet.
Oorbellen vindt ik net als sexy lingerie of t-shirts met decolette een uiting van je vrouwlijkheid en dus niet geschikt voor een jong kind.
Laat je kind lekker kind zijn inplaats van het nu al op te zadelen met het mooier moeten zijn dan de andere kinderen enz.
Als nu de oorbellen al komen wanneer komt dan de make-up en wanneer gaat ze dan strings dragen volgend jaar?
Ik zie het zo vaak jonge kinderen (onder de 12) met make-up, oorbellen, mobieltje, string die boven hun mini rokje uitkomt en maar andere kinderen die dit niet hebben en die nog wel gewoon kind zijn pesten en de grond in trappen.
Niet elk kind dat oorbellen krijgt op jonge leeftijd zal zo worden maar dan heb je wel geluk een verstandig kind te hebben.
Ik zou de kans niet nemen dat mijn kind straks 8 is en zich al als een prutsmuts gedraagt.

Nou dan zou ik volgens jouw (imo belachelijke overigens) redenatie dus al sinds mijn 8e in een minirok, met string, mobiel en make-up over straat gaan?

Ik was 5 jaar toen ik oorbellen kreeg. Wou het zelf erg graag en heb ze toen voor mijn verjaardag gekregen.
Om maar even jouw theorie onderuit te halen dan. Ik begon dus op mijn 5 met oorbellen, op mijn 12e met een mobiel (krijg je als 6 km moet fietsen naar de middelbare school en je moeder dat eng vindt), op mijn 15e met make-up en strings vanaf mijn 16e. Nog steeds draag ik geen minirokjes en ik ben inmiddels 18. Heb succesvol mijn Gymnasium diploma gehaald en zit inmiddels op de universiteit. Dus ik ben niet volledig ontspoord en sta nu ook niet achter de ramen.

Het slaat kant nog walt dat als je kind oorbellen krijgt op jongere leeftijd ze er als een "prutsmuts" bijloopt op haar 8e. Hoe kom je er werkelijk op?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:32

Ik was een jaar of 7 toen ik oorbellen kreeg.

Ik begon een jaar ervoor al te zeuren, maar toen moest ik van mijn ouders een jaar wachten, en als ik het dan nog steeds wilde, mocht ik ze.

Wat de plek betreft: ik zou gewoon een willekeurige juwelier in lopen :).

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:33

@moontje91:
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Baby's en kleine kinderen kunnen niet ordinair zijn in mijn ogen.
Oorbellen staan helemaal niet ordinair en de link leggen met het dragen van strings slaat al helemaal op worst.

@TS: Helemaal niets mis met oorbellen! Als ze aangeeft dat ze het zelf graag wilt, waarom niet.
Ik had ook gaatjes gekregen voor mijn A diploma en was wel even bang voor het schieten, maar dat was na een half dagje toch voorbij.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:36

Ik was zelf een jaar of 5 toen ik mijn eerste gaatjes kreeg, maar vrij rebels waardoor mijn oorbellen tijdens het spelen in mijn oor zijn geduwd en ze er in het ziekenhuis uitgehaald moesten worden. Dit gebeurde een keer of 3 en toen was ik het zat en haf ik een trauma. Uiteindelijk op mijn 12e toch weer met pijn en moeite gaatjes laten schieten en toen ging het wel goed. Wat ik echter de post van de TS haal is dat haar dochtertje erg meisjesachtig is en dus niet zo rebels, waarom zou je het dan niet doen? Ik denk dat het hartstikke leuk is! En ik denk ook dat het kind een trauma oploopt als ze niet alle lieveheersbeestjes en paardenoorbellen in haar oren heeft gehad, want dat hoort bij opvoeding ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:38

@ TS; Ik was even nieuwsgierig en heb in je profiel gekeken..
Wat heb jij een prachtige dochter zeg!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:41

Ik zal eerst mijn eigen ervaring vertellen, voodat ik op jou situatie terug kom.
Mijn moeder heeft voor mijn 1e verjaardag gaatjes in mijn oren laten schieten. Ik heb als kind vaak last gehad van onstoken gaatjes, kon alleen goud dragen. Als kind liep ik dus altijd mijn goude oorbelletjes. Toen ik een jaar of 10 was, ging de oorbellen uit, ik vond het lelijk. Tot op de dag van vandaag vind ik het niet mooi, en zit ik nog steeds met 2 gaatjes in mijn oorlellen en ook nog ongelijk. Ik stoor mij hier wel eens aan, ondanks dat het maar 2 kleine gaatjes in je oren zijn.
Om het verhaal nog mooier te maken, wilde ik op mijn 14e een navelpiercing. Hier was mijn moeder het niet mee eens, ze vond me te jong, wat als ik later spijt kreeg etc. Ik mocht het echt niet.
Ik vond het niet kloppen, dat mijn moeder had besloten dat ik wel 'verpeste oorlellen' mocht hebben, maar geen gaatje in mijn navel. Dus heb ik mijn piercing voor mijn 14e verjaardag gekregen, van mijn broer (die was toen 22). Dolgelukkig was ik ermee! (mijn moeder echter wat minder).
Na 1,5 jaar was ik mijn piercing zat, en is hij eruit gegaan. Ik heb nog steeds een litteken (geen gaatje) in bij mijn navel. Maar hier stoor ik mij niet aan, hier heb ik ooit zelf voor gekozen in tegenstelling tot mijn oren.

Dus mijn advies, als dochter het echt zelf wilt, zou ik het laten doen. Natuurlijk kan ze niet inschatten of ze er laten blij me is.
Immers weten we allemaal niet of we later blij zijn met keuzes die we nu maken.
Mooi kado voor A diploma, sinterklaas, kerst etc. Tussendoor nieuwe oorbelletjes, zijn leuke (kleine) kadotjes.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:01

ik heb op mijn 6e gaatjes laten schieten, heb er nooit last van gehad!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:30

Moontje1991 schreef:
Oorbellen vindt ik net als sexy lingerie of t-shirts met decolette een uiting van je vrouwlijkheid en dus niet geschikt voor een jong kind.Laat je kind lekker kind zijn inplaats van het nu al op te zadelen met het mooier moeten zijn dan de andere kinderen enz.

Meen je dit nou serieus :=
Je vergelijkt oorbellen met sexy lingerie..? :o

Ik had mn oorbellen met 8 weken, nou ik had op mn 6e echt nog geen make up en strings aan hoor :')
Ik speelde lekker tot late leeftijd met mijn barbie's. Make up en strings kwamen pas veel later _O-

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:36

Mijn dochter was ook 4, ze wilde het heeeeeel graag want sommige meisjes uit haar klas hadden het ook.
Waarom niet...staat wel schattig... :D
Hoe kunnen die kleine knopjes nou ordinair zijn... ;)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:37

Moontje1991 schreef:

Belachelijk..!!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:50

Ik was 9 maanden toen ik ze kreeg!

Ik zou het gewoon idd geven voor dr A-diploma hartstikke leuk!! :D

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:50

Ik was 4, nooit problemen mee gehad!