Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:15

het jeetje ik kan me goed voorstellen hoe bang je bent. maar gelukkig heeft zij het niet zo door. ik hoop echt dat de uitslag meevalt.

Richtje

Re: Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:16

Morgen dan eindelijk de scan.... Heel veel sterkte :(:)
Ik denk aan jullie en duim voor jullie :*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:20

Jeetje, zo post je op pagina 1 om succes te wensen en dan lees je weer bij en blijkt het een vreselijke uitslag te zijn!!

Ik wil je morgen veel sterkte wensen, het zal niet gemakkelijk zijn, maar zo te lezen heb je een sterke dochter! Dappere meid.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:58

succes morgen meid! en uiteraard ook je kleine meid :*

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:06

Heel veel sterkte morgen. Ik heb geen woorden om je op te vrolijken maar denk aan jullie.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:05

heel veel succes vandaag zal voor je duimen!!!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:18

Succes vandaag,duim hard mee!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:25

Heel veel sterkte vandaag.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:28

Ook hier wordt geduimd :(:)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:36

Veel sterkte, ik duim mee.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:05

Heel succes vandaag

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 15:36

We zijn inmiddels weer lekker thuis en Nikita ligt nu lekker te slapen op de bank.

Was vanmorgen erg vroeg, wekker om 5 uur, Nikita kwart over 5 uit bed en 20 voor 6 in de auto.
Bedje stond al voor haar klaar op de kinderafdeling.

We werden door de verpleegsters naar de afdeling gebracht waar de CT zou worden gemaakt, daar aangekomen eerst pop helemaal beplakt met stickers (die moest Nikita ook) en daarna Nikita aan de stickers en apparatuur, toen werd het tijd voor het infuus, dit wilde absoluut niet en er werd nog een keertje geprikt, meiske schreeuwde het uit door de pijn (toverpleisters werken bij haar dus niet) dus de arts vertelde ons dat het dan het kapje werd.
Ik ben toen weggegaan en mijn vriend is bij haar gebleven, voor hij het wist was ze al in diepe slaap en de arts zei dan moet papa haar nog maar even een kusje geven en dan is het onze beurt.
Tegen kwart over 9 werden we opgehaald dat ze op de uitslaapkamer was en dat we bij haar mochten blijven totdat ze bij was, maar ja mevrouw had blijkbaar de slaap al uit dus die zat mooi in het Fries tegen een groningse arts te praten, het enige wat die kon verstaan was: het eendje moest in het zwembad (ze had een eendje gekregen omdat ze zo flink was) ze mocht ook direct mee naar haar tijdelijke kamertje.
Daar heeft ze lekker een beker ranja gehad en een broodje kaas opgepeuzeld alsof ze de hele dag nog geen eten had gehad (ow nee dat had ze ook niet).
Mevrouw had praatjes voor 10 en was zo helder als ik weet niet wat.

Ze is nog wel wat duf maar ja wat wil je ook na alles.

Nu hopen dat de kinderarts morgen beld met de uitslag!

Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden!

Ik wil ook even Supersambo heel erg bedanken voor de super mooie kaart en stickertjes, ik vertelde Nikita wat er in de kaart stond en ze zei: Ja memmie ik ben echt wel een stoere bink, dat vind die mevrouw van memmie's paardeninternet ook he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:39

Fijn dat het zo goed is gegaan!! Ik duim voor jullie dat jullie een snelle (en goede) uitslag krijgen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:42

Fijn dat het zo goed gegaan is! Ik ga nu heel hard duimen en een kaarsje branden voor een zo positief mogelijke uitslag voor jullie!!!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:54

wat is jouw kind dapper geweest.! en jullie trouwens ook.

ik duim hard mee voor een goede uitslag :)

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:02

ik ga ook duimen voor jullie!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:23

Lief wat ze zei over die kaart. Snap niet waarom ze niet gelijk met het kapje zijn gekomen, da is toch veel kindvriendelijker?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:54

Wat een dapper meisje!! Fijn dathet zo goed is gegaan, op het infuus na. Ben benieuwd wat de uitslag is. Lief dat je dochter die uitspraak deed nadat ze een kaartje had gekregen (smelt van de uitspraak <3 )
Groetjes, Patricia

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 18:59

Safiera: Dat is onze eigen schuld, wij hadden besloten dat ze via het infuus onder narcose kwam, vorig jaar had ze ook een infuus en dat ging hartstikke goed, en de anneshesist die zei dat het kapje nogal stonk en daar schrokken wij wat van.

De artsen in de CT wilden het ook via het kapje doen, maar toen zei ik nog: maar het zou via het infuus.
Vandaar dat ze eerst het infuus hebben geprobeert en niet metteen het kapje.

Voor een operatie weten wij nu wel wat we kiezen: het kapje!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:05

Allereerst wil ik jou en je gezin heel veel sterkte wensen,het is niet niks,zo'n ukkie in het ziekenhuis,zeker ook nog eens gezien het feit dat je zwanger bent,wat het toch een stukje extra pittig maakt.
Het verhaal klinkt me te bekend,ik ben helemaal bekend met het nierenprobleem,alleen kwam ik er in mijn zwangerschap al achter,Dylan is nu net 4 jaar.Het onderzoek waar jij het over hebt,zal vast het mictiecystogram zijn? Heeft mijn kruimel ook gehad,ook vanaf dag 1 van de geboorte zware antibiotica en regelmatig echo's e.d.
Hoop dat jullie het gauw achter je kunnen laten,

liefs Linda

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

Stoere bink hoor, die infuusdingen doen ook echt zeer !
Ik hoop met je mee op een goede uitslag !

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:22

Wauw heb even het hele verhaal gelezen en wil jullie ontzettend veel sterkte wensen! :(:)
Hier in huis brand er een kaarsje voor jullie.
Hopen dat de uitslag nog een beetje positief is, en dan vechten jullie en jullie sterke dochter je er wel doorheen!
Vergeet ook je zelf en je baby niet he!
't komt goed! :(:)
Sterkte!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:50

@tyleysmiley: Ik weet niet of het een mictiecystogram is, er word een catheter ingebracht en daarmee word haar hele blaas opgeblazen, door dat opgeblazen gevoel moet ze plassen en dan kunnen ze zien of die stof terug loopt in de nieren en tot hoever het terugloopt in de nieren.

Nikita zat echter niet aan de zware antibiotica, ze kreeg de lichtste versie en achteraf is gebleken dat ze qua gewicht ver onder het gemiddelde zat, ze kreeg dus gewoon antibiotica om te voorkomen dat ze die urineweginfectie weer kreeg.

Pff ben wel zenuwachtig voor de uitslag, maar we gaan hoe dan ook de kop er niet bij neer laten hangen, we hebben vandaag gezien hoe sterk ze is en als het aan haar ligt slaat ze haar er zo doorheen, daar halen wij onze energie maar weer vandaan.

Heel toevallig stond ik vandaag even buiten het ziekenhuis om een frisse neus te halen, en er staat een vrouwtje naast me te roken, die begint wat te praten en vraagt mij uiteindelijk dat ik voor mijn zwangerschap in het ziekenhuis ben, dus ik zeg nee we zijn hier voor onze andere dochter, heel bla bla verhaal er om heen, maar haar dochter van 5 die had precies hetzelfde, daar hadden ze per toeval ook bijnierkanker ontdekt wat jammer genoeg wel uitgezaaid was, zij zaten nu midden in de chemo's wat gelukkig erg goed aansloeg, dat deed me wel ff weer met 2 beentjes op de grond neerzetten.
Kinderen zijn zoveel positiever in dat opzicht, ze laten het hoofd niet hangen en gaan door, hopelijk valt het bij ons allemaal mee en hoeven we het traject chemo niet door, maar als dat wel zo zou zijn weet ik 1 ding zeker: laat je kop niet hangen, anders kom je er niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:55

Wat is Nikita een dapper meisje!
Ik hoop echt voor jullie dat de uitslag meevalt, en dat ze niet een zware behandeling met chemo's hoeft te hebben.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal!!

Enne...Frysk praten tsjin dokters uut Grins, dat wurket net :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:21

Heel veel sterkte voor jullie en de kleine dappere meid.

Heb het hele topic met tranen over mijn wangen zitten lezen,wat verschrikkelijk allemaal.
Jouw uitspraak over: kon ik het maar van haar overnemen,ik heb al een mooi leven gehad deed mij heel veel.Zo'n uitspraak heb ik zelf ook eens gedaan toen mijn dochter op een haar na werd aangereden en ik haar korte leventje even aan me voorbij zag flitsen.

Ik wens jullie het allerbeste